Jak wykorzystać Pinterest dla biznesu
Pinterest może być platformą inspirujących projektów DIY i planowania wymarzonego ślubu. To coś więcej. Może inspirować decyzje zakupowe i przybliżać ludzi do Twoich produktów. Dlatego nie powinieneś przegapić szansy na wykorzystanie Pinterest dla swojego biznesu.
W tym poradniku poznajemy największe korzyści z wykorzystania Pinteresta dla biznesu. Dzielimy się również kilkoma najlepszymi praktykami, dzięki którym platforma będzie dobrze działać dla Ciebie. Zacznijmy.
Pin It and Win It: How to Use Pinterest for Business:
Czym jest Pinterest for Business?
Pinterest for Business zwany również kontem biznesowym Pinterest, to wersja Pinteresta, która została zaprojektowana specjalnie dla użytkowników biznesowych. Otrzymujesz dostęp do szczegółowych raportów analitycznych i specjalnych formatów treści, które pomogą Ci w marketingu Twojego biznesu na platformie. Jest darmowy do rejestracji i pozwala na wgranie katalogu produktów. Dzięki temu możesz dodawać tagi produktów do swoich postów, aby ludzie mogli kupić produkt za pośrednictwem Pinteresta.
Korzyści z używania Pinteresta dla biznesu
Jednym z największych pytań może być to, dlaczego powinieneś używać Pinteresta dla swojej firmy. Co sprawia, że Pinterest jest tak cenny w marketingu Twojego biznesu? Jeśli już prowadzisz marketing poprzez kanały social media, po co dodawać Pinterest do swojego marketing mix? Oto kilka kluczowych powodów, dla których Twoja firma może skorzystać z marketingu na Pinterest:
- Na podstawie najnowszych statystyk Pinteresta, platforma widzi 433 miliony użytkowników miesięcznie. To mnóstwo potencjalnych klientów, którzy mogą być cenni dla Twojego biznesu.
- W rzeczywistości platforma znana jest z tego, że inspiruje decyzje zakupowe. Statystyki pokazują, że 70% Pinnerów używa platformy do znajdowania nowych produktów i usług, na które mogą liczyć. Co więcej, w porównaniu z osobami, które nie korzystają z platformy, 40% jej użytkowników częściej twierdzi, że uwielbia zakupy.
- Według najnowszych danych z Pinterest, kobiety stanowią 60% globalnej publiczności platformy. Jeśli Twoja grupa docelowa to głównie kobiety, to jest to świetna platforma do wykorzystania.
Nie oznacza to jednak, że powinnaś od niej stronić, jeśli kierujesz ją do mężczyzn. Liczba pinnerów płci męskiej również wzrosła o 40% rok do roku, co oznacza, że może to być doskonałe miejsce na dotarcie do męskiej publiczności.
- Użytkownicy Pinteresta są otwarci i niezdecydowani, a 97% wyszukiwań to wyszukiwania bez marki. Oznacza to, że większość ludzi nie szuka konkretnej marki i jest otwarta na poznawanie innych marek.
- Pinterest for Business wyposażony jest w mnóstwo potężnych narzędzi, które ułatwiają markom realizację ich strategii marketingowych. Możesz przesłać katalogi produktów i oznaczyć swoje produkty, aby ułatwić zakupy na Pinterest for Business. Analityka Pinterest zapewnia actionable insights, które pomogą Ci zaplanować i zmaksymalizować sukces.
7 Best Practices for Using Pinterest for Business
Jeśli uważasz, że marketing na Pintereście to właściwy wybór dla Ciebie, czas pomyśleć o kolejnych krokach. Zastosuj poniższe najlepsze praktyki, aby zacząć wykorzystywać Pinterest dla swojego biznesu.
1. Opracuj solidną strategię marketingową Pinterest
Wszystko co dobre zaczyna się od marzeń. Aby urzeczywistnić swoje marzenie, musisz mieć plan działania. Potrzebujesz strategii, która pomoże Ci osiągnąć cele związane z rozwojem biznesu, nawet przy pomocy marketingu na Pintereście.
Zacznij od zdefiniowania jasnego celu – takiego, który jest mierzalny i osiągalny. Możesz wykorzystać Pinterest do zwiększenia sprzedaży lub ruchu polecającego. Bądź konkretny, co chcesz z nim zrobić.
Następnie upewnij się, że zidentyfikujesz i określisz swoją docelową publiczność . Wiedza o tym, do kogo chcesz dotrzeć, pomoże Ci zorientować się, jak kierować do nich swoje komunikaty i strategię.
Dodatkowo, ważne jest, aby spojrzeć na to, co robią inni w Twojej branży, abyś wiedział, gdzie stoisz. Pozwoli Ci to zidentyfikować strategie, które działają, abyś mógł je powielać. Co więcej, możesz również zorientować się, czy istnieją jakieś luki, które możesz wykorzystać.
2. Załóż konto na Pinterest for Business
Jeśli jeszcze go nie masz, upewnij się, że jesteś zapisany na konto Pinterest for Business. To konto daje Ci potężne narzędzia wspomagające marketing i analitykę. Dzięki biznesowemu kontu na Pinterest będziesz mógł:
- Załóż Sklep na Pinterest i oznaczaj produkty w swoich Pinach
- Uzyskaj dostęp do solidnych danych analitycznych, aby zmierzyć swoją wydajność.
- Prowadź płatne kampanie reklamowe, aby zmaksymalizować swoje wyniki.
Proces zakładania konta Pinterest for Business jest dość prosty. Aby utworzyć nowe konto, wystarczy podać podstawowe informacje, takie jak adres e-mail, hasło, wiek i płeć. Następnie zostaniesz poproszony o podanie szczegółów dotyczących Twojej firmy, takich jak jej nazwa, lokalizacja i język. Pinterest poprosi Cię o wybranie najlepszego opisu Twojej działalności oraz o dodanie linku. That’s it!
3. Opracuj kalendarz treści
Podobnie jak na innych kanałach social media, Pinterest wymaga spójności postów. Twój feed musi być aktualizowany o nowe treści, które zaangażują Twoich odbiorców. Będziesz potrzebował harmonogramu treści . aby zapewnić spójność w publikowaniu.
Ten kalendarz treści będzie miał wszystkie twoje pomysły na treści ułożone wraz z proponowanym harmonogramem publikowania każdego pomysłu. Ten kalendarz pomoże Twojemu zespołowi opracować spójne treści dla strategii Pinterest. Będą mogli zorganizować swoje wysiłki, ponieważ mają jasne instrukcje, co robić i kiedy.
Istnieje mnóstwo darmowych szablonów kalendarza treści, które możesz powielać i dostosowywać do własnej strategii. Wizualny kalendarz treści oferowany jest również przez niektóre platformy do zarządzania mediami społecznościowymi. Tego typu narzędzie jest dostępne. Możesz nawet tworzyć posty z wyprzedzeniem i ustawić je tak, aby automatycznie wychodziły w określonych godzinach.
Na przykład narzędzie Sprout Social publishing oferuje wizualizowany kalendarz, który pozwoli Ci zaplanować treści dla wszystkich wiodących sieci społecznościowych. You can schedule posts and have other team members collaborate with your posts.
4. Twórz wysokiej jakości Piny
Oczywiste jest, że Twoje Piny muszą być najwyższej jakości, jeśli chcesz skutecznie prowadzić marketing swojego biznesu na Pinterest. Obejmowałoby to upewnienie się, że Twoje Piny są atrakcyjne wizualnie. Ludzie znajdują również inspiracje do zakupów na Pintereście, więc Twoje piny powinny być atrakcyjne wizualnie. Nie powinieneś umieszczać obrazów bez kontekstu, bo inaczej zdezorientujesz swoich odbiorców.
Oto kilka najlepszych praktyk, które pomogą Ci stworzyć efektowne i angażujące szpilki dla Twojej strategii marketingowej:
- Aby mieć pewność, że Twoje Piny wyglądają świetnie, dąż do jak największej rozdzielczości zdjęć i filmów. Zapobiegnie to pikselizacji i zapewni profesjonalną jakość obrazu.
- Większość użytkowników Pinteresta (82%) korzysta z platformy na urządzeniach mobilnych. Należy o tym pamiętać, tworząc pionowe obrazy dla urządzeń mobilnych. Pozwoli to uniknąć zdjęć, które są zbyt małe lub źle wykadrowane dla użytkowników mobilnych.
- Jak już wcześniej krótko wspomniano, do Twoich Pinów powinny być dołączone również odpowiednie opisy, które nadadzą kontekst wizualizacji. Aby ludzie wiedzieli, na czym się skupić, powinieneś wyjaśnić, dlaczego zamieszczasz Pin. Jeśli stworzysz pin, który skupia się na sypialni, możesz użyć opisu dla tapety lub pościeli, aby zwrócić uwagę na piękną tapetę tego pokoju.
Zobaczcie, jak Whole Foods Market wciąż zamieszcza krótki opis dla poniższej Szpilki, mimo że na obrazku jest już instrukcja. Opis wyjaśnia, dlaczego powinieneś zastosować się do przepisu na pomidorowe platany na wypasie. They are great for entertaining guests.
- Ponieważ większość ludzi najpierw widzi element wizualny, zanim przeczyta napis, dobrym pomysłem jest również dołączenie nakładki tekstowej. Ułatwi to odbiorcom natychmiastowe zrozumienie celu Pin’a i zachęci ich do kliknięcia w niego.
