5 Tipps von Cassandra Bankson, um aufzufallen
Im Gegensatz zu Autoren anderer Branchen stehen YouTuber auf dem Hautpflegemarkt vor einer einzigartigen Herausforderung: Jeder von ihnen hat eine
W branży produktów do pielęgnacji skóry praktycznie wszyscy starają się dostarczać informacji na temat tego, co działa na skórę, a co nie. Jak więc wyróżnić swój kanał, biorąc pod uwagę to nasycenie?
Oto pięć wskazówek eksperta od pielęgnacji skóry i YouTubera Cassandra Bankson o tym, jak sprawić, by Twój kanał wzniósł się ponad tłum.
1. Temat pielęgnacji skóry jest BARDZO szeroki, więc znajdź niszę
W ciągu ostatnich 10 lat kanał pielęgnacji skóry Cassandry Bankson wygenerował ponad 1,3 miliona subskrybentów. Jej filmy cieszą się dużym zainteresowaniem, a ona konsekwentnie zarabia na swoich treściach. Jak udało jej się to osiągnąć? Kasandra powiedziała nam, że:
„Najważniejszą rzeczą do zrozumienia jest wybór tego, co Cię pasjonuje w branży pielęgnacji skóry. Od bardzo dawna cierpiałem na trądzik torbielowaty, więc chciałem stworzyć treści dotyczące pielęgnacji skóry, które skupiałyby się na widzach z poważnymi powikłaniami skórnymi, a nawet chorobami skóry. Osoby z poważnymi chorobami skóry mają wiele pytań, które tak naprawdę nie pojawiają się w codziennych rozmowach, więc zdecydowałem się stworzyć kanał, który konkretnie odpowiada na obawy tej publiczności. Chciałem, aby mój kanał był prowadzony przez osobę cierpiącą na trądzik i dla osoby cierpiącej na trądzik. To musiało być realistyczne”.
Na przykład w 2010 roku Cassandra opublikowała poniższy film: "Podstawowa rutyna na trądzik: jak zakryć pryszcze, blizny, trądzik torbielowaty, zaskórniki i olej.”
Ten film uzyskał ponad 28 milionów wyświetleń w YouTube i zapewnił Cassandrze sukces jako influencerka YouTube zajmująca się pielęgnacją skóry. Jeszcze przed kliknięciem treści widz może zobaczyć z tytułu, że film jest dostosowany do osób cierpiących na trądzik i na wszelkie potencjalne pytania, które mogą mieć dotyczące konkretnych problemów.
Na wynos twórcy: Chociaż każdy twórca treści związanych z pielęgnacją skóry niekoniecznie musi mieć trudną historię dotyczącą skóry, każdy YouTuber na tym rynku ma możliwość decydowania, co go pasjonuje. Znajdź to, co jest dla Ciebie ważne. Pomoże Ci to w tworzeniu unikalnych treści.
Czytaj więcej: Jak zarabiać na YouTube jako profesjonalistka z branży kosmetycznej
2. Ustal wartości swojego kanału YouTube
Z reguły w marketingu widzowie konsumują treści, w które są zaangażowani emocjonalnie. Konsumują także treści, z którymi mogą się łatwo utożsamiać i identyfikować. To połączenie między twórcą treści a widzem osiąga się poprzez wyrażanie jasnych wartości.
Wartości dodają człowieczeństwa Twojemu kanałowi. Wartości sprawiają, że dla widzów jesteś prawdziwą osobą, a nie kimś, kto tylko mówi o koncepcji.
Harvard Business Review sugeruje, że emocjonalny związek z marką może faktycznie umożliwić 50% wzrost sprzedaży lub konsumpcji. Aby odnieść sukces w znalezieniu wartości, które mają być przestrzegane przez Twój kanał, zadaj sobie następujące pytania:
Co reprezentuje mój kanał i dlaczego poza pielęgnacją skóry miałaby być ważna w codziennym życiu moich widzów?
Kanał Cassandry konsekwentnie przekazuje trzy wartości, które odnoszą się do codziennego życia:
- Ciałopozytywność
- Uczciwość
- Zdrowotność
Jej kanał skupia się na drodze do poznania własnej skóry i siebie poprzez samoopiekę, a nie postrzeganą wygraną w postaci nieskazitelnej skóry. Potwierdza również obecność i społeczność osób z niedostatecznie reprezentowanymi typami skóry. Co więcej, takie wartości nie tylko pomagają konsumentom, ale pomagają YouTuberom być bardziej zorganizowanym i kreatywnym. Kasandra potwierdza, że:
„W przypadku moich filmów wartości pomagają mi zrozumieć, które produkty sprawią, że moi widzowie będą chcieli się objąć, zamiast chcieć się zmienić. To jest podstawowa struktura, którą stosuję do nowych pomysłów”.
Na wynos twórcy: Kiedy wybierasz temat na film, niech twoje wartości będą twoją główną tezą. Co chcesz, aby Twój kanał udowodnił lub zmienił w kwestii pielęgnacji skóry? Ta misja odróżnia Twoje treści od innych YouTuberów zajmujących się pielęgnacją skóry.
