Instagram Creator vs. konto biznesowe 446 facebook blog templates 18

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Pamiętasz stare dobre czasy, kiedy Instagram służył jako nowa platforma do dzielenia się zabawnymi selfies? Teraz jest to platforma social media dla firm, która ma się dobrze rozwijać.

A na początku (gdy Bóg stworzył świat) były tylko konta osobiste. W ten sposób wszyscy zaczynali. Z czasem Instagram rozwinął także konta profesjonalne, które dzieliły się na dwie kategorie: twórcy i biznes.

Teraz, poszerzając horyzont możliwości, od 2018 roku Instagram daje użytkownikom możliwość wyboru. Marketerzy są złapani pomiędzy pajęczyną kont creator vs business.

Jesteśmy tu po to, aby rzucić światło na tę konkretną sytuację. Zobaczmy, jakie są różnice, zalety i wady tych dwóch rodzajów kont na Instagramie.


Konto twórcy vs. konto biznesowe na Instagramie

  1. Co to jest konto twórcy na Instagramie?
  2. Czym jest konto biznesowe na Instagramie?
  3. Jak przejść na konto twórcy vs. konto biznesowe na Instagramie?
  4. Różnice między kontem twórcy na Instagramie a kontami biznesowymi
  5. Zalety kont twórców na Instagramie
  6. Zalety kont biznesowych na Instagramie

Wybór między kontem twórcy a kontem biznesowym zależy tylko od Twoich celów i strategii marketingowej na Instagramie.

Ujmijmy to w ten sposób, aby uprościć: marka modowa ma konto biznesowe i sprzedaje swoje produkty poprzez influencerów, którzy mają konta twórców, wyświetlając swoje produkty dla swoich odbiorców.

Zarówno influencer, jak i marka skorzystają z tego typu interakcji na Instagramie.

1. Czym jest konto twórcy na Instagramie?

Konta twórców są idealne dla osób publicznych zajmujących się treścią, artystów i twórców, takich jak influencerzy.

Ogólnie rzecz biorąc, używają oni platformy, aby przyciągnąć i zwiększyć swoją publiczność, jednocześnie nawiązując współpracę z markami.

To konto na Instagramie pozwala twórcom na łatwy dostęp do spostrzeżeń i analityki, aby zobaczyć, jak ich treści osiągają wyniki.

Ponadto mogą stać się bardziej kreatywni, jeśli chodzi o Reels, mając dostęp do większej ilości muzyki.

2. Czym jest konto biznesowe na Instagramie?

Konta biznesowe na Instagramie są odpowiednie dla firm, które zaprojektowały swoją strategię monetyzacji i uruchamiają reklamy.

Konto biznesowe na Instagramie to profesjonalne konto mające na celu pomóc firmom połączyć się z potencjalnymi klientami.

W oparciu o dane z Instagrama, około 90% użytkowników Instagrama śledzi swoje ulubione marki na Instagramie. Dlatego jest to świetne środowisko, aby dostroić się do swoich potencjalnych klientów.

Coraz więcej marek zainwestowało w Instagram Shop i strategię marketingową mającą na celu przyciągnięcie większej liczby leadów. Konta biznesowe na Instagramie po raz pierwszy powstały w 2016 roku.

3. Jak przejść na konto twórcy vs. biznesowe na Instagramie?

Kiedy chcesz pocałować na pożegnanie swoje konto osobiste i przełączyć się na konto twórcy lub biznesowe, w zależności od Twoich preferencji, musisz postępować zgodnie z tym przewodnikiem krok po kroku, aby wybrać swój ulubiony.

