Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie [5 prostych kroków]
Rozpoczynając świeże na społecznej lub po prostu próbuje zbudować swoją markę online? Prawdopodobnie zastanawiasz się, jak uzyskać więcej zwolenników na Instagramie.
I nie, nie mamy na myśli kupowania followersów czy używania botów. Te sztuczki mogą zwiększyć liczbę twoich zwolenników na krótki czas, ale nie przyniosą ci żadnych korzyści na dłuższą metę.
To dlatego, że jedynymi naprawdę wartościowymi followersami na Instagramie są prawdziwi ludzie, którzy dbają o Twoją markę i angażują się w nią.
Sprawdź nasz dogłębny przewodnik, aby dowiedzieć się, jak organicznie rosnąć Instagram followers.
Bonus: Pobierz darmową listę kontrolną, która ujawnia dokładne kroki fitness influencer używane do wzrostu z 0 do 600,000+ zwolenników na Instagramie bez budżetu i bez drogiego sprzętu.
Jak zdobyć więcej followersów na Instagramie za darmo
Brak czasu na przeczytanie całego przewodnika? Sprawdź poniższe wideo, co musisz rozwijać na Instagramie w tym roku:
W przeciwnym razie czas zakasać rękawy i wziąć się do pracy.
Step 1. Lay the groundwork
Miej przemyślaną strategię marketingową na Instagramie
Jeśli chcesz być skuteczny na socialu, potrzebujesz jasnego planu.
Zdobycie większej liczby followersów na Instagramie to świetny cel na start. Ale sami followersi nie stworzą udanego konta na Instagramie. Twój cel musi być częścią większego planu, który łączy się ze strategią biznesową i celami marketingu społecznościowego.
Pomyśl o powodach, dla których chcesz mieć więcej followersów na Instagramie. Co naprawdę masz nadzieję osiągnąć? Może chcesz:
- increase brand awareness
- boost product sales
- napędzaj ruch na swojej stronie.
Pozostawanie skupionym na tych celach biznesowych pomoże utrzymać spójność Twojego konta na Instagramie. Pomoże Ci to opowiedzieć fascynującą historię marki, która przemawia do nowych użytkowników profilu i pomaga zbudować (i utrzymać) lojalnych zwolenników.
Define your target audience
Zadaj sobie kilka pytań o to, do kogo próbujesz dotrzeć:
- Gdzie mieszkają?
- Co robią w pracy?
- Kiedy i jak korzystają z Instagrama?
- Jakie są ich punkty bólu i wyzwania?
Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci w tworzeniu treści, aby połączyć się z ludźmi na Instagramie, którzy najprawdopodobniej dadzą Ci follow.
Pomogą Ci również konsekwentnie dostarczać treści, które na długo utrzymają zaangażowanie Twoich odbiorców.
Tworzenie spójnej historii i estetyki marki
Może chcesz pokazać, jak powstaje Twój produkt. Albo uczłowiecz swoją markę, dzieląc się perspektywą pracownika. Marka aspiracyjna może prezentować styl życia lub osiągnięcia Twoich klientów.
Bez względu na to, do czego zmierzasz, ważne jest, aby utrzymać spójny głos marki, osobowość i wygląd.
Twoje posty powinny być łatwo rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Pomyśl o swojej siatce na Instagramie jako o jednej spójnej całości. Zawsze możesz wykorzystać Instagram Stories do udostępniania treści, które nie do końca pasują do wyglądu i klimatu Twojego głównego feedu.
Twoje produkty również nie muszą wyglądać tak samo. Możesz użyć stylizacji, aby nadać siatce spójny wygląd i odczucia, tak jak robi to @themillerswifecustomcookies:
Source: @themillerswifecustomcookies on InstagramUżyj słów kluczowych, aby pojawić się w wyszukiwaniach
Zanim ludzie będą mogli śledzić Cię na Instagramie, muszą Cię znaleźć. Ale nie wszystkie teksty na Instagramie można przeszukiwać. Tylko dwa pola na Instagramie przyczyniają się do wyników wyszukiwania: imię i nazwa użytkownika.
