Instagram Marketing Trends to Follow

Trendy marketingu na Instagramie, które warto wdrożyć w swoje działania!

Inspiracja jest kluczowa, gdy pracujesz w mediach społecznościowych i próbujesz wprowadzić na rynek produkty swoich klientów w świecie pełnym krzykliwych reklam.

Jednak oprócz inspiracji jeszcze ważniejsza jest kreatywność. Możesz zdecydowanie przewyższyć swoją grę marketingową, jeśli nadążysz za trendami, stając się jeszcze bardziej pomysłowym.

Może nie Thomas Edison-inventive, ale wciąż coś, co może rzucić inne światło na cyfrowy świat.

Dzisiaj będziemy kopać głębiej w świecie trendów marketingowych Instagrama i mam nadzieję, że razem dotrzemy do światła bezpiecznie, z dużo większą ilością spostrzeżeń. Let’s roll!


Instagram Marketing Trends For 2023

  1. Czym jest Instagram marketing i jak mogą pomóc trendy
  2. Jak sprawić, by Instagram marketing działał dla Twojej marki
  3. 12 trendów w instagram marketingu na 2023 rok

1. Czym jest Instagram marketing i jak mogą pomóc trendy

Uznacie to za najbardziej dziecinne wyjaśnienie ever, ale zważcie na mnie. Może się przydać, gdy dziecko zapyta Cię, co robisz na życie i będziesz musiał wyjaśnić.

Instagram marketing to wystawianie swoich produktów i usług tak, jak wystawiasz choinkę każdej zimy.

Zamieszczanie treści (zdjęć, karuzeli, Reeli, stories) o produktach Twojej marki nie tylko pomoże Ci zwiększyć świadomość marki, ale także przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Podążając za najnowszymi trendami w marketingu na Instagramie w 2023 roku sprawisz, że Twoje posty będą pojawiać się jako pierwsze w wyszukiwaniach użytkowników i w feedzie każdego z nich.

A znamy powiedzenie o wczesnym ptaku. Jeśli dostaniesz swoje posty przed ich oczami, będziesz top-of-mind, kiedy będą szukać podobnych produktów.

Co więcej, jeśli wykorzystasz tagi i tematy dla swoich Instagramowych szpalt, podwoją one Twoje szanse na zauważenie i zwiększą liczbę perspektyw.

2. Jak sprawić, by marketing na Instagramie pracował dla Twojej marki

Rozpoczynając własną markę (lub zaspokajając potrzeby swoich klientów i ich marek), chcesz być obecny w całych mediach społecznościowych.

Stworzenie profilu na każdej platformie społecznościowej to pierwszy krok.

Aby dalej katapultować swoją markę w kierunku cyfrowego sukcesu, musisz poznać swoich odbiorców i zamieszczać wysokiej jakości treści, które mówią tym samym językiem co oni.

Ważne jest, aby poznać ich potrzeby, aby móc zaoferować rozwiązania.

Zamieszczanie historii każdego produktu lub usługi, takiej, która sprawia, że użytkownicy empatyzują, z pewnością zwiększy Twoje szanse na to, że publiczność przekształci się w społeczność.

Istnieje wiele kroków, które należy wykonać, aby marketing na Instagramie działał dla Twojej marki, ale powinieneś wiedzieć, że nie ma skutecznego przepisu.

Musisz po prostu dowiedzieć się, co działa dla Twojej marki i produktów. Jeśli dla Ciebie Reels może być najbardziej angażującym typem treści, dla innych marek karuzele mogą działać lepiej.

Ponadto wszystko zależy od tego, jak bardzo jesteś otwarty na zmiany (kiedy tylko jest to potrzebne w Twoich kampaniach) oraz na wdrażanie nowych pomysłów i rozpoczynanie świeżych kolaboracji.

Instagram marketing (i prawdę mówiąc każdy marketing na platformie social media) polega na zachowywaniu się jak kameleon.

Twoja moc „improwizacji, adaptacji i pokonywania” pomoże Ci prosperować w świecie marketingu cyfrowego.

