Dlaczego warto uczyć się ekonomii twórców
Nowi twórcy muszą się wiele nauczyć, kiedy po raz pierwszy dołączają do YouTube, TikTok lub dowolnej platformy. Po pierwsze, zadaniem jest przekształcenie przypadkowych widzów w lojalnych, wieloletnich fanów. Potem zarabianie na treści staje się realną możliwością.
Jednak to, co rzadko trafia na tę listę, to zrozumienie ekonomii twórców, który szacuje się na 104,2 miliarda dolarów. W końcu kto ma czas na eksplorację ogromnego ekosystemu treści? Oznacza to nauczenie się, jak prosperować na wielu platformach, zrozumienie wszystkich narzędzi do zarabiania pieniędzy i bycie na bieżąco z nowinkami branżowymi.
Rodzi to ważne pytanie: czy nauka ekonomii twórców jest tego warta dla każdego? Czy powinien być wymagany dla każdego YouTubera, TikTokera lub kogokolwiek, kto buduje publiczność?
Jim Louderback i Renee Teeley, współgospodarze programu Podcast kanału twórcy, Powiedz nie.” Tylko niektórzy twórcy muszą posunąć się tak daleko.
„Jeśli chcesz po prostu zostać zauważonym, dobrze się bawić i znaleźć dziewczynę lub chłopaka, nie musisz podążać za ekonomią twórców” – mówi Jim. „Ale jeśli planujesz zrobić karierę w mediach społecznościowych, drugą rzeczą, którą powinieneś zrobić po opublikowaniu pierwszego filmu, podcastu lub odcinka, jest zasubskrybowanie Kanału twórcy”.
Dzięki uprzejmości The Creator Feed
Kanał twórcy to cotygodniowy program prezentujący nowości branżowe, trendy, aktualizacje i wpływ, jaki to wszystko ma na twórców. Na przykład, kiedy TikTok stał się wyszukiwarkąi jak przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę zaletę? Czy grafika generowana przez sztuczną inteligencję na zawsze zmieni wygląd miniatur YouTube?
Niezależnie od tematu, Jim i Renee dzielą się najważniejszymi punktami, dzielą się spostrzeżeniami i doradzają twórcom, jak iść naprzód.
Mogą to zrobić, ponieważ obaj są ekspertami od treści. Jim jest redaktorem i wydawcą Wewnątrz ekonomii twórców, cotygodniowy biuletyn prezentujący wiadomości, strategie i analizy dotyczące ekonomii twórców, web3 i metaverse. Jest także byłym dyrektorem generalnym VidCon.
Renee jest kierownikiem ds. ekonomii twórców i byłym wiceprezesem ds. treści i społeczności w TubeBuddy. Pomagała twórcom i markom rozwijać ich biznesy za pośrednictwem wideo, a sama jest twórczynią z wieloletnim stażem.
Chcesz poznać ekonomię twórców? Słuchaj podcastu The Creator Feed na Jabłko, Spotifylub Twoja ulubiona platforma do podcastów. Możesz także przeczytać ten zabawny wywiad z Renee i Jimem, aby zapoznać się z programem!
P: Dlaczego zacząłeś podcast The Creator Feed? Jaki jest twój ostateczny cel?
Jim: Nie mieliśmy wtedy nic lepszego do roboty. Nie, poważnie, na rynku istniała luka między większą liczbą programów z wywiadami a programami z czystymi napiwkami. Chcieliśmy to wypełnić.
Obejmujemy mieszankę wiadomości biznesowych twórców, porad i spostrzeżeń dla tych, którzy są twórcami z wyższej półki lub profesjonalnymi twórcami. Jesteśmy świetni dla ludzi, którzy chcą zrobić w tym karierę, a także dla Creator Economy Curious (CEC). Ale tak naprawdę naszym celem są profesjonalni twórcy.
P: Czy zauważyłeś, że twórcy czerpią bezpośrednie korzyści z śledzenia wiadomości w ekonomii twórców? Jeśli tak to jak?
Renee: Absolutnie. Wielu twórców buduje firmy i oferuje produkty i usługi, aby pomagać innym. Śledzenie wiadomości i trendów może uwypuklić luki na rynku.
Na przykład Paddy Galloway zauważył lukę rynkową pod względem zasobów dla twórców i stworzył witrynę z ofertami pracy dla twórców YouTube o nazwie Praca na YT.
P: Jest tak wiele miejsc, w których można tworzyć treści i zarabiać na nich. Jak ludzie mogą dowiedzieć się o ekonomii twórców, nie czując się przytłoczeni?
Jim: Zacznij od małego. Posłuchaj naszego podcastu. Przeczytaj mój biuletyn. Śledź inteligentnych ludzi na Twitterze i LinkedIn. Idź na niektóre wydarzenia, takie jak VidCon lub VidSummit.
Ale w końcu stwórz garść treści, eksperymentuj i dowiedz się, co działa dla Ciebie. Mamy pomysły, ale nikt nie zna odpowiedzi na każde pytanie. A każdy twórca jest inny.
