4 aktualizacje YouTube, które pomogą Ci szybciej zarabiać
Minęło trochę czasu, odkąd YouTube udostępnił dużą aktualizację. Ale jeśli poszperać w okolicy oficjalny blog YouTube’azauważysz cztery wszystko na raz. Ujawniają istotne zmiany w programie partnerskim YouTube (YPP), nowe sposoby zarabiania na krótkich i długich filmach oraz narzędzia do licencjonowania muzyki.
1. Nowe zasady zarabiania na YouTube Shorts
Od 2021 r. fundusz YouTube Shorts jest głównym sposobem zarabiania na krótkich, pionowych filmach.
Oto jak działa program:
- Twórcy, którzy tworzą popularne filmy krótkometrażowe, otrzymują miesięczną premię, która waha się od 100 do 10 000 USD.
- Kwota premii zależy od tego, ile wyświetleń zgromadzi twórca.
- Zwykle trwa miliony wyświetleń, aby zarobić kilkaset dolarów miesięcznie.
Przeczytaj więcej: Zarabianie na YouTube Shorts — jak zarabiać na krótkich filmach
Niestety fundusz YouTube Shorts nie jest częścią YPP. Dlatego na razie wyświetlenia filmów Short nie wliczają się do wymagań dotyczących zarabiania na kanale, które wynoszą 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania.
Ale YouTube zamierza zmienić te zasady. Na początku 2023 r. twórcy, którzy osiągnęli 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń filmów Short w ciągu 90 dni, mogą zgłosić się do YPP. To alternatywna droga do zostania partnerem YouTube i zarabiania na swoim kanale.
Po przystąpieniu do programu uzyskasz dostęp do wszystkich narzędzi YouTube do zarabiania: przychodów z reklam w długich filmach, superpodziękowań, superczatów, wspierania kanału i nie tylko.
2. Dzielenie się przychodami z YouTube Shorts
Od 2007 roku YouTube ma podzielił się przychodami z reklam z twórcami. I ten podział nagradza twórców większością zysku (55%), podczas gdy YouTube przejmuje pozostałe 45%.
Ten model istnieje tylko w przypadku długich filmów. Jednak na początku 2023 r. platforma rozszerzy ten model dzielenia się przychodami na YouTube Shorts.
Oto jak to będzie działać:
- YouTube będzie nadal wyświetlać reklamy w kanale Shorts i generować przychody.
- Twórcy YPP otrzymają 45% przychodów z reklam pochodzących z YouTube Shorts.
- Wysokość zarobków twórców zależy od ich udziału w wyświetleniach krótkich filmów.
- Udział w przychodach wyniesie 45% niezależnie od tego, czy twórcy wykorzystają muzykę w swoich filmach Short, czy nie.
3. Poziomy programu partnerskiego YouTube, niższe wymagania wstępne
Ta wiadomość nie jest jeszcze dopracowana, ale jest to ogromna wygrana dla małych twórców.
W 2023 r. YouTube wprowadzi nowy poziom YPP ze zmniejszonymi wymaganiami — zamiast standardowych 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania. Bez względu na wymagania zapewnią one twórcom wczesny dostęp do funkcji zarabiania, takich jak superczaty i wspieranie kanału.
Na tych progach będą też dostępne „ścieżki twórców” z naciskiem na długie filmy, krótkie filmy YouTube lub transmisje na żywo.
4. Zarabiaj pieniądze na filmach YouTube, które mają muzykę chronioną prawem autorskim
Dodawanie muzyki do filmów na YouTube jest trudniejsze niż się wydaje. Musisz myśleć o czymś więcej niż tylko o rytmie, o czymś więcej niż o chwytliwości io czymś więcej niż znajdowaniu wirusowych melodii. Aby w pełni zarabiać na swoim filmie, musisz wiedzieć, czy utwór jest chroniony prawami autorskimi i czy masz pozwolenie na jego wykorzystanie. Jeśli nie, YouTube może wyłączyć Twój film.
Aby to ułatwić, YouTube uruchamia Creator Music. Ten nowy dodatek umożliwia twórcom licencjonowanie utworów z katalogu muzycznego i wykorzystywanie ich w swoich długich filmach. Według YouTube licencje będą przystępne cenowo, a twórcy uzyskają standardowy udział w przychodach (55%) w przypadku licencjonowania za pośrednictwem Creator Music. Ale twórcy mogą podzielić się przychodami z właścicielami praw autorskich do utworu, jeśli nie kupią licencji.
Creator Music jest w wersji beta w USA, ale YouTube rozszerzy tę usługę w 2023 roku.
Obejrzyj ten film, aby uzyskać więcej informacji na temat aktualizacji monetyzacji: