Jak założyć kanał YouTube: 10 genialnych wskazówek
Założenie kanału YouTube ma wiele zalet, z których niektóre są zbyt kuszące, by je zignorować. Pierwsza zaleta? Możesz tworzyć treści od serca i udostępniać je podobnie myślącym widzom na całym świecie. W końcu zbudujesz społeczność, w której tysiące ludzi (a nawet miliony) będą z niecierpliwością czekać na oglądanie Twoich filmów.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, osiągniesz punkt, w którym możesz zarabiać na swoich filmach, zarabiać w pełnym wymiarze godzin, a nawet budować biznes.
Ale pamiętaj: nie jesteś jedyną osobą, która próbuje zostać twórcą treści w YouTube. Istnieją miliony kanałów, a ludzie, którzy za nimi stoją, chcą tego samego co Ty: twórczej ekspresji, wolności finansowej i społeczności.
Dlatego powinieneś się uczyć jak założyć odnoszący sukcesy kanał na YouTube. Przy tak dużej konkurencji będziesz potrzebować wskazówek i strategii, aby rozpocząć swoją podróż we właściwy sposób.
1. Utwórz kanał YouTube w 4 krokach
Pierwszym krokiem jest faktyczne utworzenie kanału YouTube. To wcale nie zajmuje dużo czasu:
1. Zaloguj się do YouTube.
2. Kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu i wybierz Utwórz kanał z menu.
3. Prześlij zdjęcie profilowe i wpisz nazwę swojego kanału.
Zdjęcia profilowe powinny być:
- Kwadratowe lub okrągłe
- 800 X 800 pikseli
- JPG, GIF, BMP lub PNG
A jeśli tego potrzebujesz, oto przewodnik tworzenia najlepszej nazwy kanału YouTube.
4. Kliknij Utwórz kanał w prawym dolnym rogu.
Zweryfikuj swój numer telefonu w YouTube
Teraz, gdy masz już utworzony kanał, następnym krokiem jest weryfikacja numeru telefonu. Ten krok umożliwia tworzenie filmów dłuższych niż 15 minut, przesyłanie niestandardowych miniatur, transmisję na żywo i odwoływanie się od roszczeń z systemu Content ID.
1. Aby zweryfikować swój numer telefonu, ponownie kliknij swoje zdjęcie profilowe i wybierz Studio YouTube z menu.
2. Kliknij Ustawienia na lewym pasku nawigacji.
3. Kliknij Kanał zakładkę, a następnie wybierz Kwalifikowalność funkcji.
4. W obszarze elementów pośrednich kliknij Sprawdź numer telefonu i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Dodaj baner i znak wodny wideo do swojego kanału
W tym momencie możesz również dodać baner i znak wodny wideo do swojego kanału.
Baner kanału to długi, poziomy obraz wyświetlany u góry strony głównej Twojego kanału YouTube. Jeśli dobrze go zaprojektujesz, szybko poinformuje, o czym są Twoje filmy. Oto przykład z kanału YouTube Poké Daxi.
Znak wodny wideo to mały obraz w prawym dolnym rogu wszystkich Twoich filmów. Gdy widzowie klikną obraz lub najadą na niego kursorem, YouTube wyświetli monit o zasubskrybowanie Twojego kanału. Możesz ustawić ten obraz jako logo kanału lub cokolwiek, co uznasz za najlepsze do promowania marki swoich treści.
Jak dodać baner i znak wodny wideo do swojego kanału
Po utworzeniu banera i znaku wodnego wykonaj poniższe czynności, aby dodać je do swojego kanału.
1. Przejdź do YouTube Studio i kliknij Dostosowywanie na lewym pasku nawigacji.
2. Kliknij branding patka.
3. Znajdź sekcje z banerem i znakiem wodnym. Kliknij Wgrywać aby dodać każdy zasób do swojego kanału.
Wskazówki dotyczące przesyłania banerów YouTube:
- Minimalny rozmiar obrazu: 2048 x 1152 px przy współczynniku proporcji 16:9.
- Maksymalny dopuszczalny rozmiar pliku: 6 MB
Wskazówki dotyczące przesyłania znaków wodnych wideo:
- YouTube zaleca wymiary 150 x 150 px.
- Akceptowane typy plików: PNG, GIF (bez animacji), BMP i JPEG.
- Maksymalny dopuszczalny rozmiar pliku: 1 MB.
2. Znajdź swoją niszę w YouTube (temat kanału)
Twoja nisza to główny temat, który będziesz omawiać na swoim kanale YouTube. Jest to również powód, dla którego większość osób będzie oglądać Twoje treści, ponieważ niektórych widzów interesują określone tematy.