Jak przełączyć się na konto twórcy na Instagramie

  • Otwórz swój profil na Instagramie
  • Stuknij w „przycisk 3 linii” w prawym górnym rogu

Instagram Creator vs. konto biznesowe

  • Tap 'Settings’
  • Select 'Account’
  • Stuknij w 'Przełącz typ konta’
  • Z rozwijanego menu wybierz 'Switch to Creator Account’

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Jak przełączyć się na konto biznesowe na Instagramie

  • Otwórz swój profil na Instagramie
  • Stuknij w „przycisk z trzema kreskami” w prawym górnym rogu
  • Stuknij w „Ustawienia „Wybierz „Konto”
  • Stuknij w 'Przełącz typ konta’
  • Z rozwijanego menu wybierz 'Switch to Business Account’

Instagram Creator vs. konto biznesowe

4. Różnice między kontami twórców Instagrama a kontami biznesowymi

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Aby ustalić, który rodzaj konta na Instagramie przynosi Ci więcej korzyści, możesz chcieć wiedzieć, jakie są różnice między kontem twórcy a kontem biznesowym.

Oto lista rzeczy do rozważenia przy podejmowaniu decyzji o przejściu z jednego na drugie:

  • More follow/unfollow insights

Jeśli zdecydujesz się na konto biznesowe, będziesz otrzymywać cotygodniowe aktualizacje dotyczące spostrzeżeń na temat swoich followersów. Konto twórcy oferuje Ci możliwość codziennego sprawdzania liczby followersów i użytkowników, którzy Cię unfollow.

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Dzięki temu będziesz wiedział jakie zmiany wdrożyć, aby zadowolić swoich odbiorców i przestać tracić followersów.

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Jako konto biznesowe, w przypadku, gdy potrzebujesz zobaczyć jeszcze więcej metryk dotyczących wyników na Instagramie, możesz użyć narzędzia analitycznego innej firmy, takiego jak Socialinsider.

Instagram Creator vs. konto biznesowe

W tej aplikacji będziesz mógł ustawić ramy czasowe, a następnie spojrzeć na wydajność swoich postów w zależności od wybranego okresu.

Kiedy zdecydujesz się na założenie konta twórcy, otrzymasz dostęp do większej ilości funkcji Direct Messaging. Możesz filtrować otrzymywane DMy poprzez 3 zakładki, takie jak Requests, General i Primary.

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Prośby zawierają wiadomości od użytkowników, których nie śledzisz. General zawiera wiadomości, o których nie dostajesz powiadomień, a Primary jest dla wiadomości, o których również dostajesz powiadomienia.

Twórcy mogą używać tych filtrów, aby oddzielić wiadomości, które otrzymują od fanów, od tych, które otrzymują od marek i przyjaciół.

Istnieje również opcja, która pozwala na oflagowanie ważnych wiadomości, które wymagają Twojej uwagi i natychmiastowej reakcji.

Użytkownicy Instagrama, którzy założyli konto kreatora, mogą rozwijać posty typu shoppable, w których mogą oznaczać produkty.

This way, when they are advertising for one of the brands they collaborate with, creators manage to increase engagement and interactions from their audience.

Instagram Creator vs. konto biznesowe

Gdy użytkownicy klikną w tag produktu, wylądują na stronie z jego opisem, mając możliwość zakupu bezpośrednio stamtąd.

Nie tylko zwiększy się grono Twoich odbiorców, ale także marka, z którą współpracujesz, będzie miała udaną kampanię, zwiększając sprzedaż i liczbę klientów.

Niezależnie od rodzaju konta, które wybierzesz, konto biznesowe vs konto twórcy, w obu przypadkach możesz udostępnić swoje dane kontaktowe, w tym numer telefonu i adres e-mail.

Dzięki temu osoby, które chciałyby z Tobą współpracować, łatwiej się z Tobą skontaktują.

Jeśli jednak chcesz dodać swoją lokalizację, musisz przejść na konto biznesowe. Zamiast tego, jeśli wolisz, aby Twoi odbiorcy lub współpracownicy kontaktowali się z Tobą za pośrednictwem DM, zawsze możesz ukryć swoje dane kontaktowe.

Na Instagramie Twoim call-to-action (CTA) jest Twoje bio znajdujące się pod zdjęciem profilowym. Konta biznesowe ustanawiają dla swojego bio „Zarezerwuj teraz”, „Zarezerwuj teraz” lub „Zamów teraz”, aby przyciągnąć potencjalnych klientów.

Możesz dodać te przyciski akcji ze swojego menu. Najpierw stuknij przycisk Edytuj profil, a następnie stuknij Opcje kontaktowe w sekcji Publiczne informacje biznesowe.

