17 Wskazówki TikTok, które mają wejść na rynek globalny w 2023 r
Przygotuj się, aby wziąć swoją grę TikTok na wyższy poziom. Ten artykuł ujawni najlepsze wskazówki TikTok od udanych menedżerów mediów społecznościowych. Jak tworzyć wirusowe treści, zwiększyć liczbę swoich zwolenników i osiągnąć upragnioną stronę „Dla Ciebie”.
Porady TikTok, aby dostać się na FYP
- Zrozum algorytm TikTok
- Znajdź swoją niszę i trzymaj się jej
- Przestrzegaj jasnej struktury w swoich filmach
- Rozpocznij od trendowego haka
- Staraj się pisać często i bądź konsekwentny
- Jedz i oddychaj popkulturą
- Nie czekaj zbyt długo zanim wskoczysz w najnowsze
- Stitch TikTok videos
- Bądź kreatywny dzięki efektowi greenscreen
- Pokaż prawdziwych ludzi w swoich
- Zaangażuj inne konta
- Współpracuj z influencerami
- Używaj najpopularniejszych dźwięków TikTok
- Odpowiadaj na komentarze za pomocą filmów wideo
- Dodaj napisy do swoich filmów
- Używaj prostych CTA
- Mierz wydajność swoich treści
trendy
treściach
Wskazówka TikTok 1: Zrozum, jak działa algorytm TikTok
Algorytm TikTok decyduje, które filmy są pokazywane jakim użytkownikom. Ważne jest, aby zrozumieć algorytm TikTok, ponieważ może on wpłynąć na to, jak dobrze wypadają Twoje filmy, ile osób je ogląda i jak duże zaangażowanie otrzymujesz.
Algorytm bierze pod uwagę wiele czynników, informacje w Twoich filmach (takie jak podpisy, hashtagi i efekty), Twoją historię zaangażowania użytkowników (polubienia, komentarze i śledzenie) oraz ustawienia konta (takie jak lokalizacja i język).
Spośród wszystkich tych czynników, informacje zawarte w Twoich filmach są najważniejsze. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby zapewnić sobie kontrolę nad swoimi filmami.
TikTok Tip 2: Znajdź swoją niszę treści i trzymaj się jej
Aby zoptymalizować swoje treści TikTok ważne jest, aby wybrać niszę lub temat.
Eksperymentowanie z filmikami w różnych kategoriach może cię ustawić z powrotem, więc kiedy znajdziesz swoją niszę, trzymaj się jej. Przyciągniesz mniejszą publiczność, jeśli zawęzisz swoją niszę. Nie bój się być konkretnym.
Zawężając swoją niszę, możesz ustanowić autorytet w tej dziedzinie, a Twoje treści będą częściej oglądane przez docelowych odbiorców.
Weźmy na przykład TikToker Chiara Kings. Chiara King stała się wirusową sensacją, dzieląc się relatywnymi i zabawnymi filmami o chłopcach, randkach i związkach.
TikTok Tip 3: Podążaj za jasną strukturą w swoich filmach
Jeśli jesteś nowy w TikTok lub nie wiesz od czego zacząć, pomocne może być użycie struktury, która dobrze się sprawdziła w przeszłości w przypadku innych marek. Używanie konkretnych ram jest ważne, ponieważ jasno komunikuje istotne elementy, które będą motywować widzów do zaangażowania.
Zalecana struktura do naśladowania to:
- Hak
- Produkt w użyciu
- Dowód społeczny poprzez włączenie recenzji
- Przed vs. po
- Rozwiązanie problemu
- Jasne CTA
Hak” na początku filmu przykuwa uwagę widza i sprawia, że chce on dalej oglądać. Używanie produktu pozwala widzowi zobaczyć jego korzyści i jak działa. Dowód społeczny, taki jak recenzje i referencje, może pomóc w budowaniu zaufania i wiarygodności.
Pokazanie zdjęć „przed” i „po” demonstruje skuteczność produktu. Podkreśla wartość produktu poprzez rozwiązanie problemu i jak może pomóc poprawić życie widza.
