Jak Instagram zacznie nagradzać oryginalne treści
Platformy mediów społecznościowych walczą o utrzymanie swoich odbiorców w miarę tworzenia nowych platform. W tej walce treść jest królem, a twórcy treści są królami.
Ponieważ Instagram jest przede wszystkim platformą audiowizualną, znajduje się w szczególnie niepewnej sytuacji, ponieważ nowi gracze, tacy jak TikTok, i starzy gracze, tacy jak YouTube, wciąż znajdują nowe sposoby na zdobycie bazy użytkowników.
Aby walczyć, Instagram ogłosił zmiany w sposobie nagradzania oryginalnych treści. Jeśli jesteś twórcą Instagrama, oto, co musisz wiedzieć.
Instagram ocenia oryginalne treści nad repostami
Instagram zmienił swój algorytm, aby skierować oczy w stronę oryginalnych treści jako priorytetu.
Jeśli często korzystasz z Instagrama, zauważysz, że duża część treści została usunięta, głównie z TikTok, ale także z Twittera i YouTube.
Aby zniechęcić do tej praktyki, Instagram zaktualizował swój algorytm, aby zakopywać takie treści głęboko w trzewiach swoich serwerów, jednocześnie wynosząc oryginalne treści na szczyt (treści utworzone lub opublikowane po raz pierwszy na Instagramie).
Jak to działa
window.arrayOfEmbeds(„1516811952235769860”) = {’twitter’ : '"\n<blockquote class=\"twitter-tweet\">\ud83d\udce3 New Features \ud83d\udce3\nWe’ve added new ways to tag and improved ranking:\n- Product Tags\n- Enhanced Tags\n- Ranking for originality\nCreators are so important to the future of Instagram, and we want to make sure that they are successful and get all the credit they deserve. <a href=\"https:\/\/t.co\/PP7Qa10oJr\">pic.twitter.com\/PP7Qa10oJr<\/a>\n— Adam Mosseri (@mosseri) <a href=\"https:\/\/twitter.com\/mosseri\/status\/1516811952235769860?ref_src=twsrc%5Etfw\">April 20, 2022<\/a><\/blockquote>\n\n"’}; window.arrayOfEmbedScripts(„twitter”) = „"<script async src=\"https:\/\/platform.twitter.com\/widgets.js\" charset=\"utf-8\"><\/script>"”;
Jeśli algorytm Instagrama wykryje, że film lub zdjęcie jest nowe, treści te trafią na szczyt jego rekomendacji dla miliardów użytkowników, czy to w zakładce Reels, czy w kanale. To powinno pomóc twórcom. Powinno to również pomóc samemu Instagramowi zarobić więcej pieniędzy.
Jednakże, zgodnie z tym tweetem od szefa Instagrama, Adama Mosseriego, Firma nie ma niezawodnego sposobu na określenie oryginalnej treści.
„Nie możemy wiedzieć na pewno. Tworzymy klasyfikatory, aby przewidzieć, jak *prawdopodobnie* coś jest oryginalne, ale to nie jest wiedza. Patrzymy na takie rzeczy, jak kto jest na filmie i czy już go widzieliśmy”.
Aby pomóc algorytmowi Instagrama lepiej identyfikować twórców oryginalnych treści i łączyć ich z ich treściami, Instagram rozszerzył dostęp do dwóch funkcji, z których mogą skorzystać jego użytkownicy:
1. Tagi produktów
Tagi produktów zostały teraz włączone dla wszystkich w Stanach Zjednoczonych. Ta funkcja była wcześniej dostępna tylko dla twórców i marek.
Według TechCrunchawszyscy użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych mogą oznaczać produkty firm skonfigurowanych do zakupów na Instagramie, co ułatwia znajomym i rodzinie odkrywanie nowych marek i produktów, a firmom zwiększanie liczby odbiorców na platformie.
2. Ulepszone znaczniki osób
W przeszłości oznaczanie osób na Instagramie było trudne. Ale dzisiaj aplikacja pozwala teraz twórcom edytować swoje profile i dodawać kategorię, która zawiera listę tego, co robią.
Według TechCrunch ta funkcja „umożliwi użytkownikom udostępnianie i przeglądanie określonego wkładu twórcy w post ze zdjęciem lub filmem… Twórcy będą mogli oznaczać inne kreacje w swoich postach, aby zapewnić im większą widoczność ich pracy” .
Jeśli więc byłeś stylistą lub producentem odpowiedzialnym za sesję zdjęciową lub film, teraz będzie to widoczne w Twoim tagu.
Czy ta strategia pomoże Instagramowi wygrać media społecznościowe?
Instagram bez wątpienia podejmuje ryzyko.
Odrzucając reposty, firma ryzykuje utratę zaangażowania osób udostępniających popularne memy i inne treści z całego Internetu.
Jednak nagradzając oryginalne treści większą ekspozycją, Instagram prawdopodobnie stawia i ma nadzieję, że stanie się źródłem wirusowych treści, a nie miejscem docelowym.