Twoja nazwa użytkownika to Twój uchwyt na Instagramie. Powinien on być spójny z uchwytem, którego używasz na innych portalach społecznościowych, ponieważ to również ułatwia ludziom znalezienie Ciebie. Użyj nazwy swojej marki lub jej odmiany, której ludzie prawdopodobnie użyją podczas wyszukiwania Twojej marki.
Twoje imię może być dowolne, do 30 znaków. Nie chcesz wypychać się słowami kluczowymi, ale włączenie najistotniejszego słowa kluczowego w pole nazwy może sprawić, że łatwiej będzie Cię znaleźć.
Na przykład pisarka podróżnicza Claudia Laroye (@itsclaudiatravels) zawiera w swojej nazwie na Instagramie frazę kluczową „travel writer”. Teraz częściej trafiają do niej osoby szukające treści podróżniczych lub pisarzy.
Source: @itsclaudiatravels on Instagram
Zoptymalizuj swoje bio i profil na Instagramie
Dwie trzecie odwiedzin profilu biznesowego na Instagramie pochodzi od osób niebędących followerami. Jeśli Twoje bio i profil przekonają ich do kliknięcia przycisku follow, ci goście mogą stać się followerami.
Twój profil zawiera pola imię i nazwisko oraz nazwę użytkownika (wymienione powyżej), stronę internetową oraz bio.
Twoje bio może mieć maksymalnie 150 znaków, więc wykorzystaj je maksymalnie. Przekaż swoją tożsamość marki i pokaż nowym odwiedzającym, dlaczego powinni Cię śledzić. Jakich treści mogą się spodziewać?
To bio od @abstractaerialart podsumowuje cel i obietnicę konta w szybki, łatwy do przyswojenia sposób:
Source: @abstractaerialart on Instagram
Jeśli masz profesjonalne konto (biznesowe lub Creator), możesz umieścić w swoim profilu dodatkowe informacje, takie jak dane kontaktowe, rodzaj działalności i lokalizacja.
Step 2. Create great content
Zaprojektuj przepiękną siatkę Instagrama
Jasne, to może wydawać się oczywiste, ale jest krytyczne, gdy myślimy o zdobywaniu followersów na Instagramie. Każdy post na Twojej siatce Instagrama musi być wysokiej jakości i angażujący wizualnie.
Kiedy nowi użytkownicy odwiedzają Twój profil, treść powinna sprawić, że będą chcieli zobaczyć więcej (i kliknąć Follow).
Brawa dla fotografa komercyjnego @nelsonmouellic za ten wizualny wyczyn.
Write compelling, long captions
Instagram jest wizualną platformą mediów społecznościowych, ale świetne podpisy na Instagramie pomagają uzyskać większy zasięg i zaangażowanie.
Oto kilka kluczowych strategii, o których należy pamiętać:
- Najważniejsze słowa umieść z przodu. Jeśli podpis ma więcej niż 125 znaków, użytkownicy muszą stuknąć „więcej”, aby zobaczyć całość. Wykorzystaj w pełni te pierwsze słowa, aby zainspirować to dodatkowe stuknięcie.
- Ask a question. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli łatwo zostawić komentarz. To zwiększone zaangażowanie pomoże sprawić, że Twoje konto będzie widoczne dla większej liczby osób.
- Use emoji. Emoji dodają nieco urozmaicenia i mogą sprawić, że twój podpis będzie bardziej kuszący. Tylko upewnij się, że używasz tych emoji poprawnie!
- Try different caption lengths. Nasze dane pokazują, że długie podpisy częściej poprawiają zaangażowanie, ale ultrakrótkie podpisy mogą być również bardzo skuteczne, gdy wizualizacje mówią same za siebie.
Will Tang z Going Awesome Places zamieszcza świetne zdjęcia ze szczegółowymi podpisami, które opowiadają historię stojącą za ujęciem. Jego Insta bio nazywa go „twórcą absurdalnie szczegółowych itinerariów i przewodników” To oznacza, że to podejście do napisów jest bardzo on-brand.
Umieszczanie treści przeznaczonych do ponownego udostępniania
Twoi odbiorcy chcą angażować się w treści, które są przydatne i inspirujące. Dlatego planując swoje posty, pomyśl o typach treści, które inni ludzie mogą chętnie udostępniać.