Na przykład zobacz, jak Mejuri Biżuteria zawiera nakładkę tekstową w poniższej Szpilce, dzięki czemu od razu widać, o co chodzi. To może przyciągnąć ludzi, którzy są zainteresowani, aby dowiedzieć się, jak styl diamentów do codziennego noszenia. Click on the Pin to find out more.
- Jeśli zamieszczasz link w Szpilce, sprawdź dwukrotnie, czy link działa. Zepsute linki mogą źle odzwierciedlać Twoją markę i zrujnować doświadczenie użytkownika. Nie chcesz, aby ludzie lądowali na stronie 404, zwłaszcza jeśli chcesz, aby kupili twój produkt lub odwiedzili twoją stronę internetową.
5. Optymalizuj Piny pod kątem SEO
Pamiętaj, że wielu użytkowników Pinteresta ma otwarty umysł i wyszukuje niemarkowe słowa kluczowe. Oznacza to, że nie są pewni, u której marki chcą robić zakupy. To daje Ci ogromną szansę na przyciągnięcie nowych klientów.
Ale do tego potrzebne są Twoje Piny, które pokażą się w odpowiednich wynikach wyszukiwania. Używaj słów kluczowych w opisach i tablicach, aby zoptymalizować swoje Piny pod kątem SEO. Aby zwiększyć szanse na pojawienie się Twoich Pinów w odpowiednich wyszukiwaniach, możesz dołączyć hashtagi istotne dla treści.
Zobacz jak The Good Trade włącza kilka hashtagów do swojego opisu. W opisie i tytule szpilki można również umieścić słowa kluczowe, co wspomaga SEO.
Rich Pins są doskonałym sposobem na zwiększenie Twojego Pinterest SEO, ponieważ pozwalają na wyciągnięcie informacji ze swojej strony internetowej i włączenie ich do swoich pinów. Rich Pin będzie automatycznie aktualizowany, jeśli nastąpią jakiekolwiek zmiany w treści strony. Są one idealne na Piny związane z produktami, przepisami i artykułami.
6. Zorganizuj swoje tablice strategicznie
Tablice są świetne do organizowania swoich Pinów. Twoja organizacja powinna być strategiczna, aby ludzie mogli znaleźć to, czego szukają. Dobrym pomysłem jest mieszanie tablic, które są informacyjne i promocyjne.
Na przykład Lavendarie zgrabnie organizuje swoje Piny w różne tablice, aby pomóc odwiedzającym w nawigacji ich treści. Posiadają dobrą mieszankę tablic promocyjnych i pomocnych tablic, które przemawiają do wszystkich rodzajów użytkowników.
7. Eksperymentuj z różnymi formatami Pin
Pinterest oferuje tonę opcji dla firm, aby uzyskać kreatywność, w tym opcję korzystania z różnych formatów Pin. Nie ograniczaj się do jednego typu. Możesz eksperymentować z różnymi formatami, aby znaleźć najlepszy sposób na napędzanie zaangażowania. Może się również okazać, że pewne formaty najlepiej sprawdzają się w przypadku pewnych typów treści i odwrotnie.
Używaj krótkich filmów, aby udostępniać instrukcje i wskazówki. IKEA podzieliła się pinami wideo, które pokazywały jak korzystać z inteligentnego oświetlenia.
Piny karuzelowe to także świetny sposób na dzielenie się wieloma pomysłami i produktami w jednym pinie. Ruggable, na przykład, stworzył karuzelę Pin, aby podzielić się jesiennymi pomysłami na dekorację różnych pomieszczeń.
Keep Optimizing and Growing Your Pinterest
Powyższe najlepsze praktyki są tylko po to, aby rozpocząć pracę z Pinterestem dla biznesu. Baw się swoją strategią na Pinterest. Powinieneś również korzystać z raportów analitycznych, aby uzyskać wgląd w działania w celu optymalizacji i wzrostu Pinteresta.
Frequently Asked Questions
Czy Pinterest jest nadal dobrym narzędziem biznesowym?
Pinterest wciąż ma miliony miesięcznych użytkowników, z których większość szuka inspiracji. To świetny sposób na wizualne zaprezentowanie swojej marki
Czy można wykorzystać Pinterest do biznesu?
Tak, Pinterest for Business można zarejestrować za darmo
Czy Pinterest jest dobry dla marketingu biznesowego
Pinterest to świetny sposób na marketing Twojej firmy wśród nieświadomych odbiorców. Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w marketingu.
Jakie są korzyści z Pinteresta dla biznesu?
Pinterest umożliwia dostęp do specjalnych formatów treści, solidnej analityki i narzędzi reklamowych, które pomogą rozwinąć Twój biznes.
Jaka jest różnica między Pinterestem dla biznesu a Pinterestem dla użytku osobistego?
Pinterest to wersja serwisu Pinterest przeznaczona dla użytkowników biznesowych. Zawiera on specjalne narzędzia, które pomogą Ci w marketingu Twojego biznesu w serwisie.