Jak zaplanować swój kalendarz marketingowy w mediach społecznościowych na rok 2023 — Your Social Team
Jak zaplanować strategiczny Kalendarz Marketingowy Social Media na rok 2023 dla siebie i swoich klientów
Możesz chcieć przypiąć lub założyć ten wpis na blogu, abyś mógł do niego wrócić również pod koniec przyszłego roku!
Używam do tego Kalendarza Google. Jest to ten sam kalendarz, którego używam do spotkań zawodowych i osobistych. Wszystko jest w jednym miejscu i nie nakłada się na siebie.
-
KROK 1: Dodaj do swojego kalendarza CZAS NA WAKACJE, PRZERWY I WAŻNE DATY lub dni osobiste
Obejmuje to wszelkie wakacje, które masz zaplanowane, urodziny rodziny, ważne daty, jeśli masz dzieci, ich wakacje i przerwy. Jeśli nie masz żadnych wakacji ani dzieci, polecam odłożyć przynajmniej jeden tydzień w każdym kwartale, aby odłączyć się od Instagrama, TikTok i innych platform mediów społecznościowych. Nawet jeśli nie planujesz wyjechać z miasta, to jest to dobry pomysł.
PS: nie idź na kompromis w tym kroku. Twój biznes pozwala Ci podejmować decyzje o tym, co jest najlepsze dla Twojej rodziny. Nie ma substytutu dla tej wolności. Spędź swoje Święto Dziękczynienia na rodzinnej wycieczce. To lepsze niż skomplikowana kampania z okazji Black Friday. Byłaby to twoja najbardziej sprzedająca się, najwyższa oferta biletowa lub wydarzenie, które jest najbardziej kluczowe dla twojego biznesu. Jeśli masz dwie duże oferty, mógłbyś stworzyć wiele 8-dniowych kampanii, każda w najlepszym czasie dla każdego z nich. W ten sposób powstałaby między innymi Kampania na Czarny Piątek.
-
KROK 3: Zablokuj jedną kampanię pomiędzy innymi ofertami, tak aby zrobić większy push do każdej z nich przynajmniej raz w roku
Zauważ, że jeśli jesteś biznesem usługowym skupiającym się na klientach 1:1, te kampanie mogą być czasem na zaoferowanie czegoś innego, co może dać Twojemu biznesowi szybki zastrzyk gotówki i zwiększyć przychody. Jest to świetny sposób, aby potencjalni klienci 1:1 wypróbowali Cię, zanim zobowiążą się do wielotysięcznego, 3-miesięcznego kontraktu. Może to obejmować ograniczoną liczbę sesji konsultacyjnych, Dni VIP, Pick My Brain połączeń, a nawet oferty cyfrowej, takich jak ebook, szablony, lub done-for-you usługi.
Możesz również promować inną ofertę używając swojego unikalnego linku i zarabiać prowizję za każdą sprzedaż. Zalecamy pozostawienie co najmniej dwóch tygodni pomiędzy kampaniami, aby dać czas na oddech i zrobić sobie przerwę w sprzedaży dla swoich odbiorców.
-
KROK 4: Zablokuj tydzień przed każdą kampanią, aby rozpocząć tworzenie treści wokół konkretnego tematu Twoich ofert.
To świetna rozgrzewka przed rozpoczęciem promocji i pomaga Ci mieć bardziej poukładaną strategię treści na Instagramie. Powinieneś skupić się na tym, co Twoi odbiorcy muszą wiedzieć, zanim obejrzą Twoją ofertę.
-
Krok 5: wybierz czas na 2-3 giveaways, nawet jeśli są TBD
Małe giveaways z 1 innym kontem mogą być świetnym sposobem na zaangażowanie własnej publiczności i przynieść ci kilka dodatkowych followersów. Twoim priorytetem powinien być giveaway, który jest istotny dla Twojej marki i oferuje nagrodę, którą Twoi klienci chcieliby. Roczny abonament na członkostwo jest świetną nagrodą. Jeśli masz kurs, to również może być świetne, a jeśli masz produkty o niższej wartości, możesz wybrać 10 zwycięzców lub zrobić większy pakiet (na przykład: uzyskać jeden z każdego koloru, itp.). Możesz również sprawdzić, czy twój partner giveaway ma coś komplementarnego.
-
STEP 6: Dodaj Top 10 Countdown swoich najlepszych postów gdzieś w okolicach świąt
Jest to strategia, której używamy od lat, ponieważ pozwala na uzyskanie 10 dni treści z drogi szybko w okolicach świąt, ale także powtarzasz tylko swoje najlepsze posty, więc wiesz, że dostaniesz lepsze zaangażowanie niż w przeciwnym razie. Te posty paszy mogą być zaplanowane do auto-publikacji za pośrednictwem preferowanej platformy planowania. Używamy i polecamy później.
Możesz użyć po prostu powtórzyć 10 swoich najlepszych postów z tymi samymi napisami i dodać krótkie intro o top 10 i jaki numer ma każdy post do góry swoich napisów.
Jeśli chcesz włożyć w to trochę więcej wysiłku i mieć ładniejszą estetykę, możesz użyć naszych szablonów Canva dla Top 10 postów, które stworzyliśmy specjalnie dla tego — ale mogą być używane przez cały rok, aby udostępnić dowolne top 10 lub 5 w swoim kanale, a nawet jako karuzela.