Zdobądź przewagę nad kolejnym inwestorem dzięki hackom Simplified
Dążenie do założenia firmy typu start-up jest bardziej konkurencyjne niż kiedykolwiek wcześniej! Małe firmy wykorzystują kreatywne prezentacje, aby przyciągnąć inwestorów i przyciągnąć ich uwagę. Jeśli jednak jesteś nowy w tym świecie, na pewno popełnisz błędy podczas tworzenia prezentacji biznesowej. Mając to na uwadze, stworzyliśmy tzw uproszczony lista wstępnych zaleceń i zakazów wraz ze slajdami informacyjnymi, które należy umieścić w prezentacji dla inwestorów.
Co to jest pitch deck dla inwestorów?
Inwestor pitch deck to krótka prezentacja przygotowana przez start-upy w celu pozyskania funduszy. Daje potencjalnym inwestorom krótki przegląd firmy i zazwyczaj składa się z 15-20 slajdów ppt. Prezentacja koncentruje się na przedstawieniu misji i wizji firmy, problemów, które rozwiązuje, propozycji wartości, model marketingowyi więcej.
Inwestor Pitch Deck Do’s
- Umieść w lewym dolnym rogu wszystkich slajdów: „Poufne i zastrzeżone. Prawa autorskie (c) autorstwa (nazwa firmy). Wszelkie prawa zastrzeżone.”
- Obraz jest wart tysiąca słów. Dołącz elementy wizualne.
- Z wyprzedzeniem udostępnij potencjalnym klientom plik PDF prezentujący prezentację.
- Opowiedz swoją historię, a nie tylko liczby.
- Przygotuj coś, dzięki czemu inwestorzy będą o Tobie pamiętać.
- Zachowaj spójność z elementami wizualnymi marki i rozmiarem czcionki w całym ppt.
Inwestor Pitch Deck czego nie robić
- Prezentacja nie powinna być dłuższa niż 15-20 slajdów.
- Slajdy nie powinny być zbyt rozwlekłe.
- Unikaj branżowego żargonu, którego inwestorzy mogą nie rozumieć.
- Podkreślenie przewagi nad konkurencją jest ważne; jednak nie umniejszaj ich.
- Unikaj niskiej jakości grafiki.
- Nie podawaj nadmiernych szczegółów finansowych.
Powiązany: Jak zbudować społeczność małych firm
Jakie kluczowe slajdy musisz mieć w prezentacji dla inwestorów?
Poniżej wymieniono slajdy, które należy uwzględnić w prezentacji biznesowej.
1. Slajd „Przegląd firmy” w prezentacji dla inwestorów
źródło: oryginał
Ten slajd to zasadniczo górna linia CV. Ten slajd ppt powinien podsumuj w 4-6 wierszach historię swojej firmy, jaki problem rozwiązujesz, gdzie się znajdujesz oraz wiedzę zespołu zarządzającego.
Na przykład oto, co może zawierać slajd „Przegląd firmy”:
Źródło: Forbesa
2. Slajd „Misja/Wizja” w Prezentacji Inwestora
W tym slajdzie ppt potrzebujesz jasnego stwierdzenia określającego misję i wizję Twojej firmy. Pomyśl o tym jak o swoim 15-sekundowy skok windy.
Aby zademonstrować, niektóre z najfajniejszych misji wiodących start-upów to:
- „Aby przyspieszyć przejście świata na zrównoważoną energię”. – Tesli
- „Rozpowszechnianie pomysłów”. – TED
- „Aby umieścić ludzi w centrum oprogramowania dla przedsiębiorstw”. – Dzień roboczy
„Wizja” może być celem, o którym myślisz, że możesz się stać. Na przykład wizja IKEA: „Naszą wizją jest tworzenie lepszych warunków życia codziennego dla wielu ludzi” – krótka, aspiracyjna i na temat.
3. Slajdy „Problem i rozwiązanie” z prezentacji dla inwestorów
Na tych slajdach musisz wyartykułuj problemy, z jakimi borykają się konsumenci, proponowane przez Ciebie rozwiązania oraz sposób, w jaki daje Ci to przewagę nad konkurencją. Podczas definiowania problemu zadaj następujące pytania:
- Jaka jest skala problemu?
- Dlaczego to jest ważne?
- Kto boryka się z problemem?
Legendarny pitch deck AirBnB dostarcza krótkich i zwięzłych informacji o problemach, a co za tym idzie, o ich rozwiązaniu.
4. Slajdy „Produkt” i „Technologia” w Investor Pitch Deck
Ten slajd ppt jest twój czas, aby produkt zabłysnął. Inwestorzy są zainteresowani twoim propozycja wartości i leżąca u jej podstaw technologia. Dlatego powinien odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące Twojego produktu:
- Jakie są kluczowe cechy produktu?
- Dlaczego użytkownikom zależy na produkcie?
- Jakie są kamienie milowe i plan działania projektu?
- Jakie są kluczowe wyróżniki produktu?
- Podstawowy szkielet technologiczny.
- Kluczowe prawa własności intelektualnej, które posiadasz.
- Dlaczego Twoim konkurentom będzie trudno powielić tę technologię?
Szybka wskazówka: umieść w tym slajdzie pliki GIF, zrzuty ekranu produktów i inne elementy wizualne.
(Źródło: Mennica) Mint’s Value Proposition ppt slide wykorzystuje tabelę, aby wyróżnić swój produkt w każdym aspekcie swojej domeny.
(Źródło: Przód) Firma Front wykorzystuje oś czasu, aby pokazać, co ma do zaoferowania na przyszłość i jaką nową technologię wprowadzi.
Powiązany: Jak dobre opowiadanie historii może pomóc w projektowaniu doskonałych produktów
5. Slajd „Okazja rynkowa” w prezentacji dla inwestorów
Twoja prezentacja inwestora jest wartościowa tylko wtedy, gdy masz na to ochotę duży adresowany rynek. Dlatego ważne jest, aby na tym slajdzie umieścić następujące informacje:
- Zdefiniuj rynek, na którym działasz.
- Przedstaw wielkość rynku dolara.
- Pokaż rozmiar rynku, na który będziesz działać.
Źródło: Dwoła
Niektóre inne slajdy, które należy uwzględnić w prezentacji biznesowej:
- Model biznesowy: Zademonstruj, jak będziesz zarabiać pieniądze; pokaż także kanały i koszty pozyskiwania klientów.
Źródło: Mennica
- Klienci: Wyróżnij logo znanych klientów, aby wykazać się wiarygodnością.
Źródło: Przód
- Konkurs: Pokaż zrozumienie krajobrazu konkurencji i kluczowych wyróżników.
Źródło: Zamek
Twój ostateczny przewodnik po brandingu produktów
- Finanse i finansowanie: Przedstaw swoje realistyczne prognozy i kwotę, której szukasz.
Źródło: Przód
Wniosek
Jak wykazano, dobry pitch deck pomoże ci zabezpieczyć finansowanie dla twojego start-upu. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, aby Twoja historia była przekonująca i interesująca!