Jak wybrać między kontem biznesowym a osobistym TikTok
Podczas tworzenia konta TikTok do wyboru są dwa rodzaje — konto osobiste lub konto firmowe.
Konta osobiste są przeznaczone dla osób, które chcą używać TikTok do tworzenia sieci społecznościowych, udostępniania i spędzania czasu z przyjaciółmi. Natomiast konta firmowe są przeznaczone do celów marketingowych. Firma utworzy konto firmowe TikTok, aby zwiększać świadomość marki, reklamować swoje usługi i nie tylko.
Kto powinien korzystać z konta firmowego TikTok?
Konta firmowe to doskonała opcja dla:
- Każdy, kto chce promować firmę, produkt lub usługę — nawet indywidualni twórcy treści z linią produktów.
- Firmy, które chcą zabawiać swoich klientów i promować zaangażowanie.
- Firmy, które chcą korzystać z narzędzi komercyjnych na TikTok, takich jak Business Creative Hub.
Funkcje konta biznesowego TikTok
Kiedy tworzysz konto firmowe na TikTokubędziesz mieć dostęp do sześciu przydatnych funkcji:
- Dostęp do komercyjnej biblioteki muzycznej (CML).: zbiór piosenek i dźwięków, których możesz używać w swoich filmach bez płacenia opłat za copyrights. Te utwory są wstępnie dopuszczone do użytku komercyjnego w TikTok, a konta firmowe mogą wykorzystywać je do treści organicznych lub markowych.
- Harmonogram postów: Zaplanuj posty z maksymalnie 10-dniowym wyprzedzeniem.
- Link do strony biznesowej: Wyświetl link do Twojej firmy na swoim profilu TikTok.
- Firmowy adres e-mail: Wyświetl swój firmowy adres e-mail w swoim profilu TikTok.
- Ekskluzywna strona analityczna: zobacz dane odzwierciedlające rozwój konta, przeglądaj dane demograficzne odbiorców i nie tylko.
- Biznesowe centrum kreatywne: Specjalna sekcja w aplikacji TikTok, która pokazuje wskazówki dotyczące tworzenia treści i popularne treści biznesowe.
Uwaga: Konta firmowe nie mają dostępu do Ogólnej Biblioteki Muzycznej (GML) TikTok. Muzyka w tej kolekcji służy wyłącznie do rozrywki osobistej, dlatego tylko konta osobiste mogą używać utworów z GML.
Oznacza to również, że konta firmowe nie mogą duet Or szew z filmami zawierającymi muzykę z GML. Jeśli więc chcesz tworzyć treści, remiksując to, co już istnieje lub współpracując, konto firmowe nie będzie pomocne. Będziesz mógł tworzyć duety/zszywać tylko z kontami korzystającymi z muzyki z CML.
Kto powinien korzystać z osobistego konta TikTok?
Większość osób korzystających z TikTok — osoby publiczne, zwykli użytkownicy, twórcy treści — korzysta z konta osobistego do swoich treści wideo. Zwykle nie sprzedają produktu, nie reprezentują firmy ani nie chcą zwiększać świadomości marki.
Powinieneś założyć konto osobiste, jeśli chcesz:
- Oglądaj filmy na TikTok i wchodź w interakcje z twórcami.
- Twórz filmy na TikTok dla przyjaciół, rodziny i szerszej publiczności.
- Zbuduj społeczność lojalnych obserwujących.
- Zarabiaj na swoim koncie TikTok za pośrednictwem Funduszu dla twórców, Napiwków, Prezentów na żywo itp. (Wiele z tych funkcji nie jest dostępnych na kontach firmowych).
- Skorzystaj z zaawansowanych narzędzi, aby dowiedzieć się, kim są Twoi widzowie i co do nich przemawia.
