4 składniki skutecznych podtytułów (5 przykładów + darmowe narzędzie)
W przypadku postów na blogu, szczególnie długich treści, ważne jest, aby podzielić tekst na łatwo przyswajalne sekcje. Tutaj przydają się podtytuły. Podtytuły można umieszczać w dowolnym miejscu, ale najlepiej, aby pojawiały się co kilka akapitów, a nawet zdań. Zakryj swój tekst na minutę. Przeczytaj dokument z widocznymi tylko nagłówkami. Jaka jest główna idea? Czy każdy podtytuł obejmuje akapit pod spodem? Skuteczne podtytuły pomagają czytelnikom wyjaśnić koncepcje. A jak wszyscy wiemy, treść jest sercem i duszą każdej marki. Jednym z tych generatorów treści AI, które pomagają zaoszczędzić czas, jest Uproszczony. Asystent AI Simplified może tworzyć różne rodzaje tekstów, w tym podtytuły. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o podtytułach, sposobach ich tworzenia oraz kilka przykładów. Przejdźmy więc do rzeczy!
Co to jest podtytuł?
Podtytuły to mniejsze nagłówki, które pojawiają się po głównym nagłówku. Ich celem jest przekazanie większej ilości informacji na temat omawiany w treści. Można je również wykorzystać do tworzenia podsekcji i podzielenia treści posta w sposób bardziej przyswajalny.
Podtytuł można również zdefiniować jako dodatkowy nagłówek, który uzupełnia główny nagłówek o dalsze informacje. Co więcej, celem podtytułu jest przyciągnięcie uwagi. To jest powód, dla którego są pisane większą czcionką niż reszta treści posta. Jako przykład sprawdź jeden z naszych blogów: Jak przesłać niestandardowe czcionki? Ma kilka podtytułów, które dają czytelnikowi jasny przegląd tego, o czym będzie każda sekcja.
Poniższy obraz przedstawia wizualny przykład tego, jak to wygląda:
Podtytuły są ważną częścią pisania i są często używane w gazetach, artykułach akademickich, esejach, postach na blogach, czasopismach i nie tylko. Ułatwiają przeglądanie treści i wzbudzają w czytelnikach oczekiwanie na to, co ma nadejść!
Przykłady
W tej części bloga zaprezentujemy dwa sposoby wykorzystania podtytułów w treści:
1. Podtytuł, który zawiera więcej informacji na temat głównego nagłówka
Tutaj widzimy, że podtytuł pojawia się zaraz po głównym nagłówku. To, co robi, to zapewnia szerszy kontekst tego, co ma nadejść w artykule, co jest argumentem dla rządu za utworzeniem Departamentu Przyszłości. Podczas gdy główny nagłówek przechodzi od razu do sedna, siła tego podtytułu polega na tym, że wzbudza on zainteresowanie czytelnika. Chcemy teraz wiedzieć, co dla polityki oznacza patrzenie w przyszłość z dłuższej perspektywy.
2. Używanie podtytułów do tworzenia różnych podsekcji
Posiadanie różnych podtytułów to tradycyjny sposób na uporządkowanie blogów i uczynienie ich bardziej przejrzystymi dla czytelników. Używając kilku różnych podtytułów, możesz łatwo podzielić wszystkie informacje na mniejsze bity, które są bardziej przyjazne dla użytkownika. W ten sposób możesz tworzyć łatwe do odczytania teksty sprzedażowe, marketingowe, a nawet dłuższe fragmenty, których przeczytanie zajmuje więcej czasu.
4 składniki skutecznych podtytułów
1. Sformułowanie
Wybierz ostrożnie, ponieważ podtytuł nie powinien być zbyt długi, co oznacza, że musisz wybrać odpowiednie słowa, aby pasowały. Aby robić to dobrze, musisz znać swoich odbiorców i wiedzieć, na co reagują. Na przykład, jeśli kierujesz reklamy do młodych ludzi, postaraj się o krótkie, zgryźliwe podtytuły, które przyciągną ich uwagę. Na przykład, Niezgoda to jeden z przykładów, których podtytuły mówią wszystko, co musisz wiedzieć, w przekonujący sposób, który obiecuje coś użytkownikowi.
2. Długość
Jak wspomniano powyżej, przeczytanie podtytułu nie powinno zająć zbyt dużo czasu. Dobry podtytuł jest szybki do przeczytania, ale także zawiera wystarczającą ilość informacji, aby użytkownik przeczytał więcej. Wracając do naszego poprzedniego przykładu, podtytuł Discord jest znacznie dłuższy, chociaż jest sformułowany bezbłędnie. Istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownik porzuci ją w połowie i przegapi przydatne informacje.
