instagram interface on mobile phone screen

Wie sich Instagrams neue "Abonnements" auf Kreative und Nutzer auswirken werden

Twórcy treści w mediach społecznościowych to silniki, które napędzają zaangażowanie online i sprawiają, że jesteśmy przyklejeni do naszych telefonów. Twórcy muszą zarabiać na życie, a wielu z nich zarabia na swoich treściach na platformach pozaplatformowych, takich jak Patreon.


Big tech wie o tym i ściga się, aby wymyślić narzędzia do zarabiania, aby zablokować najlepszych i najpopularniejszych twórców na swoich platformach.

TikTok, Twitter i Facebook oferują twórcom jeden lub drugi schemat zarabiania pieniędzy. Instagram jako ostatni dołączył do walki. Oto szczegóły, które musisz znać.

Instagram uruchamia subskrypcje testowe

Instagram uruchomił nową funkcję o nazwie Subskrypcje na Instagramie, która da twórcom więcej sposobów na generowanie gotówki od swoich obserwujących. Ta funkcja jest obecnie w fazie testów i jest dostępna tylko dla niewielkiej grupy 10 twórców z USA.

Uczestniczący twórcy mogą oferować swoim obserwatorom wyłączny dostęp do swoich filmów na żywo i relacji za różne kwoty.

Kwoty subskrypcji wahają się od 0,99 USD do 99,99 USD miesięcznie. Twórcy mają do wyboru osiem punktów cenowych do wyboru w tym przedziale. Instagram na razie nie odetnie twórców. Najwcześniej mogą zacząć to robić w 2023 roku.

Oto uczestniczący twórcy: @alanchikinchow, @sedona._, @alizakelly, @kelseylynncook, @elliottnorris, @jordanchiles, @jackjerry, @bunnymichael, @donalleniii i @lonnieiiv.

Po zakończeniu okresu testowego Instagram spodziewa się udostępnić tę funkcję wszystkim.

Co to jest dla fanów?

Według Instagram, fani uzyskają dostęp do „Subscriber Lives”, co daje im dostęp do ekskluzywnych transmisji ich ulubionych twórców. Fani będą mieli możliwość głębszego kontaktu z twórcą, ponieważ widownia będzie mniejsza.

Fani uzyskają również dostęp do „Historii subskrybentów”, w których twórcy tworzą historie tylko dla swoich subskrybentów, umożliwiając im udostępnianie ekskluzywnych treści i używanie interaktywnych naklejek relacji tylko z najbardziej zaangażowanymi obserwatorami.

Powiązane: Jak ukryć swoją lokalizację w postach na Instagramie

Oprócz uzyskania dostępu do treści tylko dla subskrybentów, fani otrzymują również fioletową plakietkę obok swojej nazwy użytkownika, która stawia ich wyżej niż innych obserwujących. To zwraca na nich uwagę twórcy, gdy komentują treść lub wysyłają wiadomość do twórcy.

Z drugiej strony użytkownicy, którzy nie subskrybują, utracą dostęp do niektórych ulubionych treści Instagrammerów.

Twórcy mają przewagę

Wielkie firmy technologiczne wiedzą, że potrzebują twórców i wszyscy ścigają się, aby znaleźć sposób na zatrzymanie największych talentów na swoich platformach. Centrum marketingu influencerów mówi, że ekonomia twórców wynosi ponad 100 miliardów dolarów.

To dużo pieniędzy, nawet jak na wielką technologię. Z czasem największych i najbogatszych artystów nie będzie już w Hollywood. Będą w Twoim telefonie.

Ähnliche Beiträge