Funkcje konta osobistego TikTok
Konto osobiste ma pewne funkcje, których nie ma konto firmowe. Niektóre z tych korzyści obejmują:
- Ogólny dostęp do biblioteki muzycznej: Zbiór piosenek i dźwięków, które nie zostały objęte licencją do użytku komercyjnego, dzięki czemu są dostępne dla zwykłych użytkowników.
- Używaj zwykłych dźwięków i komercyjnych dźwięków: Użytkownicy posiadający konto osobiste mogą add każdy Dźwięk TikTok do ich treści. Z kolei konta firmowe mogą używać tylko dźwięków komercyjnych.
- Ustaw swoje konto jako prywatne: Zezwalaj tylko zatwierdzonym użytkownikom na oglądanie Twoich filmów lub obserwowanie Ciebie.
- Następny twórca TikTok: Ten program ma na celu pomóc twórcom TikTok zarabiać na swoich kontach, jednocześnie budując społeczność obserwujących.
- TikTok Creator Marketplace: miejsce, w którym marki i twórcy łączą się, tworząc płatne kampanie.
- TikTok Creator Fund: fundusz o wartości 200 mln USD, który płaci utalentowanym twórcom za ich ciężką pracę i innowacyjne treści.
- Prezenty wideo: zbieraj „Diamenty” od widzów, które można wymienić na gotówkę.
- Prezenty na żywo: zbieraj „Diamenty” od widzów, które można wymienić na gotówkę, ale tylko podczas transmisji na żywo.
- Napiwki: Zbieraj napiwki pieniężne bezpośrednio przez swój profil TikTok.
- Zaawansowane narzędzia twórcy: określ typ treści, który lubią Twoi odbiorcy, i sprawdź dane, które to potwierdzą.
Jak przełączyć się na firmowe lub osobiste konto TikTok
Jeśli wybierzesz niewłaściwe konto TikTok, nie martw się. W każdej chwili możesz przełączyć się z jednego na drugi.
Oto jak dokonać zmiany:
1. Otwórz aplikację TikTok i stuknij Profile In the lower right corner.
2. Stuknij ikona menu w prawym górnym rogu.
3. Stuknij Settings and privacy At the bottom of the screen.
4. Stuknij Zarządzać kontem.
5. Stuknij Przejdź na konto firmowe Or Przejdź do konta osobistego.
Postępuj zgodnie z dodatkowymi instrukcjami, które się pojawią, jeśli takie istnieją.
TikTok to zaleca nie rób przełączać się między kontami firmowymi i osobistymi. Jeśli chcesz tworzyć oba rodzaje treści, rozważ utworzenie dwóch kont: jednego osobistego i jednego biznesowego.
Który typ konta wybrać?
Najlepsze konto TikTok dla Ciebie zależy od tego, jak planujesz korzystać z platformy. Na przykład, jeśli masz już firmę i chcesz używać TikTok do promowania tej firmy, konto firmowe jest prawdopodobnie najlepsze. Umożliwi to dalsze budowanie istniejącej marki, zapewni dostęp do licencjonowanych dźwięków komercyjnych i zapewni najlepsze narzędzia do samodzielnego promowania się.
Łatwo jest pomyśleć: „Tworzę biznes, więc potrzebuję konta firmowego”. Ale biorąc pod uwagę strukturę tych kont, przedsiębiorca indywidualny lub osoba fizyczna może potrzebować konta osobistego, dopóki nie będzie mieć certyfikowanej firmy. W ten sposób nadal mają dostęp do narzędzi monetyzacji TikTok, zaawansowanych narzędzi dla twórców i możliwości duetu z większą liczbą twórców.
Ponadto warto mieć konto osobiste, jeśli szukasz ofert związanych z marką. Konto osobiste daje dostęp do TikTok Creator Marketplace (w ramach programu Creator Next), gdzie marki i twórcy mogą się nawzajem odnaleźć i rozpocząć tworzenie kampanii.
Teraz, gdy wiesz, które konto utworzyć, dowiedz się, jak znaleźć popularne dźwięki TikTok dla swoich treści.