Ten chatbot może pomóc Ci stać się sławnym na Instagramie, przewidując sukces Twojego następnego posta
Zostanie gwiazdą Instagrama to zagadka trudniejsza niż złamanie kodu Enigmy. Oprócz tego, że wiesz, kiedy przesłać zdjęcie, aby uzyskać maksymalną ekspozycję w sieci społecznościowej, musisz także wiedzieć, jakie tematy najlepiej sprawdzają się w generowaniu polubień, jaka jest właściwa mieszanka kolorów i które filtry działają najlepiej w jakich momentach, aby ułatwić wyświetlanie kanały społecznościowe.
Na szczęście mądrzy ludzie z BBC’s Tomorrow’s World stworzyli chatbota Facebook Messenger, który analizuje i przewiduje zdjęcia, które Twoi obserwatorzy prawdopodobnie pokochają najbardziej. Łącząc się z Twoim kontem na Instagramie, chatbot Tomorrow’s World przeanalizuje Twoje konto, patrząc na to, co polubili Twoi obserwatorzy i kompozycję ujęć, aby odkryć, na co Twoi obserwatorzy reagują najbardziej.
Aby chatbot przeanalizował dla Ciebie zdjęcie i sprawdził, czy warto je umieścić na Instagramie, wystarczy, że porozmawiaj z nim przez Facebook Messenger. Po zadaniu kilku pytań i wyrażeniu zgody na warunki będziesz mógł przesłać zdjęcie do analizy i uzyskać informację zwrotną na temat tego, co sprawiło, że Twój post odniósł potencjalny sukces, a co sprawiło, że okazał się całkowitą porażką.
CZYTAJ DALEJ: 21-latek mający wpływ na pokolenie influencerów na Instagramie
Gdy chatbot analizuje Twój obraz, daje również wgląd w to, jak ludzie ogólnie korzystają z Instagrama.
Na przykład hashtag „śniadanie” jest zdecydowanie najpopularniejszym tagiem na Instagramie, a umieszczenie punktu orientacyjnego na zdjęciu prawdopodobnie będzie działać lepiej, ponieważ ludzie będą mogli odnosić się do rozpoznawalnych lokalizacji. Bot wyjaśnił również, że ludzie lubią posty przedstawiające pozytywne emocje, takie jak szczęście lub nadzieja, ponieważ pozwala to ludziom poczuć, że oni również mogą dzielić się emocjami.
Co ciekawe, niebieski jest klasyfikowany jako „modny” kolor na Instagramie, najwyraźniej ze względu na jego potencjał „wywoływania uczucia spokoju i spokoju”. Jednak część badań z zeszłego roku pokazała, w jaki sposób zabarwione na niebiesko lub pochłaniające kolory filtry ogólnie sugerowały, że plakaty mają do czynienia z depresją – niezależnie od tego, czy zdawali sobie z tego sprawę, czy nie.
Tak więc, zgodnie z tą logiką, zdjęcie dwóch szczęśliwych ludzi jedzących śniadanie naprzeciwko Wieży Eiffla w pogodny, błękitny, słoneczny dzień powinno całkiem dobrze wyglądać. Niestety nie mam tego zdjęcia, więc to będzie musiało wystarczyć.
Nie trzeba dodawać, że nawet jeśli bot Tomorrow’s World nie jest najbardziej rozmowny – może odpowiadać tylko na określone polecenia – jego moc analizy jest imponująca. Po przesłaniu zdjęcia dawnego pomnika Mobile Suit Gundam, który kiedyś stał w Odaiba w Tokio, bot z powodzeniem rozpoznał posąg i budynek, przed którym stał.
Jednak pomimo całej tej analizy – i pochwały za uwzględnienie przeze mnie punktów orientacyjnych – nadal wydawało się, że to zdjęcie Audi e-tron wypadnie lepiej wśród moich obserwujących. Chociaż prawdopodobnie bym się zgodził, jest to trochę dziwne, ponieważ skarciło mnie za to, że nie uwzględniłem punktu orientacyjnego ani żadnych godnych uwagi emocji.
Oczywiste jest, że chatbota Tomorrow’s World nie należy traktować poważnie jako źródła skutecznego publikowania na Instagramie, ale z pewnością jest to interesujące spojrzenie na to, co ludzie lubią widzieć w swoich kanałach podczas przewijania w autobusie do domu.