Pomocna aktualizacja treści Google: Co twórcy treści powinni wiedzieć
Jeśli jesteś twórcą treści, prawdopodobnie zawsze szukasz nowych sposobów optymalizacji treści i zapewnienia, że zajmują one wysokie pozycje w Google. Cóż, jest dobra wiadomość – Google właśnie ogłosiło nową aktualizację, która ma pomóc twórcom treści! Aktualizacja, która rozpoczęła się 25 sierpnia, ma na celu zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wrażeń.
Jeśli nie wiesz zbyt wiele na ten temat – nie martw się, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. Na tym blogu znajdziesz podsumowanie najnowszej aktualizacji Google i jej znaczenie dla twórców treści. Podamy również kilka wskazówek dotyczących tworzenia treści, które zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Powiązany: Funkcje, które ułatwią tworzenie treści
Co musisz wiedzieć o aktualizacji przydatnej zawartości Google
Pomocna aktualizacja treści Google ma na celu pomóc Ci poprawić jakość treści i uczynić ją bardziej przydatną dla użytkowników, a nie treści, które są po prostu pisane ze względu na słowa kluczowe lub kliknięcia. W tym celu Google będzie sprawdzać, jak dobrze Twoje treści odpowiadają na pytania czytelników, jak łatwo jest znaleźć informacje, których szukają, oraz jak dobrze zorganizowane są Twoje treści.
Innymi słowy, twórcy powinni ustalać priorytety „treść skierowana przede wszystkim do ludzi”, co pociąga za sobą zapewnienie satysfakcjonujących wrażeń odbiorcom, a nie tylko próbę pozyskania ruchu w wyszukiwarkach. Skąd wiesz, czy tworzysz treści skierowane do ludzi? Google je dostarczyło pytania aby pomóc Ci to rozgryźć:
- Czy masz obecnych lub docelowych odbiorców swojej firmy lub witryny, którzy uznaliby te treści za przydatne, gdyby trafili bezpośrednio do Ciebie?
Twórz treści, aby dostarczać przydatnych informacji docelowym odbiorcom, a nie zajmować wysokie pozycje na stronach wyników wyszukiwania.
- Czy Twoje treści wyraźnie wskazują na fachową wiedzę z pierwszej ręki i dogłębną wiedzę (na przykład wiedzę wynikającą z faktycznego korzystania z produktu lub usługi albo odwiedzenia miejsca)?
Jak biegły i szczegółowy jesteś w tematach, które piszesz? To pytanie jest skierowane do twórców treści, którzy na przykład wystawiają recenzje produktów bez ich faktycznego testowania.
- Czy Twoja witryna ma główny cel lub koncentruje się na niej?
Czy Twoje treści są zgodne z Twoją propozycją wartości? Powinieneś pamiętać o głównym powodzie istnienia swojej witryny, aby uniknąć tworzenia treści, które nie pasują do Twojej niszy w celu zwiększenia ruchu.
- Czy po przeczytaniu Twoich treści ktoś wyjdzie z wrażenia, że dowiedział się wystarczająco dużo na dany temat, aby osiągnąć swój cel?
Jeśli ktoś odwiedza Twoją witrynę w celu uzyskania informacji na dany temat i opuszcza ją tą samą drogą, którą przyszedł, prawdopodobnie robisz coś nie tak.
- Czy ktoś, kto czyta Twoje treści, wyjdzie z poczuciem satysfakcji?
Innymi słowy, czy Twoje treści zaspokoją potrzeby odbiorców? Czy ktoś po przeczytaniu Twoich treści może polecić je innej osobie?
- Czy pamiętasz o naszych wskazówkach dotyczących podstawowych aktualizacji i recenzji produktów?
