10 wskazówek, jak zwiększyć dostarczalność Gmaila

10 wskazówek, jak zwiększyć dostarczalność Gmaila

Podczas wysyłania e-maili za pomocą Gmaila jest kilka naprawdę ważnych rzeczy, które zapewnią sukces Twojej kampanii. Oto przewodnik krok po kroku, jak osiągnąć solidną dostarczalność Gmaila.

Dostarczalność wiadomości e-mail jest tym, co zapewnia odbiorcom docelowym czytanie i interakcję z Twoimi treściami, jest pierwszą obroną przed przerażającym folderem ze spamem i najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy Twój e-mail dotrze tam, gdzie powinien, czy też odbije się od miejsca docelowego. Ponieważ różne usługi e-mail mają różne podejścia do odróżniania spamu od prawdziwej korespondencji, niezbędne jest dostrojenie wiadomości e-mail pod kątem maksymalnej dostarczalności.

Tak się składa, że ​​Gmail ma również jeden z najbardziej rygorystycznych algorytmów do testowania wiadomości e-mail pod kątem spamu, więc jeśli chcesz przejść do etapu czytania, musisz zadbać o swoją formę.

Mając to na uwadze, zebraliśmy razem niektóre z najbardziej niezawodnych najlepszych praktyk, które możesz zastosować podczas projektowania kampanii e-mailowych, aby zmaksymalizować dostarczalność wiadomości e-mail na adresy Gmail. Oto wskazówki dla nadawców wiadomości masowych Gmaila, które pomogą Ci zwiększyć współczynnik otwarć, reputację Gmaila i zaangażowanie w e-maile:

1. Rozgrzej swoje konto Gmail

Rozgrzej swoje konto Gmail

Gmail zawsze wyszukuje spamerskie konta e-mail, których celem jest zalewanie skrzynek pocztowych oszustwami i wirusami.

Ponieważ większość z nich jest wysyłana z zupełnie nowych kont lub kont, które były przez jakiś czas nieaktywne, zrozumiałe jest, że niezależnie od tego, jak szanowane są Twoje intencje związane z kampanią, wysyłanie wiadomości e-mail z nowego konta może znacznie obniżyć dostarczalność.

Jeśli chcesz wysyłać masowe wiadomości e-mail w Gmailu bez blokowania, upewnij się, że Twoje konto e-mail jest dobrze rozgrzane. Zacznij od kilku e-maili do małej grupy odbiorców (20-50 osób) i postaraj się skupić na wskaźnikach otwarć i zaangażowaniu. Wraz z upływem czasu i rosnącymi wynikami zacznij powiększać swoje listy, zachowując je najlepsze praktyki zalecane przez Google cały czas na uwadze.

Rekomendowane lektury: Rozgrzewka poczty e-mail jest ostatnio popularna w branży poczty e-mail, dlatego przygotowaliśmy obszerny przewodnik na temat rozgrzewki poczty e-mail z rankingiem najlepszych dostępnych narzędzi. Dowiesz się, dlaczego jest to przydatne, jak działa i z jakiej usługi warto skorzystać.

2. Zbierz odpowiedzi i odpowiedz

Zbierz odpowiedzi i odpowiedz

Zrób pierwsze wrażenie! Podobnie jak w przypadku spotkania z kimś w prawdziwym życiu, pierwsze wrażenie liczy się w przypadku wiadomości e-mail z Gmaila – choć nie w ten sam sposób.

Pierwszy e-mail, który wysyłasz w celu korespondencji seryjnej do nowych odbiorców, powinien być całkowicie skoncentrowany na uzyskaniu jak największego zaangażowania.

Gmail uwielbia widzieć, jak ten pierwszy e-mail otrzymuje kliknięcia lub odpowiedzi od zainteresowanych czytelników. Ustanawia precedens dostarczalności na pozostałą część kampanii.

