Complete guide to social media marketing for restaurants tips

A complete guide to social media marketing for restaurants (tips, examples and free tools!)

Prowadzenie odnoszącej sukcesy restauracji nie jest łatwym zadaniem. Oprócz tworzenia wspaniałych menu i zapewniania doskonałej obsługi klienta, musisz także skutecznie promować swoją firmę. A w dzisiejszym świecie oznacza to bycie aktywnym Media społecznościowe. Marketing w mediach społecznościowych dla restauracji może być świetnym sposobem na kontakt z klientami, budowanie świadomości marki i rozwój firmy. Ale może to być również czasochłonne i przytłaczające, zwłaszcza jeśli nie wiesz, od czego zacząć.

Właśnie dlatego przygotowaliśmy ten kompletny przewodnik po Marketing mediów społecznościowych dla restauracji. Damy Ci wskazówki i przykłady, jak pokazać najlepsze kampanie restauracji w mediach społecznościowych. Ponadto mamy doskonałe narzędzie do idealnego dostosowania całej strategii.

Jak prowadzić marketing w mediach społecznościowych dla restauracji: 7 solidnych kroków do rozwoju

Media społecznościowe to zabawa podczas interakcji z publicznością. Nie ma końca kreatywności, jeśli chodzi o tworzenie angażujących treści, ale oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc. Wypróbuj te wskazówki na Facebooku, Twitterze, Instagramie, TikToku i innych platformach, aby obserwować rozwój swojej firmy.

1. Utwórz stronę biznesową dla swojej restauracji

Najważniejszy jest pierwszy krok. Utwórz stronę firmową z nazwą swojej restauracji na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube. Stwórz profesjonalne logo restauracjii używaj go konsekwentnie na różnych platformach. Twoje logo powinno być proste, ale jednocześnie wyrażać Twoją markę. Kolory Twojego logo mogą w dłuższej perspektywie stać się kolorami Twojej marki.

Dodaj silną biografię lub opis swojej strony. Napisz krótką i zwięzłą wiadomość, aby przedstawić swoją restaurację. Dodaj witrynę swojej restauracji, godziny pracy, menu, kuchnie i wszelkie oferty specjalne, które mogą być aktualne. Możesz też dodać wyróżnienia na Instagramie aby polecać Twoje bestsellery lub pozycje z menu. Regularnie aktualizuj swoją biografię, aby była odpowiednia dla odbiorców.

2. Udostępniaj wysokiej jakości zdjęcia i filmy swojego jedzenia

Nic nie przebije atrakcyjnej strony w mediach społecznościowych z pysznymi zdjęciami jedzenia. Możesz pracować nad sesją zdjęciową, aby ożywić swoją stronę kilkoma obrazami HD. Ostatecznie możesz także kliknąć obrazy ze swoich smartfonów przy dobrym oświetleniu i dodać je do swojej strony. W zależności od godzin aktywności grupy docelowej możesz wybrać najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie lub Facebook dla maksymalnego zaangażowania.

Screenshot 2022 08 05 at 11.23.13 PM
Use the template

Twórz filmy na YouTube prezentując najlepsze przepisy i udostępniając je w mediach społecznościowych. Możesz także tworzyć krótkie filmy, rolki i TikToki, aby zwiększyć swój zasięg i zaangażowanie. Oto przykład kawiarni Ama Cafe w Delhi, która kusi klientów swoją przytulną atmosferą za pomocą wyrazistego języka wizualnego.

ama cafe screenshot
Źródło: Instagram

3. Udostępniaj treści utworzone przez klientów

condadotacos screenshor
Źródło: Instagram

Twoi klienci są Twoimi najlepszymi zasobami, jeśli chodzi o marketing w mediach społecznościowych dla restauracji. Ludzie uwielbiają robić zdjęcia jedzenia i wielu z nich jest w tym całkiem dobrych! UGC, czyli treści generowane przez użytkowników, pokazują uznanie klientów dla Twojej żywności. Z tego samego powodu musisz bardzo uważać na estetykę prezentacji jedzenia podczas serwowania. Świetna prezentacja zmusi klientów do uchwycenia wyglądu. Podczas gdy udostępniają swoje zdjęcia na swoich kanałach, możesz je ponownie opublikować, przyznając im kredyt. To również wzmacnia Twoje relacje z klientami i sprawia, że ​​wracają!

4. Zawsze potwierdzaj opinie swoich klientów

Klient jest królem, jeśli chodzi o marketing żywności. Jedna zła recenzja i sprzedaż może spaść. Tworząc plan marketingu w mediach społecznościowych dla restauracji, codziennie poświęć czas na zapoznanie się z recenzjami, pytaniami i opiniami w mediach społecznościowych.

Jeśli spotkasz kogoś, kto miał złe doświadczenia, zapytaj go, co poszło nie tak i rozwiąż jego problem. Być może czuli, że jedzenie nie smakowało tak dobrze, jak oczekiwali lub ceny były zbyt wysokie. Przedyskutuj ze swoim zespołem i wprowadź ulepszenia. Dbając o to, aby klient czuł się doceniony, jednocześnie sprawiasz, że Twój zespół lepiej wykonuje swoją pracę.