Ludzie uwielbiają dzielić się infografikami. Nakarm to pragnienie, dostarczając swoim zwolennikom swoich eksperckich spostrzeżeń. Jeśli ktoś osadzi twoje posty z Instagrama na swoim blogu, wystawiasz się na zupełnie nową publiczność potencjalnych zwolenników.
Ludzie mogą również ponownie udostępniać Twoje posty w swoich Instagram Stories. Te posty są klikalne, więc każdy, kto chce wiedzieć więcej, może kliknąć przez twój oryginalny post. To kolejny łatwy sposób na poszerzenie swojego zasięgu o nowych odbiorców i potencjalnych nowych zwolenników.
Na przykład, oto jak wygląda post Hootsuite o demografii LinkedIn po udostępnieniu go na moim Instagram Story.
Embrace Instagram Stories
Jeśli chcesz mieć więcej followersów na Instagramie, musisz używać Instagram Stories. Pół miliarda kont na Instagramie używa Stories każdego dnia, a 45% najczęściej oglądanych Stories pochodzi od firm.
Ludzie, którzy korzystają ze Stories są bardzo zaangażowani. Dodatkowo możesz wykorzystać funkcje hashtagów i lokalizacji w swoich historiach, aby wyeksponować je osobom, które jeszcze Cię nie śledzą.
Wykorzystaj w pełni atrakcje Stories
Włożyłeś dużo wysiłku w Instagram Story i nie do końca jesteś gotów pożegnać się z nim po 24 godzinach? Podświetlenia Pinned Stories to świetny sposób na przedstawienie swojej marki osobom, które odwiedzają Twój profil. Więc zapakuj te podkreślenia wspaniałymi informacjami i treścią, aby pokazać nowym odwiedzającym dlaczego powinni Cię śledzić.
Nie zapomnij również dostosować zdjęć okładek na swoich podkreśleniach. Firma Vega, zajmująca się produkcją suplementów, utrzymuje swoją markę i jest przyjazna roślinom dzięki niestandardowym zielonym paskom.
Źródło: Vega na Instagramie
Post consistently
Twoi dotychczasowi followersi chcą widzieć od Ciebie treści. Dlatego w pierwszej kolejności poszli za tobą. Więc daj im to, czego chcą!
Kiedy użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoimi postami, te zaangażowania mówią algorytmowi Instagrama, że Twoje treści są wartościowe. Te interakcje zwiększą następnie Twój zasięg. Więc danie swoim obecnym zwolennikom czegoś wspaniałego do interakcji może pomóc w sprowadzeniu nowych zwolenników Instagrama.
Jak często należy zamieszczać posty? Według naszej analizy, od 3-7 razy w tygodniu.
Post w odpowiednim czasie
Instagram wykorzystuje algorytm, a nie chronologiczny feed. Ale czas jest nadal ważny dla algorytmu.
Zespół ds. społecznościowych Hootsuite stwierdził, że najlepszy czas na zamieszczanie postów na Instagramie to okres między 8 AM -12 PM PST lub 4-5 PM PST w dni powszednie.
Ale Twoja publiczność może mieć inne przyzwyczajenia niż nasza. Narzędzie takie jak Hootsuite Analytics może pokazać Ci najlepszy czas na post dla Twoich odbiorców w oparciu o przeszłe zaangażowanie, wrażenia lub ruch.
Źródło: Hootsuite Analytics
Wypróbuj Hootsuite za darmo. Możesz zrezygnować w każdej chwili.
Zacznij testować różne czasy i mierzyć wyniki. Na przykład, jeśli jesteś marką detaliczną, możesz testować posty podczas lunchu
Zaplanuj swoje posty i historie
Co jeśli najlepszy czas na publikację na Twoim koncie to 3 rano? (Hej, zdarza się.) Użyj desktopowego narzędzia do Instagrama, takiego jak Hootsuite, aby zaplanować i opublikować bezpośrednio na Instagramie.
Zaplanowanie postów na Instagramie z wyprzedzeniem pozwala zaplanować spójną siatkę, która opowiada nadrzędną historię. Pozwala to również poświęcić czas na stworzenie doskonałych podpisów, zamiast próbować wymyślić coś dowcipnego w locie.
