Mailer Lite - Qué es y cómo crear una campaña de email marketing
Gdy mamy trwający projekt, markę, produkt lub usługę, musimy być jak najbliżej naszych klientów. W tym sensie jedną z technik, która została opracowana w tym celu jest Email Marketing, dzięki któremu możemy nie tylko pozyskać potencjalnych klientów, ale również być świadomym całego procesu sprzedaży. Chociaż na rynku są bardzo znane opcje, dziś porozmawiamy o bardzo intuicyjnej i łatwej w użyciu do tych celów: Mailer Lite.
To narzędzie Email Marketing zaznacza swoje początki w 2010 roku i od tego czasu robią wielkie postępy, obejmując potrzeby swoich klientów. Dlatego pokażemy Ci wszystko, co musisz wiedzieć, aby rozpocząć kampanię e-mail marketingową za pośrednictwem Mailer Lite.
Jak założyć darmowe konto?
Mailer Lite to usługa, która wyróżnia się przede wszystkim tym, że jest bardzo intuicyjna, czyli wydaje się, że korzystamy z niej od dawna. Procesy są dość proste, a opcje dość widoczne.
Aby założyć darmowe konto Mailer Lite, przejdź na stronę z tego linku, a następnie kliknij przycisk „Sign Up Free”
To przeniesie Cię natychmiast do formularza rejestracyjnego składającego się z 3 pól: nazwa firmy, adres e-mail i hasło.
Jak widać po prawej stronie formularza, korzyści z posiadania darmowego konta Mailer Lite obejmują możliwość korzystania przez 14 dni z planu premium. Dodatkowo będziesz mógł wysyłać do 12 000 maili miesięcznie, mieć 24-godzinne wsparcie i dostęp do wszystkich funkcji automatyzacji.
Wystarczy więc darmowe konto Mailer Lite, aby postawić pierwsze kroki w kampaniach email marketingowych swojego projektu.
Konfiguracja początkowa
Zatwierdzenie profilu
Po założeniu darmowego konta Mailer Lite, zostaniesz przeniesiony bezpośrednio do głównego panelu. Zanim jednak zaczniesz działać, serwis wymaga wykonania kilku dodatkowych czynności. Są to do tworzenia profilu konta, który następnie zostanie wysłany do Mailer Lite w celu zatwierdzenia .
Ale nie martw się, nie jest to skomplikowane, a proces weryfikacji może trwać maksymalnie 24 godziny, choć średnia to około 15 minut. Jest to mechanizm bezpieczeństwa serwisu, aby uniknąć wykorzystania go jako środka do rozprzestrzeniania spamu. Z tego powodu, jeśli tego nie zrobimy, będziesz mógł wysyłać komunikaty tylko do 10 klientów lub subskrybentów.
Aby to zrobić wystarczy wypełnić formularz z informacjami o swoim projekcie, wybrać obszar, do którego należy i zweryfikować domenę. Do tego będziesz miał dwie opcje, jedną jeśli jesteś właścicielem strony, a drugą dla tych, którzy tworzą kampanię dla kogoś innego . Wybierz ten, który jest dla Ciebie odpowiedni, a następnie możesz przesłać swój profil do zatwierdzenia
Subskrybenci
Po zatwierdzeniu konta zobaczysz wszystkie opcje dostępne na głównym panelu oraz szereg kategorii u góry. Zaraz na tym pasku znajdziesz sekcję subskrybentów, w tym sensie, jeśli wcześniej korzystałeś z usługi email marketingu lub masz bazę maili, możesz je stamtąd przesłać
W tym celu Mailer Lite oferuje kilka mechanizmów, od ręcznego wprowadzania danych każdego subskrybenta, po wgranie pliku ze wszystkimi informacjami.
Stwórz formularz do przechwytywania subskrybentów z Twojej strony internetowej
Kiedy wchodzisz na jakąkolwiek stronę internetową, często zdarza się, że pojawia się wyskakujące okienko z propozycją dołączenia do ich newslettera. To podstawowy krok dla każdego, kto chce pielęgnować swoją bazę klientów i mieć blisko siebie tych, którzy podzielają jego zainteresowania.
