3 sekrety pisania tytułów YouTube wartych kliknięć
Pisanie tytułów filmów na YouTube jest trudne. Opracowanie czegoś zajmuje dużo czasu (i myśli). Więc przekonujące, że widz myśli, Hm, to ciekawe.
Dobrą wiadomością jest to, że możesz pisać lepsze tytuły już dziś — a nawet lepsze, już teraz. Jake Thomas, ekspert od pisania tytułów i właściciel Haki twórcymówi, że aby odnieść sukces, potrzebne są trzy elementy: ciekawość, strach i pragnienie.
„Jeśli nauczysz się panować nad tymi trzema emocjami, możesz osiągnąć naprawdę dobry wynik w YouTube” — mówi Jake. I nie chodzi tylko o tytuły YouTube. Mówimy o miniaturach, wstępach, tematach e-maili, wątkach na Twitterze. Jest to swego rodzaju badanie przyciągania uwagi ludzi, a następnie zachęcania ich do kliknięcia”.
Krok 1: Naucz się Power Phrases
Zanim zaczniesz pisać tytuły, wykorzystując ciekawość, strach i pożądanie, jest coś, o czym powinieneś wiedzieć.
Opanowanie tych emocji jest trudnezwłaszcza bez pomocy. O wiele łatwiej (i szybciej) jest rozpocząć pisanie od listy fraz mocy. Są to słowa, które wywołują reakcję emocjonalną u każdego, kto je czyta, w tym u widzów YouTube.
Kilka miesięcy temu Jake zamieścił na Twitterze listę potężnych fraz, które pomogą Ci przyspieszyć proces burzy mózgów:
- Zmienić moje życie
- Prawda o
- zatrzymałem się
- żałuję
- Zrób to
- w (ramach czasowych)
- Początkujący
- Bez
- Robisz to źle
- To jest to, co bym zrobił
Jake mówi, że te wyrażenia mają dużą skuteczność w YouTube. Skutecznie przyciągają widzów do filmu, co prowadzi do większej liczby kliknięć.
Teraz, gdy znasz już te wyrażenia, oto jak używać ich w emocjonujących tytułach wartych kliknięcia.
1. Ciekawość
Jake mówi, że ciekawość napędza kliknięcia bardziej niż jakakolwiek inna emocja. Ale jak rozbudzić to uczucie w widzach YouTube?
Pierwszym krokiem jest być niejasnym. Ukryj niektóre informacje, aby widzowie musieli kliknąć, aby dowiedzieć się, co naprawdę dzieje się w Twoim filmie. Innymi słowy, stwórz tajemnicę!
Na przykład trwa wirusowe wyzwanie pompek Następny trening kanał. Celem wyzwania jest zrobienie pompek do piosenki „Bring Sally Up”. Ale sprytnie twórca nie ujawnił tej informacji w tytule. Zamiast pisać coś w stylu „Wyzwanie push-up, aby podnieść Sally”, napisali coś w stylu: „To wyzwanie push-up zmieni twoje życie w 30 dni”.
Dlaczego to działa? Łączy w sobie dwa wyrażenia mocy z listy Jake’a: „Zmienić moje życie„plus pomysł zrobienia tego”W” w określonych ramach czasowych. To sprawia, że zastanawiasz się, Jakie wyzwanie może zmienić moje życie w 30 dni? Samo zadanie pytania sprawia, że chcesz obejrzeć film.
2. Strach
Jako ludzie jesteśmy zaprogramowani, aby unikać bólu i cierpienia. Dlatego reagujemy emocjonalnie na wszystko, co wydaje się groźne. Pocimy się, angażujemy się w zachowania typu „walcz lub uciekaj” i pod wpływem chwili robimy inne impulsywne rzeczy.
Kliknięcie filmu na YouTube też może być impulsywne. Jeśli zobaczysz film o czymś ważnym w Twoim życiu — ale wiążą się z tym okropne wiadomości — jak szybko obejrzysz film, aby dowiedzieć się więcej? Nasze przypuszczenie: błyskawica.
Twórcy finansów tacy jak Grahama Stefana wiedzieć, jak wywołać taki strach. Będą pisać denerwujące tytuły YouTube, takie jak „Nadchodzi największy kryzys mieszkaniowy” lub „Dlaczego przestałem kupować akcje”. W rzeczywistości wideo giełdowe wywołało tak wielki strach, że uzyskało ponad 300 000 wyświetleń.
Ale jeśli przyjrzysz się jeszcze bliżej, jest więcej powodów, dla których ktoś mógłby obejrzeć ten film:
- Sugeruje, że ludzie stracą pieniądze (powszechny strach).
- Posługuje się „zatrzymałem się„potężna fraza.
- Sprawia, że widz pyta Dlaczego. Dlaczego Graham przestał kupować akcje?
„Czy moje pieniądze są bezpieczne na giełdzie?” „Czy powinienem przestać inwestować tak, jak zrobił to Graham?” Oto pytania, które zadałby każdy po przeczytaniu tytułu wideo Grahama. Ale obejrzenie filmu to jedyny sposób na uzyskanie odpowiedzi.
3. Pragnienie
Na koniec napisz tytuły, które oddają podstawowe ludzkie pragnienie. W zależności od tego, na czym koncentruje się Twój kanał, mogą to być pieniądze, sukces, towarzystwo, smaczne jedzenie, dobre samopoczucie, władza lub doświadczenia z podróży. Ludzie mają wiele pragnień, dlatego właśnie zrozumienie swojej niszy w YouTube i sposobu myślenia widzów przydaje się.
Spójrzmy na przykład towarzystwa, a konkretnie randki i związki. Te filmy są popularne w YouTube, ponieważ wiele osób pragnie nawiązać współpracę. Ostatni rok, Stół z AO wykorzystał tę koncepcję do napisania kuszącego tytułu wideo: „Wciąż jesteś singlem? To jest to, co robisz źle”.
Widzisz coś znajomego? Przewiń z powrotem do potężnych fraz Jake’a, a zauważysz, że w tym tytule zastosowano „robisz to źle„Formuła.
Po zobaczeniu takiego stwierdzenia widzowie zadają sobie pytanie: „Co robię źle?” Ta chwila autorefleksji przybliża ich o krok do kliknięcia filmu. W końcu jest ukryta informacja, a oni chcą wiedzieć, co to jest.
Połącz wszystkie trzy emocje, aby uzyskać lepszy tytuł wideo
Teraz, gdy wiesz, jakich bodźców emocjonalnych użyć (ciekawość, strach, pożądanie), spróbuj połączyć wszystkie trzy w swoim następnym tytule. Zanim się zorientujesz, Twój przekaz dotrze do najgłębszej części umysłu widza — miejsca, w którym zderzają się jego nadzieje i marzenia. Znalezienie tego miejsca pozwala przyciągnąć tysiące kliknięć i uzyskać więcej wyświetleń.
Chcesz dowiedzieć się więcej o jego strategii? Poniższy film zawiera więcej przykładów tytułów oraz dodatkowe wskazówki, które pomogą Ci je napisać.
A jeśli nadal masz problemy z pisaniem dobrych tytułów, oto dziewięć dodatkowych wskazówek.