4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube

YouTube to konkurencyjne miejsce do tworzenia treści. Istnieją miliony kanałów, a każdy z nich chce zdobyć więcej subskrybentów niż następny. To miejsce, w którym nowi twórcy spędzają miesiące, jeśli nie lata, goniąc za pierwszymi 1000 subskrybentów.

YouTube może być konkurencyjny, ale ważne jest, aby o tym pamiętać konkurencja jest względna. Większość twórców nie konkuruje z MrBeast — przynajmniej nie bezpośrednio. Rywalizują z ludźmi stojącymi po obu ich stronach, a nie z tymi, którzy unoszą się nad nimi.

Więc jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się „Kto jest moją konkurencją w YouTube”, nie musisz daleko szukać. Są to twórcy, którzy:

  1. Dziel się z tymi samymi odbiorcami co ty (Twoi widzowie też oglądają ich filmy).
  2. Twórz treści podobne do Twoich.
  3. Koncentruj się na tej samej niszy lub kanale YouTube.

Bez wątpienia chcesz poznać tych twórców i to, jak działają na YouTube. Pomoże Ci to zrozumieć swoją niszę, znaleźć pomysły na filmy i powoli ulepszać swój kanał.

Gotowy żeby zacząć? Oto jak znaleźć największych konkurentów w YouTube.

1. Zacznij od analizy słów kluczowych

Zanim znajdziesz swoich konkurentów, musisz wiedzieć, czego szukają Twoi widzowie w YouTube. „Wyczynowe frisbee?” „Szkolenie szczeniąt pitbulla?” „Zroszony hacki do makijażu?”

Zależy to oczywiście od twojej niszy. Ale każdy kanał ma punkty wejścia oparte na zapytaniach, czyli innymi słowy, frazy używane do znajdowania filmów.

Dlaczego musisz to wiedzieć? Cóż, widzowie nie widzą Twoich filmów tylko wtedy, gdy przeprowadzają wyszukiwanie; widzą też treści konkurencji.

Załóżmy, że wiesz, czego widzowie szukają w YouTube. W takim przypadku możesz zastosować inżynierię wsteczną, aby znaleźć inne kanały, które oglądają (Twoja konkurencja).

Sprawdź panel badawczy w YouTube Studio

Jeśli brzmi to nieco skomplikowanie, nie martw się. jest panel badawczy w YouTube Studio i pokazuje, czego ogólnie szukają Twoi widzowie.

Oto jak go znaleźć:

1. Przejdź do Studia YouTube (studio.youtube.com) i kliknij Analityka na lewym pasku nawigacji.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

2. Kliknij Badania patka.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 1682033564 333 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

3. Przewiń w dół i kliknij Wyszukiwania Twoich widzów. Ustaw pierwszy filtr na „wszystkie wyszukiwania” i upewnij się, że filtr geograficzny jest ustawiony na „wszystkie”.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 1682033565 392 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

Tutaj zobaczysz listę wyszukiwań Twoich widzów w YouTube. Przeglądając tę ​​kolekcję, szukaj słów kluczowych, które najlepiej pasują do tworzonych przez Ciebie filmów. Możesz zapisać odpowiednie terminy, klikając symbol zakładki po lewej stronie.

2. Wykonaj kilka wyszukiwań za pomocą znalezionych słów kluczowych

Skoro już wiesz, czego szukają widzowie, czas na testy. Weź słowa kluczowe, które właśnie odkryłeś, i wklej je po kolei w pasku wyszukiwania YouTube. Przy każdym wyszukiwaniu spójrz na najlepsze wyniki wideo. Które kanały pojawiają się wielokrotnie?

Są szanse, że to Twoi najwięksi konkurenci w YouTube. Zajmują się tymi samymi tematami co Ty, dominują na stronach wyszukiwania i cieszą się świetną ekspozycją na platformie.

