Jak rozpocząć analizę konkurencji na Instagramie 422 instagram competitive analysis facebook cover

Cómo iniciar un análisis de la competencia en Instagram

Kiedy zakładasz konto swojej marki na Instagramie, nie możesz przewidzieć, jak bardzo możesz czuć się przytłoczony z powodu ładunku danych o swojej branży, niszy i konkurencji.

Musisz nadążyć za szybkim tempem świata marketingu, w którym wszystko jest błyszczące, każdy wydaje się być lepszy od Ciebie, a Ty możesz czuć się mały i zniechęcony.

Z odpowiednimi narzędziami do analizy konkurencji, postawą „mogę”, cierpliwością i dużą ilością pracy, niewątpliwie odniesiesz sukces.

Dziś pokażę wszystko, co musisz wiedzieć o analizie konkurencji na Instagramie i jak może ona pomóc Twojej marce rozkwitnąć. Jesteś gotowy?

Opracuj analizę konkurencji na Instagramie

  1. Czym jest analiza konkurencji na Instagramie?
  2. Dlaczego ważne jest badanie konkurencji Instagrama?
  3. Metryki do rozważenia podczas przeprowadzania analizy konkurencji na Instagramie
  4. Jak przeprowadzić analizę konkurencji na Instagramie
  5. 12 narzędzi do analizy konkurencji

1. Czym jest analiza konkurencji na Instagramie?

Analiza konkurencji na Instagramie polega na opracowaniu oceny, w której porównujesz produktywność swojej marki z produktywnością swoich konkurentów, przyglądając się jednocześnie wielu czynnikom, takim jak rodzaj treści, wartości Twoich metryk i ostatnie kampanie.

Kiedy zbierasz i przeglądasz wiele danych o swoich rywalach, łatwiej Ci wtedy znaleźć idealną formułę stymulującą wzrost Twojej marki.

Dzięki tej ocenie możesz ustalić, co czyni Twój produkt lub usługę wyjątkową, a zatem jakie atrybuty odgrywać, aby przyciągnąć swój rynek docelowy.

Analizując konta swoich Instagramowych konkurentów i monitorując je na bieżąco, poznasz ich zachowania, co pozwoli Ci przewidzieć ich działania i być o krok przed nimi.

2. Dlaczego badanie konkurencji na Instagramie jest ważne i jakie są jego zalety?

Dowiedzenie się, kim są Twoi konkurenci z Instagrama, to podstawowa taktyka pozwalająca określić, jakie zagrożenie stanowią dla Twojego finansowego dobrobytu.

Aby opracować zabójczą analizę konkurencji na Instagramie (lub jakiejkolwiek innej platformie mediów społecznościowych), pierwszym krokiem jest ustalenie, kto jest Twoją konkurencją.

Istnieją trzy rodzaje konkurencji:

  • Direct – Firmy, które sprzedają te same rodzaje towarów i usług, które ty robisz na tym samym rynku.

Weźmy na przykład te konta kwiaciarni: @theflowerseekers, @mossandstonefloraldesign oraz @floretflower – wspólnym produktem, który sprzedają są kwiaty.

Cómo iniciar un análisis de la competencia en Instagram

  • Pośredni – Firmy sprzedające produkty zastępcze, usługi lub przedmioty, które mogą być użyte do zastąpienia Twoich.

Na przykład, jeśli posiadasz piekarnię, pośrednim konkurentem na Instagramie dla Twojej firmy jest restauracja.

Cómo iniciar un análisis de la competencia en Instagram

  • Potencjalni nowi uczestnicy rynku – Chociaż nie możesz przewidzieć przyszłości, wszelkie wiadomości, które odebrałeś o nowych firmach wchodzących na Twój rynek, powinny być brane pod uwagę podczas analizy Twojej obecnej i przyszłej konkurencji na Instagramie.

Top 7 powodów, dla których musisz przeprowadzić analizę konkurencji na Instagramie

Opracowanie analizy konkurencji na Instagramie okaże się bardzo skuteczne dla Twojej marki, zarówno w krótkim, jak i długim terminie.

Jeśli zbierzesz dane od konkurencji na Instagramie, pomoże Ci to lepiej zrozumieć, gdzie umieścić swoje produkty lub usługi na rynku.

Media społecznościowe są jak ocean i uzyskanie bycia zauważonym (bez bycia zjedzonym) wśród tak wielu rekinów może być wyzwaniem. Każdy nowy kąt, który znajdziesz, może dać ci świeżą perspektywę, jak dostosować się do wód, w których pływasz.