Wreszcie, jasne wezwanie do działania (CTA), zachęca widza do podjęcia działań i dokonania zakupu. Te ramy sprawiają, że wideo jest bardziej przekonujące i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.
TikTok Tip 4: Zacznij od trendowego haka
W szybkim świecie, jakim jest TikTok, ważne jest, aby od razu złapać uwagę swoich widzów. Jeśli cię nie zauważą, szybko przewiną się do następnego wideo.
Aby tego uniknąć, upewnij się, że zaczynasz swoje filmy z hakiem, który zachęca docelowych odbiorców do pozostania i oglądania. Mocne otwarcie może zrobić różnicę. W rzeczywistości 63% wszystkich udanych reklam na TikTok ma ich główne przesłanie kampanii jasno przedstawione w pierwszych trzech sekundach ich wideo.
Wzmocnij swoją strategię TikTok dzięki naszej kompilacji skutecznych i popularnych haków. Sprawdź je:
- Mój tajny hack na [wynik używania produktu]
- Szkoda, że nie wiedziałem o [produkcie/marce] wcześniej
- 3 powody, dla których potrzebujesz [produktu] w 2023
- Wypróbowałem [produkt], więc nie musisz
- Dlaczego [produkt] złamał internet
- To jest twój znak, żeby kupić [produkt]
- TikTok zmusił mnie do kupienia/wypróbowania tego
- Czekaj! Chcę ci coś pokazać
- Jeśli jesteś jak ja i [wstaw akcję], to jest to dla ciebie
- Chłopaki, to działa tak dobrze! [pokaż wyniki końcowe, potem problem + ból]
- To jest twoje przypomnienie do [wstaw działanie]
- [Ten produkt] jest zmieniaczem gry
- 3 must-haves dla [docelowej grupy odbiorców]/[w tym sezonie]
- Znaleziska online, które po prostu uwielbiasz
- Oto moje go-to [rozwiązanie] dla [problemu]
- NAJLEPSZY [produkt] jakiego kiedykolwiek użyłem dla [problemu]
- Ten [produkt] rozwali twój umysł!
- 3 rzeczy, które chciałbym wiedzieć wcześniej o [rozwiązaniu problemu]
- Jeśli [zmagasz się z problemem], musisz to usłyszeć!
- TikTok znajduje rzeczy, o których MUSISZ usłyszeć
- Założę się, że nie wiedziałeś o tym
- Nie wiem, kto musi to usłyszeć, ale …
TikTok Tip 5: Staraj się pisać często i bądź konsekwentny
Aby odnieść sukces na TikTok ważne jest, abyś codziennie zamieszczał nowe treści.
Wrzucaj przynajmniej jeden filmik dziennie, a jeśli to możliwe, to kilka razy dziennie. Zwiększy to Twoją widoczność i sprawi, że Twoje filmy będą częściej pojawiać się w kanałach „Dla Ciebie”. Pamiętaj, że jakość nie powinna iść na kompromis z ilością. Upewnij się, że Twoje treści są istotne dla zwolenników i odbiorców, do których kierujesz swoje działania. Zamiast tworzyć nowe treści każdego dnia, możesz zaoszczędzić czas i nakręcić tygodniowy materiał w jeden dzień. Następnie możesz udostępniać je dzień po dniu.
TikTok Tip 6: Jedz i oddychaj popkulturą
Nawet najbardziej zaangażowani użytkownicy TikTok wiedzą, że istnieje coś więcej niż tylko TikTok.
Wielu użytkowników TikTok jest zainteresowanych i poinformowanych o bieżących wydarzeniach.
TikTok oferuje świetny sposób na szybkie dzielenie się swoimi poglądami i spostrzeżeniami na temat bieżących wydarzeń, a także kultury popularnej. Nie musisz tylko udostępniać wiadomości. Możesz również tworzyć filmy, które wyrażają Twoje opinie na temat ulubionego programu telewizyjnego lub filmu.
TikTok Tip 7: Nie czekaj zbyt długo, aby przeskoczyć trendy
Trendy mogą szybko stracić na popularności.
