Jak wybrać między kontem biznesowym a osobistym TikTok
Podczas tworzenia konta TikTok do wyboru są dwa rodzaje — konto osobiste lub konto firmowe.
Konta osobiste są przeznaczone dla osób, które chcą używać TikTok do tworzenia sieci społecznościowych, udostępniania i spędzania czasu z przyjaciółmi. Natomiast konta firmowe są przeznaczone do celów marketingowych. Firma utworzy konto firmowe TikTok, aby zwiększać świadomość marki, reklamować swoje usługi i nie tylko.
Kto powinien korzystać z konta firmowego TikTok?
Konta firmowe to doskonała opcja dla:
- Każdy, kto chce promować firmę, produkt lub usługę — nawet indywidualni twórcy treści z linią produktów.
- Firmy, które chcą zabawiać swoich klientów i promować zaangażowanie.
- Firmy, które chcą korzystać z narzędzi komercyjnych na TikTok, takich jak Business Creative Hub.
Funkcje konta biznesowego TikTok
Kiedy tworzysz konto firmowe na TikTokubędziesz mieć dostęp do sześciu przydatnych funkcji:
- Dostęp do komercyjnej biblioteki muzycznej (CML).: zbiór piosenek i dźwięków, których możesz używać w swoich filmach bez płacenia opłat za prawa autorskie. Te utwory są wstępnie dopuszczone do użytku komercyjnego w TikTok, a konta firmowe mogą wykorzystywać je do treści organicznych lub markowych.
- Harmonogram postów: Zaplanuj posty z maksymalnie 10-dniowym wyprzedzeniem.
- Link do strony biznesowej: Wyświetl link do Twojej firmy na swoim profilu TikTok.
- Firmowy adres e-mail: Wyświetl swój firmowy adres e-mail w swoim profilu TikTok.
- Ekskluzywna strona analityczna: zobacz dane odzwierciedlające rozwój konta, przeglądaj dane demograficzne odbiorców i nie tylko.
- Biznesowe centrum kreatywne: Specjalna sekcja w aplikacji TikTok, która pokazuje wskazówki dotyczące tworzenia treści i popularne treści biznesowe.
Uwaga: Konta firmowe nie mają dostępu do Ogólnej Biblioteki Muzycznej (GML) TikTok. Muzyka w tej kolekcji służy wyłącznie do rozrywki osobistej, dlatego tylko konta osobiste mogą używać utworów z GML.
Oznacza to również, że konta firmowe nie mogą duet Lub szew z filmami zawierającymi muzykę z GML. Jeśli więc chcesz tworzyć treści, remiksując to, co już istnieje lub współpracując, konto firmowe nie będzie pomocne. Będziesz mógł tworzyć duety/zszywać tylko z kontami korzystającymi z muzyki z CML.
Kto powinien korzystać z osobistego konta TikTok?
Większość osób korzystających z TikTok — osoby publiczne, zwykli użytkownicy, twórcy treści — korzysta z konta osobistego do swoich treści wideo. Zwykle nie sprzedają produktu, nie reprezentują firmy ani nie chcą zwiększać świadomości marki.
Powinieneś założyć konto osobiste, jeśli chcesz:
- Oglądaj filmy na TikTok i wchodź w interakcje z twórcami.
- Twórz filmy na TikTok dla przyjaciół, rodziny i szerszej publiczności.
- Zbuduj społeczność lojalnych obserwujących.
- Zarabiaj na swoim koncie TikTok za pośrednictwem Funduszu dla twórców, Napiwków, Prezentów na żywo itp. (Wiele z tych funkcji nie jest dostępnych na kontach firmowych).
- Skorzystaj z zaawansowanych narzędzi, aby dowiedzieć się, kim są Twoi widzowie i co do nich przemawia.
