Jak sprzedawać na Pintereście: 7 cennych wskazówek, które pomogą rozwinąć Twoją markę w 2023 r
Pinterest to dom inspiracji, do którego przychodzą ludzie, by podjąć działanie, z którego korzysta 9 na 10 osób
Pinterest, aby zainspirować się rzeczami do kupienia, z których osiem ostatecznie to robi. Skoro już tu trafiłeś i szukasz świetnych wskazówek, jak sprzedawać na Pintereście, zacznijmy!
Jak każda inna platforma mediów społecznościowych, Pinterest pokazuje użytkownikom treści na podstawie ich zainteresowań, a my jesteśmy tutaj, aby pokazać Ci, jak możesz wykorzystać ten algorytm na swoją korzyść, jeśli chodzi o reklamowanie swoich produktów na Pintereście.
W tym przewodniku zbadamy, dlaczego i jak działa Pinterest. Dlaczego Pinterest jest ważny dla strategii marketingowej Twojej marki w mediach społecznościowych? Jak możesz rozwijać swoją markę i sprzedawać na Pintereście w 2023 roku? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!
Dlaczego Pinterest
Możliwe, że jesteś tutaj z jednego z następujących powodów:
- Jesteś zainteresowany założeniem firmy na Pintereście.
- Masz już sklep na Pintereście i chcesz zwiększyć skalę.
- Chcesz wiedzieć, co jest takiego wspaniałego w sprzedaży na Pintereście.
Co sprawia, że biznes na Pintereście jest opłacalny?
Najpierw przyjrzyjmy się niektórym statystykom, aby zrozumieć, dlaczego warto włączyć Pinteresta do swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych:
- Użytkownicy Pinteresta są 3 razy bardziej skłonni do klikania i poznawania produktów w porównaniu z jakąkolwiek inną platformą.
- 9 na 10 użytkowników korzysta z Pinteresta, aby znaleźć inspiracje do projektowania swoich domów, biur i innych przestrzeni mieszkalnych.
- Pinterest ma więcej aktywnych użytkowników miesięcznie niż Twitter i Snapchat łączny. Tak, dobrze przeczytałeś.
Dlatego Pinterest nie tylko napędza sprzedaż, ale także wpływy zachowań decyzyjnych, które zwiększą ruch w Twoim sklepie. Ponadto od czasu pandemii kupujący online są zmotywowani do odwiedzania Pinteresta w celu znalezienia większej liczby dekoracji, przepisów i pomysłów na meble do swoich domów.
7 wskazówek Simplified, jak sprzedawać na Pintereście
Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małego sklepu, strategiem marki czy dyrektorem generalnym, zawsze możesz dowiedzieć się więcej o bezwzględnym świecie marketingu w mediach społecznościowych.
1. Twórz projekty warte przypięcia
Po pierwsze, ważne jest, aby pamiętać, że myśląc o tym, jak sprzedawać na Pintereście, odpowiedź dotyczy estetyka. Najwyraźniej na tej platformie są dosłownie miliardy pinezek, więc musisz stworzyć oszałamiające efekty wizualne, aby Twój sklep na Pintereście wyróżniał się z tłumu.
- Zatrudnij kogoś, kto wykona profesjonalne zdjęcia Twoich produktów.
- Dostosuj wybór czcionek i kolorów, czy to modnych, czy klasycznych, do tożsamości Twojej marki.
- Na koniec zoptymalizuj grafikę dla platformy, zanim zaczniesz sprzedawać na Pintereście.
Na przykład uwielbiamy sklep Pinterest firmy Swarovski ze wspaniałymi zdjęciami i kolorystyką!
Nie wiesz, jak zacząć?
Nie martw się o mierzenie dokładnych wymiarów tworzonej grafiki. Uproszczony oferuje tysiące szablonów, które możesz dostosować i opublikować w kilka sekund!
Powiązane: Jak zacząć korzystać z Pinteresta dla firm?
2. Komunikuj się ze swoimi odbiorcami
Bez względu na to, jakie produkty sprzedajesz na Pintereście, Twoi klienci chcą o Tobie słyszeć. Pozwól więc swoim odbiorcom rzucić okiem na operacje biznesowe.
Jak to jest prowadzić sklep na Pintereście? Jak konceptualizowałeś swój najnowszy produkt?
Komunikacja w czasie rzeczywistym z odbiorcami jest niezbędna w każdym planie marketingowym w mediach społecznościowych. Dzieje się tak, ponieważ pomaga klientom zrozumieć, że marka, od której kupują, jest obsługiwana przez osobę lub społeczność. Na przykład, aby dowiedzieć się, jak stworzyć przekonujący tekst marketingowy, który przemówi do docelowej grupy demograficznej, możesz odwiedzić LUSH na Pintereście.
