Przewodnik właściciela startupu dotyczący zatrudniania projektantów graficznych
Bez względu na branżę, może nadejść czas, kiedy będziesz musiał rozważyć zatrudnienie grafików. Projektowanie jest istotną częścią brandingu i marketingu w dzisiejszym, pełnym technologii krajobrazie. Posiadanie grafika lub zespołu projektowego może pomóc w zaprezentowaniu tożsamości marki i ożywieniu wizji. Zastanawiasz się, czy powinieneś zatrudnić grafika do swojego startupu? Czytaj dalej, aby zdecydować, czy potrzebujesz i o czym powinieneś pamiętać podczas zatrudniania!
Czy Twój startup powinien zacząć zatrudniać grafików?
Pierwszym pytaniem, które musisz sobie zadać, jest to, czy Twój startup naprawdę potrzebuje w tym momencie grafika. Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu tej decyzji.
- Czy twój obecny projekt jest skuteczny? Jeśli uważasz, że Twoje projekty nie oddaje sprawiedliwości Twojej marce lub nie przekazują jasno Twoich pomysłów, możesz skorzystać z pomocy z zewnątrz.
- Czy to trwała decyzja? Zatrudnienie grafików będzie cię kosztować i powinien to być wydatek, który możesz rozsądnie ponieść i z którego możesz skorzystać.
Freelance vs. wewnętrzny projektant graficzny
Kolejną decyzją, którą musisz podjąć, jest to, czy chcesz zatrudnić niezależnego grafika, czy wewnętrznego. Każda z tych opcji ma swoje zalety i tak naprawdę sprowadza się do tego, co jest dla Ciebie odpowiednie.
Niezależny projektant
Zatrudnianie od projektu do projektu to opcja, która zapewnia dużą elastyczność. Oszczędzasz również pieniądze, płacąc im tylko za projekty, zamiast otrzymywać wynagrodzenie. Jednym minusem jest to, że nie będą tak dobrze zaznajomieni z Twoim startupem i będą musieli być informowani o każdym zadaniu. Mogą również nie być dostępni do pracy nad przyszłymi projektami z powodu innej pracy niezależnej.
Projektant w domu
Wewnętrzny grafik rozumie tajniki Twojego startupu, marki i tożsamości. Ich praca będzie lepiej dopasowana do wizji Twojej marki i zawsze będzie dostępna dla Twoich projektów. Z drugiej strony zatrudnienie grafików do pracy na etat będzie bardziej znaczącym wydatkiem.
Powiązane: 9 najlepszych witryn z portfolio do prezentacji Twojej pracy w 2023 r
Czego szukać u grafika?
Jeśli zdecydowałeś, że najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie grafików, oto kilka rzeczy, o których powinieneś pamiętać!
Teczka
Zatrudniając grafików, dobrym punktem wyjścia jest dokładna ocena ich portfolio. Pozwoli to ocenić ich poziom umiejętności oraz styl ich pracy. Wiedza o tym może pomóc Ci zdecydować, czy są dobrze dopasowani lub czy mają zestaw umiejętności do pracy z Twoim startupem
Komunikacja
Skuteczna komunikacja jest kluczowym elementem każdej współpracy i jest to umiejętność, którą należy przeanalizować podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Potrzebujesz grafika z solidnymi umiejętnościami komunikacyjnymi, który może Cię dobrze zrozumieć i podzielić się swoimi pomysłami i opiniami. Przy wielu poprawkach i zmianach niezbędnych w procesie projektowania muszą być w stanie jasno komunikować się z zespołem.
Zarządzanie czasem
Zarządzanie czasem to kolejna niezbędna umiejętność dla grafików. Praca w start-upach jest często napięta czasowo, a projekty potrzebne są w określonych terminach. Grafik powinien umieć pracować w określonych ramach czasowych i tworzyć projekty bez pośpiechu. Czas ma również kluczowe znaczenie dla procesu rewizji, aby projekt był zarówno prawidłowy, jak i na czas.
Doświadczenie w branży
Doświadczenie w branży jest prawdopodobnie lepsze niż jakiekolwiek wymyślne referencje. W kreatywnych dziedzinach, takich jak projektowanie graficzne, praktyka i doświadczenie są kluczem do rozwijania umiejętności i technik. Doświadczony kandydat powinien być w stanie znacznie szybciej podjąć pracę i wykonywać zadania z większą zwinnością.
Świadectwa
Referencje i referencje mogą pomóc lepiej zrozumieć potencjalnego grafika. Ważne jest, aby sprawdzić je przy zatrudnianiu grafików, aby lepiej ocenić kandydata. Referencje mogą wiele powiedzieć o osobistych doświadczeniach związanych ze współpracą z grafikiem i praktycznym zastosowaniem umiejętności, które rzekomo posiadają. Pamiętaj, że każdy ma inne potrzeby, a każdy projektant ma inny zestaw umiejętności.