Three virtual influencers in a collage

Poznaj 5 najbardziej realistycznych wirtualnych influencerów na Instagramie

Nie tak dawno temu automatyzacja polegała na wykonywaniu przez głupie roboty przewidywalnych i powtarzalnych zadań, których ludzie nie lubili wykonywać. Przewijając do dnia dzisiejszego, już teraz próbujemy zastąpić pracę ludzką na wszelkie możliwe sposoby. Obecny cel? Influencerzy i celebryci.


Ci tak zwani wirtualni influencerzy (fikcyjni ludzie stworzeni przez CGI) stają się z dnia na dzień coraz bardziej popularni. I pomimo ich oczywistej syntetycznej natury, marki wydają się uwielbiać z nimi pracować. W tym artykule wymienimy sześciu najlepszych wirtualnych influencerów, których powinieneś sprawdzić.

Co dokładnie liczymy?

Zanim zaczniemy, zauważ, że liczymy tylko VI, które stawiają na realizm i mają co najmniej 100 000 obserwujących na Instagramie. Wykluczamy te z kreskówek (jak Barbie czy Hatsune Miku) oraz te stworzone do wewnętrznego marketingu (jak Virtual Colonel KFC), ponieważ nie są niezależnymi twórcami.

Jeśli chcesz to zrozumieć, napisaliśmy pełny artykuł o wirtualnych influencerach i ich działaniu.

Ale dość czekania; zaczynajmy.

1. Lil Miquela

Lil Miquela (inaczej znana jako Miquela Sousa lub po prostu Miquela) to brazylijsko-hiszpańska wirtualna modelka i piosenkarka stworzona w 2016 roku przez Brud – startup z siedzibą w Los Angeles. Biorąc pod uwagę jej wszechobecność w Internecie, ta 19-letnia „robot”, jak sama siebie określa, jest często pierwszym imieniem, które przychodzi na myśl, gdy myśli się o wirtualnych influencerach.

W chwili pisania tego tekstu Miquela ma ponad trzy miliony obserwujących na Instagramie, gdzie publikuje zdjęcia z celebrytami, znanymi osobistościami internetowymi i innymi wirtualnymi influencerami. Udzieliła również wywiadów dla wielu popularnych publikacji internetowych, w tym Vogue, Buzzfeed, The Guardian, Refinery29 i innych.

Wydała kilka oryginalnych teledysków, od czasu do czasu współpracując z innymi artystami, takimi jak Baauer, Lauv i Teyana Taylor. Pracowała także z Samsungiem, Amazonem, Pradą, Diorem, Calvinem Kleinem i wieloma innymi markami. W 2018 roku Miquela znalazła się na liście 25 najbardziej wpływowych osób w Internecie magazynu TIME.

2. Mamo

Imma (co po japońsku oznacza „teraz”) jest pierwszą w kraju wirtualną influencerką i jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy na Instagramie dzięki kultowym różowym włosom i zaskakującemu realizmowi. Ten japoński model został stworzony przez Aww Inc. — samozwańczą firmę wirtualnych ludzi.

Imma po raz pierwszy pojawiła się na Instagramie w październiku 2018 r., a do końca stycznia 2019 r. zgromadziła ponad 18 000 obserwujących. Od lutego 2022 r. ma ponad 350 000 obserwujących i współpracuje z takimi markami jak IKEA, Porsche, KFC, Magnum, Dior, Puma, Nike, Calvin Klein, Valentino, Amazon, Lenovo… masz pomysł.

Imma jest także ambasadorem marki True Corporation (tajska marka telekomunikacyjna) i Watsons Water (chińska marka wody butelkowanej). Ona też zrobił niespodziankę podczas ceremonii zamknięcia Igrzysk Paraolimpijskich Tokio 2020.

3. Bermudy

Bermuda to wirtualna „it girl” z Los Angeles i aspirująca muzyczka. Odkąd po raz pierwszy pojawiła się na Instagramie w 2018 roku, jej realizm CGI przeszedł długą drogę — niektóre z jej ostatnich zdjęć sprawiają, że wygląda prawie nie do odróżnienia od prawdziwej modelki.

Bermudy to projekt Bruda, podobnie jak Lil Miquela, który w chwili pisania tego tekstu ma ponad 270 000 obserwujących. Interesujące w przypadku Bermudów jest to, że początkowo została stworzona jako wirtualna postać polityczna do promowania propagandy alt-right. Kiedyś wspierała Trumpa, zaprzeczała zmianom klimatycznym i kpiła z ruchów liberalnych.

