Marketing wpływowy: co to jest i jak zacząć
Influencer marketing to nowa alternatywa dla rekomendacji celebrytów. Kultura influencerów i korzystanie z mediów społecznościowych drastycznie wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat. Z tego powodu stała się współpraca z influencerami w celu promowania Twojej marki the sposób marketingu. Na tym blogu dowiesz się wszystkiego o influencer marketingu: czym jest i jak możesz go wykorzystać z korzyścią dla swojej firmy. Zacznijmy!
Co to jest influencer marketing?
Influencer marketing ma miejsce wtedy, gdy marka płaci lub zatrudnia influencera do promowania swoich produktów lub usług. Influencer włącza produkt lub usługę do treści, które tworzy. W zamian firma rekompensuje im pieniądze lub gratisy.
Kim jest influencer?
Influencer w mediach społecznościowych, mówiąc prościej, to ktoś, kto ma godnych uwagi obserwatorów w mediach społecznościowych, ktoś, kto jest w stanie „wpływać” na ludzi. Większość wpływowych osób ma niszę dla tworzonych przez siebie treści, takich jak komedie, moda, finanse i nie tylko. Zazwyczaj marki współpracują tylko z tymi influencerami, którzy pasują do ich niszy. Influencer marketing można prowadzić w wielu kanałach mediów społecznościowych, takich jak Instagram, YouTube, Facebook, Tik Tok, w zależności od marki i influencera. Od 1000 do ponad 5 milionów, wszyscy Influencerzy mają obserwujących, którzy są oddanymi fanami, którzy podziwiają tych ludzi i cenią ich opinie. Właśnie dlatego influencer marketing działa – ponieważ ich obserwujący im ufają i chcą spróbować tych samych doświadczeń, co oni.
Typy influencerów
Wszystkich Influencerów najczęściej wyróżnia liczba obserwujących. Większość z nich również ustala swoje stawki zgodnie z tym. Zobaczmy, kim oni są!
1. Nano influencerzy
Influencerzy, którzy mają znaczną liczbę obserwujących, ale mniej niż 10 000 obserwujących, nazywani są nanoinfluencerami, na przykład muzycy Ana Gallo.
2. Mikroinfluencerzy
Ci, których liczba obserwujących mieści się w przedziale od 10 000 do 100 000, nazywani są mikroinfluencerami. Julie Anne Allenznana z odtwarzania strojów celebrytów (przede wszystkim Taylor Swift), jest jednym z takich influencerów.
3. Makroinfluencerzy
Do tej kategorii należą influencerzy, których liczba obserwujących wynosi od 100 000 do 1 miliona. Siostry kucharki Alia i Radwa, vel Fooddolls są makroinfluencerami.
4. Mega wpływowi
Te, które mają największą liczbę obserwujących, czyli ponad milion osób. Komik Hayley Morrisznana z robienia skeczy o kobiecej anatomii, zostałaby uznana za megainfluencerkę.
Rodzaje influencer marketingu
Kiedy mówimy o influencer marketingu, nie mamy na myśli tylko jednej metody. Istnieje wiele sposobów, w jakie marka może wykorzystać popularność influencera do promowania się. To są:
1. Sponsoring
Post sponsorowany to najpopularniejszy rodzaj influencer marketingu. To zwykły post, w którym influencer opowiada o produkcie lub usłudze, którą promuje. Powyższy zrzut ekranu to rolka stworzona przez influencerkę zajmującą się urodą i włosami Seerat Saini. Promuje produkt kosmetyczny przesłany jej przez markę kosmetyczną. Posty sponsorowane zawsze zawierają co najmniej jeden z poniższych elementów:
- Tag „sponsorowany” na górze posta
- „Płatne partnerstwo z ___” przed podpisem
- „#reklama” lub „#sponsorowany” w podpisie
Dzięki temu influencer pozostaje przejrzysty dla swoich obserwujących, jednocześnie promując to, czego potrzebują.