Funkcje konta osobistego TikTok
Konto osobiste ma pewne funkcje, których nie ma konto firmowe. Niektóre z tych korzyści obejmują:
- Ogólny dostęp do biblioteki muzycznej: Zbiór piosenek i dźwięków, które nie zostały objęte licencją do użytku komercyjnego, dzięki czemu są dostępne dla zwykłych użytkowników.
- Używaj zwykłych dźwięków i komercyjnych dźwięków: Użytkownicy posiadający konto osobiste mogą dodawać każdy Dźwięk TikTok do ich treści. Z kolei konta firmowe mogą używać tylko dźwięków komercyjnych.
- Ustaw swoje konto jako prywatne: Zezwalaj tylko zatwierdzonym użytkownikom na oglądanie Twoich filmów lub obserwowanie Ciebie.
- Następny twórca TikTok: Ten program ma na celu pomóc twórcom TikTok zarabiać na swoich kontach, jednocześnie budując społeczność obserwujących.
- TikTok Creator Marketplace: miejsce, w którym marki i twórcy łączą się, tworząc płatne kampanie.
- TikTok Creator Fund: fundusz o wartości 200 mln USD, który płaci utalentowanym twórcom za ich ciężką pracę i innowacyjne treści.
- Prezenty wideo: zbieraj „Diamenty” od widzów, które można wymienić na gotówkę.
- Prezenty na żywo: zbieraj „Diamenty” od widzów, które można wymienić na gotówkę, ale tylko podczas transmisji na żywo.
- Napiwki: Zbieraj napiwki pieniężne bezpośrednio przez swój profil TikTok.
- Zaawansowane narzędzia twórcy: określ typ treści, który lubią Twoi odbiorcy, i sprawdź dane, które to potwierdzą.
Jak przełączyć się na firmowe lub osobiste konto TikTok
Jeśli wybierzesz niewłaściwe konto TikTok, nie martw się. W każdej chwili możesz przełączyć się z jednego na drugi.
Oto jak dokonać zmiany:
1. Otwórz aplikację TikTok i stuknij Profil w prawym dolnym rogu.
2. Stuknij ikona menu w prawym górnym rogu.
3. Stuknij Ustawienia i prywatność u dołu ekranu.
4. Stuknij Zarządzać kontem.
5. Stuknij Przejdź na konto firmowe Lub Przejdź do konta osobistego.
Postępuj zgodnie z dodatkowymi instrukcjami, które się pojawią, jeśli takie istnieją.
TikTok to zaleca nie rób przełączać się między kontami firmowymi i osobistymi. Jeśli chcesz tworzyć oba rodzaje treści, rozważ utworzenie dwóch kont: jednego osobistego i jednego biznesowego.
Który typ konta wybrać?
Najlepsze konto TikTok dla Ciebie zależy od tego, jak planujesz korzystać z platformy. Na przykład, jeśli masz już firmę i chcesz używać TikTok do promowania tej firmy, konto firmowe jest prawdopodobnie najlepsze. Umożliwi to dalsze budowanie istniejącej marki, zapewni dostęp do licencjonowanych dźwięków komercyjnych i zapewni najlepsze narzędzia do samodzielnego promowania się.
Łatwo jest pomyśleć: „Tworzę biznes, więc potrzebuję konta firmowego”. Ale biorąc pod uwagę strukturę tych kont, przedsiębiorca indywidualny lub osoba fizyczna może potrzebować konta osobistego, dopóki nie będzie mieć certyfikowanej firmy. W ten sposób nadal mają dostęp do narzędzi monetyzacji TikTok, zaawansowanych narzędzi dla twórców i możliwości duetu z większą liczbą twórców.
Ponadto warto mieć konto osobiste, jeśli szukasz ofert związanych z marką. Konto osobiste daje dostęp do TikTok Creator Marketplace (w ramach programu Creator Next), gdzie marki i twórcy mogą się nawzajem odnaleźć i rozpocząć tworzenie kampanii.
Teraz, gdy wiesz, które konto utworzyć, dowiedz się, jak znaleźć popularne dźwięki TikTok dla swoich treści.