Jak znaleźć słowa kluczowe w YouTube, które rozwiną Twój kanał
Zanim opublikujesz film w YouTube, warto zrobić kilka rzeczy badanie słów kluczowych. To zadanie ujawnia najważniejsze informacje o Twoim filmie, takie jak popularność tematu i słowa, których używają ludzie, aby znaleźć filmy podobne do Twojego.
Znajomość tych szczegółów pomoże Ci uzyskać więcej wyświetleń, zwłaszcza teraz, gdy w YouTube aż roi się od konkurencji. Możesz użyć określonych słów kluczowych, aby przyciągnąć odpowiednich odbiorców i zapewnić sobie tysiące trafnych, długoterminowych wyświetleń. Te same słowa kluczowe powiedzą algorytmowi YouTube, o czym jest Twój film, zapewniając, że pojawi się on na właściwych stronach wyszukiwania.
Więc jeśli chcesz więcej wyświetleń, odłóż na chwilę aparat (wrócimy do tego, obiecuję!). Na razie przyjrzyjmy się sile badania słów kluczowych w YouTube.
Czym są słowa kluczowe YouTube?
Prawdopodobnie cały czas słyszysz o słowach kluczowych. Ale czym one są?
W YouTube słowo kluczowe to dowolny zbiór słów, których ludzie używają do wyszukiwania filmów.
Cały czas używasz słów kluczowych, jeśli często oglądasz YouTube. W rzeczywistości wszystko, co wpiszesz w pasku wyszukiwania, jest potencjalnym słowem kluczowym, które pomaga YouTube pokazać Ci odpowiedni film.
Wystarczy spojrzeć, ile wyszukiwań pojawia się, gdy wpisujemy „przepis na kawę mrożoną”. YouTube wykorzystuje nasz wyszukiwane hasło, aby uzyskać dodatkowe, ale trafne wyszukiwania, które mogą nas zainteresować.
Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych dla YouTube
Znalezienie najlepszych słów kluczowych w YouTube nie jest trudne, ale czasami cały proces może trochę potrwać. Jeśli masz mało czasu, zalecamy skorzystanie z Narzędzie słów kluczowych YouTube. Skraca czas wyszukiwania o połowę, wyświetlając szczegółowe informacje o różnych słowach kluczowych, w tym:
- Miesięczna liczba wyszukiwań
- Konkurencyjność
- Powiązane słowa kluczowe
- Pytania, które ludzie zadają
- Ogólny wynik słowa kluczowego, który ocenia liczbę słów kluczowych i konkurencyjność
I zgadnij co? Możesz uzyskać to wszystko i więcej dzięki narzędziu do wyszukiwania słów kluczowych vidIQ!
Aby rozpocząć, zarejestruj się w vidIQ i wybierz plan Pro (10 USD miesięcznie). Następnie wróć do tego artykułu, aby dowiedzieć się, jak korzystać z narzędzia i zobaczyć najlepsze słowa kluczowe YouTube.
Lub przewiń w dół, aby zobaczyć bezpłatne opcje wyszukiwania.
1. Określ temat swojego filmu
Ważne jest, aby mieć jasny temat dla swojego filmu w YouTube, aby móc skoncentrować się na badaniu słów kluczowych. Dogłębne zbadanie jednego tematu pozwala dotrzeć do odpowiednich odbiorców i odkryć konkretne słowa, których użyją, aby znaleźć Twój film.
Więc wyjaśnij sobie swój cel. Czy publikujesz samouczek Minecrafta? Vlog nad Wielkim Kanionem? Dwóch baristów ściga się ze sobą, by zrobić latte ze Starbucksa?
Przeczytaj więcej: 7 wskazówek, jak tworzyć nieodparte pomysły na filmy w YouTube
Bez względu na to, do czego dążysz, spróbuj streścić pomysł na wideo w 1-2 zdaniach. Jeśli możesz to zrobić pomyślnie, możesz przejść do następnego kroku.
2. Utwórz listę fraz opisujących Twój film
Następnym krokiem jest burza mózgów na temat listy słów opisujących Twój film. To zadanie polega na określeniu, co sprawia, że Twój film jest wyjątkowy, więc weź pod uwagę najważniejsze kwestie, które będziesz omawiać, lub unikalne szczegóły dotyczące tematu.
Załóżmy na przykład, że Twój film dotyczy kupowania karmy dla starszych psów. Twoja lista mogłaby wyglądać mniej więcej tak:
- Karma dla psów starszych
- Najlepsza karma dla starszych psów
- Karma dla starszych psów
- Karmienie starszych psów
- Zdrowa karma dla starszych psów
- Pożywna karma dla starszych psów
- Karma dla starszych psów o specjalnych potrzebach
- Karma dla starszych psów z ograniczeniami dietetycznymi
- Wysokiej jakości karma dla starszych psów
- Karma dla starszych psów o wrażliwym żołądku
Gdy stworzysz listę potencjalnych słów, Twoje poszukiwania przebiegną znacznie sprawniej. Nie musisz się zastanawiać: „Co wpisać w narzędziu propozycji słów kluczowych?” ponieważ już omówiłeś tę część!