3. Spersonalizuj swoje e-maile

Personalizuj swoje e-maile

Każdy lubi czuć się wyjątkowo. Personalizacja wiadomości e-mail będzie niezwykle pomocna w zwiększeniu dostarczalności Gmaila, a tym samym uzyskanych odpowiedzi.

Problem polega na tym, że nikt już nie da się nabrać na e-mail zaczynający się od wiekowego, spersonalizowanego powitania „Cześć {{ imię }}”. Chociaż jest to dobry pierwszy krok, aby dodać osobisty akcent do imienia odbiorcy, spróbuj również skorzystać z nieskończonych możliwości personalizacji, jakie oferuje korespondencja seryjna.

Personalizacja tematu jest skuteczna, jeśli chodzi o zwiększenie dostarczalności. Oto dobry przykład spersonalizowanego tematu wiadomości e-mail: ”{{Wzajemne połączenie }} zalecamy rozmowę”

Możesz także spersonalizować treść wiadomości e-mail, aby była idealnie skierowana do segmentowanych odbiorców. Na przykład możesz wstawić niestandardowe linki, obrazy, wypunktowania lub post scriptum. Jeśli chcesz zaczerpnąć inspiracji, skompilowaliśmy najlepsze szablony wiadomości e-mail.

4. Pisz jak człowiek

Pisz jak człowiek

Najlepsza rada, jaką możemy tutaj dać: napisz swój e-mail tak, jakbyś pisał wiadomość tekstową do kogoś, kogo znasz.

Jak wygląda dobra kopia e-maila?

  • Jest krótki i zwięzły (4-5 zdań to idealna długość).

  • Jest spersonalizowany i rezonuje z zainteresowaniami Twoich odbiorców.

  • Nie wygląda to podejrzanie: brak spamu wywołującego słowa, ograniczona ilość wykrzykników, brak nadużyć WIELKICH LITER, proste formatowanie (jedna czcionka, maksymalnie 1 lub 2 kolory).

  • Struktura wiadomości e-mail jest prosta i przejrzysta. E-mail powinien zawierać więcej tekstu niż obrazów (co nazywamy „stosunkiem obrazu do tekstu”) i mieć prostą strukturę HTML, więc jeśli możesz, preferuj e-maile w postaci zwykłego tekstu.

  • Jest wysyłany przez kogoś prawdziwego: dodaj zdjęcie profilowe (patrz poniżej) i prosty podpis. Ponownie, staraj się nie wstawiać złożonego podpisu HTML: im prostszy, tym lepszy. Dobrym pomysłem jest również posiadanie dedykowanego konta do wysyłania, zwanego imieniem osoby.

5. Daj swojemu kontu zdjęcie profilowe

dodaj do swojego konta zdjęcie profilowe

To prosta poprawka, ale istnieje duża szansa, że ​​może poprawić współczynniki otwarć iz tego powodu warto poświęcić pięć minut na jej wykonanie – dodaj zdjęcie profilowe do swojego konta e-mail.

Posiadanie zdjęcia profilowego działa w ten sam sposób, co technika „nadania imienia twarzy”. Nie tylko stworzy to poczucie znajomości w Twojej skrzynce odbiorczej, ale także pomoże Twoim czytelnikom kojarzyć dobrej jakości treści, które produkujesz, z Twoją marką.

Najlepiej użyj zdjęcia profilowego człowieka na swoim koncie – uzyskasz lepszy wskaźnik otwarć, a obecność ludzi znacznie ułatwi przekonanie czytelników, że za każdym z Twoich e-maili stoi prawdziwa osoba, tworząc zażyłość i wspierając połączenie. Zauważyliśmy znaczny wzrost (+20-30%) wskaźników zaangażowania po przejściu z neutralnego zdjęcia, takiego jak logo marki, na prawdziwą twarz.

6. Nie śledź otwarć i kliknięć

Nie śledź otwarć i kliknięć

Wiem, to brzmi bardzo sprzecznie z intuicją. Jeśli możesz, unikaj śledzenia swoich e-maili. Dlaczego?