3. 12 trendów marketingu instagramowego na 2023 rok

I wreszcie, tutaj jest część, która przywiodła cię do tego artykułu w pierwszej kolejności. Przyjrzymy się, jak mógłbyś poprawić swoją strategię marketingową na Instagramie, wykorzystując najnowsze trendy w marketingu na Instagramie w 2023 roku.

1. Authenticity sells

Jeśli zastanawiasz się, jaki rodzaj treści staje się najbardziej popularny, cóż, to całkiem proste: autentyczny.

Autentyczność sprzedaje się jak szalona, ponieważ wymaga dużo pracy z Twojej strony, a Twoi odbiorcy to zauważą.

A screenshot from sephora's instagram with a reel about a glow hack

Nawet jeśli wydaje się, że każdy zasadził swoje własne drzewo, autentyczność to sok z wiszących tam owoców, z których coraz mniej osób wie, jak je wykorzystać.

To prawda, że autentyczność polega na byciu kreatywnym. Jeśli byłeś na tyle kreatywny, aby wymyślić nowy pomysł na markę, to możesz to zrobić.

Wszystko, czego potrzebujesz, to sesja burzy mózgów ze swoim zespołem i jesteś gotowy do działania.

2. Kołowrotki to królowe

Nauczyliśmy się od 2022 roku, kiedy to Reels złapał wielką falę, że są trendy i trend ten utrzymuje się do 2023 roku.

Jeśli uważasz, że jesteś za stary na robienie Reelsów lub nie wiesz o nich wystarczająco dużo, może powinieneś zacząć się uczyć. Nigdy nie jest za późno, by nauczyć się czegoś nowego.

Reels oferują Ci możliwość umieszczenia genialnego pomysłu w krótkim wideo, z chwytliwym klimatem i przekazem związanym ze zwiększeniem liczby Twoich followersów, wskaźnika zaangażowania i interakcji.

Kolejną rzeczą, która może Cię przekonać do rozpoczęcia tworzenia Reels jest wirusowość tego typu treści.

Wybierając odpowiednie hashtagi, a jednocześnie włączając swoje usługi i produkty w formie opowieści, możesz naprawdę przyciągnąć uwagę użytkowników.

Jeśli stworzysz Reel, który przekona ich, że masz rozwiązanie ich problemu, to nie będą już szukać gdzieś indziej.

3. Partnerstwa marek przynoszą korzyści

Jeśli to nie jest pierwszy raz, kiedy idea partnerstwa marek wpada Ci do głowy, może nadszedł czas, aby ją rozważyć. Może to być przydatny sposób na rozszerzenie swojej marki i napędzenie jej wzrostu.

Może wszyscy widzieliście posty na Instagramie, kiedy dwóch użytkowników lub strony marek publikują coś razem.

Wpływ tego typu postów jest podwójny na obie ich społeczności, a możliwość, że ten produkt szybko się wyprzeda, wzrasta.

Kiedy rozwijasz collab z inną marką, otrzymujesz szerszą ekspozycję i o wiele więcej szans na przekształcenie swojej marki w bardziej popularną, uzyskując większą notoryczność.

Partnerstwo marek jest sytuacją win-win dla obu stron.

4. Boosted content stanie się priorytetem

Nawet jeśli jeden z trendów marketingowych na Instagramie w tym roku dotyczy jakościowych treści, nie wyklucza to ich boostowania.

Świetne treści organiczne, które dostają boost, mogą stać się świetną metodą, dzięki której można dać dodatkowy impuls postom o dużym potencjale.

W 2023 roku każda marka prawdopodobnie będzie boostować swoje posty, a nawet projektować złożone kampanie reklamowe.

Boostowane posty mogą przynieść Twojej marce zwiększoną widoczność na Instagramie, a nawet większy zasięg.

A wszyscy wiemy, co się dzieje, gdy marka jest widziana przez większą liczbę użytkowników: otrzymujesz wyższy współczynnik konwersji i zwiększone zaangażowanie.

5. Memy wideo będą na fali wznoszącej

Kolejny trend w marketingu Instagrama, który będzie slay w 2023 roku jest związany z memami. A kto nie kocha memów?

Memy zaczęły być rzeczą w połowie lat 90-tych, czyniąc nasze życie o wiele bardziej zabawnym. Memy mogą mieć wiele „kształtów” i kolorów, ale memy wideo są najlepsze.