3. Wklej te deskryptory do Narzędzia propozycji słów kluczowych vidIQ
Teraz nadszedł czas, aby przejrzeć listę słów. Upewnij się, że zarejestrowałeś się w vidIQ Pro, a następnie przejdź do tej strony i kliknij Słowa kluczowe patka.
Przejdź do paska wyszukiwania i wklej frazę z listy słów kluczowych. Następnie naciśnij enter!
użyjemy „karma dla starszych psów” jako przykład.
4. Przeanalizuj swoje słowa kluczowe
Następnie zobaczmy, jak narzędzie analizuje miesięczną liczbę wyszukiwań, konkurencyjność, powiązane hasła i dodatkowe pytania, które ludzie zadają na temat słowa kluczowego.
Liczba wyszukiwań i konkurencja
Po naciśnięciu klawisza Enter podczas wyszukiwania spójrz bezpośrednio pod pasek wyszukiwania; zauważysz a wynik słowa kluczowego dla terminu, który właśnie wpisałeś. Liczba ta reprezentuje jakość słowa kluczowego pod względem liczby wyszukiwań i konkurencji.
Ogólnie rzecz biorąc, chcesz używać w YouTube słów kluczowych o dużej liczbie wyświetleń i niskiej konkurencji. Na przykład „karma dla starszych psów” ma średnią liczbę wyszukiwań i ogólnie niską konkurencję — nieźle jak na kilka sekund pracy!
Teraz wiemy, że liczba wyszukiwań tego tematu jest wystarczająco wysoka, aby uzyskać wyświetlenia bez zbytniej konkurencji. To świetny znak, ponieważ znalezienie słów kluczowych o niskiej konkurencji w YouTube (ociera pot z czoła) nie jest łatwe.
Dopasowane warunki
Chcesz zobaczyć inne wersje badanego słowa kluczowego? Spójrz na Warunki dopasowania znajdujący się tuż pod wynikiem słowa kluczowego.
Jak widać, narzędzie udostępnia dodatkowe słowa kluczowe, które powinniśmy rozważyć. Możesz znaleźć takie, które lepiej opisują Twój film lub mają wyższy wynik słowa kluczowego, więc skorzystaj z tego panelu.
Powiązane słowa kluczowe
Dzięki powiązanym słowom kluczowym możesz zobaczyć, jak ludzie wyszukują mniejsze szczegóły związane z tematem, co zawsze warto wiedzieć.
Ale jeszcze lepiej, powiązane słowa kluczowe mogą ujawnić luki w treści w innych filmach YouTube — „podtematy”, które interesują widzów, ale nie mogą ich zobaczyć, ponieważ brakuje ich w filmie. Możesz więc użyć powiązanych słów kluczowych, aby wzbogacić swoje treści informacjami, których szukają ludzie.
Aby zobaczyć powiązane słowa kluczowe, przejdź do Powiązane słowa kluczowe sekcji po prawej stronie ekranu. Kliknij Wyświetl wszystkie słowa kluczowe.
Gdy rozszerzymy listę, otrzymamy więcej powiązanych słów kluczowych, w tym:
- przepis na karmę dla psów seniorów
- domowe jedzenie dla psa
- najlepsza karma dla psów starszych małych ras
Ludzie wyszukują te powiązane tematy, więc warto omówić je w filmie.
Pytania, które ludzie zadają
Załóżmy, że ludzie zadają pytania na jakiś temat w YouTube. W takim przypadku możesz sprawić, że Twój film będzie 10 razy bardziej wartościowy, podając jasną, pomocną odpowiedź.
Aby to zrobić, udaj się do pytania panelu w prawym dolnym rogu ekranu.
Czasami nie zobaczysz żadnych pytań, jeśli Twój temat jest wąski, jak ten, który wybraliśmy (karma dla starszych psów). W takim przypadku spróbuj rozszerzyć wyszukiwanie na szerszy termin.
Inne sposoby znajdowania słów kluczowych w YouTube
Korzystanie z dedykowanego narzędzia to najłatwiejszy sposób wyszukiwania słów kluczowych, ale istnieją inne sposoby wykonania zadania. Oto krótka lista wszystkich możliwości!
Znajdź słowa kluczowe za pomocą paska wyszukiwania YouTube
Czy zauważyłeś, że pasek wyszukiwania YouTube automatycznie uzupełnia każde zapytanie? Możesz wpisać frazę „jak gotować” – podstawowe wyszukiwanie – a YouTube udostępni listę odpowiednich wyszukiwań do zbadania.
