1681591165 Jak napisac zabawny skrypt wideo na YouTube

Jak napisać zabawny skrypt wideo na YouTube

Wiesz, jak ważne jest posiadanie scenariusza wideo, jeśli jesteś YouTuberem. Pomaga uporządkować myśli i opowiedzieć wciągającą historię. Pozwala także mówić wyraźnie, unikając typowych błędów, które wszyscy popełniamy podczas mówienia. Mylić słowo. Mówienie „um” zbyt wiele razy. Całkowicie zapominając, co chciałeś powiedzieć.

Secretos de LinkedIn: cómo aprovechar el potencial de tu perfil 1

Los secretos de LinkedIn - Cómo crear una marca personal

Descubra las estrategias que transformarán su perfil en una potente herramienta de networking en LinkedIn.

Możesz to naprawić przez napisanie dobrego scenariusza wideo na YouTube. Z tego przewodnika dowiesz się, jak sprawić, by było to wciągające, naturalne i zdecydowanie nie tandetny.

Ale najpierw, co to jest skrypt wideo YouTube?

Skrypt to dokument opisujący, co stanie się w Twoim filmie. Zawiera szczegółowe informacje na temat postaci, fabuły, akcji i scenerii.

Z perspektywy tekstu scenariusz jest również zarysem tego, co chcesz powiedzieć. Jest na tyle konkretny, że można go czytać podczas kręcenia, ale na tyle luźny, że pozwala na eksperymentowanie z reklamami i wokalami.

Jak napisac zabawny skrypt wideo na YouTube

Jak zacząć pisać skrypt YouTube

Podczas pisania scenariusza jest to niezbędne skup się na swoich odbiorcach. Używasz tego dokumentu do stworzenia filmu, który im się spodoba, więc scenariusz powinien przemawiać bezpośrednio do widzów.

Aby wykonać to zadanie, potrzebujesz trzech informacji: kim są Twoi odbiorcy, jaki jest główny pomysł Twojego filmu oraz „głos”, którego chcesz użyć.

1. Zacznij od tytułu filmu lub głównej idei

Pierwszy krok jest prosty, ale warto o nim wspomnieć: zanim usiądziesz do pisania, potrzebujesz tytułu wideo lub pomysłu. Pomoże Ci to pozostać na temacie, przyciągnąć uwagę widzów i dostarczyć im informacji, których pragną.

Przeczytaj więcej: 3 sekrety pisania tytułów YouTube wartych kliknięć

Wyobraź sobie, że piszesz scenariusz wideo o kartach kredytowych. Używanie tytułu takiego jak „Jak wycisnąć więcej korzyści z karty kredytowej” jest o wiele bardziej wciągające niż „Jak mądrze korzystać z karty kredytowej”. A kiedy skupisz się na tej zwycięskiej koncepcji — „wyciskaniu” wartości zamiast „używaniu” karty kredytowej — łatwiej będzie Ci pisać z tej wciągającej perspektywy.

Powinieneś także dodać odpowiednie słowa kluczowe do swojego tytułu. Pomoże Ci napisać jeszcze lepszy skrypt zwiększający oglądalność na YouTube, ale o tym później.

2. Zidentyfikuj swoją grupę docelową

Warto też wiedzieć, kim są twoi widzowie, zanim napiszesz scenariusz. Ten szczegół jest zwykle związany z Twoją niszą w YouTube. Czy robisz filmy dla nastoletnich graczy? Studenci, którzy studiują za granicą? Samotni ojcowie, którzy szukają porady dla rodziców?

Pamiętając o tych szczegółach, zadaj sobie pytanie, jakich informacji chcą lub potrzebują widzowie od filmu, który planujesz. Następnie spróbuj dostarczyć tę wartość.

Proces ten nazywa się rozmawiając z grupą docelową. A najlepszym sposobem na to jest badanie ich codziennych wyzwań, radości i pragnień. Następnie możesz stworzyć film, który rozwiązuje problem lub potęguje ich radości.

Większość tych badań odbywa się w YouTube, więc kliknij tutaj, aby poznać podstawy wyszukiwania słów kluczowych. Dowiesz się, jak często ludzie wyszukują temat Twojego filmu, jakich słów używają podczas wyszukiwania oraz pokrewnych tematów, których możesz użyć do zbudowania filmu.