Super moc memów polega na tym, że mają one ogromny potencjał wirusowości. A każdy marketer chce, aby jego Reel stał się popularny w jednej chwili.

Jeśli połączysz relatywną sytuację lub uczucie z czymś słodkim lub zabawnym, jednocześnie podążając za dynamicznym trendem: ta-daaa! Otrzymasz ładne video meme, które przyniesie Ci wyższy współczynnik zaangażowania.

Co więcej, każdy złapie żart, ponieważ robisz coś związanego z istniejącym memem, przynosząc Ci wielu zwolenników, którzy docenią poczucie humoru Twojej marki i jej ludzką naturę.

6. Zakupy na żywo zyskają na popularności

W 2023 roku live shopping, kolejny trend w marketingu na Instagramie, będzie zmiatał użytkowników z nóg. Nawet jeśli nie jest to nowa funkcja, to na jej wykorzystanie odważy się coraz więcej marek.

This is an example of the Instagram shopping feature.

Opcja zakupów na żywo pojawi się na większej liczbie Instagram Lives, sprawiając, że użytkownicy będą ciekawi cen produktów, podczas gdy ktoś pokaże produkty.

W ten sposób otrzymasz więcej spostrzeżeń i hacków na temat tego, jak nosić pewne elementy odzieży lub produkty do makijażu.

Jeśli to nie przekonuje cię do zakupu, nie wiem, co będzie. Dzięki tym wszystkim demonstracjom produktów, marki zwiększą swoją sprzedaż.

7. Osobowości marek naprawdę mają znaczenie

W 2023 roku głos Twojej marki musi być głośniejszy i wyraźniejszy. Nadszedł czas, aby pokazać wszystkim, kto stoi za Twoją firmą i pozwolić odbiorcom poznać Twoją ludzką stronę.

Nie zapominaj, że ludzie chcą pracować z ludźmi i dla ludzi. Dlatego chętnie poznają osoby stojące za marką, czując się bardziej komfortowo i zyskując poczucie znajomości.

This-is-a-great-example-of-how-brands-can-show-their-personalities-on-Instagram

Możesz zdecydować się na zrobienie kilku historii na Instagramie, a może pokazać się w kilku Reelach, wyjaśniając zastosowanie swoich produktów, aby przyciągnąć odbiorców do interakcji z Twoją marką.

Odpowiedz na ich pytania i zapytania, a zobaczysz, że jest to najprostszy sposób na zbudowanie solidnej relacji z klientami.

Dzięki temu trendowi marketingowemu będziesz na bieżąco z innymi markami promującymi swoje towary na Instagramie.

8. User-generated content is bliss

User-generated content to kolejny trend marketingowy na Instagramie, który utrzyma się w 2023 roku.

Ten rodzaj treści udowodni Twoim odbiorcom, że są tam zadowoleni klienci, którzy chwalą się swoimi nabytkami.

Jeden z największych trendów marketingu na Instagramie, który z pewnością pozostanie popularny w 2023 roku, z pewnością zaciekawi potencjalnych klientów.

Jeśli zobaczą treści generowane przez użytkowników jako informacje zwrotne od Twoich klientów, potencjalni klienci będą bardziej chętni do przyjrzenia się Twoim produktom, a nawet do zakupu.

Wszyscy wiemy, że treści generowane przez użytkowników to treści, które zwolennicy tworzą z Twoimi produktami po ich wypróbowaniu.

Można je również uznać za opinie i są one przekazywane markom za darmo, w zamian za zdobycie publicznego uznania.

Wydaje się jednak, że pojawił się nowy hype na twórców generowanych przez użytkowników. Marki wynajmują i płacą tego typu twórcom za budowanie treści, które wyglądają tak samo jak te, które kupujący opracowuje po użyciu ich produktów.

Prawdopodobnie ten typ treści również w tym roku zyska na popularności.

9. Cechy zaangażowania społeczności rocka

Jako marka, która chce zbudować godną zaufania społeczność i zwiększyć liczbę zwolenników, utrzymywanie kontaktu ze swoimi ludźmi jest błogostanem.

Oprócz tego, że sprawiasz, że czują się zauważeni, a ich potrzeby są uznawane, twoi zwolennicy zaoferują ci wiele sugestii i opinii dotyczących twoich produktów i usług.

