Marketing Gen Z: Docieranie do odbiorców tak, jak chcą
Szacuje się, że pokolenie Z ma najszybciej rosnącą siłę nabywczą na 44 miliardy dolarów. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio zmodyfikować strategie marketingowe, aby dotrzeć do tej grupy docelowej. Jedną z takich strategii jest stosowanie interaktywnych filtrów i kreatywnych filmów, aby przyciągnąć uwagę młodej populacji.
Kampanie, takie jak coroczne listy odtwarzania Spotify (zestawienie słuchanej muzyki, które możesz udostępnić na Instagramie) i filtry na Instagramie Kylie Cosmetic to przykłady dobrze przeprowadzonego marketingu pokolenia Z.
Gen Zers określani są jako osoby urodzone po 1995 roku i nadrabiające 40% wszystkich zakupów konsumenckich. Podczas gdy marketing wydaje się im zastraszający, my tak uproszczony proces dla Ciebie.
Zaangażuj klientów pokolenia Z w mediach społecznościowych
Pokolenie Z spędza średnio 10 godzin na przewijaniu i konsumowaniu treści online. YouTube, TikTok i Instagram to jedne z najczęściej używanych platform. Twoja strategia marketingowa jako sprzedawcy cyfrowego musi obejmować długoterminowe plany zwiększenia aktywności marki w pokoleniu Zers w mediach społecznościowych.
Źródło: Przegląd nauki o treści
Musisz zbudować społeczność zwolenników, którzy regularnie angażują się w Twoje treści. Influencerzy stali się ostatnio celem większości marek, ponieważ mają miliony obserwujących. Marki współpracują również z influencerami w zakresie upominków, dzięki czemu zyskują większą liczbę obserwujących.
Niszowe hashtagi to także świetny sposób na zwiększenie swojego wizerunku i wizerunku wśród docelowych odbiorców.
Wykorzystaj wideo w swoich treściach
To pokolenie jest stale połączone z kolektywem. Filmy są tutaj narzędziem wybieranym przez marketerów. Będziesz chciał postępować zgodnie z kilkoma wskazówkami:
- Twórz zwięzłe filmy. Aby skutecznie zaangażować się w tę grupę demograficzną, musisz oszczędnie gospodarować czasem, który ci dają.
- Humanizuj swoje treści. Filmy pomagają nadać marce twarz, dzięki czemu można się z nią powiązać.
Pokolenie Z kreatywnie wchodzi w interakcje wideo poprzez ich konsumpcję i produkcję. Wymyślają i uczestniczą w wielu trendach na platformach takich jak TikTok i Instagram. Aby autentycznie nawiązać z nimi kontakt, musisz wymyślić innowacyjne treści. Marka makijażu, Fenty Beauty, skutecznie wykorzystuje szpule na Instagramie do promowania swojej marki, kładąc nacisk na różnorodność i integrację. Osiąga się to poprzez tworzenie filmów instruktażowych do makijażu w wysokiej rozdzielczości z ich najnowszymi produktami na zróżnicowanej grupie ludzi. Innowacyjny sposób Fenty Beauty na subtelne wyrażanie poglądów politycznych poprzez ponowne zdefiniowanie realistycznych standardów piękna jest tym, co sprawia, że ich marka i strategia marketingowa są tak potężne. Robią coś więcej niż tylko sprzedaż makijażu; zyskują emocjonalną inwestycję swoich nabywców.
Etyczny marketing nie jest już opcją
Gdy koncentrujesz się na humanizowaniu swojej marki, ważne jest, aby również ją zhumanizować.
- Integracja. Twoja marka musi być w zgodzie ze społeczeństwem, przełamując stereotypy i rzucając wyzwanie represyjności. Kampania reklamowa Dove jest wzorowa; zgromadzili ludzi z różnych środowisk, aby podzielić się swoimi historiami za pośrednictwem Dove Real Beauty Sketches.
- Wartość. Ta generacja obejmuje marki, które wnoszą wartość do społeczeństwa, a nie tylko do księgi głównej. Sklepy z artykułami używanymi rosną, ponieważ pozycjonują się jako sklepy odzieżowe i firmy przyjazne dla środowiska.
- Prywatność. Istnieje subtelna różnica między wścibstwem a personalizacją, którą należy uszanować.
- Autentyczność. Twoja marka musi szczerze szanować te zasady. Nieszczere wysiłki można łatwo rozpoznać wśród tej grupy demograficznej, a tym samym bardzo szybko obrócić się przeciwko tobie.
Eksploruj niezbadane ścieżki
Chociaż samo wideo jest wciąż nowym, błyszczącym narzędziem w arsenale marketera, nie jest jedynym medium angażującym użytkowników. Boom w e-sporcie otworzył interesujące możliwości marketingowe. Pandemia COVID-19 poddała nas kwarantannie w naszych domach i sprawiła, że serwisy streamingowe, takie jak Discord i Twitch, stały się bardzo popularne, nie wspominając o samych grach. YouTuberzy, na przykład PewdiePie i streamerzy, tacy jak Ninja (który niedawno dodał partnerstwo z Adidasem do swojej rozwijającej się marki) mają lojalną społeczność obserwujących. Zauważając dużą bazę użytkowników, takich jak Fortnite 350 milionów użytkownikówNike i Marvel przeprowadziły genialną kampanię z niestandardowymi skórkami postaci w samej grze.
Nowa kolekcja spodenek Nike Air Jordan.
Kolekcja przerywników Marvel’s Fortnite
Ostatnie słowa
Ostatecznie, ulepszanie swojej markiskupienie się na doświadczeniach klientów, udostępnianie autentycznych treści i promowanie wartości firmy na wszystkich platformach zapewni ci przyczółek w nadchodzącej generacji konsumentów — generacji Z.