Możesz również użyć Hootsuite do zaplanowania Instagram Stories i Reels.
Step 3. Make yourself findable
Użyj odpowiednich hashtagów, aby dotrzeć do nowych użytkowników
Niestety, tekst Twoich postów na Instagramie nie jest możliwy do przeszukania. Ale twoje hashtagi są. Przemyślane używanie hashtagów może być dobrym sposobem na zdobycie followersów na Instagramie za darmo. Możesz nawet stworzyć własne, markowe hashtagi.
Odpowiednie hashtagi mogą pomóc ludziom znaleźć Twoje treści. Użytkownicy Instagrama mogą nawet śledzić hashtagi. Oznacza to, że Twoje treści oznaczone hashtagiem mogą pojawić się w feedach osób, które jeszcze nie śledzą Twojego konta.
W poście na Instagramie możesz zawrzeć do 30 hashtagów, ale nie przesadzaj. Zamiast tego, zrób kilka eksperymentów, aby dowiedzieć się, ile hashtagów działa najlepiej dla twojego konkretnego konta.
Unikaj chwytów hashtagowych takich jak #likeforlike, #tagsforlikes, czy #followme. Mogą one dać Ci chwilowy wzrost liczby followersów. Ale tych ludzi nie interesuje to, co czyni Ciebie i Twoje treści wyjątkowymi. Nie pomogą Ci zbudować sensownej, zaangażowanej publiczności na Instagramie.
Zamiast tego skup się na użyciu wysoce ukierunkowanych hashtagów specyficznych dla twojego zdjęcia, produktu lub firmy, jak stylistka Dee Campling robi w tym ujęciu #wfh.
Tag your location
Jeśli lokalizacja Twojego postu lub Story jest jasna, warto dodać tag lokalizacji. To kolejny łatwy sposób, aby ludzie znaleźli Twoje treści na Instagramie.
Jeśli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, oznacz ją i zachęć klientów do tego samego. Użytkownicy mogą następnie kliknąć na tę lokalizację i zobaczyć wszystkie zdjęcia i Stories zamieszczone z Twojego sklepu, restauracji lub biura.
Na przykład, oto co otrzymasz, gdy wyszukasz lokalizację Van Wonderen Stroopwafels w Amsterdamie:
Source: Instagram
Jeśli piszesz post z konferencji lub wydarzenia, dodanie swojej lokalizacji może pomóc Ci w nawiązaniu kontaktu z innymi uczestnikami. Dzięki temu Twoje konto zostanie wyeksponowane na bardzo istotną grupę nowych potencjalnych followersów z Instagrama.
Tag relevant users
Łatwo jest oznaczyć użytkowników Instagrama występujących na Twoich zdjęciach. Wystarczy użyć @-mention w podpisie lub funkcji tagowania Instagrama w obrębie postu.
Użytkownicy są powiadamiani o tym, że zostali otagowani, więc tagi zachęcają ich do zaangażowania się i udostępnienia postu. Twój post pojawi się również w zakładce Tagged na ich profilu na Instagramie.
Możesz również oznaczać użytkowników w swoich Instagram Stories. Następnie mogą opublikować udostępnione treści w swoim własnym Story za pomocą kilku stuknięć. Jeśli to zrobią, ich widzowie będą mogli kliknąć na Twoje konto.
Bądź jednak ostrożny. Oznaczanie kogoś tylko po to, by zwrócić na siebie uwagę, nie jest najlepszym pomysłem. Zamiast tego oznaczaj tylko użytkowników widocznych na zdjęciu lub związanych z treścią Twojego postu.
Niektórzy potencjalnie odpowiedni użytkownicy do oznaczenia mogą obejmować:
- Customers
- Suppliers
- Other relevant businesses
- Colleagues or employees
- Ktoś, kto nauczył Cię jakiejś umiejętności lub powiedział Ci o czymś, czym dzielisz się w poście
- Każdy, kto pojawi się na zdjęciu
Zachęcaj innych do oznaczania Ciebie
Innym sposobem na przedstawienie swojego konta na Instagramie nowej publiczności jest poproszenie innych użytkowników Instagrama o oznaczenie Cię. Kiedy oznaczają Cię w poście, ich publiczność widzi Twój uchwyt i może na niego kliknąć, jeśli chce dowiedzieć się więcej.