Powiązane: Skuteczne wskazówki, jak ulepszyć marketing na Pintereście
3. Poznaj swoją grupę docelową
Statystyki wyraźnie pokazują, że ponad 60% użytkowników Pinteresta to kobiety. Ponadto pokolenie Z i milenialsi napędzają rozwój platformy. Te spostrzeżenia mogą wydawać się wypaczone lub arbitralne, ale są niezbędne, aby wiedzieć, czy chcesz konsekwentnie sprzedawać na Pintereście i skalować swoją markę.
Na przykład udostępnienie mema o dbaniu o siebie na swoim kanale trafia w idealne miejsce między włączeniem trendów demograficznych a marketingiem produktów dla młodszej klienteli. Weź przykład z Allure poniżej:
4. Zhakuj SEO Pinteresta
Pinterest jest wyszukiwarką wizualną – więc użycie odpowiednich słów kluczowych pomoże Twoim treściom dotrzeć do właściwych odbiorców. Słowa kluczowe to elementy składowe optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a na Pintereście jest kilka sposobów na badanie słów kluczowych.
Na przykład możesz użyć wyszukiwania z przewodnikiem, aby zobaczyć automatyczne sugestie lub czerpać inspirację z hashtagów. Właściwe słowa kluczowe mogą zainspirować treść Twojego bloga, strony internetowej, kont w mediach społecznościowych i nie tylko.
Hashtagi:
Może to być przytłaczające dla właścicieli małych firm i freelancerów, którzy chcą sprzedawać na Pintereście, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Co powiesz na wypróbowanie generatora hashtagów Simplified w celu uzyskania inspiracji?
Piny bogate:
Rich Pins: Rich Pins to najlepszy sposób na zwiększenie SEO na Pintereście! Istnieją cztery rodzaje Pinów rozszerzonych, których możesz używać na Pintereście:
- Produkt
- Artykuł
- Aplikacja
- Przepis
5. Zidentyfikuj słowa kluczowe
Badanie słów kluczowych jest kluczowym elementem sprzedaży na Pintereście, podobnie jak ma to miejsce w przypadku SEO. Na przykład, jeśli sprzedajesz kieliszki do wina, chcesz, aby Twoje produkty pojawiały się, gdy ludzie wyszukują „kieliszki do wina”.
Pomimo tego, jak przerażająco inteligentne stają się, wyszukiwarki nadal polegają głównie na opisach i słowach kluczowych, aby zinterpretować zawartość zdjęć. Badania mogą być tak proste, jak eksperymentowanie z polem wyszukiwania na Pintereście, aby odkryć, jakie słowa kluczowe najlepiej opisują Twoją firmę.
Lub tak wyrafinowane, jak użycie narzędzia takiego jak Pinterest Trends, aby dokładnie zobaczyć, czego ludzie szukają i kiedy.
6. Pisanie mocnych kopii
Czy Twój sklep na Pintereście ma wszystko, czego potrzeba, aby powstrzymać odbiorców przed przewijaniem strony Twojej marki? Tworzenie oszałamiającej grafiki zdecydowanie zatrzymuje kciuk, ale chcesz, aby Twoi odbiorcy faktycznie zostali i pozostali na kanale Twojej marki. Jak więc dokładnie sprzedajesz na Pintereście za pomocą potężnej kopii?
- Profil: Sekcja opisu powinna być wypełniona odpowiednimi słowami kluczowymi dla Twojej branży.
- Tytuły pinów: Tytuły pinów mogą mieć maksymalnie 100 znaków. W tym przypadku najlepiej jest, aby tytuł był prosty, przekonujący i trafny.
- Opisy pinów: Wybierz słowa, aby opisać swoje produkty w sposób przemawiający do odbiorców. (Weź wir z narzędziem AI do opisu produktu Simplified, które tworzy tekst konwersacji w kilka sekund!)
Wyróżnij swoje pinezki za pomocą potężnego narzędzia AI do kopiowania Simplified. Wprowadź słowa kluczowe do Asystenta AI, aby wymyślić doskonałe, krótkie i wciągające tytuły oraz wezwania do działania dla swoich projektów na Pintereście.
Powiązane: Ostateczny przewodnik po rozmiarach Pinteresta dla Twojej marki
7. Twórz grupy dla swoich produktów
Pinterest to świetna strona z motywami, takimi jak gotowanie, moda, kemping i plakaty. Niezależnie od towarów, które sprzedajesz, Twoja marka spodoba się określonym grupom demograficznym. Myśl nieszablonowo tutaj; w jaki inny sposób można zaaranżować wizualizacje, aby motywować i budzić podziw?
Chociaż większość tablic powinna stanowić oryginalna treść, nie bój się wykorzystywać zdjęć innych osób we własnych kolekcjach. Niewielka ilość zewnętrznych elementów umieszcza Twoje własne w kontekście (i może być bardzo przydatna do osiągnięcia wizualnej równowagi).