Instagram Insights, część 2: Korzystanie z najnowszych funkcji Instagrama
Witamy spowrotem! Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zapoznaj się z częścią 1 książki Zrozumienie statystyk na Instagramie (link do części 1 tutaj)! Na tym blogu mamy Uproszczony jak śledzić wydajność niektórych najnowszych funkcji Instagrama, takich jak Instagram Stories, IGTV i zakupy na Instagramie. Zacznijmy!
Czytać: Instagram Insights uproszczone w 8 łatwych krokach (CZĘŚĆ 1)
Część 1: Historie na Instagramie
500 milionów ludzi używa Historie na Instagramie każdego dnia, ponieważ są świetnym sposobem na stały kontakt z obserwującymi. W rzeczywistości Instagram nadal aktualizuje funkcję Story, aby zawierała zabawne, interaktywne elementy, takie jak GIF-y, ankiety, filtry, naklejki i pytania.
Powiązany: Projektowanie treści do mediów społecznościowych w 3 prostych krokach!
Podobnie jak w przypadku Instagram Post Insights, możesz odkryć Stories Analytics na karcie Statystyki lub przesuwając palcem w górę w historii na Instagramie.
źródło: oryginał
Aby zobaczyć, jak radzą sobie Twoje historie, kliknij kartę „Udostępnione przez Ciebie treści” w sekcji Statystyki i posortuj historie z maksymalnie 30 dni na podstawie takich danych, jak:
- Z powrotem
- Naciśnięcia przycisku połączenia
- Dotknij przycisku e-mail
- Wyszedł
- podąża
- Następna historia
- Uzyskaj wskazówki dojazdu
- Wrażenia
- Kliknięcia linków
Aby uzyskać szczegółowy przegląd, przesuń palcem w górę w historii na Instagramie i zobacz następujące szczegóły:
- Wizyty profilowe: Ile osób odwiedziło Twój profil.
- Zasięg: Liczba unikalnych kont, które widziały Twoją historię.
- Wyświetlenia: Liczba wyświetleń Twojej historii.
- Odpowiedzi: Liczba odpowiedzi na historię.
- Z powrotem: Liczba użytkowników, którzy wrócili z tego postu z historią.
- Do przodu: Liczba użytkowników, którzy pominęli tę historię.
- Wyszedł: Liczba przypadków, gdy użytkownik przesunął palcem z określonej historii.
- Następna historia: Liczba kliknięć w historię następnego konta.
Źródło: ConvertKit
Szybka wskazówka: Korzystając z tych spostrzeżeń na Instagramie, możesz określić, jaki rodzaj treści jest dla Ciebie najlepszy. Korzystając ze statystyk nawigacji, możesz ocenić zainteresowanie odbiorców Twoimi relacjami. Na przykład, jeśli widzisz dużo Kliknięcia do przodu, można łatwo dojść do wniosku, że historia nie była wystarczająco wciągająca.
Część 2: Analityka IGTV
Źródło: Bazarowy głos
Możesz przeglądać wyniki do 2 lat Filmy z IGTV poprzez kartę Statystyki na Instagramie. W sekcji „Udostępnione przez Ciebie treści” możesz wyświetlić szereg statystyk, takich jak:
- Uwagi
- Lubi
- Zasięg
- Zapisuje
- Wyświetlenia wideo
- Interakcje wideo IGTV
- Średni odsetek obejrzanych filmów (wyświetla moment, w którym użytkownicy przestają oglądać)
Szybka wskazówka: Zrozum, jakie treści interesują użytkowników, porównując Średni odsetek obejrzanych filmów. Dodatkowo zwróć uwagę, które filmy mają najwięcej Zasięg i uwzględnij ten motyw w swojej strategii dotyczącej treści. Ponadto możesz sprawdzić, czy ten film osiągnął zasięg tylko dzięki płatnej promocji, czy dzięki ruchowi organicznemu.
Część 3: Analiza zakupów na Instagramie
Źródło: Instagram
Zakupy na Instagramie analityka to doskonałe narzędzie do nauki dla firm które produkty napędzają największą sprzedaż.
Powiązany: Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce
Udaj się do „Treść, którą udostępniłeś” kartę i będziesz mógł sortować swoje historie według danych specyficznych dla produktu, jeśli masz Kasa na Instagramie włączony. Aby jednak zobaczyć, jak radzą sobie poszczególne posty, stuknij „Wyświetl statystyki” aby wyświetlić dodatkowe dane dotyczące zakupów.
Jeśli oznaczyłeś produkty w swoich postach lub dodałeś naklejki produktów do swoich relacji, dwa kluczowe wskaźniki, na które należy zwrócić uwagę, to:
- Widoki produktów: Łączna liczba kliknięć produktu w celu wyświetlenia strony produktu.
- Kliknięcia przycisku produktu: Łączna liczba kliknięć przycisku zakupu na stronie produktu.
Szybka wskazówka: Czy Twoje tagi produktów działają lepiej w postach lub relacjach? Co przyciąga uwagę odbiorców – atrakcyjne zdjęcie produktu, określona estetyka, obrazy lub ceny?
Część 4: Statystyki na żywo na Instagramie
Źródło: Później
Jedyne dane dostępne obecnie dla Instagram Live to liczba osób, które uczestniczyły w Twojej transmisji na żywo. Te dane nie są dostępne na karcie Statystyki, więc pamiętaj, aby zanotować liczbę, ponieważ gdy znikną, znikną na zawsze!
Ostatnie słowa
Istnieje wiele spostrzeżeń na Instagramie, z których możesz skorzystać, ale najlepiej jest mieć jasny obraz celów swojej marki i kluczowych wskaźników, które pomogą Ci je osiągnąć. Pamiętaj, aby bawić się taktyką, eksperymentować z treścią i zobaczyć, co napędza Twój rozwój!