Oto krótki przykład tego, co mamy na myśli. Widzowie vidIQ wyszukują w YouTube kilka rzeczy, w tym:

Przeprowadziliśmy wyszukiwanie w YouTube z każdym z tych terminów i wciąż pojawiały się filmy z tych samych kanałów:

  • Pomyśl o mediach
  • Twórcy kanałów
  • Nick Nimin
  • Katarzyna Manning
  • Erin na żądanie
  • Justina Browna
  • Roberta Blake’a

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 1682033565 512 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

Jak wygląda Twoja lista po wykonaniu tego ćwiczenia? Pamiętaj, aby mieć go pod ręką, ponieważ w następnym kroku dodamy więcej konkurentów.

3. Dowiedz się, co widzowie oglądają poza Twoim kanałem

W YouTube Studio dostępne jest przydatne narzędzie, które pokazuje, które kanały oprócz Twoich oglądają Twoi widzowie. Przeglądanie tego panelu umożliwia wyszukiwanie konkurencji na dwa sposoby:

  1. Potwierdź konkurentów, których już znalazłeś (ta lista powinna odzwierciedlać tę, którą właśnie utworzyłeś).
  2. Ujawnij więcej konkurentów.

Gotowy żeby zacząć? Wykonaj te czynności, aby zobaczyć, co widzowie oglądają poza Twoim kanałem.

1. Przejdź do YouTube Studio (studio.youtube.com) i kliknij Analityka na lewym pasku nawigacji.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

2. Kliknij Publiczność patka.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 1682033565 253 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

3. Przewiń w dół i znajdź panel z napisem Inne kanały, które oglądają Twoi widzowie.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 1682033566 937 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

Jak wspomnieliśmy, powinieneś zobaczyć podobieństwa między tą listą a utworzoną przez Ciebie. Na przykład oglądamy filmy twórców kanałów, Think Media i Nicka Nimmina.

Jednak kilka kanałów to pokazało wcześniej nie zauważyliśmy. Teraz możemy wyszukać jeszcze więcej twórców (których lubią nasi widzowie), aby zobaczyć, co robią w YouTube i jak wypadamy na ich tle.

Pamiętaj, że ten panel pokazuje oglądane kanały ostatnie siedem dni. To niewiele danych, więc przeanalizuj każdy kanał i potwierdź, że faktycznie konkurują. Czy poruszają te same tematy co ty? Czy są spójne na YouTube?

4. Zobacz, które filmy są polecane w pobliżu Twoich

Na koniec przejdź do stron odtwarzania wideo, aby zobaczyć własne treści, aby zobaczyć więcej konkurentów. Działa to najlepiej, jeśli wybierzesz filmy, które odzwierciedlają główny nurt Twojego kanału, więc spróbuj kliknąć najbardziej trafne filmy. W przypadku każdego wybranego filmu skup uwagę na prawej stronie ekranu.

Tutaj zobaczysz listę rekomendacji filmów na podstawie tego, co aktualnie oglądasz lub ostatnio oglądałeś. To świetne miejsce, aby znaleźć kanały podobne do Twojego, więc nie spiesz się, odkrywając je!

Prawdopodobnie natkniesz się na kanały, które już widziałeś, ale przewijaj dalej. Często zdarza się niespodzianka lub dwie, których nie spodziewałbyś się.

W naszym przypadku zauważyliśmy wideo od Colina i Samira. Podkreślają odnoszących sukcesy twórców na swoich kanałach YouTube (tak jak my), ale odkrywamy ich dopiero na tym etapie naszych badań.

4 proste sposoby na znalezienie konkurentów w YouTube 1682033566 590 4 proste sposoby na znalezienie konkurentow w youtube

Jak teraz wygląda lista twoich konkurentów? Nasz nieco urósł po wykonaniu wszystkich czterech kroków:

  • Pomyśl o mediach
  • Twórcy kanałów
  • Nick Nimin
  • Katarzyna Manning
  • Erin na żądanie
  • Justina Browna
  • Roberta Blake’a
  • Pomyśl o podcaście medialnym
  • Colina i Samira
  • Budka Filmowa

Utworzenie takiej listy pomaga znaleźć konkurentów, których można oglądać, analizować i uczyć się od nich w YouTube.

Ale pamiętaj, że lista będzie zmienia się w czasie. W miarę pojawiania się nowych kanałów i odkrywania przez widzów nowych zainteresowań, z pewnością pojawi się nowa konkurencja w YouTube.

Podobne wpisy