What are hashtags on Instagram? Which ones to choose to gain followers.
Hashtagi są częścią Twojej strategii marketingowej i mogą zwiększyć liczbę Twoich postów.
Ale, istnieje wiele pytań, które pojawiają się, gdy używasz nowej funkcji. Najbardziej podstawowe pytanie brzmi: powinieneś hashtagować lub nie hashtagować? To jest pytanie, którego nie znał Szekspir.
Wracając do najważniejszych rzeczy związanych z mediami społecznościowymi: wydajność instagramowego hashtagu może określić skuteczność Twojej strategii marketingowej.
Dziś mamy dla Was szczegółowy przewodnik, jak mierzyć efektywność hashtagów, śledzić je i inne przydatne spostrzeżenia.
Niech rozpocznie się analiza hashtagów!
Wydajność Instagrama – kompletny
guide
- What is a hashtag?
- Jak hashtagi mogą pomóc w rozwoju Twojego biznesu
- Korzyści z analizowania wydajności hashtagów
- Jak śledzić hashtagi na Instagramie
- Jakie hashtagi śledzić na Instagramie
- How much hasztagów powinieneś używać
- Czy mogę śledzić hashtagi używane w Stories przez influencerów i konkurencję?
- Jak zrobić „badanie hashtagów”, przed rozpoczęciem nowej kampanii
- Narzędzia do śledzenia hashtagów na Instagramie
1. what is a hashtag?
Dla tych z was, którzy są nowi w mediach społecznościowych i właśnie weszli w świat danych i grafiki, krótkie wyjaśnienie terminu hashtag jest dobrym sposobem na rozpoczęcie.
Hashtag to słowo lub grupa słów, które są napisane ze znakiem # przed nimi. Pasuje do tematu Twoich postów w mediach społecznościowych. Możesz następnie śledzić hashtagi, ułatwiając ich znalezienie w pasku wyszukiwania Instagrama.
Hashtagi służą do organizowania postów na Instagramie według tematów.
Pozwoli Ci to zobaczyć posty na Instagramie, które są powiązane i „zjednoczone” pod jednym hashtagiem. Twoje treści zostaną włączone do grupy postów, które używają tego samego hashtagu, gdy utworzysz hashtag.
Fun fact: Pierwszy hashtag, który się pojawił, został użyty na Twitterze, w 2007 roku. Był to sposób na rozróżnienie tematów.
Hashtagi nadal mają dużą wartość i mogą być wykorzystywane na wiele sposobów, aby przynieść korzyści Twojej firmie.
Używanie hashtagów jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Pokażemy Ci, jak używać hashtagów na Instagramie, aby promować swoją markę.
Dodanie hashtagów
Na początku hashtagi były używane w podpisie lub pierwszym komentarzu postu na Instagramie. Ostatnie badania wykazały, że hashtagi pozostawione w komentarzach są bardziej skuteczne niż te pozostawione w podpisie.
Jeśli masz konto publiczne, Twój post będzie widoczny na wyznaczonej stronie z hashtagami w zależności od użytych hashtagów.
Lepiej nie umieszczać hashtagów w środku lub na końcu podpisu.
Hashtags in Bio
Jeśli nie wiedziałeś, hashtagi są trendem. Pomoże on użytkownikom zrozumieć Twoje skupienie poprzez umieszczenie tam słów.
Stwórz hashtag dla marki i kampanii
Kiedy planujesz kampanię, dobrym pomysłem jest stworzenie hashtagu specjalnie dla tej kampanii.
To pozwoli Ci zobaczyć treści generowane przez użytkowników, które integrują Twoje hashtagi. To zwiększy twój zasięg i zwiększy twoje wrażenia.
Śledź hashtagi
Śledzenie konkretnych hashtagów pomoże Ci zobaczyć więcej postów na Instagramie w danej niszy lub dziedzinie zainteresowań. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć więcej postów z danej niszy lub dziedziny zainteresowań, jeśli będziesz podążał za hashtagami.
Testuj powiązane hashtagi
Kiedy tworzysz kampanię marketingową, być może zdecydowałeś już o formacie, typach i hashtagach. Zrób krok do tyłu i spójrz na szczegóły.
Może powinieneś również przetestować powiązane hashtagi z tymi, które już zintegrowałeś. Nie będziesz wiedział! Na pewno warto się postarać.
3. Analizowanie wydajności hashtagów
ma wiele korzyści
Analizowanie wydajności hashtagów nie było łatwym zadaniem. Oto kilka powodów, aby ocenić hashtagi, których używasz na Instagramie.
Zobacz, jakie hashtagi napędzają więcej zaangażowania
Możesz dać się nabrać, że wszystkie hashtagi osiągają dobre wyniki, jeśli ich nie śledzisz. Aby określić, które hashtagi generują najwięcej komentarzy, polubień i odpowiedzi, musisz ocenić ich działanie.
