7 ofert pracy w YouTube dla twórców treści: pełny etat, część etatu i freelancer
Szukasz sposobów na zarobienie dodatkowej gotówki w YouTube? Jednym ze sposobów na to jest korzystanie z ekonomii twórców i oferowanie swoich umiejętności innym twórcom. Wielu z nich potrzebuje urzekających miniatur, skryptów YouTube i dziesiątek filmów zredagowanych na ich kanał. Zdobycie jednej z tych prac to doskonały sposób na rozpoczęcie dodatkowej pracy przy tworzeniu treści, a nawet poszukiwanie pracy na pełny etat.
Chociaż oferty pracy w YouTube są publikowane wszędzie, zalecamy odwiedzanie tablic ogłoszeń dla twórców wideo, takich jak Praca na YT. Ta strona została stworzona przez Paddy’ego Gallowayakonsultant YouTube, który pomaga twórcom znaleźć zatrudnienie Inny twórcy.
Jak dotąd istnieją siedem popularnych zawodów dla twórców YouTube. Możesz je wykonywać w pełnym wymiarze godzin, w niepełnym wymiarze godzin lub na projekt:
- Projektant miniatur
- Edytor wideo
- Autor scenariusza
- Menedżer kanałów
- Strateg YouTube’a
- Dyrektor kreatywny
- Producent YouTube’a
W tym artykule podzielimy się wymaganiami na tych stanowiskach i zakresem wynagrodzenia według YT Jobs.
1. Projektant miniatur
Projektanci miniatur tworzą obrazy reprezentujące filmy z YouTube. Korzystają z narzędzi takich jak Adobe Photoshop i Canva, aby tworzyć odważne, kolorowe i wciągające miniatury, które zachęcają widzów do klikania.
Ze wszystkich zadań YouTube projektowanie miniatur jest niezbędne aby uzyskać więcej wyświetleń. Niektórzy ludzie obejrzą film tylko wtedy, gdy wyróżnia się miniatura, więc ten obraz powinien być bardzo intrygujący.
Umiejętności projektanta miniatur:
- Projekt graficzny
- Teoria koloru i kompozycja wizualna
- Znajomość trendów dotyczących miniatur w YouTube
- Znajomość narzędzi do projektowania, takich jak Photoshop
- Optymalizacja obrazu na ekranach mobilnych i stacjonarnych
- Znajomość wideomarketingu
Przedział płacowy dla tej pracy:
Za projekt: 5–400 USD
Rocznie: 18 000–90 000 USD
2. Edytor wideo
Edytory wideo zamieniają nieprzetworzony materiał filmowy w wciągającą treść do YouTube. Są ekspertami w opowiadaniu historii, którzy wiedzą, które sceny wyciąć, jaki tekst dodać i jakie efekty specjalne uatrakcyjnią film. Ta praca obejmuje wiele umiejętności, więc redaktorzy często wykonują złożone czynności, takie jak miksowanie ścieżek dźwiękowych i tworzenie animacji.
Wiele kanałów YouTube nie przetrwa bez edycji wideo, więc jest to doskonała praca dla utalentowanego twórcy. Mogą zamienić przeciętny film w coś znacznie bardziej zabawnego, co jest kluczem do rozwoju w YouTube.
Umiejętności edytora wideo:
- Wizualne opowiadanie i edycja
- Znajomość oprogramowania do edycji wideo, takiego jak Adobe Premiere lub Final Cut Pro
- Szereg technik edycji, takich jak śledzenie ruchu, gradacja kolorów, miksowanie dźwięku, animacja i stabilizacja
- Eksportowanie filmów do YouTube
Przedział płacowy dla tej pracy:
Za projekt: 15–1000 USD
Rocznie: 15 000–100 000 USD
3. Scenarzysta
Możesz pomyśleć, że to scenarzyści są odpowiedzialni za „wypowiedziane słowa” w filmie, ale to dopiero początek. Opisują również, co wydarzy się w różnych rozdziałach, na przykład kiedy pojawi się B-roll, jaki będzie „haczyk” wideo i jak powinny wyglądać elementy ekranu końcowego. Oprócz dialogu wszystko to jest spakowane w skrypt wideo YouTube.
Aby być dobrym scenarzystą, powinieneś wiedzieć, jak badać tematy wideo i rozwijać historie.