A jest w czym wybierać:
- Hazard
- Gotowanie
- Technologia
- Makijaż i uroda
- Zdatność
- Zwierzęta i zwierzęta
- Zdrowie
- Finanse
- Biznes
- Komedia
- Muzyka
- Sporty
- I wielu innych
Ale jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić, znajdź niszę w nisza. Możesz na przykład utworzyć kanał o tym, jak gotować karaibskie potrawy, zamiast skupiać się na tym Wszystko style gotowania, takie jak amerykańska, włoska, hiszpańska itp. Twoją szeroką niszą byłoby „gotowanie”, a twoją niszą podrzędną byłyby „przepisy karaibskie”.
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu swojej niszy w YouTube? Albo pomysły na założenie kanału na YouTube? Oto siedem wskazówek, jak odkryć główny temat swojego kanału.
3. Zidentyfikuj swoją grupę docelową
Gdy znajdziesz swoją niszę, wyobrażenie sobie, kto będzie oglądał Twoje filmy, jest znacznie łatwiejsze. I to jest coś, co chcesz zrobić raczej wcześniej niż później.
Dlatego:
- Zrozumienie, czego potrzebują Twoi widzowie (informacje, rozrywka, wskazówki, instrukcje) pomaga w opracowywaniu lepszych pomysłów na filmy.
- Możesz publikować filmy o odpowiedniej porze dnia, gdy znasz nawyki oglądalności swoich odbiorców.
- Znajomość upodobań i antypatii widzów pozwala tworzyć przyjemne treści.
Część tej wiedzy pojawia się, gdy budujesz grupę odbiorców. Ale nawet teraz możesz odgadnąć kilka rzeczy o swoich potencjalnych odbiorcach.
Załóżmy, że chcesz stworzyć kanał o pracy zdalnej na całym świecie – zostaniu cyfrowym nomadem. Twoimi odbiorcami mogą być młodsi dorośli w wieku 20 lub 30 lat, których stać na ciągłe podróżowanie. Być może nie mają jeszcze korzeni ani nie założyli rodziny, co pozwala im przemieszczać się z kraju do kraju.
Czy potrzebują wskazówek dotyczących podróży międzynarodowych? Czy nie lubią przebywać zbyt długo w jednym miejscu? Czy ma znaczenie, o której godzinie publikujesz w YouTube, jeśli Twoi widzowie są obywatelami świata?
Te pytania pomogą Ci zaplanować treści związane z życiem widzów.
4. Stwórz propozycję wartości dla swoich widzów
Do tej pory udało Ci się odkryć temat swojego kanału i dowiedzieć się, kim są Twoi widzowie. Teraz nadszedł czas, aby złożyć obietnicę wszystkim, którzy zetkną się z Twoimi treściami.
Nazwiemy tę obietnicę propozycją wartości. To krótkie stwierdzenie, które wyjaśnia, o czym jest Twój kanał i co widzowie zyskują, oglądając Twoje filmy.
Oto przykład: „Edukacja w YouTube z obsesją na punkcie twórców.” To nasza propozycja wartości dla kanału vidIQ, która wyjaśnia dwie rzeczy:
- Mamy obsesję na punkcie pomagania twórcom w osiąganiu ich celów.
- Specjalizujemy się w edukacji i coachingu YouTube.
Posiadanie takiego sloganu nie tylko pomaga widzom cię zrozumieć; pomaga również tworzyć odpowiednie treści. Możesz uniknąć tworzenia filmów niezgodnych z Twoją misją lub zainteresowaniami widzów.
5. Znajdź swoich konkurentów w YouTube
Jako twórca treści w YouTube ważne jest, aby wiedzieć, kim są Twoi konkurenci. Nie chodzi o to, że musisz cały czas z nimi walczyć. Lub spróbuj przyćmić ich filmy, aby Twój kanał miał więcej wyświetleń niż ich.
Konkurencja bardziej niż cokolwiek innego inspiruje Cię do tworzenia lepszych filmów. Daje ci kolejnego twórcę, którego możesz oglądać, uczyć się od niego i porównywać swoje treści. A kiedy jesteś gotowy, czasami ma to sens współpracować z konkurencją, ponieważ dzielisz nakładających się odbiorców.
Możesz przeprowadzić lekkie badanie YouTube, aby zobaczyć, które kanały są podobne do tego, który planujesz. Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać popularne tematy lub zapytania w pasku wyszukiwania YouTube (związane z Twoją niszą) i zobaczyć, które kanały wyskakują.
Ale po utworzeniu 15-20 filmów możesz skorzystać z tego przewodnika, aby stworzyć dokładniejszą listę swoich największych konkurentów.
6. Utwórz listę pomysłów na wideo
Zanim zaczniesz publikować w YouTube, warto mieć kilka pomysłów na filmy. W ten sposób będziesz spędzać mniej czasu na myśleniu, a więcej na tworzeniu. Wkrótce nabierzesz rozpędu zamiast się zastanawiać, Co mam sfilmować jako następne? po każdym przesłaniu.