Zmierz świadomość kampanii
Analizowanie hashtagów może pomóc Ci określić, czy Twoja kampania marketingowa jest skuteczna. Poziom świadomości marki będzie odzwierciedlony w metrykach social media, takich jak zaangażowanie i ruch powrotny do Twojej witryny. Jeśli kampania nie zdobywa wystarczającego zaangażowania, zoptymalizuj wizualizacje, hashtagi lub podpisy.
Śledź kampanie z hashtagami konkurencji
Narzędzie analityczne może pomóc Ci śledzić wszystkie działania konkurencji. To może pomóc Ci znaleźć lepiej działające hashtagi niż te, których obecnie używasz.
Upewnij się, że Twoje konto nie wygląda na spamerskie
Hashtagi mogą być nadużywane w nadmiarze. Powinieneś ocenić popularność swoich hashtagów i zdecydować, czy usunąć te, które nie zwiększają zaangażowania.
Śledzenie hashtagów na Instagramie nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Możesz śledzić wydajność swoich hashtagów za pomocą narzędzia analitycznego lub w ramach natywnej aplikacji.
Pozwól, że pokażę Ci jak to zrobić:
A. Śledzenie metryk z poziomu aplikacji natywnej
Aplikacja Instagram pozwala na śledzenie wydajności hashtagów za każdym razem, gdy uruchamiasz kampanię na Instagramie.
To uzyskać dostęp do danych z Instagrama z aplikacji natywnej, wystarczy wybrać post, na temat którego chcesz uzyskać większy wgląd, i wykonać poniższe kroki:
Otwórz post.
- Stuknij znajdujący się pod nim tekst „View Insights”.
- Przesuń palcem w górę, a zobaczysz całą stronę danych dotyczących tego postu, w tym wizyty w profilu, śledzenie, zasięg i podział na to, jak i gdzie twój post został odkryty.
- Pod metryką Impressions, znajdziesz 'From Hashtags’, która mówi Ci ile osób znalazło Twój post na profilu poprzez hashtagi, których użyłeś.
Korzystając z natywnej aplikacji, możesz śledzić insighty, takie jak wrażenie, zasięg, zasięg geograficzny, a nawet to, jak ludzie, którzy oglądali twoje posty, znaleźli je.
Instagram udostępnia zbiorcze dane na temat hashtagów i nie możesz uzyskać wglądu w to, co dzieje się z Twoimi kampaniami z hashtagami.
Dlatego korzystanie z narzędzia analitycznego pomoże Ci uzyskać zestawienie postów, innych wymienionych hashtagów, typów postów i tego, ile polubień, komentarzy napędza.
B. Metryki hasztagów, które zapewniają narzędzia analityczne
Wybór odpowiedniego narzędzia do analizy wyników hasztagów na Instagramie ułatwi osiągnięcie celów.
Oto lista metryk, które narzędzia takie jak Socialinsider mogą Ci pokazać:
- Zaangażowanie hashtagów w oparciu o ogólne posty, które dostarcza Instagram APIs.
- Średni wskaźnik zaangażowania na post dla postów z tym konkretnym hashtagiem.
- Lista najlepszych hashtagów używanych z szukanym hashtagiem, uszeregowanych według użycia.
- Lista hashtagów używanych z szukanym hashtagiem, uszeregowanych według zaangażowania.
- Rozkład postów z tymi hashtagami – ta metryka wskazuje na rozwój postów z Twoim hashtagiem na Instagramie.
- Średnia liczba postów dziennie – ta metryka pokazuje, ile wzmianek o hashtagach otrzymujesz średnio dziennie.
- Top 3 posts – najbardziej angażujące posty z Twoimi hashtagami na podstawie zaangażowania
- Posty według typu – ta metryka oferuje Ci wgląd w rodzaj formatów treści używanych z Twoimi hashtagami na Instagramie.
- Post types ranked by engagement – ta metryka wyjaśnia, jaki typ treści lepiej sprawdza się z Twoim hashtagiem – zdjęcie, wideo czy karuzela.
- Lista postów z poszukiwanym hashtagiem. Instagram udostępnia dwa rodzaje mediów dla hashtagów:
recent media – ostatnie posty, które zostały oznaczone tym konkretnym hashtagiem w podpisie lub komentarzach.
top media posts – posty o wyższym wskaźniku zaangażowania. Oferujemy wgląd w najnowsze media i top posty dla każdego hashtagu, który wprowadzisz w dashboardzie Socialinsider.
Pro tip
Jeśli prowadzisz kampanię z hashtagiem i chcesz otrzymać plik CSV z postami, które używają twojego hashtagu, Socialinsider może być bardzo pomocny. Dzięki niemu otrzymasz listę z hashtagami.