P: W jaki sposób w swoim podcaście określasz, które wiadomości są najważniejsze do udostępnienia twórcom?
Jim: Mówię o tym, co uważam za najbardziej interesujące, ważne i strategiczne. Lub kogo chcę wyśmiać w tym tygodniu. Zależy od nastroju.
Renee: Tak samo jak Jim. Staram się wybierać historie, które będą miały wpływ na twórców. Szczególnie lubię omawiać złożone tematy, aby zapewnić pewną jasność lub przynajmniej naszą opinię na temat tego, co to oznacza dla branży w dłuższej perspektywie.
P: W przypadku każdej wiadomości dzielisz się zaletami i wadami, z którymi mogą się spotkać twórcy. Jest bardzo zrównoważony i uczciwy. Co kieruje twoim procesem?
Jim: Bądź uczciwy i nie bądź wobec nikogo zobowiązany. Pracowałem z przerwami w korporacyjnej Ameryce przez większość mojej kariery i stwierdziłem, że trudno jest powiedzieć, co myślisz o dużej firmie. Moja wypłata — lub jej brak — nie jest określana przez żadną firmę, platformę ani twórcę. Jest wolny i zabawny.
Renee: To samo! Prowadzimy szczere rozmowy na temat ekonomii twórców — dobrych i złych.
P: Mówiąc o zaletach i wadach, twórcy mają mieszane uczucia co do tego, jak YouTube będzie zarabiać na krótkich filmach w 2023 r. — wymagając 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń krótkich filmów w 90 dni. Jakie jest twoje zdanie?
Renee: Otwarcie udziału w przychodach dla YouTube Shorts jest pozytywnym posunięciem dla branży. Wywiera presję na inne platformy, aby opracowały bardziej zrównoważone opcje monetyzacji.
Jednak YouTube nie powiedział wprost, ile pieniędzy trafi do twórców. YouTube stwierdził: „Z ogólnej kwoty przeznaczonej dla twórców zatrzymają 45% przychodów”.
Jaka jest przydzielona kwota? Czy twórcy otrzymują 45% całkowitych przychodów z reklam, czy tylko część pieniędzy pochodzących z reklam?
Poza tym 10 milionów wyświetleń filmów Short w ciągu 90 dni wciąż stanowi wyzwanie dla wielu nowych twórców. Chciałbym, aby ta liczba spadła, tak aby przeciętny twórca miał dostęp do programu partnerskiego YouTube w ciągu sześciu miesięcy.
P: Obaj zbudowaliście firmy w ekonomii twórców. Co jest najtrudniejsze w przejściu od twórcy do przedsiębiorcy?
Jim: Cóż, idę w drugą stronę. Pisałem do najlepszych magazynów i gazet komputerowych oraz prowadziłem program telewizyjny w TechTV pod koniec lat 90. i na początku XXI wieku, ale potem przez 15 lat nic nie robiłem. Teraz wracam do moich twórczych korzeni w świecie bez strażników. Jak na razie nie jest to trudne. To bardziej uwalniające.
Renee: Ja też idę w drugą stronę. Rozpocząłem karierę, pomagając markom i twórcom w zakresie rozwiązań technologicznych. Następnie przeniósł się do tworzenia treści, które umożliwiają twórcom i markom rozwijanie ich społeczności i budowanie firm za pomocą wideo.
W tym roku podwajam zawartość. Nie tylko pomaga innym, ale też uwielbiam proces twórczy. Nasz podcast może pomóc twórcom poruszać się po gospodarce twórców i myśleć o swoich treściach strategicznie jako biznes.
P: Czy zauważyłeś jakieś cechy odnoszących sukcesy przedsiębiorców cyfrowych?
Jim: Zdolność do pośpiechu. Pomaga również znaleźć swoją niszę, zbudować firmę i dobrze się przy tym bawić. Nie jestem pewien, czy istnieje poprawna ścieżka, ale wolę tę drugą.
Renee: Istnieje wiele dróg do sukcesu, ale budowanie firmy jest o wiele przyjemniejsze, jeśli kocha się produkt i zespół.
P: Co sprawia, że The Creator Feed wyróżnia się na tle innych podcastów?
Jim: Myślę, że tło naszej okładki podcastu jest naprawdę imponujące. To pomaga nam się wyróżnić. Poza tym zdjęcie Renee jest świetne.
Renee: To, co pomaga nam się wyróżnić, to nasz komentarz i perspektywa oparta na wieloletnim doświadczeniu w branży. Poza tym zdjęcie Jima jest świetne.
P: Czego twórcy mogą się spodziewać w przyszłych odcinkach podcastów?
Jim: czy sztuka, tekst i głos generowane przez sztuczną inteligencję mogą w najbliższym czasie zastąpić podcasterów. Uwaga spoiler: Odpowiedź brzmi: nie. Ale będziemy nad tym dalej pracować.
Renee: Co Jim naprawdę myśli o MrBeast Burger.