Apple (wreszcie) dołącza do Instagrama, aby promować najlepsze zdjęcia zrobione swoim iPhonem
Kiedy Apple wypuścił na rynek serię iPhone’ów 7, woskował lirycznie o tym, jak imponujące są wbudowane aparaty. Ponad bilion zdjęć jest podobno robionych iPhone’em każdego roku, co czyni go najpopularniejszym aparatem na świecie.
Jeśli byłeś ostatnio w mieście w Wielkiej Brytanii, widziałbyś kampanię Apple Shot on iPhone, która, jak sama nazwa wskazuje, zawiera tylko zdjęcia zrobione iPhone’ami. Zostały one przesłane do Apple przez właścicieli iPhone’ów.
Gigant technologiczny przenosi teraz kampanię na Instagram @Jabłko karmić. Kanał będzie tworzony przez Apple na podstawie zdjęć zrobionych iPhonem, z podaniem źródła i linkiem do oryginalnego fotografa, i nigdy nie będzie zawierał reklam ani promocji.
Wszystkie zdjęcia będą widoczne na tagu #ShotoniPhone, dzięki któremu ludzie będą mogli przesyłać swoje zdjęcia do kampanii. Apple nie płaci użytkownikom za ich zdjęcia, ale jeśli któreś z nich zostanie zlecone do większych kampanii, może się to zmienić.
Apple prawdopodobnie ma nadzieję wykorzystać rosnącą popularność Instagrama i Instagram Stories, które na początku tego miesiąca obchodziły swoje pierwsze urodziny. Rok po uruchomieniu Instagram Stories jest obecnie używany przez więcej osób niż Snapchat, a główna aplikacja Instagram ma ponad 700 milionów użytkowników.
Charakter Instagrama, kierowany obrazami, oznacza, że kanał nie musi być tłumaczony ani powielany dla różnych rynków, co również spodoba się chęci Apple do sprzedaży na większej liczbie rynków.
Na starcie jest tylko dziewięć postów, w tym post wideo przedstawiający kanał. Każdy post jest jednak galerią obrazów, którą można przesuwać lub klikać – zwiększając całkowitą liczbę obrazów do 40. Podpis pod każdym postem wyjaśnia, kto wykonał każde ujęcie (w kolejności) oraz wiersz wyjaśniający, dlaczego to zrobili, lub dlaczego uważają, że to takie dobre zdjęcie.
Oto wybór najlepszych zdjęć w kanale Apple (do tej pory) autorstwa Alphr
Kliknij każdy post, aby otworzyć go na Instagramie, i przejrzyj galerię, aby dowiedzieć się więcej.