Aplikacja natywna nie pozwala na śledzenie hashtagów. Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z aplikacji natywnej, możesz śledzić tylko własne hashtagi.
Chociaż może to dać Ci pewien wgląd w wydajność Twoich kampanii, nie pozwala na śledzenie własnych hashtagów. Narzędzie analityczne jest wymagane, aby uzyskać pełny wgląd we wszystkie hashtagi.
Używając Instagram hashtag count tool, możesz śledzić każdy hashtag, który chcesz. Możesz również przeprowadzić badania hashtagów, aby zobaczyć, jak Twoi konkurenci zarządzają swoimi kampaniami.
Możesz śledzić hashtagi używane w kampaniach Twoich konkurentów i określić, które z nich osiągają dobre wyniki. Jest to najlepszy sposób na znalezienie trendowych hashtagów.
Maksymalna liczba hashtagów na Instagramie wynosi 30. Chociaż marki mogą być kuszone, aby wykorzystać każdy centymetr przestrzeni do tworzenia nowych hashtagów, nie okazało się to skuteczne,
Posty ze zbyt dużą ilością hashtagów są uważane za spamerskie. Widać to było w Instagram Analytics, w którym zaobserwowano drastyczny spadek zaangażowania, zasięgu i wyświetleń. Zdjęcia i filmy z mniejszą ilością hashtagów są bardziej skuteczne. Większość udanych kampanii na Instagramie używa od 3 do 7 # na post.
Niezależnie od biznesów innych marek, nigdy nie będziesz wiedział, jaka jest Twoja idealna liczba hashtagów, dopóki nie przetestujesz ich więcej na swoich postach.
Być może zapoznałeś się z tworzeniem kampanii marketingowych na Instagramie i zastanawiasz się, czy możesz śledzić hashtagi używane przez influencerów w ich Insta Stories.
Instagram Stories działają na innym algorytmie niż posty na Instagramie. Nie ma możliwości śledzenia hashtagów używanych w stories przez inne osoby. Jest to pozytywny aspekt dla tych, którzy chcą chronić swoje hashtagi przed innymi użytkownikami.
Większość narzędzi do analizy hashtagów na Instagramie może być zoptymalizowana pod kątem postów. Narzędzie analityczne innej firmy, takie jak Socialinsider, może być używane do śledzenia zaangażowania w Instagram Stories.
8. Jaki jest najlepszy sposób „badania hashtagów” do zrobienia przed rozpoczęciem nowej kampanii
Badania hashtagów zapewnią, że używasz tylko najlepszych hashtagów.
Powinieneś szukać hashtagów, które zachęcają do zaangażowania i tych, które są trendy w czasie twojego postu. Twoja docelowa demografia powinna być również zainteresowana wybranym przez Ciebie hashtagiem. Oto kroki do przeprowadzenia szczegółowego badania hashtagów.
- Zbierz jak najwięcej hashtagów związanych z Twoją niszą. Jeśli przeszukasz Instagram pod kątem słów kluczowych związanych z Twoją niszą, zobaczysz najpopularniejsze hashtagi na górze.
- Po wybraniu docelowych hashtagów sprawdź, czy nie są one zakazane.
- Sprawdź, ile postów na Instagramie używa już hashtagów, których zamierzasz użyć. Dobrze jest używać popularnych hashtagów, ale powinieneś też szukać takich, które zwiększają zaangażowanie dla Twoich konkretnych postów.
- Stwórz nowe hashtagi swojej marki i dodaj je do swojego bio. Hashtagi marki są znakiem towarowym i powinny być przechowywane w tym samym miejscu co logo.
- Zbadaj hashtagi konkurencji, aby zrozumieć, jak ich używają. Możesz uzyskać wgląd w wydajność hashtagów i inne metryki, badając hashtagi swoich konkurentów.
Badanie hashtagów konkurentów jest najlepszym sposobem na natrafienie na nowe trendowe hashtagi, których jeszcze nie zacząłeś używać.
Oto nasza lista narzędzi do śledzenia hashtagów na Instagramie, które powinieneś wypróbować:
Końcowe myśli
Korzystanie z hashtagów może naprawdę zmienić Twoją grę marketingową na lepsze, przynosząc wiele korzyści dla Twojej firmy. Nie tylko zobaczysz, jak rośnie świadomość Twojej marki i wszystkie metryki rosną, ale także znajdziesz więcej klientów, którzy zauważą Twoją obecność online.
Hashtagi to świetny sposób, aby zostać zauważonym w sieci. Każdy może wyszukać Twoją markę za pomocą hashtagów.
Jednak ważne jest, aby śledzić wydajność i zidentyfikować najbardziej przydatne hashtagi na Instagramie za pomocą narzędzia analitycznego innej firmy.