YouTube poleca dłuższe filmy widzom krótkich formatów (aktualizacja algorytmu)
Czy jesteś małym twórcą, który chce rozwijać swój kanał YouTube? Jeśli tak, będziesz chciał wiedzieć o ostatniej aktualizacji, która może ci pomóc.
Od 18 sierpnia algorytm YouTube będzie uwzględniał ostatnie długie filmy przy polecaniu treści widzom YouTube Shorts. Dlatego zamiast krótkich filmów, które nie mają związku z długimi filmami, możesz potencjalnie użyć krótszych filmów, aby uzyskać wyświetlenia dłuższych treści w YouTube.
Załóżmy na przykład, że widz ogląda jeden z Twoich filmów Short i ma aż 50 000 wyświetleń. Zamiast tego widz nigdy nie przegląda Twojego kanału, YouTube zauważy, że obejrzał jeden z Twoich filmów Short i potencjalnie poleci mu do obejrzenia dłuższy film (z Twojego kanału).
Todd Beaupré, dyrektor ds. odkrywania w YouTube, ogłosił aktualizację algorytmu na Twitterze.
„Na VidConie mówiłem o tym, jak YouTube buduje pomost, aby lepiej łączyć filmy Short z odkrywaniem dłuższych form. Dzisiaj otwarto pierwszy pas na tym moście. Rekomendacje uwzględniają teraz najnowsze dłuższe filmy z kanałów, które widzowie oglądają w krótkich formatach”.
W przeszłości krótkie i dłuższe filmy były mniej powiązane. Mieli różne historie oglądania, co oznaczało, że widzom oglądającym Shorts nie polecano długich filmów tego samego twórcy.
Przeczytaj więcej: Dlaczego niektóre filmy krótkometrażowe YouTube nie przyciągają widzów w długich formatach (aktualizacja algorytmu)
Ale teraz, gdy algorytm się zmienił, jak aktualizacja wpłynie na Twój kanał?
1. Możesz używać YouTube Shorts do promowania długich filmów
Twórcy przez wiele miesięcy narzekali, że ich wirusowe szorty nie mają pozytywnego wpływu na dłuższe filmy. Nie były to żadne dodatkowe wyświetlenia, żadnych dodatkowych subskrybentów ani ogólny wzrost kanału. Jeśli był wzrost, to minimalny.
Dzięki najnowszej aktualizacji możesz potencjalnie wykorzystywać filmy Short do zwiększania liczby wyświetleń swoich dłuższych filmów – to cenny prezent dla małych twórców.
2. Możesz publikować filmy krótkometrażowe i długie YouTube na tym samym kanale
Tradycyjna rada dotycząca krótkich formatów polegała na trzymaniu ich z dala od głównego kanału. Ogólne myślenie było takie:
- Większość widzów filmów Short nie jest zainteresowana długimi filmami.
- Wyświetlenia z filmów Short nie zwiększają liczby wyświetleń dłuższych treści.
W rezultacie wielu twórców stworzyło kanały tylko w formacie Shorts.
Ale zasady się zmieniają. Krótkie filmy mogą kierować ruch do dłuższych filmów, więc umieszczenie obu rodzajów treści na tym samym kanale ma sens.
Co więcej, możesz na tym zyskać na dłuższą metę. Według Beaupré YouTube planuje dodać kartę Shorts do wszystkich kanałów i pomóc w reklamowaniu tych filmów.
Ale czy istnieje scenariusz, w którym ty nie powinien masz krótkie i długie filmy na tym samym kanale? Jest jeden wyjątek.
„Zasada, której należy przestrzegać, jest taka: Ta sama publiczność? Ten sam kanał. Inni odbiorcy? Inny kanał. Zależy to więc od Twoich celów. Niektórzy twórcy (w tym MrBeast) utworzyli osobny kanał do eksperymentowania z filmami Short, ale teraz przesyłają filmy Short na swój główny kanał – mówi Beaupré.
Jeśli więc chcesz dotrzeć ze swoimi filmami Short do zupełnie innej grupy odbiorców, najlepiej utworzyć osobny kanał dla tych treści.
Potrzebujesz krótkiego przewodnika, aby zacząć? Oto jak rozwinąć odnoszący sukcesy kanał YouTube Shorts.