Co to znaczy, gdy ktoś mówi „Link w bio” na Instagramie?
Utrzymanie dobrej obecności w mediach społecznościowych jest kluczowym elementem marketingu internetowego. Instagram stał się czymś więcej niż tylko przytulnym miejscem do oglądania zdjęć i wysyłania SMS-ów do znajomych. Właściciele firm skorzystali z okazji, aby zamienić przypadkowych użytkowników Instagrama w klientów.
Używają wielu metod, aby promować swoją markę i wyrobić sobie markę. Niektóre z tych metod doprowadziły do nowych konwencji i nowych sposobów korzystania z Instagrama. Na przykład trend publikowania „linku w bio” jest ściśle powiązany z autopromocją.
Co to jest „Link w bio” na Instagramie
Kiedy ktoś mówi „link w bio” w poście na Instagramie, jest to wezwanie do działania dla klienta. Zaprasza do odwiedzenia ich profilu i sprawdzenia ich biografii, która zawiera adres URL, który prowadzi do zewnętrznej strony internetowej.
Instagram ma określone zasady dotyczące publikowania linków, które mogą odciągnąć użytkowników od ich witryny lub aplikacji. Nawet jeśli możesz publikować linki w swoich zwykłych postach, użytkownicy nie będą mogli kliknąć adresu URL.
Innymi słowy, będą musieli skopiować i wkleić link lub otworzyć inne okno w przeglądarce i wpisać całą rzecz. Ponieważ przestrzeń reklamowa na Instagramie jest bezpłatna, sensowne jest, aby postanowili ją ograniczyć.
Link w Twoim bio jest jedynym, który można kliknąć.
Tylko jeden link w Bio na użytkownika
Wiele wpływowych osób i firm na Instagramie odsyła Cię do linku w bio w swoich postach. Używają go do promowania swojego najnowszego produktu lub usługi. Ale możesz użyć tylko jednego linku na swojej stronie biograficznej, więc lepiej spraw, aby to się liczyło.
Twoja biografia na Instagramie składa się z maksymalnie 150 znaków, więc używaj słów mądrze.
Jak korzystać z linku do biografii na Instagramie
Ponieważ w Twojej biografii jest miejsce tylko na jeden klikalny adres URL, powinieneś jak najlepiej go wykorzystać. Gdy zwrócisz uwagę klientów, powinieneś spróbować zbudować lojalność, aby wrócili.
Oto kilka pomysłów na link bio:
- Dodaj link do swojego najlepszego produktu. Jeśli produkt jest już popularny, warto umieścić stronę internetową w swoim bio. Wybierz coś, co wciągnie ludzi, a wtedy Twoi klienci będą zainspirowani do przeglądania innych rzeczy, które oferujesz. Następnie zaprojektuj swoją witrynę internetową, aby użytkownicy mogli z przyjemnością odkrywać inne produkty lub usługi.
- Zrób promocję na nowy produkt lub dużą wyprzedaż. Wykorzystaj szum w mediach społecznościowych, aby zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj, aby wspomnieć o zniżkach i być może rozdać kody promocyjne.
- Daj ludziom darmowe próbki swojego produktu lub zorganizuj konkurs. Darmowe rzeczy zawsze przyciągają więcej klientów, zwłaszcza jeśli są ograniczone czasowo.
- Niech twoi obserwatorzy wiedzą, kim jesteś. Możesz ustawić link do swojej strony o sobie i przybliżyć ją do siebie.
- Zaproś innych do obejrzenia Twojego filmu, przeczytania Twojego bloga lub wysłuchania podcastu. Możesz użyć dowolnego z tych formatów, aby naprawdę nawiązać kontakt z odbiorcami. Pamiętaj, że nikt nie lubi rażących i ogólnych reklam, ale ludzie lubią odkrywać wysokiej jakości treści.
Jak dodać linki do swojego biografii
Jeśli jesteś gotowy, aby wskoczyć do pociągu #Linkinbio, możesz. Instagram pozwala na umieszczenie tylko jednego linku do Twojego biografii na raz i nadal monitoruje linki, więc bądź ostrożny; nie chcesz dołączać linków do spamu. Oto jak to zrobić:
- Otwórz Instagram i dotknij swojego zdjęcia profilowego w prawym dolnym rogu.
- Dotknij opcji „Edytuj profil”.
- Stuknij w „Linki”.
- Stuknij w „Dodaj link zewnętrzny”.
- Wejdź na swoją stronę i skopiuj link. Następnie wklej go w polu adresu URL i dotknij „Gotowe”.
Tworząc post lub historię, możesz dołączyć „Link w bio” i zwiększyć ruch na swojej stronie.
Jak używać hashtagów i wzmianek w swoim biografii
Na szczęście Instagram oferuje opcję umieszczania hashtagów i wzmianek w biografii. Dodawanie wzmianek i hashtagów doskonale nadaje się do kierowania ruchu na inne konta i do popularnych tematów. Oto, co należy zrobić:
- Zaloguj się do swojego profilu na Instagramie.