Zwróć uwagę na te sugestie. Jeśli YouTube je poleca, to dlatego, że widzowie właśnie ich szukają. Możesz użyć tych „gratisów”, aby rozpocząć swoje badania.
Chcesz, aby sugestie były bardziej ukierunkowane na Twoją niszę? Upewnij się, że używasz właściwych czasowników. W powyższym przykładzie użyliśmy słowa „gotować”, co dobrze sprawdza się w przypadku kanału kulinarnego. Istnieje jednak wiele słów, których możesz użyć, aby uzyskać lepsze sugestie:
- rosnąć (ogrodnictwo, finanse, rozwój osobisty)
- budować (zrób to sam, budownictwo, rozwój osobisty)
- zainstalować (technologię, konstrukcję)
- zwiększyć (działa prawie na wszystko)
Znajdź powiązane wyszukiwania Google powiązane z Twoim filmem
Czy słyszałeś o podobnych wyszukiwaniach Google? Zobaczysz je u dołu stron wyszukiwania Google, podobnie jak te słowa kluczowe dla popularnego wyszukiwanego wyrażenia „Zarabianie na YouTube Shorts”.
Jak te słowa kluczowe wpływają na treść?
Jeśli tworzysz wysokiej jakości filmy w YouTube (zawierające słowa kluczowe z podobnych wyszukiwań), Google może polecać Twoje treści u góry stron wyszukiwania. Wyobraź sobie, że cały ten darmowy ruch idzie prosto do Twoich filmów!
Skorzystaj z Google Trends, aby znaleźć popularne tematy/słowa kluczowe
Chcesz znaleźć popularne słowa kluczowe, którym możesz zaufać? Przejdź do Google Trends i wpisz dowolną frazę związaną z Twoimi treściami. Google pokaże względną popularność tego słowa kluczowego w czasie, regiony, z których ludzie wyszukują, powiązane tematy i pytania, które ludzie zadają.
A jeśli chcesz, możesz zmienić filtr wyszukiwania na „Youtube„, aby uzyskać odpowiednie wyniki.
Ogólnie rzecz biorąc, Trendy Google mogą pomóc Ci zidentyfikować popularne słowa kluczowe i tematy wśród odbiorców. Może również pomóc zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwarek i poprawić widoczność w YouTube.
Znajdź listę słów kluczowych swojego kanału YouTube
Czy wiesz, że YouTube śledzi najpopularniejsze wyszukiwania na Twoim kanale? Aby zobaczyć te informacje, wejdź do YouTube Studio i przejdź do Badania karta (YouTube Studio > Analytics > Badania).
Tam znajdziesz funkcję o nazwie Wyszukiwania Twoich widzów.
Dzięki temu dowiesz się, czego Twoi widzowie szukają w YouTube, więc wiesz, które filmy nakręcić jako następne i jakie słowa kluczowe je połączyć.
Na kanale vidIQ pojawiają się zapytania typu „jak zwiększyć liczbę subskrybentów”, „jak tworzyć miniatury” i „najlepsza aplikacja do edycji wideo na Androida”.
Jak dodać słowa kluczowe do filmu na YouTube
Kiedy już znajdziesz odpowiednie słowa kluczowe, w jaki sposób dołączasz je do swoich filmów?
Możesz zacząć od dodania odpowiednich słów kluczowych do:
Algorytm YouTube przeanalizuje następnie te słowa kluczowe, aby lepiej zrozumieć Twój film, umieścić go w wynikach wyszukiwania YouTube i zasugerować określonym widzom.
Wszystko w badaniach
Jako twórca treści ważne jest, aby znaleźć słowa kluczowe dla swojego filmu w YouTube. Nigdy nie wiadomo, kto szuka konkretnego filmu, dlatego warto używać odpowiednich słów, jeśli takie istnieją, aby pomóc ludziom znaleźć Twoje treści i uzyskać więcej wyświetleń.
Aby szybko podsumować, oto jak uzyskać sugestie słów kluczowych dla YouTube:
- Zdobądź pomysły z narzędzia YouTube do badania słów kluczowych.
- Użyj funkcji autouzupełniania w pasku wyszukiwania YouTube.
- Przejrzyj powiązane wyszukiwania Google dotyczące Twojego tematu.
- Znajdź popularne tematy/słowa kluczowe za pomocą Trendów Google.
- Eksploruj potencjalne słowa kluczowe za pomocą karty badań (YouTube Studio).
Mamy nadzieję, że Twój następny film uzyska tysiące wyświetleń dzięki wszystkim badaniom, które masz zamiar przeprowadzić, i odkryciu spostrzeżeń. Miłego tworzenia!