Twoje bio to świetne miejsce, aby poprosić ludzi o oznaczenie Cię na Instagramie.
Na przykład Visit the USA prosi Instagramowiczów o oznaczenie ich w celu uzyskania szansy na pojawienie się na ich koncie.
Source: @visittheusa on Instagram
Cross-promuj swoje konto na Instagramie w innych sieciach
Jeśli chcesz zdobyć followersów na Instagramie za darmo, musisz sprawić, by ludzie łatwo cię znaleźli.
Twój profil na Instagramie powinien być łatwy do odkrycia. Jeśli zbudowałeś już swój ślad na innej sieci społecznościowej, daj tym fanom znać o swoim koncie na Instagramie.
Udostępnij link do swojego profilu na Instagramie i daj swoim obecnym zwolennikom społecznościowym powód do sprawdzenia go (np. ekskluzywny dla Instagrama kod kuponu, wydarzenie lub konkurs)
Kiedy BlogHer gościł Jameelę Jamil na Instagram Live, upewnili się, że promują go również na swojej stronie na Facebooku.
Jeśli dopiero zakładasz swoje konto na Instagramie, upewnij się, że zamieścisz jakieś treści, zanim wypromujesz konto w innym miejscu. Celuj w minimum 12 postów.
Możesz również podkreślić niektóre ze swoich najlepszych postów z Instagrama na innych swoich kanałach społecznościowych. Rozważ boosting tych postów za pomocą płatnej reklamy, aby twoi inni społeczni zwolennicy mogli cię znaleźć i śledzić na Instagramie.
Osadź posty z Instagrama na swoim blogu
Widzieliście już na tym blogu kilka osadzonych postów z Instagrama. Te klikalne posty pozwalają użytkownikom kierować się bezpośrednio do odpowiedniego postu lub profilu na Instagramie.
Osadzanie własnych postów z Instagrama na blogu to łatwy sposób na udostępnianie treści i kierowanie ruchu na swój profil. Każdy nowy odwiedzający Twój profil na Instagramie to potencjalny nowy follower.
Na przykład powiedzmy, że Hootsuite chciał ogłosić metamorfozę naszej maskotki. Pewnie, moglibyśmy podzielić się kilkoma zdjęciami nowego wyglądu Owly’ego.
Ale możemy też osadzić post na Instagramie, jak ten:
Za każdym razem, gdy udostępniasz na swoim blogu treści wizualne, takie jak zdjęcia, wykresy czy infografiki, istnieje możliwość osadzenia zamiast nich postu na Instagramie.
Udostępnij swoje konto na Instagramie w innych komunikatach
Myśl poza swoimi kanałami społecznościowymi podczas udostępniania swojego konta na Instagramie.
Możesz umieścić link do swojego konta na Instagramie na swojej stronie internetowej, w podpisie mailowym oraz w newsletterach internetowych. Link też nie musi być duży. Możesz użyć małej ikony Instagrama.
Jeśli promujesz nowe konto na Instagramie, szybki e-mail blast to świetny sposób na szybkie zdobycie darmowych Instagram followers.
Nie zapominaj też o swoich materiałach offline. Możesz zamieścić swój Instagramowy uchwyt na podstawkach, plakatach, listach przewozowych, wizytówkach czy opakowaniach. To prosty sposób, aby napędzić więcej darmowych Instagram followersów na swoje konto.
Use Instagram QR codes
Kod QR Twojego Instagrama to możliwy do zeskanowania kod, który pozwala innym użytkownikom Instagrama na natychmiastowe śledzenie Ciebie. To kolejny prosty sposób na promowanie swojego konta na materiałach fizycznych, takich jak listy przewozowe, oznakowania i opakowania produktów.
Twój kod QR to także świetny sposób na zdobycie nowych zwolenników w czasie rzeczywistym podczas imprez networkingowych i konferencji. Ludzie, z którymi łączysz się osobiście, mogą zeskanować Twój kod, aby śledzić Cię bez konieczności wpisywania Twojego uchwytu. Wydrukuj go i schowaj do swojego identyfikatora, aby mieć do niego łatwy dostęp.