Wielu twórców treści przyjmuje podejście zorientowane na wyszukiwarkę, co w dużej mierze prowadzi do treści, które użytkownicy uznają za nudne i niezadowalające. Z informacji przekazanych przez Google, musisz ponownie ocenić, w jaki sposób tworzysz treści w swojej witrynie. Jeśli wykonujesz którąkolwiek z poniższych czynności, nadszedł czas na zmianę strategii 👇🏼
- tworzyć treści przede wszystkim w celu przyciągnięcia ludzi z wyszukiwarek;
- wykorzystywać rozbudowaną automatyzację do tworzenia treści na wiele tematów;
- streszczaj głównie to, co powiedzieli inni, bez dodawania większej wartości;
- tworzyć dużo treści na różne tematy w nadziei, że niektóre z nich będą miały dobre wyniki w wynikach wyszukiwania;
- pisz do określonej liczby słów, ponieważ słyszałeś lub czytałeś, że Google ma preferowaną liczbę słów;
- pisz o rzeczach tylko dlatego, że są trendy, a nie po to, by tworzyć wartość dla odbiorców;
- zdecydować się na wejście w niszowy obszar tematyczny bez prawdziwej wiedzy specjalistycznej, aby uzyskać ruch związany z wyszukiwaniem;
- pisz treści, które sprawiają, że czytelnicy czują, że muszą ponownie poszukać, aby uzyskać lepsze informacje z innych źródeł;
- tworzyć treści, które obiecują odpowiedzieć na pytanie, na które w rzeczywistości nie ma odpowiedzi, na przykład sugerując, że istnieje data premiery produktu, filmu lub programu telewizyjnego, gdy nie jest ona potwierdzona.
Warto również zauważyć, że Google będzie używać nowego algorytmu uczenia maszynowego do oceny i identyfikowania nieprzydatnych treści.
Powiązany:17 narzędzi do pisania tekstów opartych na sztucznej inteligencji, które pomogą Ci tworzyć treści w kilka sekund
Jak odnieść sukces dzięki nowej aktualizacji algorytmu Google
Teraz, gdy daliśmy wam wgląd w nową aktualizację, pytanie brzmi: jak dostosować strategię dotyczącą treści, aby upewnić się, że twoje elementy są tak przydatne, jak to tylko możliwe? Dajmy ci kilka wskazówek.
1. Poznaj swoich odbiorców
Zawsze pamiętaj, że Twoi odbiorcy są na pierwszym miejscu. Twórz treści dostosowane do ich potrzeb, rozumiejąc, czego tak naprawdę szukają. Jakie są ich potrzeby i pragnienia? Jakie są ich bolączki? Wykorzystaj swoje treści, aby zapewnić jak największą wartość i ułatwić im życie.
2. Przejrzystość treści jest kluczowa
Bądź szczery i unikaj clickbaitów. Jeśli zatytułowałeś swojego bloga, na przykład „5 najlepszych filmów 2022 roku”, nie dodawaj niepotrzebnych treści, które nie odnoszą się do tematu, ani nie umieszczaj słów kluczowych tylko po to, by podnieść ranking swojego bloga.
3. Usuń nieprzydatne treści
Jednym z najlepszych sposobów przygotowania się do tej nowej aktualizacji jest odrzucenie treści, które można uznać za nieprzydatne lub nieistotne dla użytkowników. Poświęć trochę czasu na ponowne przejrzenie starych treści opublikowanych w Twojej witrynie.
4. Trzymaj się swojej podstawowej propozycji wartości
Pomocna aktualizacja treści Google to dzwonek alarmowy dla twórców, którzy piszą na zbyt wiele powiązanych tematów, ponieważ są „modne” lub mogą przyciągać większy ruch. Ważne jest, aby bardziej skoncentrować się na tematach, które są zgodne z celem Twojej witryny i podstawową propozycją wartości Twojej firmy.
Jedzenie na wynos
Publikowanie treści po tej aktualizacji może wydawać się denerwujące, ale dopóki tworzysz strukturę treści z myślą o podejściu „najpierw ludzie”, nie ma powodu do paniki. I jest rzeczą oczywistą, że skoro Google przywiązuje większą wagę do „pomocnych” treści, musisz ulepszyć swoją grę w tworzenie treści.
Mamy jednak kolejne dobre wieści! Używając uproszczonego, tworzenie wysokiej jakości artykułów jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Dzięki funkcjom, takim jak wiele tonów pisania, integracja Grammarly, ponad 20 języków, moduł sprawdzania plagiatu i ponad 50 szablonów, będziesz w stanie błyskawicznie tworzyć zatwierdzone przez Google „pomocne” treści!