Umiejętności scenarzystów:
- Wyszukiwanie pomysłów na wideo
- Tworzenie historii na YouTube
- Pisanie i redagowanie
- Współpraca w zespole YouTube
- Formatowanie skryptu
- Znajomość wideomarketingu
Przedział płacowy dla tej pracy:
Za projekt: 10–1000 USD
Rocznie: 40 000–80 000 USD
4. Menedżer kanałów YouTube
Menedżer kanału nadzoruje codzienne działanie i sukces kanału YouTube. Przesyłają i planują treści wideo, zarządzają współpracą wideo i kontaktują się z widzami za pomocą komentarzy w YouTube i postów na karcie Społeczność.
Umiejętności channel managera:
- Planowanie i przesyłanie treści wideo
- Dołączanie metadanych YouTube do filmów, w tym tytułów, tagów i opisów filmów
- Zaangażowanie społeczności
- Zarządzanie współpracą wideo, ewentualnie umowami z markami
- Współpraca w zespole YouTube
Przedział płacowy dla tej pracy:
Rocznie: 27 000–60 000 USD
5. Strateg YouTube
Strateg YouTube to specjalista ds. marketingu, który wie, jak rozwijać kanał za pomocą odpowiednich treści. Poświęcają czas na badanie trendów, analizowanie wyników wideo, promowanie treści i znajdowanie możliwości rozwoju. Wielu strategów opracowuje i realizuje plany osiągnięcia określonego celu, takiego jak zwiększenie liczby subskrybentów kanału lub liczby wyświetleń filmów.
Umiejętności stratega YouTube:
- Badanie trendów wideo
- Przeprowadzanie badań słów kluczowych
- Marketing wideo
- Analizowanie statystyk wideo/kanałów
- Analiza konkurencji innych kanałów YouTube
- Współpraca w zespole YouTube
- Pozycjonowanie YouTube’a
- Znajomość algorytmu YouTube
Przedział płacowy dla tej pracy:
Rocznie: 50 000–120 000 USD
6. Dyrektor kreatywny
Dyrektor kreatywny w YouTube robi wiele rzeczy, ale najważniejszą jest kierowanie zespołem twórców treści. Dyrektorzy kreatywni są jak kierownicy redakcji; pokazują członkom zespołu, jak dotrzeć do kreatywnej wizji marki w scenariuszach wideo, miniaturach, planie produkcyjnym i nie tylko. Z tego powodu biorą udział w szerokiej gamie zadań, takich jak burza mózgów pomysłów i tytułów filmów oraz ustalanie stylu edycji filmów.
Umiejętności dyrektora kreatywnego:
- Narracja wizualna i pisemna
- Strategia kreatywna i branding
- Kierowanie zespołem twórców treści
- Współpraca w zespole YouTube
- Doświadczenie w kreatywnych zadaniach związanych z YouTube: pisanie scenariuszy, filmowanie, edycja wideo i nie tylko
- Doskonałe umiejętności komunikacyjne
Przedział płacowy dla tej pracy:
Rocznie: 30 000–100 000 USD
7. Producent YouTube
Czy jesteś dobry w koordynowaniu wszystkich aspektów produkcji filmu? Jeśli tak, producent YouTube to praca dla Ciebie. Ta hybrydowa rola obejmuje badania, opracowywanie koncepcji wideo, pisanie scenariuszy i marketing w mediach społecznościowych. Możesz nawet nagrywać i edytować filmy.
Umiejętności producenta YouTube:
- Zarządzanie czasem
- Silna dbałość o szczegóły
- Opowiadanie historii i rozwój treści
- Produkcja treści, w tym badania, pomysły, pisanie scenariuszy, edycja wideo i marketing w mediach społecznościowych
Przedział płacowy dla tej pracy:
Rocznie: 18 000–100 000 USD
Która praca na kanale YouTube jest dla Ciebie?
W YouTube istnieje wiele ofert pracy i większość z nich możesz wykonywać, siedząc wygodnie na kanapie. Niezależnie od tego, czy chcesz uzupełnić swoje dochody, czy zdobyć pełnoetatową posadę, te oferty pracy pomogą Ci uczyć się, zarabiać i rozwijać się w YouTube!