Po przepływie ChatGPT
, Opera dodała do swojej przeglądarki narzędzia AI. CNBC podało, że jej firma macierzysta Kunlun Tech, chińska marka, ogłosiła swoje plany w środę, podając bardzo mało szczegółów.
. Jednak Opera, norweska firma, ujawniła teraz kilka szczegółów na temat tego, jak działa jej przeglądarka oparta na ChatGPT.
Opera wydała komunikat prasowy stwierdzający, że nadchodzące aktualizacje przeglądarki będą obejmować dodanie „usługi treści generowanych przez AI do paska bocznego przeglądarki”. Integracja ChatGPT przez Operę z ich przeglądarką nastąpiła szybko po informacji, że Microsoft zaadoptował system OpenAI we własnej przeglądarce, a Google ogłosił swoje narzędzie Bard AI. Firmy związane z wyszukiwarkami i przeglądarkami były szczególnie zainteresowane wzrostem popularności AI, tym bardziej, że ChatGPT był pierwotnie narzędziem przeglądarkowym.
.Microsoft jest pierwszym, który oferuje listę oczekujących na swoją wersję Binga napędzaną ChatGPT. Chociaż Google’s Bard AI nie został jeszcze wydany, Google twierdzi, że testuje usługę jako alternatywy ChatGPT zaczynają się pojawiać.
. Inne funkcje obejmują te, które współpracują z przeglądarkami, aby uprościć ich funkcje, takie jak przycisk „Skróć” w pasku adresu. Dzięki temu SI będzie mogła stworzyć streszczenie strony internetowej. Opera ma nadzieję stworzyć narzędzia, które pomogą użytkownikom filtrować przez zalew treści dzięki generatorom takim jak ChatGPT.
. CNBC podało, że Baidu i Alibaba mają w niedalekiej przyszłości własne narzędzia AI.
. Nie wiadomo jeszcze, czy wprowadzenie nowych opcji lub integracja ChatGPT na innej platformie wpłynie na jego wykorzystanie na jego podstawowym hubie. Generator tekstu nadal ma swoje własne problemy, takie jak przeciążone serwery, nadchodzące opcje cenowe premium czy możliwość wykorzystania chatbota do tworzenia złośliwego oprogramowania.
. Współpraca OpenAI może jednak zwiększyć liczbę użytkowników jej technologii bez konieczności dostępu do niej przez kogokolwiek. ChatGPT uderzył w kamień milowy 100 milionów użytkowników na początku lutego, z około 13 milionami unikalnych gości dziennie w styczniu, według Reutersa.
Opera widziała około 321 milionów użytkowników w trzecim kwartale 2022 roku. Jest szóstą najczęściej używaną przeglądarką na świecie, z 2,4% udziałem w rynku. Dla porównania, Google Chrome ma globalny udział w rynku na poziomie 65,4%, a Microsoft Edge miał 4,5% udziału w rynku, według Statcounter.