Twój uproszczony przewodnik po marketingu e-commerce
Każdy właściciel firmy wie, jak dobra sprzedaż zależy od ugruntowanej obecności na rynku. Podobnie jak w przypadku każdego sklepu stacjonarnego, witryny e-commerce wymagają niezawodnej strategii marketingowej, która przyciągnie potencjalnych nabywców, którzy dopasują się do niszy Twojej marki.
W oparciu o model AIDA możesz opracować strategię marketingową e-commerce które pomogą Ci pozyskać lojalną i autentyczną grupę odbiorców dla wszystkich Twoich kampanii! Ponadto będzie to również bardzo przydatne, gdy po prostu musisz przekazać słowo, zapewniając jednocześnie rzeczywiste zainteresowanie odbiorców.
Ale co to dokładnie jest i jak mogę to wykorzystać w mojej witrynie e-commerce?
W tym uproszczonym przewodniku odpowiemy dokładnie na to pytanie, dzieląc cztery elementy modelu: Świadomość, Odsetki, PragnienieI Działanie. -trzeszczenie kostek- Zaczynajmy!
A – Świadomość (szerzenie słowa)
Choć wymyślone przez rybaków, wyrażenie „Zarzuć szerszą sieć” odnosi się do każdego, kto buduje bazę odbiorców dla swojej strategii marketingowej e-commerce. Dopóki nie wypowiesz słowa, jesteś zależny wyłącznie od szczęścia lub szansy, że ludzie znajdą Twoje produkty.
Jest to podobne do tego, jak utworzenie konta w mediach społecznościowych dla Twojej firmy nie pomoże ludziom odkryć, co masz do zaoferowania!
„Prawie połowa (48 procent) kupujących online po prostu kieruje się bezpośrednio do dużego rynku e-commerce. – Oberlo
- Prowadzenie reklam
- kampanie PR
- Marketing bloga SEO
- Hashtagi do zaangażowania
- Promocje influencerów
To tylko niektóre z wielu rzeczy, które witryny e-commerce uwzględniają w swoich strategiach marketingowych w celu szerzenia świadomości.
I – Zainteresowanie (budowanie poprzez produkty)
Gdy już się wypowiesz, następnym krokiem w marketingu jest udowodnienie odbiorcom, że jesteś dobrze przygotowany do ich potrzeb produktowych.
To jest właśnie idea zainteresowania modelem AIDA – zatrzymujesz klientów, zapewniając im źródło zaufania.
Dobrym sposobem na to jest:
- Prezenty
- Biuletyny e-mailowe
- Plany próbne
- Bezpłatne próbki i dostawa
- Udostępnianie ocen i opinii klientów
Uproszczona wskazówka: Zapraszamy do zapoznania się z naszą kolekcją szablonów do projektowania zasobów marketingowych. Posty, HistorieLub Reklamy – mamy je wszystkie gotowe na Twoim miejscu pracy!
D – Pragnienie (obrót tak jak do chcieć)
Do tej pory wiemy, że ludzie, których zgromadziłeś w swoim lejku marketingowym e-commerce, są tymi, którzy są zainteresowani Twoimi produktami. ’Etap Desire idzie o krok do przodu i pomaga przekazać tej publiczności tożsamość i osobowość Twojej marki.
- Udowodnij swoją wartość: Po pierwsze, pokaż ludziom, że Twój głos doskonale pokrywa się z tym, czego szukają.
- Angażować się: Komunikuj się z nimi na każdym etapie sprzedaży. Może to obejmować pola czatu na stronie internetowej, informacje zwrotne, komentarze w mediach społecznościowych I DM marketing.
- wyróżniać się: Sprawianie, by ludzie czuli się wyjątkowo w kwestii swojej wiedzy na temat Twojej platformy, zachęca do retencji. Zrobić użytek z wydarzenia tylko dla zaproszonych, nagrody lojalnościowe, polecenia itp.
I wreszcie A – Akcja
CTA (wezwanie do działania), na przykład: „Specjalna wyprzedaż teraz!“, “Spieszyć się!” Lub „Oferta ograniczona czasowo” to jedne z najczęstszych przykładów linków, które kierują użytkowników do wybranych przez Ciebie stron docelowych.
Dlatego w pełni wykorzystaj swoje platformy, nawet jeśli jest to biuletyn e-mailowy lub post w mediach społecznościowych. Pomagają one użytkownikom znaleźć drogę do lokowania produktu w witrynie e-commerce.
To wszystko na teraz, ludzie. Możesz sprawdzić nasze Uproszczone szablony które pomogą Ci rozpocząć opracowywanie najlepszej strategii marketingowej dla Twojego sklepu internetowego w kilka minut!