Pomysły na filmy w YouTube pochodzą z wielu miejsc. Możesz badać:
- Jakie kanały konkurencji publikują
- Nowości w Twojej niszy
- Popularne tematy w Twojej niszy
Możesz nawet odtworzyć istniejące już filmy z YouTube, poświęcając czas na dodanie czegoś nowego i wnikliwego do rozmowy.
Ale jeśli potrzebujesz więcej wskazówek, oto siedem niesamowitych sposobów na rozwijanie pomysłów na filmy.
7. Przetestuj swoje pomysły na filmy za pomocą analizy słów kluczowych
Teraz, gdy masz już listę pomysłów na filmy, czas sprawdzić ich popularność w YouTube.
Jednym ze sposobów na to jest badanie słów kluczowych. Jest to proces odkrywania, jakich słów używają widzowie do wyszukiwania filmów w YouTube.
Na przykład ktoś może wpisać „ogrodnictwo ze szpinakiem”, aby zobaczyć filmy pokazujące, jak sadzić i uprawiać szpinak. Inny widz może wpisać „zostań agentem nieruchomości”, aby znaleźć innych agentów nieruchomości, którzy mogą wyjaśnić tę ścieżkę kariery.
Jeśli wiesz, jakich wyszukiwanych haseł używają Twoi potencjalni widzowie, możesz uzyskać więcej wyświetleń w YouTube. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać odpowiednie terminy – innymi słowy słowa kluczowe YouTube – do tytułów i opisów swoich filmów. To małe, ale znaczące zadanie mówi wyszukiwarce, którym widzom ma wyświetlać Twoje treści.
Chcesz wiedzieć, które wyszukiwane hasła pasują do Twoich pomysłów na filmy? Lub ile razy w miesiącu widzowie używają określonych słów kluczowych?
Przeczytaj ten przewodnik, aby poznać podstawy wyszukiwania słów kluczowych w YouTube.
8. Zdobądź odpowiedni sprzęt do swoich potrzeb w YouTube
Ile kosztuje założenie kanału na YouTube? Właśnie to chce wiedzieć wielu nowych twórców.
Krótka odpowiedź brzmi: to nic nie kosztuje. Już dziś nie musisz wydawać pieniędzy, przechodząc do YouTube i konfigurując swój kanał.
Długoterminowy koszt pojawia się po utworzeniu kanału. Ale dokładna liczba zależy od rodzaju filmów, które chcesz nagrać.
Realistycznie możesz potrzebować któregokolwiek z tych elementów:
- Kamera wideo DSLR lub smartfon do nagrywania
- Mikrofon zewnętrzny
- Sprzęt oświetleniowy
- Aplikacja do edycji wideo lub oprogramowanie komputerowe
- Zewnętrzny dysk twardy do przechowywania plików wideo
- Statyw
- Karty pamięci
Na początku prawdopodobnie mogłeś uniknąć używania smartfona do nagrywania filmów. Ale niektóre treści wymagają czegoś więcej.
Jeśli nagrywasz samouczki w pomieszczeniu, a oświetlenie nie jest zbyt dobre, możesz potrzebować oświetlenia zewnętrznego. Ale oświetlenie nie będzie twoim problemem, jeśli będziesz nagrywać vloga w słońcu przez cały dzień. Wtedy może generować wysokiej jakości dźwięk lub potrzebować statywu do zrównoważenia aparatu. To naprawdę zależy od treści.
9. Dowiedz się, jak działa YouTube
Czasami YouTube staje się mylący, gdy podchodzisz do niego jako twórca, a nie tylko jako widz. Jest wiele rzeczy do zbadania, na przykład, jak tworzyć lepsze filmy, identyfikować konkurentów i mierzyć swoje postępy po drodze.
Ale możesz zacząć od nauczenia się podstaw YouTube:
Powyższe linki zawierają przegląd YouTube, dzięki czemu możesz zacząć rozwijać swój kanał.
10. Opublikuj swój pierwszy film
Oto, na co czekałeś przez cały czas: aby opublikować swój pierwszy film na YouTube. A teraz, gdy znalazłeś niszę, zidentyfikowałeś swoich odbiorców, opracowałeś pomysły na filmy i nie tylko, możesz zrobić ten krok.
Oto jak przesłać film do YouTube:
1. Przejdź do YouTube.com i kliknij ikonę aparatu obok swojego zdjęcia profilowego.
2. Wybierz Prześlij wideo z menu.
3. Przeciągnij i upuść filmy do miejsca przesyłania lub kliknij Wybierz pliki przeglądać filmy na swoim urządzeniu.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby dokończyć przesyłanie!
Po utworzeniu kanału YouTube dowiedz się, jak szybko zwiększyć liczbę wyświetleń.