Jak zoptymalizować SEO i zwiększyć ranking wyszukiwania

Jak zoptymalizować SEO i zwiększyć ranking wyszukiwania

SEO polega na umieszczeniu Twoich stron internetowych na stronach wyników wyszukiwania. Wtedy można poprawić te rankingi. Jeśli nikt nie może Cię znaleźć, nie ma mowy o generowaniu leadów i konwersji

Aby ułatwić potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy w sieci (niektórzy określają to jako „ranking SEO”), pierwszym krokiem jest zrozumienie rankingu w wyszukiwarce. Poprawa pozycji w rankingu wyszukiwarki może wydawać się zniechęcająca, ale jest to możliwe, jeśli zrozumiesz podstawy. Ten artykuł wyjaśni dokładnie jak to zrobić!

Zacznij od keyword research

Search queries ranking top and new

Badanie słów kluczowych to sposób na dowiedzenie się, czego Twoi klienci szukają w Google i jak Cię znaleźli. Ważne: Kiedy mówimy „słowo kluczowe”, może to być dowolnej długości fraza. Na przykład „płatne metody Social Targeting” mogą być jednym słowem kluczowym.

Na powyższym obrazku widać, jak Digivizer pozwala szybko określić, w jakich słowach kluczowych odnosisz już sukcesy. W tym przypadku można zobaczyć, jakie hasła wyszukiwania kierowały ruch na naszą stronę w lutym. Tabela ta może być sortowana według współczynnika klikalności (CTR), aby uzyskać lepszy obraz wyszukiwanych terminów, dla których ludzie klikają na Twoją stronę. To pokaże Ci, gdzie udaje Ci się optymalizować rankingi w wyszukiwarkach. Możesz również sortować według wyświetleń, aby zidentyfikować hasła wyszukiwania, w których plasujesz się w pierwszej dziesiątce, ale nie widzisz kliknięć – obszary, w których twoje treści muszą być ponownie przeanalizowane w strategii SEO.

Strony wyników wyszukiwania Google szeregują poszczególne strony internetowe na podstawie jakości treści i tego, jak bardzo odpowiadają one temu, czego szuka użytkownik. Inne czynniki to wiarygodność i jakość domeny strony, szybkość działania strony. Każda strona wyników wyszukiwarki ma do 10 wyników, które są zwykle mieszanką reklam i wyników organicznych.

Set up your SEO strategy

Znajdź możliwości w słowach kluczowych

Patrząc na rankingi słów kluczowych, patrzysz na słowa kluczowe wyszukiwania, które pojawiają się na pozycjach 1 i 2 na stronie wyników wyszukiwania dla tych słów kluczowych. Każdy ranking Google od 1-7 prawdopodobnie pojawi się na pierwszej stronie, a 8-10 to „maybes” w zależności od reklam. Od 11 jesteś na stronie 2 dla tego słowa kluczowego, co oznacza, że prawdopodobnie nie jesteś widoczny

Ale to nie znaczy, że powinieneś zrezygnować ze słów kluczowych. Do tego jeszcze daleko!

Dla słów kluczowych, które są na pierwszej stronie rankingu Google, będziesz chciał utrzymać ten ranking. Możesz nadal pracować nad słowami kluczowymi, dla których jesteś w rankingu wysoko, tworząc treści i wspominając o nich w swojej witrynie, jeśli to konieczne. Obserwuj sukcesy konkurencji na stronie 1. Powinieneś również zastanowić się, jak to może wpłynąć na Twoją strategię SEO.

Ale słowa kluczowe, gdzie twoja strona unosi się w okolicach 11-20 w rankingach, to okazje

Search Queries ranking

Z szybkiego spojrzenia na to, gdzie strony Digivizera plasują się w okolicach 11 miejsca, jasno wynika, że w lutym ludzie bardzo chętnie sięgali po treści dotyczące Linkedin, a także po kilka prostych odpowiedzi na pytania dotyczące rynku cyfrowego, takie jak „czym jest treść organiczna?” i „czym jest karuzela?”. Dzięki temu możemy szybko określić dwa obszary, na których moglibyśmy się skupić w planie treści na kolejny miesiąc. Jest łatwy w obsłudze, nawet dla małych firm.

Wykorzystanie możliwości rankingu SEO

Podobnie jak w przypadku pierwszego obrazu, zajmujemy pierwsze miejsce dla tych wyszukiwanych haseł. To dlatego, że wiele naszych posiadanych multimediów skupiło się wokół nich. Jeśli firma wie, że ludzie szukają konkretnych tematów, może dostosować swoje treści tak, aby były one autorytatywnym źródłem informacji.

Gdybyśmy chcieli skupić się na tych słowach kluczowych i przejść z 11 do rankingu pierwszej strony, oto kilka rzeczy, które mogliśmy zrobić, aby zoptymalizować rankingi wyszukiwarek dla tych słów kluczowych:

  • Poprawić oryginalny blog z tych słów kluczowych SEO w umyśle (który jest nazywany „on-page SEO”)
  • Stwórz zaktualizowaną wersję bloga na bieżący miesiąc i rok (bo Google lubi aktualne, aktualne treści)
  • Zrewiduj inne blogi, aby połączyć się z tymi tematami w inteligentny sposób, aby zoptymalizować swoją treść, aby uplasować się dobrze w wyszukiwarkach (aka backlinking wewnątrz własnej witryny. Pomaga to Google określić, które strony są dla Ciebie najważniejsze. Powinno to poprawić współczynnik odrzuceń, ponieważ ludzie mogą pozostać na Twojej stronie dłużej czytając odpowiednie treści)
  • Optymalizuj meta opisy i adresy URL wokół tego tematu
  • Spróbuj osiągnąć „featured snippet” (najbardziej trafna odpowiedź na pytanie, które będzie widoczne w okienku na górze pierwszej strony wyszukiwania)
  • Zarejestruj, zweryfikuj i zaktualizuj swój wpis w Google My Business regularnie. Zarejestruj, zweryfikuj i zaktualizuj swój wpis w Google My Business regularnie.

Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać rankingi wyników wyszukiwania w Google, planując optymalizację strony internetowej i treści, wyszukiwarka Digivizer’s Search Questions Driving Traffic jest świetnym miejscem.

Wszystko co jest wymagane to połączenie z kontem Google Analytics , oraz upewnienie się, że Twoja Google Search console jest skonfigurowana . Skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej poprzez bańkę u dołu ekranu, jeśli potrzebujesz pomocy. Chcesz dowiedzieć się więcej o Digivizer i jego funkcjach? Ten film wyjaśnia platformę Digivizer i jej funkcje.

Podobne wpisy