Jeśli zbyt długo czekasz na stworzenie trendu, może on stać się nieistotny lub mniej interesujący dla widzów. Skacząc na trend szybko, możesz zyskać przewagę nad konkurencją, ponieważ będzie mniej filmów wykorzystujących ten trend. To może pomóc zwiększyć ich szanse na bycie zauważonym.
TikTok Tip 8: Stitch trendowe filmy TikTok
Stitch to magiczna różdżka TikTok, która pozwala na wkomponowanie w niego innego wideo. To świetny sposób dla TikTok-erów na współpracę, dzielenie się treściami generowanymi przez użytkowników i poszerzanie swojego zasięgu. Aby z niego skorzystać, możesz przeszukać swoją niszę w poszukiwaniu trendowych filmów za pomocą słów kluczowych lub zwrócić uwagę na filmy, które wspominają o Twojej marce.
Po znalezieniu wideo, które Cię interesuje, dotknij ikony udostępniania, aby wybrać Stitch. Spowoduje to otwarcie narzędzia do edycji, w którym możesz wybrać pięciosekundowy klip do dodania do swojego filmu, aby uczynić go bardziej wciągającym i interaktywnym.
TikTok Tip 9: Stań się kreatywny dzięki efektowi zielonego ekranu
Filtr zielonego ekranu pozwala Ci pozostać na ekranie, podczas gdy w tle pojawiają się inne obrazy. Wzmacnia to Twoją opowieść poprzez dodanie pomocy wizualnych. Może być używany do wyjaśniania tematów, dawania rekomendacji, dzielenia się swoją opinią i w każdym innym przypadku, gdy wizualizacje mogą wzbogacić Twoją opowieść.
TikTok Tip 10: Pokaż prawdziwych ludzi w swoich treściach
Nacisk aplikacji na twórców jest główną cechą sprzedaży. W większości najpopularniejszych filmów na niej występują prawdziwi ludzie.
TikTok jest platformą, na której filmy tworzone przez prawdziwych ludzi mogą stać się wirusowe. Wynika to z nacisku na twórców i przyjaznych dla użytkownika narzędzi do edycji.
Włączenie prawdziwych ludzi do swoich treści TikTok może pomóc w budowaniu zaufania i wiarygodności, sprzyjać głębszym połączeniom z publicznością, wnieść do ich treści unikalną perspektywę i kreatywność oraz zwiększyć szanse na to, że ich przekaz będzie rezonował z publicznością.
Strategia TikTok firmy Starbucks w dużym stopniu opiera się na czynniku ludzkim. Aby zwiększyć głosy klientów i stworzyć poczucie wspólnoty i zaangażowania z klientami, marka wykorzystuje treści generowane przez użytkowników (UGC).
TikTok Tip 11: Zaangażuj się w inne konta
Angażowanie się w treści wirusowe to świetny sposób na zwiększenie widoczności i zaangażowania na TikTok.
Użytkownicy lubią czuć się doceniani i uznawani. Dlatego są bardziej prawdopodobne, że wrócą na twoje konto, aby znaleźć nowe treści, jeśli często wchodzą w interakcje i komunikują się z tobą.
Użytkownicy TikTok zgłosili, że są bardziej skłonni do angażowania się w marki, jeśli zostawiają komentarze do postów innych użytkowników. Ważne jest, aby monitorować i odpowiadać na komentarze do swoich filmów.
TikTok Tip 12: Team up with influencers
Korzystanie z reklamy influencerów TikTok zyskuje na popularności, ponieważ jest bardziej relatywna niż tradycyjna reklama.
Współpracując z influencerami, którzy zgadzają się z przesłaniem Twojej marki, jest bardziej prawdopodobne, że Twoje treści będą rezonować z docelowymi odbiorcami.
TikTok Tip 13: Use trending sounds
Użytkownicy TikTok powinni używać trendowych piosenek, aby zwiększyć widoczność i zasięg swoich filmów.