3. Poznaj „głos” swojego kanału

Każdy twórca YouTube ma „głos”. Może jesteś „błaznem”, który opowiada dowcipy i rozśmiesza ludzi. A może jesteś „poszukiwaczem przygód”, który zabiera ludzi w podróż pełną akcji scenami.

Niezależnie od tego, jaki masz głos, używaj go, pisząc scenariusze do filmów na YouTube. Pomoże Ci się wyróżnić i przyciągnąć odpowiednich widzów — ludzi, którzy lubią Twoją osobowość i klikną subskrypcję.

Utwórz zarys skryptu YouTube

Teraz, gdy znasz temat swojego filmu, jego głos i grupę docelową, możesz zacząć szkicować scenariusz.

Na szczęście nie musisz budować tego od zera. Możesz użyć dobrze znanego formatu skryptów wideo YouTube, a następnie spersonalizować go pod kątem swoich treści.

Alina Iatiuc, producentka kreatywna w vidIQ, pisze scenariusze dla kanału vidIQ. Oto szablon skryptu YouTube których ona używa, a także kilka wskazówek, jak dostosować je do siebie:

  • Sekcja 1: Haczyk wideo/wprowadzenie
  • Sekcja 2: Główna treść i badania
  • Sekcja 3: CTA (wezwanie do działania)
  • Sekcja 4: Elementy ekranu końcowego YouTube

Sekcja 1: Haczyk wideo/wprowadzenie

„Haczyk” to pierwsze zdanie lub dwa, które przykuwają uwagę widzów w filmie. Powinna to być jedna z trzech rzeczy: zabawna, emocjonalna lub informacyjna. Jeśli możesz zrobić wszystkie trzy, to jeszcze lepiej.

Kolejną rzeczą, którą chcesz zrobić, jest przedstawienie głównego problemu, który rozwiązujesz.

Mamy na przykład skrypt YouTube zatytułowany „Nakłoń kogokolwiek do obejrzenia Twoich filmów wideo”. Haczyk przedstawia problem (nikt nie ogląda Twoich filmów), obiecuje rozwiązanie, bawi widzów i odwołuje się do ich emocji:

„Ostrzeżenie! Ten film pomoże ci nauczyć się hakować ludzkie umysły i nakłaniać każdego do oglądania twoich filmów, korzystając z nauki i udowodnionych faktów”.

Haczyk jest krótki, wciągający i sprawia, że ​​​​widz jest wystarczająco ciekawy, aby oglądać dalej. Naciśnij przycisk odtwarzania poniżej, aby zobaczyć, co mamy na myśli!

Ale jest na to więcej niż jeden sposób. Oto osiem pomysłów, jak przykuć uwagę widzów w ciągu pierwszych ośmiu sekund.

Sekcja 2: Główna treść i badania

Tutaj będziesz pisać większość swoich treści. Na przykład możesz mieć 5-10 głównych punktów swojego filmu. Jeden po drugim nadasz każdemu punktowi podtytuł i napiszesz słowa, które chcesz powiedzieć w tej sekcji.

Nie zapomnij dodać informacji, które mogą być przydatne, w tym badań i statystyk, na poparcie swoich twierdzeń.

„Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi podczas pisania scenariusza jest niewystarczające badanie i sprawdzanie faktów” — mówi Alina. „Udostępnianie wprowadzających w błąd informacji nie pomoże zbudować zaufania wśród odbiorców. Co więcej, może zniszczyć dobrą reputację, którą już zbudowałeś”.

Sekcja 3: Twoje wezwanie do działania (wezwanie do działania)

Na końcu każdego filmu powinno znajdować się wyraźne wezwanie do działania. Niektórzy twórcy proszą o opinie w postaci polubień, subskrypcji, komentarzy i udostępnień. Niektórzy nawet zachęcają ludzi do zapisania się do biuletynu e-mailowego. Powinieneś napisać wezwanie do działania w taki sposób, aby skierować widzów do wybranego miejsca docelowego.

Sekcja 4: Elementy ekranu końcowego YouTube

Ekran końcowy YouTube to interaktywne zakończenie, które pojawia się w ciągu ostatnich 5–20 sekund filmu. Możesz umieścić klikalne elementy na ekranie końcowym, takie jak linki do strony internetowej, przycisk subskrypcji lub dodatkowe filmy do obejrzenia przez widzów.