Oto 7 powodów i zalet opracowania analizy konkurencji w mediach społecznościowych na Instagramie.

Patrząc na dane, poczujesz się wzmocniony, ponieważ będziesz miał szansę spojrzeć na rzeczy inaczej.

Ta analiza zaoferuje ci jasność. Zrozumiesz wiele rzeczy o swoich odbiorcach i rywalach, poznając najbardziej angażujący typ treści i powszechne błędy w twojej niszy.

Cómo iniciar un análisis de la competencia en Instagram

Wiedza o tym, jakie treści lubią angażować się i konsumować twoi docelowi odbiorcy, jest niezbędna w każdej strategii marketingowej Instagrama.

Funkcja Socialinsider o nazwie „Posts Newsfeed” może pomóc ci osiągnąć dokładnie to. Poniżej przyjrzymy się, jak możesz wykorzystać tę funkcję, aby odkryć posty swoich konkurentów z Instagrama. Wybraliśmy okres ostatnich sześciu miesięcy.

Następnie, na górze dashboardu zobaczysz najbardziej angażujące posty na Instagramie, wraz z ich podpisem i niektórymi metrykami.

To da Ci wyobrażenie o tym, co ludzie publikują, a także burzę mózgów pomysłów na treści dla Twojej marki.

Będąc zawsze świadomym najnowszych trendów, zwiększasz swoje szanse na stworzenie angażujących treści, które odnoszą się do „teraz”. A jaki jest lepszy sposób, aby zaspokoić swoją publiczność?

Wdrażanie nowych trendów do swoich produktów i usług pomoże Ci sprzedawać szybciej, kierując się dokładnie do tych, którzy są zainteresowani tym, co nowego w Twojej branży.

Aby zidentyfikować najnowsze trendy w Twojej branży, możesz użyć narzędzia do słuchania lub monitorowania, które może zaoferować Ci najnowsze spostrzeżenia.

Jednocześnie powinieneś mieć oko na swoich konkurentów, aby upewnić się, że zawsze jesteś o krok przed nimi.

  • Dowiedz się więcej o swoich odbiorcach

Czy Twoi odbiorcy spędzają więcej czasu na oglądaniu Reelsów, a może na Instagram stories? Wiedza o tym, gdzie użytkownicy spędzają najwięcej czasu na oglądaniu, daje Ci przewagę nad rywalami z Instagrama.

Cómo iniciar un análisis de la competencia en Instagram

Na podstawie badań, które robisz powyżej, możesz zawęzić swoje skupienie tylko na kilku funkcjach Instagrama.

Pamiętaj, że 49,02% historii Instagrama to wideo i przewyższają one historie obrazkowe na tap forward, według naszego badania Instagram stories.

  • Discover new opportunities

Podczas gdy przeprowadzasz analizę konkurencji na Instagramie, upewnij się, że sprawdzasz również luki w treściach swoich rywali.

Co rozumiem przez luki? Może treści Twoich Instagramowych konkurentów są trochę suche, albo nie odpowiadają na komentarze. Albo zamieszczają posty zbyt rzadko. Możesz wykorzystać każdy z tych scenariuszy.

Możesz również znaleźć różne kąty tej samej historii lub umieścić za nią własne doświadczenie.

Na przykład filmy z historią zza kulis mogą pokazać Twoją unikalną osobowość i wartości marki.

Twoi odbiorcy zapoznają się z Twoją marką i łatwiej będzie im nawiązać połączenie, gdy zobaczą osobę stojącą za biznesem.

W miarę zdobywania niezbędnej wiedzy o tym, co zamieszczają Twoi konkurenci na Instagramie i bycia uważnym na własne treści, możesz znaleźć wspólną płaszczyznę między nimi i obezwładnić swoją obecną strategię treści na Instagramie.

Kreatywność przychodzi, gdy czerpiesz inspirację od innych dużych graczy z Twojej niszy. Spójrz na to, co robią Twoi konkurenci z Instagrama i opracuj swój oryginalny spin tego typu treści.

  • Porównaj swoją markę z konkurencją na Instagramie

Wiedza o tym, gdzie stoisz na tle swoich konkurentów z Instagrama, z pomocą prostej analizy konkurencji, przyniesie Ci ogromne korzyści.

Cómo iniciar un análisis de la competencia en Instagram

Socialinsider oferuje Ci funkcję benchmarkingu, która jest tak prosta w użyciu. Wystarczy upuścić kilka adresów URL konkurentów ich profili w mediach społecznościowych, a następnie uderzyć w „Szukaj”.