Modne piosenki mogą często wywoływać silne reakcje u widzów. Może to prowadzić do zwiększenia liczby wyświetleń i polubień. Kreatywne korzystanie z trendowych piosenek może pomóc filmowi wyróżnić się spośród innych, które wykorzystują tę samą piosenkę, i zwiększyć jego szanse na zawirusowanie.
Według ostatniego badania TikTok, audio może mieć wpływ na współczynnik oglądalności wideo. Według badania, oryginalne dźwięki mogą spowodować niewielki spadek średniego współczynnika oglądalności.
Aby dowiedzieć się, które dźwięki są obecnie wirusowe, sprawdź Centrum Kreatywne TikTok, które codziennie szereguje najpopularniejsze klipy muzyczne i dźwiękowe. Filtrowanie wyników według regionu może być pomocne, jeśli Twoi odbiorcy znajdują się w innym rejonie.
TikTok pozwala markom łączyć się ze swoimi odbiorcami. Sekcja komentarzy jest idealnym miejscem do tej interakcji.
W przeszłości twórcy mogli odpowiadać na komentarze tylko za pomocą tekstu. Odpowiedzi wideo pozwalają twórcom odpowiadać na komentarze za pomocą tekstu.
TikTok Tip 15: Dodaj napisy do swoich filmów
Napisy to świetny sposób na utrzymanie zainteresowania i skupienia widzów na filmie, szczególnie jeśli w tle jest dużo hałasu lub dialogów.
Napisy mogą sprawić, że Twoje filmy będą wyszukiwane na TikTok. Platforma może indeksować słowa kluczowe w napisach, ułatwiając znalezienie Twoich treści.
TikTok ułatwił podpisywanie filmów poprzez wprowadzenie automatycznych napisów. Podczas gdy możesz ręcznie dodać napisy do swoich filmów, aby uzyskać więcej opcji i możliwości dostosowywania, narzędzie Captions pozwala jednym kliknięciem szybko wygenerować napisy.
TikTok Tip 16: Używaj prostych CTA
Czasami wystarczy tylko zapytać.
Dobrze przemyślane call-to-action może skłonić użytkowników do podjęcia konkretnej akcji, takiej jak kliknięcie przycisku Follower w TikTok, przeglądanie Twojej strony lub komentowanie.
Zastanów się dokładnie, co chcesz, aby zrobili Twoi widzowie i upewnij się, że jest to zgodne z Twoim ogólnym celem.
Możesz również wykorzystać swój opis TikTok lub sekcję komentarzy na swoją korzyść, dodając CTA, takie jak zadawanie pytań, zachęcanie do naśladowania lub kierowanie użytkowników do swojej strony internetowej lub innych kanałów mediów społecznościowych.
TikTok Tip 17: Measure your content performance
Mierzenie wydajności swoich treści TikTok jest kluczowe dla zrozumienia odbiorców, identyfikacji trendów i optymalizacji strategii, śledzenia ROI, benchmarkingu postępów.
Analizując metryki, takie jak polubienia TikTok, komentarze i polubienia, możesz uzyskać wgląd w to, które treści rezonują z Twoimi odbiorcami, a które nie.
Dodatkowo, pomiar wydajności może pomóc w identyfikacji trendów w zachowaniu odbiorców, takich jak to, jakie typy treści są bardziej popularne w określonych porach dnia lub które tematy lub hashtagi są szczególnie skuteczne. Menedżerowie mediów społecznościowych mogą korzystać z TikTok Analytics platformy lub narzędzia analitycznego TikTok innej firmy, aby przeprowadzić audyt TikTok.
Końcowe przemyślenia
Miejmy nadzieję, że nasze wskazówki dotyczące TikTok sprawiły, że twoje soki twórcze popłynęły na tyle, że pozwoliły twojej treści robić to, co mówi. Z właściwą mieszanką trendowych hashtagów i relatywnych treści, możesz być na swojej drodze do sukcesu TikTok.
Pamiętaj, że TikTok jest nieograniczony pod względem tego, co możesz zrobić, więc nie wahaj się! Niech magia TikTok stanie się wirusowa! Chwyć swój telefon!