Stuknij Dodaj przycisk akcji, a następnie możesz wybrać jeden z przycisków, które pojawiają się poniżej.

Aby zobaczyć swoje wyniki na Instagramie i zmierzyć swoje metryki, możesz użyć narzędzia analitycznego innej firmy dla kont biznesowych.

Możesz skorzystać z pomocy narzędzia analitycznego dla konta twórcy, jak również.

Różnica polega na tym, że nie będziesz mógł zaplanować postów na koncie twórcy za pośrednictwem aplikacji innej firmy. Jeśli prowadzisz konto twórcy, API Instagrama nie pozwoli Ci na zintegrowanie narzędzia innej firmy.

5. Zalety kont twórców Instagrama

Konto twórcy na Instagramie oferuje więcej szans twórcom treści, artystom i influencerom, aby wzmocnić ich proces twórczy, jednocześnie pozostając w kontakcie ze swoimi odbiorcami.

Konto twórcy przynosi wiele korzyści dla użytkownika. Oto lista korzyści, które mogą Cię przekonać:

  • opcje planowania – Prowadząc konto twórcy, możesz zaplanować swoje posty na Instagramie z poziomu Creator Studio. Tam też uzyskasz dostęp do insightów.
  • dane kontaktowe – Możesz zdecydować, czy Twoi odbiorcy zobaczą Twoje inf. kontaktowe, czy nie
  • więcej muzyki – Tworząc Reel’e będziesz miał dostęp do większej ilości oryginalnej muzyki, w porównaniu do kont biznesowych.

6. Zalety kont biznesowych na Instagramie

Jako firma, przechodząc na konto biznesowe na Instagramie, otrzymujesz wiele korzyści, które mogą pomóc w zwiększeniu świadomości marki i leadów.

Oto tylko niektóre z zalet kont biznesowych na Instagramie:

  • narzędzia innych firm – Możesz korzystać z narzędzi analitycznych innych firm, aby uzyskać dogłębny wgląd w wyniki swoich kampanii
  • instagram ads – Dzięki temu będziesz mógł promować swoje treści, aby dotrzeć do większej liczby osób. Reklamy możesz uruchomić poprzez zakładkę „Ads Tools”.
  • IG shop – Poprzez IG Shop, który możesz ustawić na swoim profilu, będziesz mógł sprzedawać swoje produkty, jednocześnie oznaczając produkty w swoim feedzie.
  • label – Możesz użyć etykiet, aby ustalić, jaka jest nisza Twojego biznesu.
  • audience customization – Możesz dostosować, kto jest Twoją grupą docelową w oparciu o dane demograficzne i spostrzeżenia na temat Twojej buyer persona.

Końcowe myśli

Znalezienie odpowiedniego typu konta na Instagramie dla swojej marki może być wyzwaniem. Większość marketerów ma tendencję do wypróbowania ich wszystkich, aby zobaczyć różnice i korzyści.

Teraz, gdy masz szansę przeczytać wszystko na ten temat, możesz przestać testować i podjąć decyzję. Twoim głównym zainteresowaniem jest opracowanie udanych kampanii na Instagramie i treści eye-candy, które przyciągają leady.

Wybór pomiędzy kontem twórcy vs biznesowym na Instagramie może uzupełnić Twoją strategię marketingową, uzyskując dostęp do większej ilości funkcji natywnych.

Dokładnie zważ możliwości, które otrzymujesz zarówno z kontami twórców vs biznesowymi i obejmij zmianę, która może otworzyć dla ciebie nowe drzwi, pomagając ci uzyskać nowe kolaże.

Jeśli masz jakieś pytania, nie wahaj się z nami skontaktować. Nie zapominaj, że jesteśmy tylko kilka kliknięć od Ciebie.

Powiązane artykuły

  1. Co definiuje rolę stratega mediów społecznościowych
  2. STUDY – Instagram Reels Insights for 2022: An Analysis of 352,612 Instagram Reels
  3. Social Media Advertising Explained – Everything You Need to Know About Social Media Ads

Publicaciones Similares