Jak działa algorytm Twittera
Czym jest algorytm Twittera?
W swojej istocie algorytm Twittera jest zbudowany na personalizacji. Podstawowa zasada personalizacji Twittera znajduje się w feedzie domowym. Zawiera on tweety z kont, które śledzą, a także rekomendacje innych treści, które Twitter przewiduje, że im się spodobają. Silnik przewidywania treści Twittera wykorzystuje zachowanie użytkowników na platformie jako amunicję.
To sprowadza się do:
- kont, które śledzisz
- lokalizacji urządzenia
- ram czasowych postów
- zaangażowania w tweeta.
Obecnie algorytm napędzający oś czasu Twittera można podzielić na trzy główne sekcje: tweety rankingowe, sekcję „na wypadek, gdybyś to przegapił” oraz tweety w odwrotnej kolejności chronologicznej.
Tweety rankingowe pojawiają się na górze osi czasu. To tutaj Twitter wyświetla odpowiednie tweety, które określił jako istotne, na podstawie powyższych kryteriów. Ranked tweets mogą zawierać treści z kont, z którymi Twoi zwolennicy wchodzą w interakcje, nawet jeśli nie śledzisz ich ani nie wchodzisz z nimi w interakcje. Te tweety mogą być również uwzględnione w sekcji rankingowej osi czasu, jeśli zostały polubione lub odpowiedziały na nie konta, które śledzisz.
Sekcja „na wypadek, gdyby zostało to przeoczone” zawiera wcześniejsze tweety od użytkowników, z którymi jesteś regularnie połączony.
Te tweety pojawiają się, gdy pominiesz pierwszy zbiór rankingowych tweetów.
Tweety w odwrotnej kolejności chronologicznej zawierają najnowsze tweety od kont, które śledzisz. Tweety z większym zaangażowaniem znajdują się na górze listy, podczas gdy te, które otrzymują mniej zaangażowania, spadają na dół.
Algorytm Twittera, podobnie jak wszystkie algorytmy mediów społecznościowych, wykorzystuje uczenie maszynowe, aby się utrzymać. Twitter nie może być pewny wyniku działania algorytmu, który ciągle się zmienia. Istnieją jednak pewne stałe czynniki, które pomagają określić jakość tweetów.