Jak wyłączyć kanały algorytmiczne na Twitterze, Instagramie i Facebooku
Sieci społecznościowe oferują strumień aktualizacji od rodziny i przyjaciół lub osób, które obserwujesz. Ale kanał, który widzisz domyślnie, nie jest chronologiczny. Zamiast tego sieci społecznościowe próbują dowiedzieć się, co chcesz zobaczyć jako pierwsze, i zamiast tego pokazują to.
Jednak algorytmiczne kanały oznaczają, że przegapisz niektóre aktualizacje, które możesz chcieć zobaczyć. Dlatego powinieneś wyłączyć je algorytmiczne i zamiast tego włączyć chronologiczne kanały. W tym artykule pokażemy, jak to zrobić na Twitterze, Instagramie i Facebooku.
Czym są kanały algorytmiczne?
Dzięki kanałom algorytmicznym algorytmy sieci społecznościowych przewidują, co powinieneś czytać. Zamiast pokazywać wszystkie nowe posty w porządku chronologicznym, zobaczysz to, co według sieci społecznościowej chcesz zobaczyć.
Aby to osiągnąć, platformy mediów społecznościowych pobierają dane z postów, z którymi wchodziłeś w interakcję w przeszłości, postów, które obecnie zyskują na popularności, oraz postów sponsorowanych. Tak robi algorytm.
Ilość szczegółów, które platformy mediów społecznościowych mogą wyciągnąć, jest ogromna, badają nawet, jak długo patrzysz na określone posty!
Pokazując Ci te posty, każda platforma mediów społecznościowych stara się, abyś został na niej na dłużej. Im dłużej pozostajesz na platformie, tym więcej reklam może Ci pokazać i tym więcej pieniędzy może zarobić. To dość prosty model biznesowy.
Należy zauważyć, że firmy zajmujące się mediami społecznościowymi nie kontrolują ściśle tego, jakie treści widzisz. Algorytm każdej platformy został zaprojektowany tak, aby wyświetlać odpowiednie treści i zarabiać na platformie. Możesz także skorzystać z algorytmu, np. na Instagramie.
Algorytm będzie ewoluował sam i wybierze, jakie posty mają Ci się wyświetlać, bez żadnego ludzkiego nadzoru — nikt w żadnej firmie zajmującej się mediami społecznościowymi nie wybiera, kto co widzi. Podczas gdy platforma tworzy algorytm i wyznacza mu cel, nie może wybrać treści.
Zalety algorytmicznych kanałów
Za tymi algorytmicznymi harmonogramami kryją się dobre intencje, oprócz dobrego biznesu dla platformy mediów społecznościowych. Kanały algorytmiczne próbują pokazać Ci więcej tego, co według ich przewidywań Ci się spodoba, i często całkiem dobrze sobie z tym radzą. Możesz odkryć nowe treści, których inaczej byś nie widział.
Instagram szacuje, że użytkownicy tracą około 70 procent swojego kanału, co jest szczególnie bolesne dla tych, którzy próbują zmaksymalizować swoją ekspozycję na Instagramie. Warto więc zmienić kolejność kanału, aby umieścić rzeczy, które Ci się spodobają, na górze.
Może to być szczególnie przydatne, aby nadrobić zaległości w ważnych wydarzeniach lub postach z ulubionych kont, gdy nie logowałeś się przez jakiś czas.
Kanały algorytmiczne nie spowodują, że przegapisz jakąkolwiek treść. Zarówno Twitter, jak i Instagram wyjaśniły, że algorytm wpływa tylko na kolejność postów – nie ukrywa ani nie usuwa żadnych treści. Tak więc, podczas gdy posty uznane za interesujące będą wyświetlane u góry, jeśli będziesz przewijać dalej, nadal będziesz widzieć każdy nowy post od ostatniego użycia aplikacji.
Wady kanałów algorytmicznych
Największą wadą algorytmicznych kanałów jest to, że możesz przeglądać nieistotne treści. Niezbyt aktualne posty mogą pojawić się w kanale algorytmicznym, więc mogą nie być już istotne. Na przykład wczorajsza wiadomość mogła być bardzo popularna w mediach społecznościowych, więc pojawia się w kanale, ale nie jest już aktualna.
Jesteś także zależny od inteligencji algorytmu. Chociaż algorytmy często potrafią całkiem dobrze przewidzieć, jakie posty Ci się spodobają, nie zawsze wszystko działa dobrze.
Ponadto musisz trenować algorytm w miarę upływu czasu za pomocą interakcji w aplikacji. Jeśli właśnie zarejestrowałeś się na nowej platformie mediów społecznościowych, nie będzie Cię ona dobrze znać. To dobrze, jeśli próbujesz ograniczyć ukierunkowane reklamy w mediach społecznościowych, ale nie tak dobrze, jeśli korzystasz z algorytmicznych kanałów.
