5 sekretów, których nie wiedziałeś o algorytmie YouTube 5 sekretow ktorych nie wiedziales o algorytmie youtube

5 sekretów, których nie wiedziałeś o algorytmie YouTube

Czy masz wrażenie, że algorytm YouTube ignoruje Twój mały kanał?

Nie lubimy przynosić złych wieści, ale możesz mieć rację. Jest szansa na YouTube Jest ignorując Twoje treści.

Prawdopodobnie nie z powodów, o których myślisz, takich jak zmiana algorytmu lub faworyzowanie przez YouTube dużych, popularnych kanałów. Bardziej niż prawdopodobne, musisz wiedzieć jak algorytm działa w 2022 roku aby zacząć uzyskiwać więcej wyświetleń.

Nienawidzimy, gdy tak wiele kanałów stoi w miejscu, więc zapytaliśmy Todda Beaupre, dyrektora ds. zarządzania produktami w YouTube, jak temu zapobiec. Kiedy wyjaśnił algorytm, dowiedzieliśmy się pięć tajemnic twórcy muszą wiedzieć, aby zwiększyć grono odbiorców.

Więc jeśli chcesz zamienić swój mały kanał w duży, czytaj dalej, aby poznać hacki algorytmów YouTube!

Sekret nr 1: Algorytm służy widzowi, a nie odwrotnie

Spoiler: Wiele osób zna już ten sekret. Zdają sobie sprawę, że algorytm YouTube jest systemem rekomendacji; jego zadaniem jest przestrzegać co ludzie oglądają i sugerować podobne filmy.

Ale chociaż wiele osób o tym wie, wielu twórców nie ma takich informacji. Niektórzy myślą, że algorytm lub twórcy wideo decydować co ludzie oglądają, ale to nieprawda.

„Głównym zadaniem algorytmu jest obsługa użytkownika, gdy się pojawi” – ​​mówi Beaupre. „Wielu twórców myśli o rzeczach z perspektywy twórcy, na przykład: „Och, robię film, a potem YouTube wypycha go grupie ludzi”.

„Przeważnie rekomendacje i (filmy YouTube z wyszukiwania) nie są wypychane. Są pobierane od widzów”.

Innymi słowy, wzorce oglądania w YouTube wpływają na algorytm. Możesz publikować tysiące wysokiej jakości filmów, ale będą one wyświetlane tylko wtedy, gdy będą atrakcyjne dla określonej grupy odbiorców.

Sekret nr 2: Algorytm używa historii oglądania do polecania filmów

Do tej pory nauczyliśmy się, że widzowie określają, co im się podoba, a algorytm zapewnia takie wrażenia.

Rodzi to jednak kilka pytań: Jak to zrobić twój treść, która pojawi się na liście sugerowanych filmów? Jak robisz algorytm Zwróć uwagę?

Najpierw umieść swoje treści w czyjejś historii oglądania, mówi Beaupre. Algorytm zauważy Twój kanał, gdy więcej osób będzie oglądać Twoje filmy.

„Używamy historii oglądania jako prawdopodobnie najważniejszego sygnału, jaki znamy na temat widza, aby dowiedzieć się, co chce obejrzeć dalej” — mówi Beaupre.

Jeśli więc algorytm wie, że Widz A ogląda Twoje filmy, może dojść do wniosku, że Widz A chce zobaczyć więcej Twoich treści — a właśnie tego chcesz.

Sekret nr 3: Algorytm patrzy na tytuły i opisy, gdy nie masz wyświetleń/subskrybentów

Każdy kanał musi się gdzieś zaczynać i YouTube o tym wie. Dlatego nowe kanały bez danych behawioralnych, takich jak historia oglądania, są analizowane pod kątem metadanych.

„Powiedziałbym, że wyszukiwarka YouTube jest prawdopodobnie pierwszym miejscem, w którym można znaleźć świeże filmy” — mówi Beaupre. „Przesyłasz zupełnie nowy film dotyczący Minecrafta (na przykład), a my weźmiemy pod uwagę ten film, gdy ktoś wyszuka Minecraft na podstawie tytułu i opisu”.

