Plany i priorytety Instagrama na rok 2022, według Adama Mosseriego Plany i priorytety instagrama na rok 2022 wedlug adama mosseriego

Plany i priorytety Instagrama na rok 2022, według Adama Mosseriego

W czerwcu 2021 roku szef Instagrama, Adam Mosseri, ogłosił zmianę kierunku platformy mediów społecznościowych. Pod koniec roku opublikował tweet, w którym podwaja niektóre z tych priorytetów, jednocześnie dodając nowe w 2022 roku.


Przyjrzyjmy się, co powiedział i co to będzie dla nas oznaczać.


Czego można oczekiwać od Instagrama w 2022 roku

Mosseri ogłosił priorytety Instagrama na rok 2022 w następującym tweecie:

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(’div-gpt-ad-1494450502098-primis’); });

window.arrayOfEmbeds(„1475872830570909698”) = {’embedded_twitter’ : '"<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">2022 Priorities ud83dudcdd<br><br>This next year is going to be pivotal for Instagram. In addition to our industry-leading safety and wellbeing efforts, weu2019re focused on these four key priorities. <br><br>Hope youu2019re all able to get some rest over the holidays. See you in the New Year! u270cud83cudffc <a href="https://t.co/iY8uQ1EnMZ">pic.twitter.com/iY8uQ1EnMZ</a></p>&mdash; Adam Mosseri (@mosseri) <a href="https://twitter.com/mosseri/status/1475872830570909698?ref_src=twsrc%5Etfw">December 28, 2021</a></blockquote>nn"’};

W swoim poście wideo powiedział: „Będziemy musieli przemyśleć, czym jest Instagram, ponieważ świat szybko się zmienia, a my będziemy musieli zmieniać się wraz z nim”.

Zgodnie z tym ogłoszeniem Mosseri dodał, że platforma skupi się na tych czterech obszarach w 2022 roku: wideo, przejrzystości, twórcach i przesyłaniu wiadomości. Jest to zgodne z jego ogłoszeniem z czerwca 2021 r., z wyjątkiem zmiany handlu elektronicznego na przejrzystość.

Konsolidacja wideo w rolkach

Ostatnie zmiany w aplikacji Instagram sprawiły, że Reels zyskało większą przyczepność, a jego ikona znajduje się teraz z przodu i na środku dolnego menu aplikacji. Chociaż platforma zabiła IGTV na rzecz przenoszenia długich filmów do kanału informacyjnego, ostatecznie zobaczymy, jak wszystkie filmy zostaną przeniesione na Reels. Jak potwierdził Adam Mosseri:

Zamierzamy podwoić naszą koncentrację na wideo. Nie jesteśmy już tylko aplikacją do udostępniania zdjęć i konsolidujemy wszystkie nasze formaty wideo wokół Reels i nadal rozwijamy ten produkt.

Chociaż nadal możesz oglądać treści wideo na swoim kanale na Instagramie, długie filmy przeniosą Cię do Reels. Gdy już się w nim znajdziesz, ma format podobny do TikTok, dzięki czemu możesz oglądać filmy przez wiele godzin.

Dzięki temu ogłoszeniu z pewnością możemy spodziewać się większej ilości treści wideo na Instagram Reels. Chociaż to posunięcie początkowo wywołało krytykę ze strony fotografów, którzy używają platformy do publikowania zdjęć, ostatecznie przyjęli format krótkich filmów, aby udostępniać i promować slajdy ze swoich zdjęć.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(’adsninja-ad-unit-characterCountRepeatable-636c2cc1cf2a8-REPEAT2′); });

Lepsza przejrzystość i kontrola

Innym celem, na którym skupił się Adam, jest przejrzystość i kontrola. Ten ruch rozpoczął się już w 2021 r., kiedy aplikacja wprowadziła kilka elementów sterujących użytkownika, w tym ukryte słowa w wiadomościach bezpośrednich, ukrywanie polubień postów i filtrowanie poufnych treści ze strony Eksploruj.

Jednak w 2022 r. platforma zapewni użytkownikom bardziej szczegółową kontrolę. Instagram ogłosił już plany dostosowania swoich kanałów przez użytkowników, dając im możliwość wyboru pomiędzy Ulubionymi, chronologicznymi lub standardowymi kanałami opartymi na algorytmie.

To dobra wiadomość, ponieważ platforma mediów społecznościowych była krytykowana za kanały oparte na algorytmach, które szkodzą nastolatkom. Wraz z wprowadzeniem przez Instagram tych kontroli i przejrzystością sposobu, w jaki udostępnia treści, platforma robi kluczowy krok dla ogólnego dobra swoich użytkowników.

Pomaganie twórcom zarabiać na życie

Plany i priorytety Instagrama na rok 2022, według Adama Mosseriego Creator on instagram

Chociaż Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych na świecie, jest tak dobry, jak jego twórcy. Dlatego w 2022 roku Instagram stworzy więcej sposobów nagradzania dobrych twórców. Według Adama Mosseriego:

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(’adsninja-ad-unit-characterCountRepeatable-636c2cc1cf2a8-REPEAT3′); });

Jedną z najważniejszych rzeczy, które możemy zrobić, jest pomoc im w zarabianiu na życie na naszej platformie. W związku z tym pojawi się wiele nowych produktów służących do zarabiania dla twórców — sposobów pomagania twórcom zarabiać na życie na naszej platformie, których premiera w przyszłym roku jest dla mnie szczególnie ekscytująca.

To dobra wiadomość dla twórców. Dając im więcej zachęt i możliwości zarabiania, Instagram zachęci ich do gromadzenia się na platformie, przyciągając ze sobą swoich fanów i obserwujących. Jest to prawdopodobnie również odpowiedź platformy mediów społecznościowych na Fundusz Twórców TikTok, który zachęca do tworzenia wysokiej jakości oryginalnych treści na swojej platformie.

Lepszy Instagram na rok 2022?

Chociaż ogłoszenie Mosseriego było dość krótkie i niejasne, pokazało nam przebłysk planu Instagrama na 2022 rok. W rzeczywistości niektóre z tego, co powiedział, były już w toku w taki czy inny sposób w 2021 roku.

Te zapowiadane zmiany niewątpliwie wstrząsną platformą. Pozostaje jednak jedno pytanie: czy wystarczą one, aby utrzymać platformę na powierzchni?

Ponieważ media społecznościowe nieustannie ewoluują, Instagram musi radzić sobie ze zmianami, chyba że chce pozostać w tyle, jak inne platformy przed nim.

Ähnliche Beiträge