Wygeneruj unikalną, wolną od błędów kopię odpowiedzi na recenzję

Odpowiadający na recenzje Simplified może pomóc Ci szybko wygenerować unikalną, bezbłędną kopię w odpowiedzi na recenzje klientów. Za pomocą zaledwie kilku kliknięć możesz potwierdzić opinię klienta i podjąć działania w celu poprawy jego obsługi.

Spróbuj przejrzeć szablon respondenta za darmo

5. Stwórz szum o nowych daniach i ofertach

Marketing w mediach społecznościowych dla restauracji polega na utrzymywaniu odbiorców na palcach. W miarę rozwoju firmy możesz wprowadzać do menu nowe pozycje. Być może zapytaj swoich klientów, czego chcieliby więcej i dodaj ich do swojego menu. Poproś odbiorców, aby obserwowali Twoją stronę w celu uzyskania nowych aktualizacji i ofert. A nowa potrawa w ich jadłospisie z pewnością ich zachwyci i sprawi, że zechcą odwiedzić Twój lokal.

Dodaj ekskluzywne oferty posiłków na miejscu lub na wynos. Możesz dodać zniżkę do niektórych bestsellerów w weekendy. Lub zaoferuj gratis z dużą wartością zamówienia. Publikuj oferty online za pomocą profesjonalnych szablonów projektów restauracji, które przyciągną uwagę odbiorców.

Screenshot 2022 08 05 at 11.17.19 PM
Use the template
Screenshot 2022 08 05 at 11.19.53 PM
Use the template

6. Pokaż kulisy i wyróżnij swoich pracowników

Nic dziwnego, że każda rozwijająca się firma składa się z kilku doskonałych pracowników. Podkreślanie ich historii i wysiłków to świetny sposób, aby Twoja marka była bardziej rozpoznawalna. Twoi klienci chcieliby również wiedzieć, kto przygotowuje pyszne jedzenie i jak to robi. Więc nie wahaj się zrobić kilku zdjęć za kulisami bez zakłócania procesu gotowania. Uchwyć te chwile i opublikuj je online. Możesz także wyznaczyć kilka dni w miesiącu, aby wyróżnić najlepszych pracowników miesiąca. Wywołuj ważne wartości związane z pracą i życiem, co nada Twojemu brandingowi ludzki wymiar!

wiedźma kanapkowa robi to pięknie, opowiadając historie o swoich niepełnosprawnych pracownikach.

7. Utrzymuj spójny ton marki

Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w Twoim życiu strategia marki. Aby wywrzeć odpowiedni wpływ, musisz zachować spójny ton marki w swoich treściach. Możesz stworzyć ton marki w zależności od rodzaju odbiorców, do których się kierujesz, lub wartości stojących za Twoją firmą. Czy tworzysz zabawną, zabawną markę, która jest zasadniczo przeznaczona dla młodych ludzi? A może skupiasz się na bardziej dopracowanym tonie marki, który da Twoim klientom posmak królewskiej godności?

W związku z tym możesz bawić się swoimi treściami i prezentacją audiowizualną. Upewnij się, że język Twoich mediów społecznościowych rezonuje z estetyką fizycznych restauracji. Na przykład firma Wendy’s stworzyła mocny język wizualny z kolorem czerwonym i kultową maskotką reprezentującą markę na całym świecie. Ich media społecznościowe są pełne zabawnych memów podczas transmisji nowych ofert. Zespół zawsze podąża za najnowszymi trendami w popkulturze, aby być na bieżąco. A kiedy pojawia się nowy trend, ludzie aktywnie wyszukują sieć burgerów, aby zobaczyć, jak zareaguje.

Czas przygotować świetne treści dla Twoich mediów społecznościowych!

Restauracje muszą być strategiczne, jeśli chodzi o marketing w mediach społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ ludzie nieustannie szukają nowych restauracji do wypróbowania, a jeśli Twoja restauracja nie pojawia się w ich wynikach wyszukiwania, prawdopodobnie stracisz potencjalnych klientów. Marketing w mediach społecznościowych dla restauracji to najlepszy sposób, aby zachęcić ich do powrotu. Mamy nadzieję, że ten przewodnik rozwiał wiele wątpliwości dotyczących tego, jak zacząć.

Możesz zaufać tworzeniu wciągającego kanału zawierającego świetne posty i filmy Simplified jako podstawowe narzędzie do projektowania online. Łatwa w użyciu platforma oferuje wszystko, od atrakcyjnych szablonów projektów po niesamowite copywriter. Martwisz się, jak publikować treści na czas? Sprawdź kalendarz treści w mediach społecznościowych restauracji! Co więcej, możesz współpracować z całym zespołem, aby stworzyć świetną strategię i genialne posty. Co jest jeszcze lepsze? Możesz uzyskać wszystkie te funkcje w darmowym abonamencie.

Get started for free

Secrets of LinkedIn - How to Harness the Potential of Your Profile 1

Secrets of LinkedIn - How to Build a Personal Brand

Learn the strategies that will transform your profile into a powerful networking tool on LinkedIn.

Similar Posts