Znajdź swój kod QR na Instagramie, dotykając ikony trzech linii w prawym górnym rogu Twojego profilu na Instagramie i wybierając QR Code .
Try to get featured
Konta funkcyjne to konta na Instagramie, które kurują i ponownie udostępniają treści w oparciu o hashtag lub tagowanie. Niektóre z tych kont mają ogromne grono zwolenników. Jeśli podzielą się jednym z Twoich postów (wraz z Twoim uchwytem), mogą wysłać nowy strumień Instagramowych followersów w Twoją stronę.
Na Instagramie jest konto fabularne dla prawie każdej niszy i zainteresowania, więc zacznijcie odkrywać.
Na przykład w @damngoodstitch pojawiają się posty dotyczące haftu. Konto ma ponad 180 tysięcy followersów.
Celuj w stronę Explore
Strona Explore jest tym, co widzisz po kliknięciu w ikonę lupy na dole aplikacji Instagram. Według samego Instagrama jest to miejsce, w którym „możesz znaleźć zdjęcia i filmy, które mogą Ci się spodobać z kont, których jeszcze nie śledzisz.”
Połowa kont na Instagramie odwiedza Explore co miesiąc. To ogromna szansa dla marek chcących zwiększyć swoją widownię.
Trafienie do zakładki Explore nie jest łatwe. Na szczęście mamy cały artykuł poświęcony pomocy w osiągnięciu tego celu.
Możesz również zapłacić za wejście do kanału Explore, wybierając Explore jako miejsce umieszczenia reklamy.
Source: Instagram
Follow relevant accounts
Powinieneś oznaczać ludzi w poście na Instagramie tylko wtedy, gdy treść jest dla nich bezpośrednio istotna. Ale możesz śledzić każdego, kogo lubisz. A kiedy śledzisz jakiegoś użytkownika na Instagramie, jest duża szansa, że sprawdzi on Twój feed i rozważy śledzenie Cię z powrotem.
Słuchanie społecznościowe jest świetne do wyszukiwania konwersacji i wpływowych użytkowników (a.k.a. influencerów) do śledzenia.
Sekcja „Sugestie dla Ciebie” na Instagramie jest również przydatnym źródłem do znalezienia odpowiednich kont do śledzenia. Te sugestie pojawiają się w Twoim feedzie na Instagramie pomiędzy postami, w przerwach pomiędzy Stories lub po prawej stronie ekranu na komputerze.
Pamiętaj tylko, aby nie śledzić zbyt szybko zbyt wielu innych kont. Twój follower ratio, czyli liczba osób, które Cię śledzą w porównaniu z tym, ile Ty śledzisz, jest ważny dla wiarygodności.
I nie podążaj za ludźmi tylko po to, by zwrócić ich uwagę, tylko po to, by odrzucić ich po tym, jak podążą za tobą. Jest to rodzaj ruchu szarpanego i zaszkodzi twojej reputacji na Instagramie.
Engage with existing communities
Jak wszystkie sieci mediów społecznościowych, Instagram to zbudowane w nim społeczności. Więc upewnij się, że uczestniczysz w tych przestrzeniach.
Zaangażuj się poprzez polubienie, skomentowanie i udostępnienie treści od innych wiarygodnych użytkowników w Twojej społeczności. Unikaj generycznych komentarzy (jak „Awesome post!”), które wyglądają jak pochodzące od botów.
Angażowanie się w inne posty pomaga przyciągnąć uwagę (i potencjalnych nowych zwolenników) na dwa sposoby:
- Ludzie dostają powiadomienia, gdy lubisz i komentujesz ich posty. Mogą sprawdzić Twój profil, aby odwdzięczyć się tym samym.
- Jeśli inni uznają Twoje komentarze za przemyślane lub intrygujące, mogą sprawdzić Twój profil.
Współpracuj z influencerami w swojej niszy
Oto ważna statystyka dla każdego, kto myśli o tym, jak zdobyć więcej zwolenników na Instagramie: 60% konsumentów twierdzi, że poszłoby za marką na Instagramie po zobaczeniu jej promowanej przez influencera, któremu ufają.
Jeśli nie współpracujesz teraz z influencerami, to zdecydowanie powinieneś to rozważyć. Na szczęście mamy dla Ciebie cały poradnik o influencer marketingu.
