Czy Instagram jest wlascicielem zdjec i zdjec ktore publikujesz

Czy Instagram jest właścicielem zdjęć i zdjęć, które publikujesz?

Instagram to niezwykle odnosząca sukcesy sieć społecznościowa, z ponad miliardem użytkowników i wsparciem finansowym Facebooka. Jest to codzienna i niezbędna aplikacja dla milionów użytkowników na całym świecie, która stała się wszechobecną częścią naszego społeczeństwa. Udostępniając zdjęcia i filmy znajomym i rodzinie, oczywiście możesz natknąć się na oczywiste pytanie: co dzieje się z prawami do zdjęć, które publikujesz na Instagramie? Jako sieć udostępniania zdjęć przede wszystkim prawa do zdjęć publikowanych w Internecie są bardziej palące niż na Facebooku czy Twitterze. Instagram zmusza Cię do przesyłania najlepszych zdjęć, a to często oznacza pracę, za którą możesz zarobić w przyszłości. Poza tym nie chciałbyś się odwrócić i zobaczyć, jak Instagram wykorzystuje Twoje zdjęcia w reklamach lub sprzedaje Twoje zdjęcia stronom trzecim.

Czy Instagram jest właścicielem zdjęć i zdjęć, które publikujesz?

Jak zawsze, akceptując regulamin dowolnej sieci społecznościowej, podpisujesz wiele swoich praw i przywilejów związanych z danymi. To, czy Twoje zdjęcia pozostaną Twoje, musi być objęte warunkami Twojej umowy, więc przyjrzyjmy się, czy rzeczywiście jesteś właścicielem zdjęć na swoim koncie na Instagramie.

Does Instagram own the pictures you post2

Własność treści i prawa autorskie

W przeszłości prawo autorskie było nadużywane, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to ważne narzędzie dla twórców każdej wielkości. Niezbędne jest zapewnienie ochrony prawnej treści tworzonych w trybie online lub offline. Jeśli włożyłeś w to pracę i stworzyłeś oryginalne dzieło, będziesz właścicielem praw autorskich do niego. Co więcej, to prawo jest automatyczne i nie wymaga żadnych działań z Twojej strony.

Jeśli masz czas lub cierpliwość, Urząd ds. Praw Autorskich Stanów Zjednoczonych ma wyjaśnienie który mówi ci, w jaki sposób prawa autorskie są stosowane i co może, a czego nie może chronić. Jeśli nie masz cierpliwości, aby to przeczytać, możesz zastrzec prawa autorskie do dowolnego oryginalnego dzieła, które stworzysz, takiego jak film, powieść, obraz, wiersz, piosenka, ilustracja i tak dalej. Nie możesz mieć praw autorskich do myśli, pomysłów, faktów, stylów, systemów lub streszczeń. Jeśli wymyślisz unikalny sposób wyrażenia tych rzeczy, możesz być w stanie objąć prawami autorskimi to, ale nie same pomysły lub fakty.

Does Instagram own the pictures you post3

Czy Instagram jest właścicielem praw autorskich do zdjęć, które publikujesz?

Czy z tą wiedzą o prawach autorskich Instagram jest właścicielem zdjęć, które publikujesz? Nie są właścicielami praw autorskich. Ty robisz. Jeśli robisz zdjęcie czegoś, masz do tego prawa autorskie. Jeśli opublikujesz obraz na Instagramie, nadal posiadasz prawa autorskie, ale zwykle dajesz firmie prawo do ponownego wykorzystania tych treści, jeśli chcą.

Oto, co Instagram ma do powiedzenia na ten temat w swoich warunkach:

Instagram nie rości sobie prawa własności do jakichkolwiek Treści, które publikujesz w Usłudze lub za jej pośrednictwem. Zamiast tego udzielasz Instagramowi niewyłącznej, w pełni opłaconej i nieodpłatnej, zbywalnej, podlegającej podlicencjonowaniu, ogólnoświatowej licencji na korzystanie z Treści, które publikujesz w Usłudze lub za jej pośrednictwem, zgodnie z Polityką prywatności Usługi, dostępną tutaj http://instagram.com/legal/privacy/w tym między innymi sekcje 3 („Udostępnianie Twoich informacji”), 4 („Jak przechowujemy Twoje informacje”) i 5 („Twoje wybory dotyczące Twoich informacji”). Możesz wybrać, kto może przeglądać Twoje Treści i działania, w tym Twoje zdjęcia, zgodnie z opisem w Polityce prywatności.

Facebook ma to do powiedzenia:

Pozwolenie na korzystanie z treści, które tworzysz i udostępniasz: jesteś właścicielem treści, które tworzysz i udostępniasz na Facebooku oraz innych używanych przez Ciebie Produktów Facebooka, a żadne z postanowień niniejszych Warunków nie odbiera Ci praw, które posiadasz do własnych treści. Możesz swobodnie udostępniać swoje treści innym osobom, gdziekolwiek chcesz. Aby jednak móc świadczyć nasze usługi, musisz udzielić nam pewnych prawnych pozwoleń na korzystanie z tych treści. W szczególności, kiedy udostępniasz, publikujesz lub przesyłasz treści objęte prawami własności intelektualnej (np. zdjęcia lub filmy) w naszych Produktach lub w związku z nimi, udzielasz nam niewyłącznej, zbywalnej, podlegającej podlicencjonowaniu, nieodpłatnej i ogólnoświatowej licencja na hostowanie, używanie, dystrybucję, modyfikowanie, uruchamianie, kopiowanie, publiczne wykonywanie lub wyświetlanie, tłumaczenie i tworzenie dzieł pochodnych treści użytkownika (zgodnie z ustawieniami prywatności i aplikacji użytkownika).

Publikowanie treści w Internecie

Jak widać, zachowujesz prawa autorskie do każdego zdjęcia, które publikujesz na Instagramie lub gdziekolwiek indziej, ale także zezwalasz sieciom na wykorzystanie twoich treści dla własnych korzyści. Więc jesteś właścicielem zdjęcia, które publikujesz na Instagramie, ale rejestrując się, dałeś im pozwolenie na używanie go według własnego uznania. Kolejną rzeczą, o której musisz wiedzieć, jest to, że Twoje zdjęcie przedstawia inne osoby. Chociaż Ty jako fotograf zachowujesz prawa autorskie do pracy, jeśli osoby na zdjęciu są możliwe do zidentyfikowania, prawdopodobnie potrzebujesz ich zgody na opublikowanie go w Internecie. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jako fotograf otrzymujesz wynagrodzenie za wykonanie tych zdjęć. Wtedy prawa autorskie należą do klienta, a nie do fotografa.

Nie jestem prawnikiem, więc jeśli masz konkretny problem, przed podjęciem działań warto skonsultować się z profesjonalistą. Prawa autorskie to głęboki i skomplikowany temat, a zrozumienie go wymaga kogoś, kto ma znacznie lepsze wykształcenie prawnicze niż ja!

Podobne wpisy