photo of the instagram app on the app store

5 wskazówek, jak efektywniej prowadzić swój profil biznesowy na Instagramie

Dla każdej firmy lub firmy niezwykle ważne jest utrzymanie obecności w mediach społecznościowych i robienie tego w możliwie najbardziej efektywny sposób. Dopracowanie strategii internetowej jest tak samo ważne jak zawsze, a jeśli prowadzisz firmę, możesz zdobyć wiele punktów, aby wszystko naprawić.


Jedną z największych obecnie sieci społecznościowych jest Instagram. Dostęp do platformy może być zniechęcający, ale jeśli użyjesz jej właściwie, może być potężnym narzędziem dla Twojej firmy. Oto garść wskazówek, jak zwiększyć swoją obecność na Instagramie.

1. Zapoznaj się z podstawami

Kiedy po raz pierwszy tworzysz konto na Instagramie dla swojej firmy, musisz zrobić kilka rzeczy, zanim je uruchomisz, poza umieszczeniem tylko imienia i nazwiska, zdjęcia profilowego i biografii. Będą one niezbędne w dalszej podróży.

Pierwszym z nich jest przełączenie profilu na konto firmowe na Instagramie. Umożliwi to późniejszy dostęp do ciekawych danych i skorzystanie z niektórych narzędzi, które omówiliśmy szczegółowo w dalszej części tego wpisu, a także sprawi, że potencjalni klienci będą traktować Cię poważniej. Aby to zrobić, przejdź do Ustawieniastuknij w Kontoa następnie stuknij w Przejdź na konto profesjonalnei postępuj zgodnie z instrukcjami — wybierz kategorię, która najlepiej pasuje do Twojej firmy, i kliknij OK potwierdzać.

Drugim jest umieszczenie przycisków akcji na swoim profilu. Możesz dodać informacje do swojego profilu, takie jak numer telefonu lub adres e-mail, i ułatwić dostęp do nich za pomocą przycisków wezwania do działania w swoim profilu, aby ludzie mogli szybko się z Tobą skontaktować. Utwórz link Linktree i umieść go również w swoim profilu, ponieważ pozwoli ci to zarówno dodać dodatkowe przyciski nieobsługiwane przez Instagram, jak i połączyć się z innymi kontami w mediach społecznościowych.

Ponadto, kiedy już nad tym pracujemy — nawet jeśli to wszystko robisz, miej oko na swoje wiadomości prywatne, ponieważ prawie z pewnością nadal masz tam wiadomości od ludzi i nie chcesz ich stracić.

2. Skorzystaj ze Studia twórców Facebooka

Studio twórców Facebooka

Aby zarządzać zarówno swoim kontem na Facebooku, jak i kontem na Instagramie, jest to jedna z najlepszych dostępnych opcji. Jest to oficjalne narzędzie opracowane przez samą Meta, po raz pierwszy uruchomione w 2018 roku. W 2020 roku uruchomiono również aplikację mobilną.

Narzędzie Facebook Creator Studio pozwala planować posty w obu sieciach społecznościowych i pozwala monitorować statystyki na Twoim profilu, aby wiedzieć, jak dobrze radzą sobie Twoje posty. Będąc narzędziem opracowanym przez firmę macierzystą zarówno Facebooka, jak i Instagrama, jest stale aktualizowana i aktualna dzięki najnowszym dodatkom do platformy. W szczególności na Instagramie jest to bardzo potężne narzędzie, które pozwala robić wszystko, co nie dotyczy publikowania historii. Możesz publikować zdjęcia/filmy, planować treści i przeglądać statystyki dotyczące wszystkiego, od obserwujących po wskaźniki postów.

Może robić wiele rzeczy, ale też nie przesadzaj. Jeśli dopiero zapoznajesz się z tym narzędziem, aby korzystanie z niego było o wiele bardziej znośne, priorytetem powinno być uporządkowanie treści i uwzględnienie faktu, że nie musisz sprawdzać wszystkich wskaźników ani korzystać ze wszystkich narzędzi na swoim sprzedaż. Trzymaj się ściśle tego, czego potrzebujesz.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który chce zwiększyć swój zasięg społeczny, powinieneś dostosować się do tego, czego naprawdę potrzebujesz w Creator Studio. Nie potrzebujesz absolutnie wszystkiego — kluczem jest ułatwienie, a do tego najlepiej jest używać tylko tego, co jest naprawdę konieczne.

