Czym sa metatagi i jak je pisac aby odniesc sukces

Czym są metatagi i jak je pisać, aby odnieść sukces w SEO

Metatagi są trochę jak zakulisowi pracownicy dla twoich postów na blogu. Jeśli jesteś właścicielem witryny, musisz zrozumieć metatagi i ich wpływ na wyświetlenia strony.

Sekrety LinkedIn – Jak Wykorzystac Potencjal Swojego Profilu 1

Sekrety LinkedIn – Jak Zbudować Markę Osobistą

Poznaj strategie, które przekształcą Twój profil w potężne narzędzie networkingowe na LinkedIn.

Metatagi to fragmenty tekstu opisujące zawartość strony; wyszukiwarki używają ich, aby pomóc potencjalnym odwiedzającym znaleźć Twoją witrynę. Pomocne są również metatagiplatformy mediów społecznościowych wiedzieć, jak najlepiej udostępniać swoje treści. Innymi słowy, metatagi są niezbędne, aby Twoje treści były widoczne i udostępniane przez jak największą liczbę osób.

W tym artykule omówimy, czym są metatagi i jak je napisać, aby odnieść sukces w SEO. Podamy również kilka wskazówek, jak pisać skuteczne metatagi, które mogą pomóc poprawić widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach.

Powiązane: Nowy w marketingu cyfrowym? Oto przewodnik po SERP dla początkujących!

Czym dokładnie są metatagi?

Jeśli jesteś nowy w świecie SEO, możesz się zastanawiać, jaka jest różnica między metatagami a zwykłymi tagami na stronie internetowej. Metatagi to specjalne znaczniki HTML używane do dostarczania informacji o stronie internetowej. Informacje te obejmują tytuł strony, opis i słowa kluczowe. Z drugiej strony zwykłe tagi to po prostu tagi HTML używane do formatowania treści na stronie internetowej.

Chociaż oba typy tagów są ważne, metatagi są szczególnie przydatne do celów SEO. Dzieje się tak, ponieważ pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest strona internetowa. To z kolei może pomóc Twojej stronie internetowej zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Powiązany: Jak napisać post na blogu za pomocą generatora treści AI

Przykład udanego metatagu

Oto przykład metatagu strony bloga Simplified. Gdy wpiszesz słowo „Uproszczony” w pasku wyszukiwania, na ekranie pojawią się różne wyniki. Jako użytkownik znajdziesz wiele nieistotnych informacji, ponieważ Google pokazuje wiele stron internetowych zawierających wyszukiwane słowo. W tym miejscu pojawiają się metatagi, aby ci pomóc.

Istnieją głównie dwa składniki metatagów, które pomagają zidentyfikować Twoją stronę. Tag tytułu i opis. Jak pokazano poniżej, „Ai, projektowanie, blog marketingowy – uproszczony” to tytuł, który dokładnie podsumowuje, o czym jest sekcja bloga. W opisie znajdziesz kilka dodatkowych szczegółów na temat funkcji narzędzia. I to są szczegóły, które nie tylko pomagają Google dostarczać trafne wyniki, ale także pomagają użytkownikowi dowiedzieć się, czego szuka.

image
Przykład meta opisu i tytułu meta

Powiązany: 15 wskazówek, jak tworzyć chwytliwe i klikalne tytuły blogów (w zestawie bezpłatne narzędzie AI)

Twórz skuteczne metatagi dla sukcesu SEO: 4 złote wskazówki

Jeśli jesteś regularnym blogerem, wiesz, jak ważne jest używanie tagów zawierających słowa kluczowe, aby pomóc czytelnikom znaleźć Twoje treści. Ale metatagi są jeszcze ważniejsze, jeśli chcesz przyspieszyć wzrost SEO.

Uwzględnienie odpowiednich słów kluczowych w metatagach może zwiększyć szanse Twojego bloga na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. I oczywiście im wyżej Twój blog znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie zauważony przez potencjalnych czytelników. Przyjrzyjmy się 4 sposobom tworzenia skutecznych metatagów.

1. Zoptymalizuj tytuł meta

Tytuł meta to tytuł, który pojawia się na stronach wyników wyszukiwania (SERP) i jest jednym z najważniejszych czynników SEO na stronie. Dobry tytuł meta może sprawić, że Twój post na blogu będzie bardziej widoczny i pomoże Ci przyciągnąć więcej czytelników.