Poza aspektami prywatności, podczas śledzenia wiadomości e-mail należy wziąć pod uwagę kwestię dostarczalności wiadomości e-mail. Rzeczywiście, śledzące wiadomości e-mail mogą negatywnie wpłynąć na wskaźniki zaangażowania w wiadomości e-mail. Dzieje się tak, ponieważ technologia śledzenia, która wcześniej wiedziała, kiedy ludzie otwierali lub klikali, może zostać wykryta przez filtry antyspamowe.

Większość rozwiązań pocztowych jest wystarczająco sprytna, aby temu zapobiec, ale nadal jest to coś, czym należy się zająć, jeśli chcesz zoptymalizować dostarczalność Gmaila.

Nasze zalecenia tutaj to śledzenie wiadomości e-mail w pierwszym etapie kampanii e-mailowej. Gdy tylko zaczniesz osiągać obiecujące wyniki (wiesz na przykład, że możesz spodziewać się średnio 40% wskaźnika otwarć), spróbuj wyłączyć śledzenie e-maili i skup się na innych wskaźnikach zaangażowania, takich jak liczba otrzymywanych odpowiedzi.

7. Dbaj o przejrzystość i aktualność listy adresów

Dbaj o przejrzystość i aktualność listy adresów

Zdrowa lista adresów to początek każdej dobrej korespondencji seryjnej. Posiadanie dobrze zbadanego, rozważnie prowadzonego rejestru odbiorców zapewnia minimalizację współczynnika odrzuceń i maksymalizację zwrotów. Nazywamy to higieną listy adresów.

Będziesz potrzebować listy osób, które mogą chcieć zająć się Twoimi e-mailami, i będziesz chciał upewnić się, że nie wysyłasz materiałów na e-maile, które są nieprawidłowe lub nieaktualne. Jeśli wysyłasz e-maile, które nie wzbudzają zainteresowania lub, co gorsza, całkowicie się odbijają, algorytm Gmaila podejmie działania. Istnieje wiele usług weryfikacji adresów e-mail, których można użyć do zweryfikowania listy adresów e-mail.

Powiedzielibyśmy, że pierwszym miejscem, od którego należy zacząć higienę list, jest samodzielne wyśledzenie kont e-mail na podstawie własnych badań. Możesz uzyskać zgodę na przykład za pośrednictwem linku e-mail do swojej witryny, co jest o wiele lepsze niż poleganie na informacjach z zakupionej listy adresów e-mail. Trzymaj się z dala od list e-mailowych, które możesz znaleźć w Internecie, zamiast tego stwórz własną.

8. Dodaj opcję rezygnacji z subskrypcji

Dodaj opcję rezygnacji z subskrypcji

Posiadanie jasnej i oczywistej opcji anulowania subskrypcji gwarantuje, że możesz pozbyć się odbiorców korespondencji seryjnej Gmaila, którzy nie chcą czytać Twoich e-maili.

Im więcej odbiorców nie otwiera Twoich e-maili, tym gorzej Postmaster Gmaila zobaczy twoją dostarczalność. Z tego powodu o wiele lepiej jest zapewnić odbiorcom, którzy nie chcą otrzymywać od Ciebie e-maili, możliwość łatwej rezygnacji, niż pozwolić im zostać i zmniejszyć dostarczalność – w tym przypadku przydatne są przyciski anulowania subskrypcji na liście Gmaila.

Jeśli czytelnik zdecyduje się zrezygnować z subskrypcji, a jest to ważne, upewnij się, że natychmiast zaakceptujesz jego prośbę. To nie tylko ochroni Cię przed wszelkimi konsekwencjami prawnymi, ale także przyspieszy ich usunięcie z Twojej listy e-mailowej, dzięki czemu nie będziesz już wysyłać im żadnych wiadomości.

9. Upewnij się, że Twoje wiadomości są uwierzytelnione

Upewnij się, że Twoje wiadomości są uwierzytelnione

Nic dziwnego, że autentyczność ma duże znaczenie przy zwiększaniu dostarczalności kampanii. Uwierzytelnianie domen i wiadomości e-mail może w łatwy i prosty sposób zwiększyć zaangażowanie i współczynniki otwarć, zabezpieczając wiadomości e-mail przed folderem promocji Gmaila lub, co gorsza, folderem śmieci.