Jeśli prowadzisz projekt i potrzebujesz dotrzeć do potencjalnych klientów, najbardziej podstawowym krokiem jest stworzenie jednego z takich formularzy, a dobra wiadomość jest taka, że Mailer Lite bardzo to ułatwia. Aby rozpocząć, kliknij opcję „Formularze” znajdującą się w górnej części ekranu.
Natychmiast znajdziesz się w galerii szablonów formularzy do przechwytywania subskrybentów. Katalog jest dość obszerny, więc można go przeglądać, aż znajdzie się ten, który najbardziej odpowiada potrzebom. Po kliknięciu na niego, rozwinie się, aby zobaczyć go w szczegółach i jeśli Ci się spodoba, to kliknij na przycisk „Użyj tego szablonu” po prawej stronie.
To przeniesie Cię bezpośrednio do edytora, gdzie będziesz mógł w pełni dostosować szablon do swoich potrzeb. Wiąże się to ze zmianą wszystkiego, od obrazu, który wyświetla, po tekst, który wyświetla i jak się zachowuje.
Edytor składa się z obszaru roboczego w centrum ekranu oraz prawego panelu bocznego, na którym dostępne są opcje edycyjne. Obsługa edytora jest tak prosta, jak zaznaczanie elementów i dodawanie, zmienianie lub usuwanie ich. To jest magia Mailera Lite i dlaczego jest tak atrakcyjny, oferując bardzo intuicyjny edytor.
Gdy skończysz z częścią graficzną, przejdziesz do określenia, jak będzie zachowywał się formularz. Ta część dotyczy tego, kiedy formularz będzie wyświetlany i na jakich stronach serwisu.
To jest ostatni krok tego procesu, na końcu pokaże się pole z kodem, który musisz wstawić na swoją stronę internetową – stworzoną w Carrd lub innej platformie – możesz go łatwo wstawić, aby rozpocząć wdrażanie formularza.
Stwórz swoją pierwszą kampanię z Mailer Lite
Tworzenie pierwszej kampanii z Mailer Lite jest równie proste jak tworzenie formularza, bo w zasadzie procesy są intuicyjne i zautomatyzowane. Jednak w przypadku kampanii email marketingowych nie będziemy mieli dostępu do szablonów z planu darmowego. Mimo to będziemy mieli do dyspozycji jego doskonały edytor, dzięki któremu dodamy pożądane przez nas elementy i zbudujemy e-mail do wysłania.
Aby zacząć, kliknij na opcję „Kampanie” u góry, a to przeniesie Cię do obszaru, w którym zarządzasz wszystkim, co z tym związane. Tam kliknij przycisk „Utwórz kampanię”
To przeniesie Cię do wyboru rodzaju kampanii, którą chcesz stworzyć, oferując 4 alternatywy w zależności od rodzaju strategii, której potrzebujesz.
Klikając na „Dalej”, zostaniesz przeniesiony do sekcji budowania treści maila. W tym celu Mailer Lite oferuje kilka edytorów, ale ten, który polecamy, to znajdujący się na górze „Drag & Drop Editor” .
To, podobnie jak w przypadku formularzy, pozwoli Ci w prosty sposób poruszać się w celu dodawania elementów lub wprowadzania jakichkolwiek zmian.
Gdy skończysz z częścią graficzną, pozostały już tylko dwa kroki, pierwszy to wybór odbiorców kampanii. Po załadowaniu listy mailingowej wystarczy wybrać określoną grupę lub wszystkich subskrybentów.
Po kliknięciu na „Dalej” system wykona kontrolę, która pomoże sprawdzić, czy wszystko jest poprawne.
Na koniec zaprogramuj początek swojego dzwonka z godziną i datą i gotowe.
Mailer Lite w ogóle jest świetnym serwisem do tworzenia kampanii email marketingowych, zwłaszcza dla tych, którzy dopiero zaczynają. Jest to świetny sposób na zapoznanie się z tą formą marketingu cyfrowego i dostosowuje się do Twoich potrzeb, więc możesz rozwijać i zwiększać swój plan w miarę potrzeb. powodzenia i daj nam znać, jak idą Twoje kampanie email marketingowe!