3. Ilość informacji
Pamiętaj, aby nie podawać zbyt wielu informacji w podtytułach, ponieważ Twoim głównym celem jest skłonienie czytelnika do kliknięcia wezwania do działania poniżej, więc drażnij go i wzbudzaj ciekawość. Podtytuł musi ułatwiać użytkownikom znalezienie sekcji wpisu, która dostarczy im informacji, których szukają, oraz umożliwiać przewijanie artykułu przez roboty wyszukujące.
4. Ilość perswazji
Musisz użyć podtytułu zgodnie z jego przeznaczeniem. Staraj się jasno komunikować, czego czytelnik dowie się w twoim organizmie. Musi przekonać czytelnika, że informacje, które znajdzie po podtytule, będą warte jego czasu.
Podtytuł, który nie wypełnia co najmniej jednego z czterech głównych elementów, jest bardziej prawdopodobny, że pozostanie niezauważony. Postaraj się więc włączyć jak najwięcej z nich, aby osiągnąć swój cel.
5 przykładowych marek chwytliwych podtytułów
1. Uproszczony
Uproszczony zapewnia uwzględnienie wszystkich czterech elementów i to jest powód, dla którego jego podtytuł działa. W rzeczywistości Uproszczony pozostaje wierny swojej nazwie, ponieważ jego podtytuł jest wyraźnym przykładem prostoty, dobrego sformułowania i długości.
2. Jabłko
Apple wykonuje świetną robotę, jeśli chodzi o podtytuły. Są krótkie i chwytliwe, ponieważ ich produkty są oczywiste, więc celują wysoko, stosując przekonujące podejście. Poza tym podtytuł, który się rymuje, nie może zostać pominięty ze względu na jego zgryźliwość.
3. Chrom
Dzięki podtytułowi Chrome stosuje podejście zorientowane na korzyści, wyjaśniając, w jaki sposób użytkownik może korzystać z oprogramowania. Ten podtytuł działa, ponieważ informuje użytkownika, że doświadczy bezpieczeństwa i szybkości, które nie mają sobie równych w żadnej innej przeglądarce.
4. Samsunga
Podtytuł Samsunga zachęca użytkownika do przeglądania i poznawania „najnowszych ofert”. Ponadto polegają na perswazji i sformułowaniach, aby osiągnąć zamierzony efekt. W ten sposób podtytuły Samsunga są zwięzłe i podkreślają oferowane przez nich produkty.
5. GitHub
Podtytuł GitHub jest nieco dłuższy niż zwykle. Jednak działa doskonale, ponieważ daje przegląd tego, co robi platforma i wymienia wszystko, co możesz z nią zrobić.
Jak korzystać z (bezpłatnego) narzędzia do pisania napisów AI w Simplified?
Teraz, gdy znasz już podstawy podtytułu i jego czterech składników, zobaczmy, jak możesz wykorzystać jedną z funkcji Simplified do tekstu sprzedażowego, marketingowego lub czegokolwiek, czego może potrzebować Twoja marka.
Przykład 1: Utworzono za pomocą narzędzia do pisania podtytułów AI
Nazwa firmy: Greenhouse
O marce: Greenhouse zajmuje się sprzedażą sukulentów i małych roślin stołowych. Dodamy bardziej zielony akcent do Twojego domu.
Przykład 2: Utworzono za pomocą narzędzia do pisania podtytułów AI
Nazwa firmy: Boho ptak
O marce: Sprzedajemy materiał bawełniany z nadrukiem blokowym z Jaipur w Indiach. Ręcznie barwione, zrównoważone i w 100% etyczne.
Przykład 3: Utworzono za pomocą narzędzia do pisania podtytułów AI
Nazwa firmy: Work Party
O marce: Jesteśmy agencją marketingową z siedzibą w Toronto w Kanadzie. Oferujemy wszystkie rozwiązania z zakresu mediów cyfrowych. Zbuduj swoją markę od podstaw lub skaluj ją dzięki naszym zwycięskim strategiom.
Wniosek
Teraz masz całą potrzebną wiedzę na temat wymyślania dobrych śródtytułów i korzystania z uproszczonych generator podtytułów. Pozostało tylko zarejestrować się w Uproszczonym. Czy wiesz, że jest całkowicie bezpłatny i możesz wykorzystać wszystkie jego funkcje, aby poprawić branding i marketing swojej firmy? Jest nie tylko przyjazny dla użytkownika, ale ma Akademia to odpowiada na wszystkie twoje pytania.