Uwierzytelnianie to forma identyfikacji Twoich wiadomości e-mail. Usługi poczty e-mail, takie jak Gmail, używają go do śledzenia wiadomości e-mail, sprawdzania, skąd pochodzą, i upewniania się, że nie są to oszustwa ani spam. Istnieją różne formy uwierzytelniania, ale im więcej zapewnisz swojej domenie, tym lepsza będzie dostarczalność.

SPF (Sender Policy Framework), DMARC (Domain-based Message Authentication Reporting and Conformance) i DKIM (DomainKeys Identified Mail) to tylko kilka dobrych przykładów. Google stworzyło kompletny przewodnik, jak to zrobić uwierzytelnić swoje konto aby zapewnić dostawę i zapobiec fałszowaniu.

10. Unikaj wysyłania zbyt wielu e-maili na raz

Unikaj wysyłania zbyt wielu e-maili na raz

Masowe wysyłanie e-maili w nadziei uzyskania szybszych wyników może być kuszące. Istnieje jednak ryzyko, że zostaniesz zablokowany, gdy osiągniesz limity wysyłania Gmaila lub Twoje wyniki będą słabe (wiele e-maili zostanie odrzuconych lub trafi do spamu).

Gmail na pewno zablokuje Twoje e-maile, jeśli wysyłane przez Ciebie wiadomości spełniają jeden z poniższych warunków:

  • Około 10 odbiorców w Twojej kampanii oznaczyło Twój e-mail jako spam

  • Około 10 e-maili wpadło do folderu ze spamem Twoich odbiorców

  • Twoje konto jest nowe i nieoczekiwanie zaczyna wysyłać wiele e-maili

Rozwiązaniem jest rozłożenie masowej komunikacji na kilka dni. W przypadku dużych kampanii spróbuj wysłać wiadomości do jednej grupy odbiorców, odczekaj 24 godziny, a następnie wyślij do innej grupy. Wreszcie, użycie odpowiedniego rozwiązania do korespondencji seryjnej, które obsługuje aspekty dostarczalności, uchroni Cię przed stresującymi sytuacjami (np. Mailmeteor ma funkcję autopilota, która ogranicza dostarczalność e-maili).

Bonus: Użyj Mailmeteor, korespondencji seryjnej dla Gmaila

To niektóre z naszych najlepszych wskazówek, jak opracować niezawodną strategię dostarczania wiadomości e-mail w ramach kampanii, ale naszą ostatnią sztuczką, aby Twoje e-maile były czytane i angażowane, jest użycie dostosowanego narzędzia do korespondencji seryjnej, takiego jak Mailmeteor.

Jesteśmy obecnie najlepiej ocenianym narzędziem do korespondencji seryjnej Gmaila na rynku. Zaufało nam 5 milionów użytkowników, pomagając im umieszczać wiadomości e-mail w skrzynkach odbiorczych zainteresowanych i włączonych klientów.

Stawiamy na efektywność, prywatność i wyniki ponad wszystko, dzięki łatwym do tworzenia szablonom wiadomości e-mail, kontaktom pobranym bezpośrednio z Arkuszy Google i kompletnym opcjom personalizacji w celu zwiększenia dostarczalności.

Ten przewodnik został napisany przez Jeana Dubrulle'a, współzałożyciela Mailmeteor. Mailmeteor to proste i skoncentrowane na prywatności oprogramowanie do wysyłania wiadomości e-mail. Zaufały mu miliony użytkowników na całym świecie i jest często uważane za najlepsze narzędzie do korespondencji seryjnej Gmaila do masowego wysyłania spersonalizowanych wiadomości e-mail. Wypróbuj nas i daj nam znać, co myślisz!

data-trpgettextoriginal=Similar Posts