2. Prezenty
Rozdanie lub konkurs to kolejny popularny rodzaj influencer marketingu. Tutaj marki współpracują z influencerami, aby „oddać” za darmo swoje produkty lub usługi zwycięzcom konkursów. A ponieważ wszyscy uwielbiają szansę na otrzymanie darmowych prezentów, oto one zawsze Cios. Kryteria konkursu mają na ogół charakter promocyjny, z korzyścią zarówno dla influencera, jak i dla marki. Mogą to być:
- obserwowanie zarówno strony marki, jak i influencera (pomaga zwiększyć całkowitą liczbę obserwujących)
- komentowanie posta z ogłoszeniem (zwiększa zaangażowanie, a tym samym zasięg)
- udostępnienie postu z ogłoszeniem w swojej relacji (aby więcej osób mogło go zobaczyć)
…i wiele więcej. Masz swobodę ustalania kryteriów w zależności od strategii marketingowej.
3. Kody rabatowe i linki partnerskie
Marki współpracują również z influencerami, aby promować swoje produkty za pośrednictwem linków partnerskich lub udostępniając kody rabatowe dla influencerów. Influencerzy demonstrują użycie i udostępniają linki/kody w podpisie. Jeśli odbiorcy ostatecznie kupią ten produkt za pomocą jednego z tych narzędzi, wpływowi otrzymają procent ceny.
4. Partnerstwo lub ambasador marki
Chociaż te dwa terminy są często używane zamiennie, to pierwsze jest bardziej powszechne w odniesieniu do ambasadora. Inne formy influencer marketingu, takie jak sponsoring i prezenty, to zazwyczaj jednorazowe transakcje, które kończą się po jednym wydarzeniu promocyjnym. Jednak gdy influencer współpracuje z marką, zwykle jest to określony czas (np. 6 miesięcy) lub do czasu, gdy opublikuje określoną liczbę postów dla marki (np. 3 posty). Ponieważ jest nieco bardziej długoterminowy niż pozostałe, jest to jeden z najkorzystniejszych rodzajów influencer marketingu.
Jak pozyskać influencera do promocji swojego produktu
Okazanie prawdziwego zainteresowania pracą i treściami influencera jest prawdopodobnie najlepszym sposobem na nawiązanie z nim kontaktu. Losowe wysyłanie im wiadomości jest nie tylko nieskuteczne, ale także pokazuje, że chcesz ich użyć do obserwowania ich.
Bądź szczery
Musisz chcieć nawiązać autentyczną relację z influencerem, jeśli chcesz z nim pracować długoterminowo. W przypadku, gdy próbujesz współpracować z mega influencerem jako start-up, spróbuj obserwować go przez miesiąc lub dwa i regularnie wchodzić w interakcje z jego treściami, aby wiedzieli, że jesteś szczery. Pozwoli to również Tobie, jako marce, zdecydować, czy są one odpowiednie dla Ciebie i odwrotnie.
Skontaktuj się z nimi za pośrednictwem preferowanego kanału
Najgorszą rzeczą, jaką prawdopodobnie możesz zrobić podczas kampanii informacyjnej, jest komentowanie ich postów, mówiąc: „Hej, chcemy współpracować”. Nie tylko jest to całkowicie bezosobowe, ale mogą również cię zignorować. Zamiast tego spróbuj skontaktować się z nimi za pośrednictwem ich identyfikatora zarządzania lub adresu e-mail. Oba są zwykle wymieniane w biografii profilu z tego właśnie powodu. Jeśli żaden z nich nie jest wymieniony, możesz wysłać im bezpośrednią wiadomość. Tak czy inaczej, influencer zazwyczaj wyjaśnia na swoim profilu, w jaki sposób chce się z nim skontaktować.
Dlaczego „oni”
W swoim przekazie informacyjnym tekst powinien być krótki, ale treściwy. I zrób to głównie o nich – dlaczego chcesz współpracować ich. Jeśli będą zainteresowani Twoją prezentacją, przeprowadzą własne badania na temat Twojej marki i poinformują Cię, czy chcą współpracować.
Wykorzystaj w pełni swoje doświadczenie w marketingu marki dzięki Uproszczonemu.
Wybieraj spośród tysięcy szablonów, aby tworzyć projekty dla swojej witryny, stron w mediach społecznościowych i nie tylko. Twórz warte klikania kopie za pomocą naszego copywritera AI w ciągu kilku minut. I to za darmo na zawsze!