Jeśli więc jesteś nowym twórcą bez wyświetleń i subskrybentów, zoptymalizować swoje filmy aby zwrócić uwagę algorytmu. Przeprowadź badania słów kluczowych, a następnie wykorzystaj te spostrzeżenia do napisania atrakcyjnych tytułów i opisów filmów.

Sekret nr 4: Czasami Twoja nisza jest zbyt konkurencyjna

Zazwyczaj mówimy, że istnieje grupa odbiorców dla każdego zainteresowania, zwłaszcza w YouTube. Ale co, jeśli miliony ludzi tworzą filmy na ten sam temat? To sprawia, że ​​trudniej jest się wyróżnić bez względu na to, co robisz.

Rada Beaupre? Wybierz mniej uczęszczaną drogę.

„Zniechęcałbym twórców do konkurowania w najbardziej konkurencyjnych przestrzeniach na świecie” – mówi. „Zamiast szukać na przykład zapytania Minecrafta, możesz chcieć znaleźć niszę, która nie jest obsługiwana przez milion innych filmów”.

Możesz zacząć od znalezienia popularnych tematów dla swoich filmów w YouTube. Przejdź do Google Trends i zbadaj zainteresowania ludzi lub udaj się na platformy takie jak TikTok i Twitter, aby odkryć subkultury w różnych niszach. Jeśli uda ci się znaleźć niedostateczną społeczność, będziesz o krok bliżej znalezienia swojej niszy.

Sekret nr 5: Nie polegaj na YouTube, aby promować swój mały kanał

Pamiętasz, co mówiliśmy o algorytmie i historii oglądania?

Aby usatysfakcjonować widzów, YouTube przedstawi rekomendacje, które odzwierciedlają ich treść co ludzie już oglądali.

Po raz kolejny pojawia się kolejne pytanie: co robisz, gdy nikt jeszcze nie oglądał Twoich filmów?

Jeśli jesteś w takiej sytuacji, Beaupre mówi, że czas wyjść poza YouTube.

„Nie polegałbym wyłącznie na YouTube jako jedynym sposobie na zwrócenie uwagi na Twoje treści” — mówi. „Zidentyfikuj inne miejsca, w których Twoje treści mogą być istotne. Może to być wszystko, od grup na Facebooku, przez serwery Discord, po Twitter”.

„Umieść swój film w miejscach, w których chcesz uzyskać historię oglądania i uruchomić ten sygnał (do algorytmu)”.

Nie oznacza to, że powinieneś spamować swoje filmy na forach społeczności. Zastanów się, gdzie udostępniasz filmy, upewniając się, że: A) Twoi idealni widzowie spędzają tam czas i B) Twoje filmy rozwiązują ich największe problemy. W ten sposób robisz czystą, skuteczną promocję.

Nie będziesz musiał tego robić w nieskończoność, ale jest to skuteczny sposób na rozpoczęcie Twojej przygody z YouTube.

Małe kanały YouTube skorzystają z tych wskazówek

Algorytm rekomendacji YouTube jest skomplikowany, ale mamy nadzieję, że ten post wyjaśnił trudniejsze części. Aby rozwinąć mały kanał YouTube, powinieneś zrozumieć co najmniej pięć rzeczy:

  1. Algorytm służy widzowi, a nie odwrotnie.
  2. Algorytm wykorzystuje historię oglądania do polecania filmów.
  3. Algorytm sprawdza tytuły i opisy, gdy nie masz wyświetleń/subskrybentów.
  4. Konkurencyjna nisza = mniej okazji do wyświetleń.
  5. Nie możesz polegać na YouTube, aby promować swój mały kanał, więc wykorzystaj inne media społecznościowe.

Chcesz usłyszeć więcej porad na temat tych wskazówek? Obejrzyj ten film, aby pogłębić swoją wiedzę na temat algorytmu YouTube.

Teraz, gdy już znasz algorytm, oto jak sprawić, by ludzie oglądali wiele filmów na Twoim kanale.

Ähnliche Beiträge