Collaborate with other brands
Nie bój się dotrzeć do innych marek, aby sprawdzić, czy istnieje sposób, w jaki możecie współpracować na Instagramie. Właściwy rodzaj współpracy może pomóc wszystkim zaangażowanym w nią osobom zdobyć więcej followersów na Instagramie.
Pomyśl o firmach, z którymi już współpracujesz w inny sposób. Być może jesteś połączony w lokalnym stowarzyszeniu poprawy biznesu lub obszarze handlowym. Jak moglibyście współpracować na Instagramie?
Jedną z popularnych opcji jest zorganizowanie konkursu z udziałem produktów z wielu firm, jak Rocky Mountain Soap Company zrobił z Annika Mang z @borntobeadventurous.
Spróbuj współpracy na Instagram Live
Wideo na żywo wciąż zyskuje na popularności, a Instagram to świetne miejsce, by wykorzystać ten trend. Użytkownicy są powiadamiani, gdy śledzone przez nich konto zaczyna nadawać na żywo, więc wideo na żywo naprawdę przyciąga uwagę.
Aby Twoje wideo na żywo znalazło się przed nową publicznością, użyj opcji „Idź na żywo z przyjacielem”, aby współorganizować wideo na żywo z kimś innym z Twojej branży. Poproś drugą osobę, aby poprowadziła wideo Live, a następnie zaprosiła Cię jako gościa. Wasza dwójka pojawi się na podzielonym ekranie, przedstawiając cię wszystkim swoim wyznawcom.
Na przykład e, Design Emergency prowadzi cotygodniowy Instagram Live, aby przeprowadzić wywiad z kluczowymi postaciami w świecie projektowania.
Podobnie, seria Wine Spectator’s Straight Talk zawiera wywiady z osobami z branży.
Use interactivity features in Stories
Instagram Stories oferuje mnóstwo interaktywnych funkcji angażujących użytkowników, takich jak naklejki z ankietami, pytaniami i czatem. Te naklejki to prosty, mało wymagający sposób, aby Twoi odbiorcy zaangażowali się w Twoje treści.
Naklejki sondujące zwiększyły trzysekundowe odsłony wideo w 90% kampanii beta Instagrama dla tej funkcji.
Source: Instagram
Jeśli użytkownicy trafią na Twoje Story z hashtagu lub strony z lokalizacją, mogą od razu się zaangażować. To świetny sposób, aby sprawić, że będą chcieli dowiedzieć się więcej o Twojej marce, dając Ci follow.
Pin your best comments
Jedną z mało znanych funkcji Instagrama jest możliwość przypięcia do trzech komentarzy do każdego postu.
Dziś wszędzie wprowadzamy przypięte komentarze. 📌
Oznacza to, że możesz przypiąć kilka komentarzy do góry swojego postu w feedzie i lepiej zarządzać rozmową. pic.twitter.com/iPCMJVLxMh
– Instagram (@instagram) 7 lipca 2020
Istnieje kilka sposobów, w jakie możesz wykorzystać tę funkcję jako część swojego planu zdobycia większej liczby followersów na Instagramie.
- Użyj przypiętych komentarzy, aby rozszerzyć swój podpis poza 2200 znaków, kontynuując historię w komentarzach. Pozwala to na bardziej szczegółowe i dogłębne opowiadanie historii, co może być odpowiednie dla niektórych kont.
- Przypinaj ulubione komentarze innych użytkowników, zwłaszcza jeśli wywołują one duże zaangażowanie.
Ta funkcja może pomóc Ci zarządzać rozmową na temat Twoich postów i stworzyć więcej możliwości zaangażowania.
Step 5. Keep learning
Create an AR filter
Filtry AR dla Instagram Stories to efekty fotograficzne, których Instagramerzy mogą używać do modyfikowania zdjęć wykonanych przez przednie i tylne aparaty telefonów komórkowych.
Te słupki z uszami szczeniaka? Te są robione za pomocą filtra AR (Augmented Reality). Te posty „którym [warzywem/pizzą/emoji/etc.] jesteś?”? Yup, ci też używają filtrów AR
Każdy użytkownik Instagrama może teraz stworzyć filtr AR. Filtry, które tworzysz, żyją we własnej sekcji Twojego profilu na Instagramie.