Ekrany końcowe i wezwania do działania idą w parze. Użyjesz wezwania do działania, aby zwrócić uwagę widzów na ekran końcowy, a samego ekranu końcowego użyjesz, aby wysłać widzów tam, gdzie chcesz.

Oto przykładowe połączenie wezwania do działania i ekranu końcowego:

„Jeśli chcesz, aby ludzie oglądali więcej Twoich treści – w zasadzie darmowych filmów – obejrzyj ten film tutaj (wskazuje na element na ekranie końcowym pokazujący klikalne wideo).” A robiąc to, dajesz mi darmowe widoki!”

1681591155 575 Jak napisac zabawny skrypt wideo na YouTube

Wskazówki dotyczące pisania: 8 sposobów na uatrakcyjnienie scenariusza

Planuje się scenariusz wideo, a potem robi się faktyczne pisanie. Oto, jak upewnić się, że to, co piszesz, stanie się zabawnym filmem.

1. Używaj krótkich zdań

Długie zdania są trudne do przeczytania, usłyszenia i zrozumienia. Dlatego powinieneś pisać krótsze zdania do swojego scenariusza wideo i zachować swobodę. Zmniejszysz ilość informacji, które słyszą widzowie, aby mogli śledzić Twój tok myślenia.

Jednocześnie nie chcesz cada zdanie ma być krótkie. Zmieniaj długość zdań, aby płynęły jak naturalna rozmowa między przyjaciółmi.

2. Użyj czasu teraźniejszego

Pisanie w czasie teraźniejszym stwarza poczucie pilności. Będziesz komunikować się tu i teraz, przykuwając uwagę widzów i podtrzymując ich zaangażowanie.

3. Pisz w stylu konwersacyjnym

YouTube jest dość wyluzowany, więc używaj prostych słów i wyrażeń zrozumiałych dla każdego. Nie chcesz brzmieć, jakbyś wygłaszał przemówienie akademickie lub przedstawiał prezentację badawczą.

Jednocześnie nie twórz scenariusza tak nieformalnego, aby brzmiał odstręczająco.

4. Używaj bardziej aktywnego głosu niż biernego

Kiedy piszesz w aktywny głos, podmiot zdania wykonuje czynność na czymś innym – osobie, idei lub rzeczy. Zdanie napisane w stronie biernej nie ujawnia tematu z góry, co staje się mylące.

Aktywny głos: Joseph adoptował zeszłej zimy trzy szczeniaki, które szybko rosną.

Strona bierna: Zeszłej zimy Joseph adoptował trzy szczenięta i szybko rosną.

Zrozumienie zdania biernego wymaga więcej wysiłku.

5. Zachowaj prostotę

Usuń niepotrzebne słowa, zdania i sceny ze scenariusza, jeśli nie wnoszą nic do historii.

6. Posyp trochę humoru

Humor dodaje radosnego, lekkiego tonu do Twojego filmu. Po prostu nie przesadzaj, opowiadając obraźliwe dowcipy, które sprawiają, że ludzie czują się nieswojo.

7. Edytuj swój skrypt kilka razy

Dobre pisanie nie dzieje się z dnia na dzień, więc czytaj swój scenariusz i poprawiaj go, aż będziesz zadowolony.

8. Poproś o opinię

Przed opublikowaniem filmu w YouTube warto zasięgnąć opinii. Możesz zapytać przyjaciół i rodzinę, co myślą, lub uzyskać poważną opinię od scenarzysty.

Zawsze pisz dla swoich odbiorców

Piękno pisania scenariuszy polega na tym nie musisz być ekspertem. Każdy może usiąść i stworzyć wizję swojego filmu na YouTube, od fabuły, przez wypowiadane słowa, po efekty specjalne.

1681591156 967 Jak napisac zabawny skrypt wideo na YouTube

Ale aby tworzyć znakomite skrypty, musisz być ekspertem w jednej dziedzinie: traktując priorytetowo swoich widzów i nikogo innego.

„Scenariusz filmu YouTube jest wciągający, gdy twórca treści rozumie swoich odbiorców i pisze dla ludzi, a nie dla ego” — mówi Alina. „Zanim zacznę pisać scenariusz, zadaję sobie pytanie: „Jaki jest problem, który chcę pomóc moim widzom rozwiązać? Jak mogę go rozwiązać, aby ludzie uznali to rozwiązanie za pomocne?”

Publicaciones Similares