Ta analiza konkurencji Instagrama da ci jasny obraz tego, co robią twoi rywale, dobre i złe.

  • Experiment with Instagram features

Fajną częścią pracy nad strategią mediów społecznościowych jest część testowa. Możesz przetestować różne funkcje, aby sprawdzić, czy działają, czy nie.

Na przykład załaduj krótkie wideo do 15 sekund jako Instagram Reel. Wróć za kilka dni i zobacz, jak się spisał.

Jeśli uznasz, że nie przyniósł Ci żadnych zwrotów w czasie, który zainwestowałeś w jego stworzenie, możesz wykopać Reels ze swojej strategii treści na Instagramie.

Zgodnie z tą metodą, zrób to samo z resztą typów treści. Zainwestuj trochę czasu, aby się nimi pobawić i podwoić to, co działa dla Ciebie najlepiej.

3. Metryki do rozważenia podczas przeprowadzania analizy konkurencji na Instagramie

Aby mieć pewność, że przeprowadzasz poprawną analizę konkurencji na Instagramie, musisz wybrać najważniejsze metryki Instagrama do analizy.

Followers: Liczba followersów reprezentuje, jak wiele dowodów społecznych ma dana marka. Dowód społeczny jest niezbędny, aby wyróżnić się w oczach potencjalnego klienta.

Puestos: Liczba postów jest również ważna. Możesz zobaczyć, ile postów zamieszczają Twoi rywale i na tej podstawie dostosować swój kalendarz treści.

Le gusta: Likes zatwierdzają jakość konkretnego postu. Ponadto dają ci poczucie osiągnięcia, które jest przyjemne i zachęca cię do powielania tych samych działań, które cię tam doprowadziły.

Komentarze: Jest to w zasadzie informacja zwrotna, którą otrzymujesz za post na Instagramie. Na podstawie komentarzy możesz zobaczyć, czy post jest konstruktywny, motywujący, inspirujący lub obraźliwy. Komentarze są kolejną metryką, która napędza zaangażowanie.

Compromiso: Ta metryka rozbija się na dwie osobne metryki: Instagram engagement rate/post i Instagram engagement rate/page.

Engagement rate per post oznacza ile całkowitych reakcji otrzymuje post.

Engagement rate per page reprezentuje ile całkowitych reakcji otrzymuje strona na Instagramie.

Video Views: Ta metryka pokazuje, ile razy Twoje filmy i Reels zostały obejrzane przez użytkowników.

Video Watch Rate: Dzięki tej metryce możesz dowiedzieć się, ile czasu użytkownicy spędzili oglądając Twoje materiały wideo.

CTR: CTR lub Click-through Rate rozlicza liczbę razy, kiedy użytkownicy kliknęli przez twoją treść podczas przewijania twoich postów.

Top hashtags: Ta metryka przedstawia najczęściej używane hashtagi, których używają Twoi konkurenci na Instagramie.

Mogą być czynnikiem napędzającym wzrost na Twojej stronie, jeśli są używane w czasie. Niektórzy mówią, że powinieneś umieścić hashtagi w podpisach, a niektórzy argumentują przeciwnie.

Mówimy, że możesz zdecydować się na umieszczenie ich gdziekolwiek chcesz. Pamiętaj, że hashtagi mają moc, aby uczynić Twoje treści wirusowymi.

4. Jak przeprowadzić analizę konkurencji na Instagramie

Po tym, jak zapoznaliśmy się z tym, czym jest analiza konkurencji na Instagramie, jakie są jej zalety i jak ustalić, kto jest Twoją konkurencją na Instagramie, nadszedł czas na opracowanie raportu z tym wszystkim.

Na przykład, jeśli chcesz przeanalizować swoją konkurencję na Instagramie z pomocą Socialinsider, wykonaj nadchodzące kroki:

Krok 1: Dodaj profile swoich konkurentów na Instagramie.

  • Kliknij przycisk „Dodaj profil społecznościowy” na górze
  • Kliknij „Profile biznesowe konkurentów na Instagramie”
  • Wpisz lub wklej link do profilu na Instagramie, a następnie kliknij „Zweryfikuj”
  • Dodaj profil na Instagramie do projektu, wybierz czas historii dla skanowania profilu, a następnie kliknij „Dodaj profil biznesowy na Instagramie”

Krok 2: Wybierz okres czasu w prawym górnym rogu.