Firma mająca kontrolę nad twoją osią czasu może stanowić problem. Na przykład Facebook już ogranicza, ile razy posty danej marki mogą pojawiać się w Twoim kanale informacyjnym. Możesz polubić stronę MakeUseOf na Facebooku, ale to nie znaczy, że zobaczysz wszystkie jej aktualizacje na swojej osi czasu.
Oczywiście model biznesowy sieci społecznościowych jest zależny od reklam. Kanały algorytmiczne dają sieciom społecznościowym możliwość wstawiania reklam we właściwej kolejności na Twojej osi czasu. Dzięki informacjom, które mają platformy mediów społecznościowych, reklamy te mogą być przerażająco trafne.
Istnieje również jeden argument, że algorytmiczne kanały mediów społecznościowych mogą powodować uzależnienie od aplikacji.
Ostatni cios zadają twórcy treści i firmy. Jeśli zaplanujesz posty każdego dnia o określonej godzinie, nie ma gwarancji, że Twoi odbiorcy zobaczą je o tej porze. Może to szczególnie dotknąć firmy próbujące prowadzić promocje w mediach społecznościowych.
Jak wyłączyć kanał algorytmiczny Twittera
Spośród trzech sieci społecznościowych Twitter bez wątpienia oferuje najłatwiejszy sposób przejścia z algorytmicznego kanału informacyjnego na chronologiczny. Proces jest dokładnie taki sam dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych.
- Udaj się do Dom sekcja na Twitterze.
- Stuknij w Blask ikonę w prawym górnym rogu.
- Uzyskiwać Zamiast tego zobacz najnowsze tweety aby przełączyć się na kanał chronologiczny. Możesz to zmienić z powrotem w dowolnym momencie.
- Twitter automatycznie odświeży Twój kanał, aby wyświetlić tweety w porządku chronologicznym.
2 Obrazy
Jak zmienić kolejność kanałów na Instagramie
Odkąd Instagram przeszedł na kanał algorytmiczny w 2017 r., platforma nie oferowała żadnego sposobu na powrót do porządku chronologicznego aż do 2022 r. Instagram po raz kolejny oferuje opcję chronologicznej osi czasu.
Aby uzyskać dostęp do chronologicznej osi czasu, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz aplikację Instagram.
- Stuknij w Logo Instagrama w lewym górnym rogu.
- Z listy rozwijanej wybierz Następny.
- Spowoduje to otwarcie nowego kanału dla wszystkich postów, które obserwujesz, w porządku chronologicznym.
3 obrazy
Oczywiście nadal możesz przeglądać posty i relacje z dowolnego konta na Instagramie w najnowszej kolejności, odwiedzając ich stronę. Możesz także skonfigurować powiadomienie dla dowolnego konta, aby Instagram powiadamiał Cię o przesłaniu nowego posta, relacji lub wideo na żywo.
To może pomóc Ci nadążyć za niektórymi ulubionymi w odpowiednim czasie. Śledzenie tylko ważnych powiadomień to dobry sposób na optymalizację kanału na Instagramie w celu poprawy zdrowia psychicznego.
Jak wyłączyć kanał algorytmiczny Facebooka
Jako pierwsza sieć społecznościowa, która zdecydowała się na kanał algorytmiczny, Facebook utknął z nią na jakiś czas. Ale Facebook daje użytkownikom możliwość powrotu do wyświetlania postów w porządku chronologicznym.
Ta opcja nie jest łatwa do znalezienia, ale przełączy Twój kanał. Na urządzeniach stacjonarnych wykonaj następujące czynności:
- Udaj się do Aktualności sekcja na Facebooku.
- W lewej ręce Zasugerował kolumnie, możesz zauważyć Najnowszy natychmiast. Kliknij to.
- Jeśli nie, przejdź na dół i kliknij Zobacz więcej.
- Kontynuuj przewijanie, aż zobaczysz Najnowszy. Kliknij to.
- Kiedy klikniesz NajnowszyTwój kanał informacyjny przełączy się na porządek chronologiczny.
Przejście na urządzenia mobilne przebiega mniej więcej tak samo:
- Udaj się do Aktualności sekcja na Facebooku.
- Stuknij w Menu przycisk hamburgera w lewym dolnym rogu.
- Przewiń w dół, aż dojdziesz Zobacz więcejtuż nad Pomoc wsparcie patka.
- Przewiń w dół trochę dalej, aż znajdziesz Najnowszy.
- Po dotknięciu NajnowszyFacebook przeniesie Cię do oddzielnego źródła wiadomości w porządku chronologicznym
3 obrazy
Warto zauważyć, że będziesz musiał wybrać tę opcję za każdym razem, gdy będziesz korzystać z Facebooka. Niestety platforma nie zapisze Twoich preferencji. Chociaż jest to denerwujące, przynajmniej masz możliwość zmiany kolejności podawania.
Wybierz swoje preferencje kanału społecznościowego
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na chronologiczną oś czasu, czy kanał algorytmiczny, masz możliwość wyboru treści, które zobaczysz.
Możesz spersonalizować swoje media społecznościowe, aby wyświetlać posty w wybranej kolejności i poprawić ogólne wrażenia z korzystania z platformy.