Bermudy później ewoluowały, aby odzwierciedlić nowe poglądy, jak wspomniano w ten post na Instagramie. Jednak jej kontrowersyjna osobowość – jak wspominał m.in Rafineria29— pozostaje jej mocną stroną, aby zwrócić na siebie uwagę. W kwietniu 2018 r. „zhakowała” konto Lil Miqueli, usuwając wszystkie jej zdjęcia. Bermudy zażądały również, aby Lil Miquela „mówiła ludziom prawdę” o swojej wirtualnej tożsamości i ich twórcy.

Wcześniej krążyły pogłoski, że Bermudy są tworem Cain Intelligence, konkurencyjnej firmy Brud. Ale to był tylko (udany) chwyt PR zaprojektowany przez samego Bruda, aby stworzyć dramat i zyskać zainteresowanie mediów. We wrześniu 2019 r. z nieznanych nam powodów wygląd Bermudów został zaktualizowany — jak widać w ten post na Instagramie. Niezła fabuła, co?

4. Shudu

Stworzona przez The Diigitals, cyfrową agencję modelek z siedzibą w Weymouth, Shudu opisuje siebie jako „pierwszą na świecie cyfrową supermodelkę” z RPA. „Chciałem stworzyć naprawdę mocny i mocny obraz, który celebrowałby piękno, którego nie widuję wystarczająco często w mediach” — mówi fotograf Cameron-James Wilson, twórca wizji Shudu.

W chwili pisania tego tekstu Shudu ma ponad 224 000 obserwujących na Instagramie i współpracował z firmami Samsung, Cosmopolitan, The Dubai Mall, WWD, Vogue, Balmain, Chanel, Bulgari i innymi.

Była chwalona przez znane osobistości, takie jak Naomi Campbell, Alicia Keys i Tyra Banks – ta ostatnia ponownie opublikowała jedno ze zdjęć Shudu, myśląc, że jest prawdziwą modelką. Została również doceniona przez Fenty Beauty, markę kosmetyczną Rihanny.

5. Rozy

Rozy jest pierwszą wirtualną influencerką w Korei Południowej, opracowaną przez Sidus Studio X. Obecnie ma ponad 113 000 obserwujących na Instagramie i niewiele różni się od innych VI z tej listy. Lubi podróże, modeling, jogę i sporty ekstremalne.

Od czasu jej powstania i pierwszego pojawienia się na Instagramie w sierpniu 2020 roku podpisała ponad 100 umów sponsorskich. Należą do nich Calvin Klein, Maison Margiela, Hera Beauty, a przede wszystkim południowokoreańska firma Shinhan Life Insurance, dla której jest modelką w powyższym filmie.

W 2021 r. jej szacunkowe zarobki wyniosły aż miliard wonów koreańskich (~833 000 USD). Według Baeka Seung Yeopa, dyrektora generalnego Sidus Studio X, firma planuje nadać Rozy wyjątkowy głos i obsadzić ją w filmach, K-dramatach i innych programach rozrywkowych. Ponieważ coraz więcej południowokoreańskich gigantów zwraca się do niej jako zamiennika celebrytów, aby uniknąć kontrowersji, popularność Rozy może szybko wzrosnąć.

Dokąd zmierzają wirtualni influencerzy?

Chociaż mamy technologię CGI od dziesięcioleci, wirtualni influencerzy są wciąż stosunkowo nowym wynalazkiem. Jest tak wiele innych nowszych VI, których nie moglibyśmy uwzględnić na tej liście Koffi, AyayiI Zinn, po prostu dlatego, że nie są jeszcze tak popularne. Jednak ich realizm jest dość szokujący. W miarę jak coraz więcej firm zacznie współpracować z VI, ich atrakcyjność będzie rosła.

W środowiskach wirtualnych, takich jak Metaverse, gdzie ludzie są przyzwyczajeni do dostosowywania swoich profili, VI mogą wkrótce poczuć się integralną częścią tego wszechświata. Dzięki technologii, którą mamy dzisiaj, naprawdę trudno jest odróżnić prawdziwe od fałszywych. A gdy będziemy w tym lepsi, granica między prawdą a fałszem przestanie istnieć.

Wirtualni influencerzy są tutaj, ale nie zastąpią w pełni ludzi

Istnieje wiele interesujących rozmów do przeprowadzenia na temat powstania VI i ich wpływu na nas. Podczas gdy niektórzy mogą postrzegać je jako naturalny postęp mediów syntetycznych, inni martwią się problemami moralnymi i etycznymi, jakie narzucają.

Tak czy inaczej, wirtualni influencerzy zostają tutaj po prostu dlatego, że są niesamowicie skutecznymi narzędziami marketingowymi. Są tańsze, mniej kontrowersyjne, nie męczą i mogą być wszędzie o każdej porze. Jest bardzo mało prawdopodobne, że całkowicie zastąpią wpływowych ludzi i celebrytów, ale prawdopodobnie też nie znikną w najbliższym czasie.

Podobne wpisy