3. Odpowiadaj na pytania i wątpliwości odbiorców, aby tworzyć nowe treści
Kierowanie na określoną grupę odbiorców ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego kanału YouTube. Następnie kontakt z tą publicznością pomaga lepiej zrozumieć ich tożsamość, potrzeby i pragnienia. Jako youtuberka zajmująca się pielęgnacją skóry, Cassandra potwierdza, że jest na to kilka sposobów:
„Rozmowy z widzami w komentarzach są niezwykle ważne. Nie tylko pomaga budować społeczność, ale pomaga lepiej zrozumieć, kim jest Twoja społeczność i czego najbardziej potrzebuje. Innym skutecznym sposobem poznawania swoich odbiorców jest transmisja na żywo”.
Na wynos twórcy: Prowadząc transmisję na żywo, możesz prowadzić rzeczywiste rozmowy ze swoimi widzami. Aktywnie odpowiadając na ich pytania, możesz lepiej zrozumieć, co jest dla nich ważne. Skorzystaj z tej wskazówki, aby tworzyć trafne i nowatorskie treści.
4. Traktuj innych twórców produktów do pielęgnacji skóry jako inspirację, a nie konkurencję
W porównaniu z innymi rynkami obsługiwanymi przez YouTuberów branża produktów do pielęgnacji skóry ma bardzo wyjątkową kulturę. Jako twórca treści dowolnego gatunku najlepiej jest znać tę kulturę i normy obowiązujące w Twojej branży.
Jeśli chodzi o produkty do pielęgnacji skóry w YouTube, różne społeczności twórców treści bardziej przypominają ekosystem niż hierarchię. Pomysły są udostępniane i wymieniane, a nie przebijane. Cassandra nie postrzega innych YouTuberów zajmujących się pielęgnacją skóry jako konkurencji. Uważa ich za współpracowników.
„Wszyscy w dziedzinie pielęgnacji skóry są bardzo mili, wyrozumiali i inteligentni”, mówi. „Oglądam wszystkich innych moich ulubionych YouTuberów, a ponieważ ich oglądam, mogę reagować, komplementować i komentować to, co mówią”.
W rzeczywistości pomaga to Cassandrze pozostać na szczycie innych trendów w pielęgnacji skóry. Ponadto pomaga poszerzyć jej własną społeczność, prezentując się w pozytywnym świetle nowej społeczności.
Na wynos twórcy: Branża produktów do pielęgnacji skóry opiera się na pozytywnym nastawieniu, więc poświęcenie czasu na okrzyki i interakcję z innymi społecznościami to świetny sposób na wyróżnienie się i zwiększenie ekspozycji na nowych odbiorców.
5. Podziel się swoją historią pielęgnacji skóry
Ogólnie rzecz biorąc, Twoje wrażenia są tak ważną częścią tego, dlaczego Twój kanał jest ważny. Dzielenie się narracją stojącą za Twoim kanałem i wartościami ma ogromne znaczenie, ponieważ nie tylko mówi widzom, kim jesteś, ale także personalizuje Twoją misję.
Cassandra zawsze bardzo otwarcie rozmawiała ze swoimi widzami o tym, jak dorastała, czując się niesamowicie niepewnie z powodu swojego trądziku i dzieli się tym:
„Moi widzowie byli naprawdę pierwszym kontaktem z przyjaźnią i człowieczeństwem” — mówi. „Byłam odizolowana od relacji społecznych. Cierpiałem na wiele lęków i depresji”.
Cassandra otwarcie opisuje, jak nie miała źródła pozytywności skóry i zauważyła negatywny wpływ, jaki miało to na ludzi takich jak ona. Z tego powodu postanowiła coś z tym zrobić, zakładając własny kanał na YouTube. Jej historia jest inspiracją dla jej wartości i kanału. Potwierdza, że:
„Kiedy przeżyłeś te same zmagania, co twoi widzowie i dzielisz się nimi otwarcie, istnieje głębszy poziom empatii i połączenia z nimi. Ponieważ jesteś tylko jeden Ty, dzielenie się swoją historią pomaga wyróżnić Cię jako autentycznego twórcę treści dotyczących pielęgnacji skóry. To największa zaleta bycia YouTuberem zajmującym się pielęgnacją skóry. Jesteś tym, co wyróżnia Twój kanał”.
Tylko dzięki przeżywaniu własnych doświadczeń i otwartemu dzieleniu się nimi Cassandra wygenerowała autentyczność swoich treści. Jej wyjątkowa perspektywa pozwala jej tworzyć pouczające i pouczające filmy dla swojej społeczności, takie jak ten:
Na wynos twórcy: Nie bój się dzielić swoimi doświadczeniami dotyczącymi skóry i pielęgnacji skóry ze swoimi odbiorcami. Możesz połączyć się na poziomie, o jakim tylko marzyłeś.
Chcesz rozwijać swój kanał YouTube Beauty?
Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z vidIQ, naszym obsesyjnym celem dla twórców jest nauczenie Cię, jak korzystać z YouTube. Pomożemy Ci uzyskać więcej wyświetleń i stworzyć wyjątkową karierę w YouTube, z której możesz być dumny. Aby uzyskać narzędzia do badania konkurencji, analizy wideo i pomocne audyty kanałów, kliknij tutaj, aby zainstalować vidIQ już teraz!
A jeśli naprawdę poważnie myślisz o zwiększeniu liczby wyświetleń i liczby subskrybentów w YouTube, zarejestruj się, aby uzyskać wyłączny dostęp do Akademii vidIQ i dowiedz się, jak uruchomić odnoszący sukcesy kanał YouTube w zaledwie 30 dni.
Bildnachweis: Cassandra Bankson