3. Projekt paszy jest kluczowy

zdjęcie telefonu pokazujące kanał na Instagramie

Utrzymywanie porządku w kanale postów to coś, czego wiele firm nie zauważa. I szczerze mówiąc, w dzisiejszych czasach może to być jedno z najważniejszych.

W momencie, gdy użytkownicy klikną Twój profil, wyrobią sobie pierwsze wrażenie na temat Twojego projektu. I idzie znacznie dalej niż tylko czytanie biografii lub patrzenie na zdjęcie profilowe. Zamierzają również przyjrzeć się Twojemu kanałowi, niekoniecznie szczegółowo przeglądając każdy post, więc spraw, aby wyglądał atrakcyjnie i spójnie.

Korzystaj ze stron internetowych, takich jak Unsplash, aby uzyskać wysokiej jakości, bezpłatne zasoby do swoich treści, a także korzystaj z narzędzi, takich jak Figma Editor, Canva, a nawet Adobe Photoshop, aby tworzyć niesamowite obrazy. A przy ich tworzeniu pamiętaj o zachowaniu wspólnego języka projektowego, aby Twój feed miał niezłą dawkę wizualnej harmonii.

4. Nie bój się markowych treści

Tablet z linkami społecznościowymi

Gdy zaczniesz zdobywać dużą liczbę obserwujących w mediach społecznościowych i zamierzasz faktycznie zainwestować pieniądze w swoje działania promocyjne, możesz przyjrzeć się markowym treściom.

Markowe treści na Instagramie to po prostu współpraca z wpływowymi osobami i innymi użytkownikami, aby promowali Twój produkt. W rzeczywistości jest zaskakująco skuteczny — rzeczy mogą stać się wirusowe na TikTok i Instagramie i często tak się dzieje, co powoduje wykładniczy wzrost sprzedaży. Ludzie widzą, jak ich ulubieni twórcy używają rzeczy, a potem chcą to kupić.

Aby tworzyć treści powiązane z marką, musisz skontaktować się z twórcami. Ale kiedy już uzgodnisz z nimi warunki, Instagram sprawia, że ​​ujawnienie partnerstwa opinii publicznej jest dość łatwe.

Darkposting w mediach społecznościowych to kolejny sposób na bezproblemowe udostępnianie treści związanych z marką w kanałach użytkowników.

5. Bądź przyjazny dla klienta

aplikacja instagramowa

Wreszcie, bez względu na to, na jakim etapie procesu się znajdujesz — czy nadal jesteś rozwijającą się marką, czy też masz już wielu zwolenników — bardzo ważne jest, aby zawsze być przyjaznym dla klienta.

Zwracanie uwagi na szczegóły, responsywność i słuchanie użytkowników to kluczowe elementy nie tylko utrzymywania obecności w mediach społecznościowych, ale także uczciwości jako firmy. Jeśli prowadzisz mały lub duży sklep sprzedający różne rzeczy, zadbaj o to, by ceny były widoczne i odpowiadaj na potrzeby użytkowników, którzy chcą u Ciebie coś kupić. Zadbaj o to, aby Twój katalog produktów był widoczny i łatwo dostępny. Idealnie byłoby, gdyby osoby przesyłające Ci wiadomości tylko po to, aby coś kupiły lub dowiedziały się więcej o konkretnym produkcie — zawsze bądź dla nich uprzejma i proaktywna.

Rozwijanie się na Instagramie wymaga czasu i wysiłku

Wskazówki, które tutaj wyszczególniliśmy, nie są pewnym sposobem na wyrośnięcie na markę o światowej renomie w ciągu kilku dni. To będzie wymagało więcej poświęcenia i wysiłku. Ale są dobrym miejscem, aby zacząć od zera lub ulepszyć rzeczy, jeśli masz już ugruntowaną pozycję.

Lepsza organizacja treści i proaktywność wyróżnią Cię z tłumu.

data-trpgettextoriginal=Similar Posts