4 sposoby, w jakie media społecznościowe zmieniły się w 2022 r
Media społecznościowe to obecnie jeden z najszybciej zmieniających się obszarów w świecie technologii. Rok 2022 przyniósł tak wiele zmian — zarówno dobrych, jak i złych — na naszych ulubionych platformach, że zapamiętanie ich wszystkich może być trudne.
Oto spojrzenie wstecz na kilka sposobów, w jakie różni giganci mediów społecznościowych zmienili się w 2022 roku.
1. Zwiększony nacisk Facebooka na Metaverse
Meta pierwotnie ogłosiła zmianę nazwy swojej firmy z Facebooka w 2021 r., ale rok 2022 przyniósł intensywny nacisk ze strony platformy na metaverse. Kilku reklamodawców dołączyło do metaverse w 2022 roku, a Meta opracowała i wypuściła zaawansowane technologicznie zestawy słuchawkowe VR dla użytkowników, zgodnie z CNN.
To skupienie nie zostało jeszcze przełożone na popularne użycie. Większość użytkowników Facebooka nie jest jeszcze w Metaverse ani nawet nie posiada gogli VR. Według Forbesa, ulepszony awatar Metaverse, który Mark Zuckerberg zaprezentował w 2022 roku, również był bardzo niepopularny. Chociaż jedna z prognoz mediów społecznościowych na 2023 r. mówi, że w miarę jak Meta kontynuuje popychanie metaverse, konsumenci mogą w końcu się przyłączyć.
2. Elon Musk przejął Twittera
Elon Musk kupił Twittera w październiku 2022 roku i od tego czasu na Twitterze panuje chaos. Od wstrzymania Twitter Blue po ponowne oferowanie i zmianę ceny, finansowa przyszłość platformy mediów społecznościowych nigdy nie była bardziej niepewna.
Musk zmienił także sposób prowadzenia Twittera, zwalniając ponad połowę pracowników firmy i restrukturyzując firmę. Zasugerował nawet możliwy powrót aplikacji do udostępniania wideo Vine w 2022 r., chociaż nie widziano jeszcze żadnych dowodów na ten powrót.
Potencjalne zmiany w wytycznych i zasadach społeczności Twittera również były przedmiotem kontrowersji w 2022 r., ponieważ Musk nadał priorytet „wolności słowa” na platformie.
3. Rolki, rolki, rolki
W 2022 r. Instagram dokonał znacznej zmiany z aplikacji do udostępniania zdjęć do niemal wszystkiego, co jest związane z mediami społecznościowymi. Aplikacja skupia się głównie na promowaniu Instagram Reels i wspieraniu twórców, którzy tworzą i publikują Reels, pokazując swoje treści większej liczbie osób w algorytmicznym domu karmić.
Reels to odpowiedź Instagrama na rosnącą popularność TikToka. TikTok to jednak nie jedyne media społecznościowe, które Instagram skopiował w 2022 roku. Instagram przetestował również Candid Stories w 2022 roku, które są tą samą koncepcją, co nowa aplikacja społecznościowa BeReal, w której powiadomienie o losowej porze każdego dnia zachęca do natychmiastowego opublikowania zdjęcia tego, co robisz w danym momencie.
4. Powstanie BeReala
Mówiąc o BeReal, francuska aplikacja społecznościowa wzrosła do ponad 10 milionów pobrań w 2022 roku, przechodząc z małej nowej platformy do wszechobecnej koncepcji, którą teraz kopiują zarówno Instagram, jak i TikTok. Instagram ma Szczere historie, a TikTok uruchomił TikTok Now. Długowieczność BeReal jest jeszcze nieznana, ale zabawna i autentyczna platforma zdecydowanie odcisnęła swoje piętno w 2022 roku.
BeReal nie tylko spopularyzował fotografię robioną raz dziennie. Aplikacja udowodniła, że widzowie chcą bardziej autentycznych treści, a mniej perfekcyjnych, przerobionych w Photoshopie treści influencerów, z których znane są inne platformy. Nawet jeśli sam BeReal nie przetrwa, wpływ na rodzaj treści, które widzimy w mediach społecznościowych, prawdopodobnie będzie trwał po 2022 roku.
Media społecznościowe w 2022 roku
Rok 2022 był decydującym rokiem dla mediów społecznościowych na całym świecie. Wiele obserwowanych przez nas zmian to prawdopodobnie nie tylko trendy; są to przekształcenia naszych ulubionych platform, które będą nadal ewoluować, gdy będziemy inaczej korzystać z mediów społecznościowych.
Czy zmiany, które widzieliśmy w 2022 roku były na lepsze, czy też pogorszyły sytuację? Wiele z nich było kontrowersyjnych lub niepopularnych, ale inne pomogą nam pozytywnie wspominać rok 2022. To będzie ekscytujące zobaczyć, jak te zmiany ukształtują przyszłość świata mediów społecznościowych.