Po tym, będziesz mógł uzyskać pełną listę metryk Instagrama, takich jak:

  • średni współczynnik zaangażowania na post
  • całkowite zaangażowanie
  • posty z najlepszymi wynikami
  • całkowita liczba postów
  • przyrost followersów
  • rodzaj postów: foto, wideo lub karuzele
  • częstotliwość postów
ryaniar instagram socialinsider

Krok 3: Pobierz raport, klikając przycisk „Download” z prawego rogu dashboardu, aby mieć dostęp do danych konkurencji na Instagramie, kiedy tylko zechcesz.

Możesz również przeprowadzić porównanie head-to-head na Instagramie i zobaczyć, jak układasz się na najbardziej angażującej sieci społecznościowej.

Krok 4: Zidentyfikuj obszary poprawy

Wreszcie, po przeprowadzeniu analizy konkurencji na Instagramie, będziesz miał lepszy pomysł i zrozumienie tego, co robią Twoi konkurenci na Instagramie.

Wykorzystaj wszystkie informacje, które zebrałeś o każdym z konkurentów na Instagramie i zidentyfikuj konkretne obszary, które wymagają poprawy.

Użyj tego, jakich hashtagów używają Twoi konkurenci na Instagramie, dodaj lokalizację, użyj tego samego filtra lub czegokolwiek, co zwiększy poziom zaangażowania.

Na koniec możesz wziąć ich doświadczenie jako dobry lub zły przykład, wykorzystując je na swoją korzyść.

Socialinsider zapewnia użytkownikom dokładną analizę konkurencji, ponieważ możesz opracować benchmarki, aby zobaczyć wszystko o swoich konkurentach i kampaniach, w których możesz porównać wydajność kilku marek.

Brand24 jest głównie narzędziem do słuchania społecznego, ale może również zawierać funkcje związane z konkurencją. Korzystając z tego narzędzia, możesz śledzić rozmowy online na temat swojej marki i konkurencji.

Dzięki Social Status , możesz sprawdzić wszystkie posty swojego konkurenta. Najlepsze jest to, że możesz również włączyć dane historyczne o swoich konkurentach, sprawdzając co robili dawno temu.

Brandwatch to narzędzie do marketingu w mediach społecznościowych, które pokazuje analizę top postów konkurencji i benchmarking konkurencji.

Sociality.io to specjalistyczna analiza konkurencji, która wykonuje analizę sentymentu, oferuje analitykę profili, a także służy do monitorowania społecznego.

Hootsuite ma funkcje analityczne i słuchowe i oferuje wgląd w publiczność w czasie rzeczywistym. Dobrą częścią tego jest to, że zapewnia analizę trendów.

Phlanx to kalkulator zaangażowania na Instagramie, zapewniający Ci liczbę zwolenników Twojej konkurencji.

Ahrefs to narzędzie, które pomaga Ci dowiedzieć się, które są najlepsze organiczne słowa kluczowe na podstawie adresów URL. Następnie możesz sprawdzić, jak duży ruch mają Twoi konkurenci.

SocialBlade może pomóc Ci sprawdzić wyniki większych marek. Oferuje również dane o liczbie zwolenników i codzienną aktualizację o liczbie zwolenników.

Wappalyzer ujawnia, jakie technologie są wykorzystywane na każdej stronie internetowej. To narzędzie działa jako dodatek do Firefoksa.

BuiltWith to narzędzie do analizy konkurencji, które dostarcza informacji o konkurentach, takich jak lead generation, business intelligence i dane dotyczące handlu elektronicznego.

SEMrush to bardzo przydatna aplikacja do marketingu cyfrowego, wyposażona w wiele funkcji i ponad 30 milionów narzędzi, które mogą analizować 3,7 miliarda słów kluczowych. Czy to nie jest fajne?

Reflexiones finales

Wszystkie te spostrzeżenia związane z analizą konkurencji na Instagramie z pewnością wniosły odrobinę światła w morzu ciemności i niewiadomych, jakim jest marketing internetowy.

Obserwując swoich konkurentów, masz wiele do nauczenia się, od „to do’s” do „to don’ts”. Spostrzeżenia, które zdobędziesz, są przydatne podczas projektowania własnej strategii treści, aby przyciągnąć więcej klientów.

Mam nadzieję, że ten kompletny przewodnik o analizie konkurencji na Instagramie się przyda. W razie nieporozumień lub pytań, chętnie pomogę.

Publicaciones Similares