Jak rozwijać się na Twitchu jako YouTuber
Jeśli YouTube jest Twoim głównym miejscem do publikowania gier lub innych treści, powinieneś transmitować na żywo Skurcz? A może publikowanie na obu platformach jest zbyt trudne do udźwignięcia?
Jak większość rzeczy w życiu, odpowiedź jest różna i zależy od osoby. Twoje indywidualne cele powinny kierować decyzją bardziej niż cokolwiek innego, więc zadaj sobie dwa pytania, aby złagodzić dylemat:
- Ile czasu mogę poświęcić na transmisje na żywo lub tworzenie filmów tygodniowo?
- Która byłaby moją główną platformą, YouTube czy Twitch?
Podczas czytania tego przewodnika pamiętaj o tych pytaniach. Bez względu na to, jakie są Twoje odpowiedzi, podkreślimy różnice między każdą platformą i sposoby ich wykorzystania na swoją korzyść.
Twitch kontra YouTube: czym się różnią dla twórców
W porównaniu z YouTube, rozwój na Twitchu jest zupełnie inny. Każdy pełnoetatowy streamer Twitcha powie ci, że utrzymanie cyfrowej oglądalności na żywo zajmuje kilka godzin tygodniowo. Aby podwójne platformy działały, większość twórców musi znaleźć równowagę między transmisją strumieniową na Twitchu a tworzeniem filmów na YouTube. Jedna staje się platformą podstawową, a druga drugorzędną.
Aby zrozumieć, dlaczego tak się dzieje i jak sobie z tym poradzić, obejrzyj nasz najnowszy film o tym, jak rozwijać kanał Twitch:
W vidIQ YouTube jest naszą podstawową platformą. Dzielimy się wskazówkami, jak pomóc twórcom zarabiać więcej na swoich treściach, i co tydzień publikujemy wiele filmów. Ale nasz kanał na Twitchu? To dla nas drugorzędna platforma i używamy jej tylko do interakcji ze społecznością vidIQ. Prowadzimy pytania i odpowiedzi, odpowiadamy na wiadomości z transmisji na żywo i gramy w zabawne gry, takie jak Fall Guys i Spelunky.
Dla nas kluczem do podwójnej platformy jest udostępnianie unikalnych treści. Jeśli możesz zrobić to samo, dodanie Twitcha do swojej strategii YouTube nie powinno stanowić problemu.
Czy powinieneś transmitować na Twitchu jako YouTuber?
Najlepsi twórcy szukają sposobów na zwiększenie zasięgu. Niezależnie od tego, czy zdecydują się zbudować wpływ na Twitterze, Instagramie, Discordzie, czy na wszystkich trzech, kontakt z nowymi odbiorcami utrzymuje ich markę przy życiu.
To samo możesz zrobić na Twitchu i tak jak w przypadku każdej innej platformy, plan rozwoju w tej przestrzeni jest wyjątkowy.
Na przykład film z YouTube może wyświetlać się na całej platformie przez długi czas. Może znajdować się na listach odtwarzania, pojawiać się jako sugerowane treści lub pojawiać się w wynikach wyszukiwania YouTube. Ale na Twitchu twoje treści nie pojawiają się na stronie głównej, chyba że prowadzisz transmisję na żywo, jak pokazano poniżej:
Niewiele osób szuka treści wideo na Twitchu, więc jeśli YouTube jest Twoim głównym celem, warto mieć na uwadze aspekt „na żywo” Twitcha.
Ale nawet z tymi barierami Twitch jest świetną platformą dla YouTuberów, którzy chcą urozmaicić swoje treści. Trudno to zrobić w YouTube, ponieważ aby rozwijać swój kanał, musisz znaleźć niszę i się jej trzymać – zwłaszcza jako mniejszy twórca.
Jako przykład spójrz na Kroniki jedzenia Sama. Ten kanał kulinarny koncentruje się na przepisach z Jamajki, a ta nisza pomaga YouTube polecać ich filmy podobnie myślącym widzom. Na poniższym zrzucie ekranu zauważ, że filmy i miniatury Sama reprezentują jeden, konkretny temat.
Gdyby Sam publikował obszerne tematy, takie jak przypadkowe vlogi i przepisy kulinarne z każdego kraju, YouTube miałby trudności z konsekwentnym dopasowywaniem tych filmów do potencjalnych widzów.
Jeśli jednak Sam chciałby transmitować o tych rzeczach na Twitchu, byłoby w porządku. Platforma ma dom dla takich treści, a część jej odbiorców może cieszyć się różnorodnością.
Kanały o grach na YouTube to kolejny przykład. Tacy twórcy zwykle lubią kilka gier, ale ostatecznie grają tylko w jedną, by zdobyć silną niszę w YouTube. Jako dodatkowa platforma, Twitch jest dobrą opcją do grania w wiele gier i czatowania z widzami.
Tworzenie treści na wielu platformach nie jest dla wszystkich
Jako twórca wideo czasami lepiej jest zachować prostotę. Podwójna platforma nie jest łatwa, a codzienne obowiązki mogą zniweczyć Twoje cele związane z treścią.
Jeśli jesteś studentem lub pracownikiem pełnoetatowym, utrzymanie obecności zarówno na YouTube, jak i na Twitchu będzie trudne. Jest to jeszcze trudniejsze, jeśli jesteś nowy w YouTube, ponieważ większość czasu będziesz spędzać na budowaniu grona odbiorców. Z tego powodu twoje transmisje na Twitchu będą krótsze i nieco rzadkie.
Oznacza to również, że Twoimi stałymi odbiorcami na Twitchu będą widzowie z Twojego kanału YouTube. Aby zdobyć tych fanów, musisz skupić się na YouTube.
Decyzja nie jest łatwa, ale jeśli zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami, podwójna platforma na Twitchu i YouTube może Ci się przydać:
- Nie możesz się doczekać publikowania treści spoza swojej niszy w YouTube.
- Transmisje na Twitchu wyglądają zabawnie i chcesz nawiązać kontakt z widzami za pośrednictwem tego medium.
- Masz czas na okazjonalne, ale stałe transmisje na żywo, a jednocześnie nadal publikujesz w YouTube.
Tak długo, jak chcesz wnosić świeże treści do Twitcha, masz przyzwoitą szansę na rozwój swojego kanału. Ale jeśli nie jest to teraz możliwe, nie martw się. Możesz powoli przechodzić na nowe, gdy pozwala na to życie, a Twitch będzie nadal dostępny, kiedy będziesz go potrzebować.
Jeśli potrzebujesz czegoś do zrobienia podczas oczekiwania, dołącz do Twitcha i zapoznaj się z jego społecznością streamerów. Mamy dużo zabawy na naszym kanale, więc Dołącz do nas aby zobaczyć, jak platforma działa w czasie rzeczywistym!