- Uzyskaj dostęp do swojej strony profilu.
- Znajdź opcję „Edytuj profil”.
- Kliknij Bio, a następnie po prostu wpisz @nazwa użytkownika żądanego profilu lub dodaj hashtagi, zaczynając od #.
- Zapisz zmiany.
Twoi obserwatorzy mogą teraz klikać te tagi, a zostaną odpowiednio przekierowani. Kolejną wskazówką dla profesjonalistów jest tworzenie własnych hashtagów związanych z marką, kierujących ludzi do Twojej witryny.
Dlaczego link w bio nie działa?
Jeśli masz problemy z dostępem do treści internetowych po kliknięciu łącza biologicznego, głównym winowajcą jest nieprawidłowe zapisanie.
- Stuknij ikonę osoby w lewym dolnym rogu aplikacji.
- Dotknij opcji „Edytuj profil”.
- Otwórz swoją stronę internetową w przeglądarce internetowej i skopiuj link (po prostu wpisanie abc.com może nie działać).
- Skopiuj adres URL do pola „Witryna internetowa”.
- Kliknij „Gotowe”.
Po zakończeniu link powinien zmienić się w wersję, którą można kliknąć. Jeśli wpiszesz adres URL swojej witryny, może ona nie działać poprawnie. Kopiowanie i wklejanie adresu URL bezpośrednio z Twojej witryny to pewny sposób na zapewnienie dokładności linku.
Czy linki bio napędzają ruch?
Jeśli szukasz statystyk na Instagramie, musisz przełączyć się na konto firmowe. Analytics pokaże Ci, ile osób angażuje się w Twoje posty, historie i profil. Chociaż nie pokazuje, KTO cię odwiedza, może dać ci wgląd w to, czy twoje taktyki marketingowe działają.
Host Twojej witryny powinien również dostarczać informacji o ruchu w Twojej witrynie, ale może nie pokazywać, skąd ten ruch pochodzi.
Aby przełączyć się na konto firmowe w celu uzyskania aktualizacji danych analitycznych:
- Stuknij ikonę profilu w lewym dolnym rogu aplikacji.
- Dotknij opcji „Edytuj profil”.
- Dotknij opcji „Przełącz na konto profesjonalne”.
- Kliknij „Biznes”.
Postępuj zgodnie z metodami weryfikacji i konfiguracji dostarczonymi przez Instagram. Otrzymasz wiadomość e-mail, gdy Twoje konto zostanie uaktualnione.
Ograniczenia dotyczące łączenia
Instagram jest bardzo „Wielkim Bratem”, jeśli chodzi o publikowanie linków. Jak wspomniano wcześniej, nawet ci, którzy mają konta firmowe, potrzebują 10 000 obserwujących, zanim będą mogli publikować linki w swoich relacjach na Instagramie.
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego tak jest, musisz znać tylko jedno słowo, aby to wyjaśnić – Spamerzy.
Dzięki nikczemnym działaniom spamerów, oszustów, a nawet trolli, gigant mediów społecznościowych rozprawił się z treściami, które zalewają kanały informacyjne i rujnują wrażenia użytkowników. W rzeczywistości jest to miłe dla tych, którzy używają aplikacji do przewijania i odkrywania.
Dla innych, takich jak ci, którzy próbują zostać influencerami lub używają platformy do promowania swoich domowych produktów lub pracy jako freelancer, to zupełnie inna historia. Publikowanie linku w biografii to obejście problemu dla każdego użytkownika.
Często Zadawane Pytania
Niezależnie od tego, czy jesteś nowy na Instagramie, czy dopiero się uczysz, czytaj dalej, aby uzyskać odpowiedzi na więcej najczęściej zadawanych pytań.
Czy linki do bio na Instagramie są bezpieczne?
Niestety, Instagram nie sprawdza linków biograficznych, co oznacza, że nie zawsze możesz ufać linkom, w które klikasz. Najlepiej jest zachować ostrożność podczas klikania linków i odwiedzania stron internetowych. Chociaż Instagram dokłada wszelkich starań, aby ograniczyć spam i oszustwa na platformie, możesz wpaść w pułapkę, przechodząc do strony internetowej, która nie jest bezpieczna.
Czy ktoś może dodać bio link?
Tak. Każdy, kto utworzy konto na Instagramie, może łatwo dodać link do swojego biografii, klikając opcję „Edytuj profil” i dodając adres URL w polu Witryna.
Link w Twoim parku
Jesteś teraz oficjalnie gotowy, aby urozmaicić swoją biografię na Instagramie. Pamiętaj, że chociaż strona główna Twojej witryny to logiczny wybór linków, możesz od czasu do czasu je mieszać i umieszczać link do czegoś innego. Twoi obserwatorzy szukają różnorodności i innowacji, więc staraj się wykazać wyobraźnią i zaspokoić ich potrzeby.