How-to-engage-with-your-community-on-Instagram-stories

Instagram oferuje Ci wiele środków, dzięki którym możesz wejść w interakcję ze swoją społecznością.

Od ankiet na stories po DM-y i komentarze, będziesz mógł dowiedzieć się wszystkiego o tym, czego szukają, w jakich kolorach i jakiego typu towarów.

Zdecydowanie powinieneś to wykorzystać, aby zwiększyć swoje zaangażowanie na Instagramie. Upewnij się, że zawierasz w swoich Insta stories CTA takie jak „swipe up to learn more”, „discover more”, „link in bio” itp.

Jeśli sprawisz, że Twoje treści na Instagramie będą interaktywne, jesteś skłonny zwiększyć ogólne wartości wszystkich swoich metryk, ponieważ pokazujesz swoim odbiorcom, że Ci zależy.

10. Narzędzia analityczne są koniecznością

Kolejnym trendem w marketingu na Instagramie, który nadal będzie wielką pomocą, jest korzystanie z narzędzia analitycznego do oceny wyników Twojej kampanii marketingowej.

Skąd możesz wiedzieć, co działa dla Ciebie, jeśli nie wiesz, jak Twoje posty na Instagramie radziły sobie podczas kampanii?

A screenshot from socialinsider with its key metrics on instagram

Narzędzie analityczne, takie jak Socialinsider, może z łatwością dostarczyć Ci danych, których potrzebujesz, aby opracować raport z kampanii i porównać uzyskane wyniki z wcześniejszą aktywnością i premierami produktów.

Aby upewnić się, że Twoja strategia treści na Instagramie odniesie sukces w 2023 roku, zaimplementuj wykorzystanie narzędzia innej firmy, aby śledzić ewolucję kampanii marketingowej.

W przypadku, gdy niektóre rzeczy nie zadziałają, będziesz mógł natychmiast zauważyć to w wartościach swoich metryk i wprowadzić zmiany.

11. Używaj funkcji, które przywołują nostalgię

Ci, którzy mają zamiłowanie do vintage i którzy z nostalgią podchodzą do przeszłości, to ci, którzy ucieszyliby się z kilku szczegółów, które mogą zabrać ich z powrotem do prostszych czasów.

W zeszłym roku Instagram włączył kilka funkcji, które zabierają cię z powrotem do MySpace i MSN, z notatkami i opcjami „muzyka w paszy”, z których możesz korzystać.

Wszyscy pamiętamy kampanię „Make Instagram Great Again” z 2022 roku, która sprawiła, że wielu influencerów i celebrytów „walczyło” o to, by zdjęcia stały się popularne na platformie.

Ten trend może być kontynuowany w 2023 roku, z chęcią znalezienia równowagi pomiędzy Reelami a zdjęciami.

12. Kolaboracje z mikroinfluencerami

W 2023 roku trend w marketingu na Instagramie, który rozpoczął się w 2022 roku, z pewnością będzie kontynuowany. Marki chętniej współpracują z mikro- i nano-influencerami, wyspecjalizowanymi w swojej niszy lub branży.

Zamiast współpracować z dużymi influencerami, którzy mają większą liczbę followersów i mniejsze szanse na to, że zobaczą ich ludzie, którzy są naprawdę zainteresowani tymi produktami, marki korzystają z pomocy nano- i mikro-influencerów.

Kolejną zaletą podczas współpracy z mikro- i nano-influencerami jest to, że ich wskaźnik zaangażowania jest wyższy. Oznacza to, że ich zwolennicy będą bardziej skłonni do interakcji z ich postami, gdy będą prezentować twoje produkty.

Końcowe myśli

Budowanie silnej obecności marki na Instagramie w 2023 roku jest koniecznością dla udanej strategii marketingowej.

Ten przewodnik obejmuje najgorętsze trendy Instagrama, które każdy marketer powinien śledzić w 2023 roku.

Ten rok będzie ekscytujący dla tego giganta mediów społecznościowych. Dzięki tak wielu funkcjom, Instagram jest platformą, którą powinieneś wykorzystać do promowania swojej marki i wiadomości.

data-trpgettextoriginal=Similar Posts