Source: @paigepiskin on Instagram
Jeśli Twój filtr nie jest promocyjny lub markowy, pojawi się również w galerii efektów Instagram Stories, gdzie może go znaleźć każdy Instagrammer.
Jak stworzenie filtra AR pomaga zdobyć więcej followersów na Instagramie? Nazwa Twojego konta pojawia się w lewym górnym rogu za każdym razem, gdy ktoś używa Twojego filtra AR. Jest klikalny i może napędzić więcej nowych gości do twojego profilu.
Source: @gucci on Instagram
Run contests
Konkursy na Instagramie to świetny sposób, aby pomóc Ci zdobyć więcej zwolenników. Upewnij się tylko, że Twój proces wejścia obejmuje prośbę ludzi o śledzenie Cię i skomentowanie jednego z Twoich zdjęć poprzez oznaczenie znajomego.
Oznaczeni znajomi również zobaczą Twój post i mogą zdecydować się na śledzenie Twojego konta.
Zachęcanie do tworzenia treści generowanych przez użytkowników w ramach konkursu może również pomóc w dotarciu do większej liczby osób. Ludzie dowiedzą się o Twoim profilu z postów, które tworzą ich znajomi. Jest to skuteczny sposób na zbudowanie zaufania z nowymi zwolennikami i zdobycie większej ilości oczek na swojej stronie.
Consider advertising on Instagram
Ok, to nie jest do końca sposób na zdobycie darmowych followersów na Instagramie. Ale reklamy Instagram może być potężny sposób, aby osiągnąć nowych zwolenników szybko przez uzyskanie treści przed ludźmi, którzy w przeciwnym razie nie zobaczyć go.
I w przeciwieństwie do kupowania zwolenników, korzystanie z reklam na Instagramie jest całkowicie uzasadnionym i skutecznym sposobem na szybkie zdobycie większej liczby zwolenników Instagrama przy niewielkiej inwestycji.
Targetuj swoich odbiorców według lokalizacji, demografii, a nawet kluczowych zachowań i zainteresowań. Możesz również stworzyć lookalike audience na podstawie osób, które już wchodzą w interakcje z Twoją firmą.
Oprócz feedu, możesz reklamować się w Instagram Stories i feedzie Explore. Aby poznać wszystkie szczegóły dotyczące tworzenia i zamieszczania kampanii reklamowej na Instagramie, sprawdź nasz szczegółowy przewodnik po reklamach na Instagramie.
Ucz się z Instagram Insights
Narzędzia analityczne Instagrama dadzą Ci dane o wrażeniach dla każdego postu, wraz z zasięgiem, zaangażowaniem, najlepszymi postami i nie tylko. Możesz również znaleźć informacje demograficzne o swoich zwolennikach, w tym płeć, wiek i lokalizację.
Regularne przeglądanie tych danych może pomóc Ci zidentyfikować obszary, w których możesz dostosować swoją strategię, aby pomóc Ci zdobyć więcej followersów na Instagramie.< >
Zwracaj uwagę na to, o jakiej porze dnia Twoi followersi korzystają z Instagrama, dzięki czemu możesz publikować posty wtedy, gdy ludzie najprawdopodobniej zobaczą i zaangażują się w Twoje treści. Kujony danych, które chcą iść głębiej może rozważyć narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, takie jak Hootsuite. Te narzędzia mogą pokazać Ci najlepsze czasy na post w oparciu o wrażenia, zaangażowanie i ruch. Podadzą Ci również kilka innych pomocnych wskaźników wydajności, takich jak wskaźnik wzrostu liczby followersów.
Zdobądź więcej followersów na Instagramie za pomocą Hootsuite. Zaplanuj treści w najbardziej optymalnym czasie, usprawnij zaangażowanie, śledź swoją wydajność i wiele więcej – wszystko z jednego, łatwego w użyciu pulpitu nawigacyjnego. Wypróbuj go za darmo.
Get Started
Łatwe tworzenie, analizowanie i planowanie postów, Stories i Reels na Instagramie dzięki Hootsuite. Oszczędzaj czas i osiągaj wyniki.