Optimize The Meta Title

Jak więc napisać dobry tytuł meta? Oto kilka porad:

  • Mów krótko i treściwie: Idealna długość tytułu meta to około 50-60 znaków. Dłużej niż to, a zostanie odcięte w SERP.
  • Użyj słów kluczowych: wstawienie odpowiednich słów kluczowych do tytułu meta pomoże mu uzyskać wyższą pozycję w SERP.
  • Użyj słów kluczowych: wstawienie odpowiednich słów kluczowych do tytułu meta pomoże mu uzyskać wyższą pozycję w SERP.

2. Utwórz odpowiedni metaopis

Metaopis jest jedną z najważniejszych części Twojego posta na blogu – pojawia się w wynikach wyszukiwania i pomaga ludziom zdecydować, czy kliknąć na Twojego bloga, czy nie.

Oto kilka wskazówek, jak napisać świetny metaopis:

  • Utrzymuj od 150 do 160 znaków.
  • Dołącz słowa kluczowe, które pomogą w uszeregowaniu treści.
  • Używaj przekonującego języka i spraw, aby był skoncentrowany na korzyściach.

3. Nie zapomnij metatagu Robots

Metatag robota to tag HTML, który mówi robotom indeksującym wyszukiwarki, czy powinny indeksować stronę, czy nie. Tag jest umieszczany w sekcji head kodu HTML strony internetowej.

Owocny – darmowy kod źródłowy responsywnego motywu WordPress wyświetlany na tym zdjęciu, możesz go bezpłatnie pobrać na wordpress.org lub kupić wersję PRO tutaj – Pobierz to zdjęcie autorstwa Ilyi Pavlov na Unsplash

Metatag robots to proste, ale potężne narzędzie, które może pomóc Ci kontrolować sposób wyświetlania Twojej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Jeśli chcesz zaindeksować stronę, użyj tagu index. Jeśli nie chcesz, aby strona była indeksowana, użyj tagu „noindex”.

Możesz także użyć metatagu robots, aby kontrolować inne aspekty wyglądu swojej witryny w SERP, takie jak fragment, który pojawia się pod tytułem Twojej aukcji. Używając odpowiednich tagów, możesz zwiększyć prawdopodobieństwo pojawienia się swojej witryny w SERP dla słów kluczowych i fraz, na które kierujesz reklamy.

4. Użyj znacznika rzutni do renderowania

Google Analytics 1

Metatag widocznego obszaru to element HTML, który pozwala kontrolować sposób wyświetlania witryny na urządzeniach mobilnych. Ustawiając metatag viewport, możesz mieć pewność, że Twoja witryna wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach, w tym na telefonach i tabletach.

Metatagi Viewport są koniecznością dla każdej witryny, która chce mieć dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania mobilnego Google. W rzeczywistości Google korzysta teraz z indeksowania zorientowanego na urządzenia mobilne, co oznacza, że ​​wersja mobilna Twojej witryny jest używana do określania jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Powiązany: Co to jest obraz otwartego wykresu? (Przykłady + bezpłatne narzędzia!)

Na koniec upewnij się, że metatagi są unikalne i pasują do treści. Ogólne lub nieistotne metatagi wyrządzą więcej szkody niż pożytku, ponieważ będą sygnalizować wyszukiwarkom, że Twoje treści nie są warte rankingu. Używaj metatagów bogatych w słowa kluczowe, aby poprawić widoczność witryny dla trafnych wyszukiwań.

Nie umieszczaj w swoich metatagach zbyt wielu słów kluczowych – to zasygnalizuje wyszukiwarkom, że Twoja treść nie jest odpowiednia. Od czasu do czasu przeprowadzaj audyt SEO i aktualizuj metatagi, aby wyprzedzać trendy.

Twórz wyraźne i trafne metatagi z uproszczeniem!

Jeśli chcesz przenieść swoją grę SEO na wyższy poziom, musisz zacząć korzystać z generatorów metatagów. Tworzenie odpowiednich metatagów dla każdej strony może być czasochłonnym zadaniem. Uproszczony oferuje inteligentne narzędzie do zapisywania AI, które może pomóc w szybkim tworzeniu zwięzłych metatagów dla wszystkich stron.

Wypróbuj generator meta tytułów, aby stworzyć wyrazisty i przekonujący tytuł dla swojej strony. Generator metaopisów pomoże Ci stworzyć idealny opis podsumowujący szczegóły Twojej strony. Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać swoją stronę internetową i słowa kluczowe. Uproszczony to najbardziej wydajny program do tworzenia AI, a najlepsze jest to, że jest całkowicie darmowy.

Generuj metatagi z uproszczonym

Podobne wpisy