Jak zarabiać na krótkich filmach Jak zarabiac na krotkich filmach

Jak zarabiać na krótkich filmach

Czy możesz zarabiać na YouTube Shorts?

Przez długi czas było to najczęściej zadawane pytanie przez twórców Shorts. A teraz jest kilka sposobów, aby to marzenie się spełniło. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić!

Zarabiaj na reklamach dzięki swoim krótkim filmom w YouTube

Pod koniec zeszłego roku YouTube ogłosił ważne ogłoszenie, które z pewnością wywoła uśmiech na Twojej twarzy. Od lutego 2023 r. fundusz YouTube Shorts oficjalnie zniknął! Teraz możesz zacząć zarabiać na swoich filmach Short za pośrednictwem programu partnerskiego YouTube i zarabiać na reklamach wideo. To powinno być dużo łatwiej niż konkurować z najlepszymi twórcami krótkich filmów o niewielką miesięczną premię.

Zasady zarabiania na YouTube Shorts

Co to wszystko oznacza dla Ciebie? Ogólnie rzecz biorąc, oznacza to, że jeśli należysz do programu partnerskiego YouTube, możesz zacząć zarabiać na filmach Short już teraz!

Jeśli nie uczestniczysz jeszcze w programie, istnieją dwa sposoby, aby się zakwalifikować:

Zdobądź 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń publicznych filmów Short w ciągu ostatnich 90 dni.

LUB

Zdobądź 1000 subskrybentów i 4000 godzin publicznego oglądania swoich długich filmów.

Jak zarabiać na krótkich filmach Jak zarabiac na krotkich filmach

A kiedy już jesteś w programie, tylko kwalifikujące się szorty będzie zarabiać na reklamach. Oto jak powinny wyglądać w szczegółach:

Jak działa zarabianie na YouTube Shorts

Porozmawiajmy teraz o modelu dzielenia się przychodami w przypadku filmów Short.

Po pierwsze, wszystkie przychody z filmów Short są dzielone między dwie strony: twórców, którzy je tworzą, oraz wydawców muzycznych, którzy dostarczają utwory do tych filmów.

Oto jak to działa w szczegółach:

  1. Część wszystkich przychodów z filmów Short trafia do pula twórców, która jest obliczana na podstawie wyświetleń i użycia muzyki we wszystkich krótkich formatach.
  2. Następnie YouTube płaci wydawcom muzycznym na podstawie tego, jak często ich własność intelektualna jest wykorzystywana w krótkich filmach.
    1. Na przykład, jeśli twórca używa dwa utwory muzyczne w skrócie, 66% przychodów trafia do wydawców muzycznych, a 33% do twórcy.
    2. Jeśli twórca używa jeden utwór muzyczny w skrócie, przychody są dzielone 50/50 między nimi a wydawcami muzycznymi.
    3. Jeśli twórca używa brak utworów muzycznychzatrzymują wszystkie przychody ze swojego udziału w puli twórców.
  3. Ogólnie rzecz biorąc, zarabiający twórcy zatrzymują 45% swojego udziału w przychodach z puli twórców (po potrąceniu kosztów korzystania z muzyki).

Jeśli więc jesteś twórcą, który chce zarabiać na swoich filmach Short, pamiętaj, że Twoje zarobki zależą od liczby uzyskanych wyświetleń, Twojej lokalizacji geograficznej i liczby używanych utworów muzycznych.

Ile pieniędzy zarobisz na szortach?

Uwaga, spoiler: Zarabianie (dużo) pieniędzy na Shorts jest wciąż niezwykle trudne.

Ale nie wierz nam tylko na słowo. Przyjrzyj się przychodom, jakie uzyskaliśmy z filmów Short na kanale vidIQ. Za 468 500 wyświetleń otrzymaliśmy tylko 16,61 $!

Jak zarabiać na krótkich filmach 1680615775 800 jak zarabiac na krotkich filmach

Dlatego chociaż łatwiej niż kiedykolwiek zostać twórcą filmów krótkometrażowych zarabiających, pamiętaj, że nadal musisz zarabiać niezwykle popularne szorty uważać to za zgiełk.

Umowy dotyczące marek i sponsoring

OK, więc przystąpienie do programu partnerskiego YouTube w celu zarabiania na krótkich filmach to prawdziwe wyzwanie. Musisz albo dużo wirusować, albo zmierzyć się z trudnym zadaniem zdobycia 1000 subskrybentów i 4000 godzin oglądania.

Ale zgadnij co? Nie musisz dołączać do tego wyścigu, jeśli nie chcesz. Istnieją inne sposoby zarabiania na filmach Short w YouTube, a jedna z tych doskonałych okazji już się wyczerpała sponsoring marki.

Kiedy marka Cię sponsoruje, płaci Ci za reklamowanie produktu lub usługi w jednym z Twoich filmów. Może to być nowa linia laptopów, najnowsze legginsy od Lululemon, a nawet ściągaczka do usuwania sierści zwierząt z brudnego dywanu.

Oto przykład sponsorowanego krótkiego filmu YouTube. W tym filmie aktorka Eliana Ghen reklamuje Vita, mobilną aplikację do edycji wideo.

Jeśli oglądasz ten film i myślisz: Hej, mógłbym to zrobić, masz 100% racji.

Dlatego:

  • Nie potrzebujesz milionów wyświetleń ani subskrybentów, aby zawrzeć umowę z marką — wystarczy odpowiednia publiczność i mocne CV w YouTube.
  • 51% marketerów powiedziało, że planuje zainwestować w krótkie formy więcej niż w 2021 r.
  • Marki chętnie współpracują z twórcami krótkich form.

Jeśli chodzi o ten ostatni szczegół, nie wierz nam na słowo. Trener sponsoringu Justin Moore emanuje tym samym nastrojem.

„Ostatecznie większość marek nie chce z tobą współpracować i wydaje ci się, że jedyną rzeczą, w której jesteś dobry, są długie filmy” — mówi Moore. „Chcą mieć poczucie, że możesz mieć pewną elastyczność w tworzeniu różnych rodzajów treści”.

Gotowy na pierwszą umowę z marką? Przeczytaj ten post, aby uniknąć typowych błędów popełnianych przez YouTuberów podczas prezentowania marek.

Końcowe przemyślenia

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa sposoby zarabiania na YouTube Shorts:

  • Zbieraj przychody z reklam (na podstawie łącznej liczby wyświetleń krótkich filmów w YouTube w ramach puli twórców).
  • Uzyskaj ofertę marki lub sponsoring.

Ale aby osiągnąć którykolwiek z nich, musisz tworzyć popularne krótkie filmy, które rozprzestrzeniają się po platformie jak pożar.

Aby Ci w tym pomóc, oto przewodnik, jak zwiększyć liczbę wyświetleń filmów Short na Twoim kanale!

Podobne wpisy